Kestovaippailua

Tos tonne toisee topikkii jo kirjottelin, että tänään on taas kestot otettu käyttöön. Laitoin imun nyt nelinkertasea vaippaan ja vaatteet pysyi kuivana :) Että huomenna ku saan tuon lainasäkin pokeyltä niin katon sieltä vähä malleja ja mitä kankaita ne käyttää ja alan itse tekemää vaippoja :) Noi oli hyviä vaippoja mitä serkku on itse tehny kun vaan laittoi nelinkertasena tuon imun ja piti kolmisen tuntia yhtä soittoa vaippaa :) Onneksi sain eilen ompelukoneen niin saa ruveta hurruuttamaan sillä, kunhan saa kankaat ja muut vielä :) 
 
Rottis, mää oon käsittäny että hamppu on kaikkein hitaimpia imuja ja siinä kosteus ei leviä helposti vaan melkein vaatii palan harsoa esim päälleen että kerkee kosteus levitä. Ootko kokeillu laittaa esim mikroinserttiä lähemmäs peppua ja sen alle sit bambua? Jos menis kauemmin eikä olis sit ihan litsläts.

Mää kävin äitin koneella ompelemassa just imuja vanhoista froteepyyhkeistä ja niitä ihan innolla esittelin täällä miehelle :D Tosi taitava emäntä, neliö leikattuna pyyhkeestä ja saumurilla ympäri! Taittoimuja tein siis ja sit pari tiimaimua ihan kokeeks ja kun mies tykkää niitä käyttää kun ei tarvii taitella.

Kääk, meillä alkaa pienimmät sisävaipat olla jo liian pieniä :( Miten tää poika kasvaa niin äkkiä! Oon yrittäny nyt haalia s ja m kokosia vaippoja lisää kun nuo pienimmät on tosiaan nb-kokosia. Imsen kuoretkin kinnaa jo, yhyy! Mut hei muakin kiinnostaa Rottiksen tavoin mitä vaippoja ihmisillä on käytössä? Mulla on aikalailla lempparit nyt mannamaan sisävaipat, ihanat kuosit ja tarpeeks imua itessään ainakin meidän pojalle kun läpän saa taitettua eteen pissasieppariks :)
 
Simppu; tuota mikroinsettiä päälle ja bambua alle oon kokeillut mutta silti tuntuu että tarttis lisää imua. Ja mikroinsertin päälle kuivaliina kun sen ei vissiin ois hyvä olla ihan ihoa vasten. Imukerroksia tulee varmaan n.8 etupuolelle. Kai tuo on vaan niin kova pissaamaan ja kova syömään kun painokin nousee kovaa vauhtia (viikossa melkein 400g). Pitää vaan vaihtaa vaippaa usein :)

Mä oon tykästyny noihin yhden koon taskuihin. Tai ei meillä ole kuin pari Babyland vaippaa mutta tuntuu olevan hyviä, eikä ne maksa paljon. Tosin eivät ole Suomalaisia. Niissäkin vaan näyttäisi olevan eroja, meidän vaipoissa on reisineppari mutta kun olen netistä katsellut kuvia kyseisitä vaipoista niin niissä ei nepparia ole. Oisko sitten niin ettei uudemmista malleista se puuttuu...?
 
Rottis, juu mikrokuitua ei vissiin saa ihoa vasten laittaa mut oliks sulla taskuvaipat käytössä? Tai siis aattelin automaattisesti että jos ne on siellä taskussa niin ei oo ihoa vasten tietty :) Voihan se olla että pissaa vaan niin paljon :) Mää oon lukenu et ne !bamboo-doublerit olis hyvinä ja tosi ohkasia lisäimuja, onks sulla niitä ollu? En oo ite kokeillu mut vois auttaa pienentämään pakettia.

Mulla on kans yks tommonen Babylandi ja toimii kyllä hyvin. Niitä vissiin tehdään (hikipajoissa) ympäri maailmaa vähän ja sen takia vaihtelee noi neppien määrät ja vissiin materiaalitki vähän... Muakin houkuttelis ostaa niitä enemmän kun on niin halpoja mut vähän jotenkin häiritsee kuitenkin ajatus lapsista tekemässä lapsille vaippoja. Tai en ainaakaan keksi miten muuten vaipalle saa niin halvan hinnan :/ Yritän siis tukea suomalaisia kotirouvia ja ostaa täällä tehtyjä vaippoja sen minkä lompakoltani kykenen :) Mulla on kolme Bumgenius-yhdenkoon taskua tosi pitkään käytettyinä saatuna ja ne toimii kyllä tosi hyvin jo näin pienelläkin :) Ne on aika samanmallisia kun nuo Babylandit mut kalliimpia kyllä, vähän luulen et noi babylandit on kopioitu alunperin tosta bumgeniuksesta kun on niin samanmallinen.
 
Me nyt sitten innostuttiin käyttämään kestoja täällä kotioloissa ja hyvin on lähteny kokeilu sujumaan. Pitihän niitä vaihtovälejä vähän tihentää, mutta eipä se nyt mitään haittaa. Ja tosiaan poika nukkuu ihan tyytyväisenä meilläkin kolmenki tunnin päikkärit ilman kitinää yksillä kestoilla. Meillä on käytetty noita Imse Vimsen kuorivaippoja, jonne taiteltu harso imuks ja sen päälle sitä riisipaperia kuivaliinaks.Toi setti on toiminu ihan hyvin ja imenykin riittoisan tuntusesti. Vauva on sen verran soikka ja pieni, että NB-koosta saa sopivan napakan paketin. Lisäks meillä on varastossa muutama taskuvaippa ja joku AIO-setti, mutta niitä ei olla vielä kokeiltu. Vauvan kasvaessa kokeillaan sitte ehkä sisävaippoja ja kuoria lisäimuilla, mut toistaseks toi harsosetti on ajanu asian hyvin, ja imsen noi ohuet luomukuorivaipat on pitäny kosteuden hyvin sisällään.
 
Takaisin
Top