Kestovaippailua

Mua alkoi kyllä kovasti kiinnostamaan nuo hahtuvasta tehdyt vaippahousut, olisiko kellään hyvää ohjetta niihin? Netistä oon kyllä löytänyt jotain ohjeita.. Ja käytöstä vielä, että käytetäänkö niitä sitten harsovaipan tai sellaisen sisävaipan päällä, ikäänkuin korvaamaan se kuorivaippa? Ja pikkuhousuja ei tarvitse laittaa? Jostain luin että sisävaipan ja villahousun väliin tulisi vielä pikkarit, eikö se ole vähän turhaa?

Itse ajattelin kokeilla jonkinasteista kestoilua ihan alusta asti vaikka esikoinen onkin tulossa, jos ei onnistu niin kertsit sitten vaan kehiin!
 
Hahtuvat ovat ns kuorivaippa eli sisälle sisävaippa tai harsot/imut ja päälle pikkarit, että pysyvät paikoillaan ja siihen sitten hahtuvahousut päälle. Niin olen ainakin ymmärtänyt, kun olen hahtuvahousuja googletellut.

Itselläni on tarkoituksena mennä huomenna lankakauppaan ja ostaa merinovillaa ja hahtuvaa vaippoihin. Nyt, kun tuo neuloosi on taas iskenyt :)
 
En mie oo hahtuvahousujen alla käyttäny pikkareita. Harsoihin on olemassa sellasia kiinnityssysteemeitä, mut en oo niitäkkään koskkaan hankkinu, kun laitoin vaan harson päät (kolmiotaitoksen aina tein) vyötäröstä sisään ja villapökät päälle. Hyvin on pysynneet.
 
Vielä en ole saanut aikaiseksi neulottua villapöksyjä, mutta olen taas käynyt kiertelemässä kirpputoreilla etsimässä kestovaippoja. Niissä kyllä hinnat vaihtelevat huomattavasti. Nyt lomalla olisi tarkoituksena katsella mm ebayn valikoimia.
 
ImageUploadedByVau Foorumi1406555276.151898.jpg

13 vaippaa 22€ löytyi tänään kirppikseltä. Meillä alkaa pian olla melko hyvä valikoima kestovaippoja ja todella edullisesti ollaan niitä löydetty sekä muutamia ollaan saatu ilmaiseksi :)
 
haluisiko joku neuvoa äitiyspakkauksessa tulevan kestovaipan kohdalla, että tuleeko ne molemmat imut vaipan vuoren sisään? :oops: laitetaanko ne yhtä aikaa tarvittaessa vai aina vai ei ollenkaan? :oops: olen ihan ulapalla ja ajattelin sillä kuitenkin kestoilua kokeilla :)
 
Käsitin että äp:n vaipassa on säädettävissä kaks eri kokoa? Eli toinen imu siihen kun on napit kiinni ja toinen sitten siihen missä on napit auki? Voin toki olla TÄYSIN väärässä, kun en oo asiaan yhtään perehtynyt!! :grin
 
Awww... Pääsee taas kestoilemaan :Heartred. Tän hetken kuopus on kestovaippajulkaisun mallina (tai no, vaippapylly on :wink) mutten tiedä kai se tietty joka vuosi muuttuu :).

Vastasyntyneellä origamitaitos ja villavaippahousu toimii ihan parhaiten.
http://www.babyidea.fi/kestovaipoista/taittelu.html tuolla muitakin taitteluohjeita. Isommalle imut kuorivaipan alle ja menoks. Kuorivaippa voi olla muovitettu kangas, villainen, onhan noita ihan aio malleihin saakka. Itte tykkäsin eniten siitä että kuivuu nopsaan, eli kaikki irtoo toisistaan eikä ole liian vaikeaa. Tsemppiä!!

Joku kysyi äitiyspakkauksen vaipasta. Katoin googlesta kun itsellä ei vielä pakkausta ole. Jos siellä on se totsbotsin vaippa niin imuja käytetään niin että arvioidun tarpeen mukaan yksi tai kaksi imua laitetaan vaipan sisään :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onko kukaan kokeillut yhden koon kestovaippoja, jotka käy ihan vastasyntyneestä taaperolle? Esim. Fuzzi Bunzilla on sellaisia. Hieman houkuttelisi ainakin kokeilla miten toimivat! On siinäkin oma "vaivansa" kun vauvan kasvaessa täytyy sitten metsästää vähän väliä isompia kestoja.
 
Joo... Oma vaivansa toisaalta. Toisaalta sitä saa uusittua vaippa-arsenaalin vauvan kasvaessa. Vähän ku vaatteita ostelis :-D

En koittanut siis. Villahousut ja harsot, niihin en vaihtais koko matkan mukana kulkevia :D. Ehkä sitten kun niistä edetään voisi harkita...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tein vähän tsekkausta että mitä kaikkea kestovaippailuun liittyvää tuolla kaapissa on odottamassa... 6 kpl Ruskovillan harsoja on kaverilta saatuna, mutta lisää pitäisi hankkia, koska ajattelin alkuun käyttää villahousuja ja harsoja. Minkä merkkiset harsot on hyviä? Nuo Ruskovillan on aika koppuraiset, mutta niitä ei ole kyllä käytetty pitkään aikaan... Ehkä pehmenee kun pesaisen ne? Monta harsoa pitäisi olla että pärjää alkuun? Taskuvaippoja on jonkin verran S-M koossa, joten sitten vauvan kasvaessa kokeillaan niitä. :)
 
Mä meen helpon kautta ja hommaan sen 12 Kpl AIO-vaippoja. Niillä sitten himassa pelaan ja muuten kertiksillä :)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Mistä kannattais hommaa tollanen 12 kpl paketti noita AIO-vaippoja ? Mäkin oon miettinyt et hommaisin niitä kotikäyttöön ja sit kylässä ja öisin ehkä ihan kertseillä.. :)

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Enpäs muuten tiedä... auttakaa joku kestovaippapro! Mistä sais parhaaseen hintaan?

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Kirppikseltä tai huuto.netistä edullisimmin. Jos käytettyjen kestovaippojen käyttö ei siis kammoksuta. :grin Netissä on pilvin pimein kaikenlaisia verkkokauppoja, jossa saattaa olla tarjouksia yms. Tosin itse (huom. lukeneena en kokeneena) en suosittelisi ostamaan heti 12 kpl satsia vaan eka kokeilemaan yhdellä vaipalla. Voihan olla että se malli ei just olekaan vauvalle istuva vaan falskaa tms. Sitten harmittais jos olisi mennyt iso summa rahaa niihin vaippoihin ja joutuisi sitten pistämään heti myyntiin. Tosin kyllähän ne varmasti eteenpäin saa myytyä, mutta ei varmasti ihan ostohinnalla, vaikka olisi uusia ja ei olisi kertaakaan käytetty.
 
Totta muuten puhut Autumn! Enpä tullut tuota ajatelleeksikaan ettei kaikki välttämättä sovi kaikille.. heh :D jospa sitä siis ostais muutamaa mallia ekaks ja kokeilis :wink

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Minkä merkkiset harsot on hyviä? Nuo Ruskovillan on aika koppuraiset, mutta niitä ei ole kyllä käytetty pitkään aikaan... Ehkä pehmenee kun pesaisen ne? Monta harsoa pitäisi olla että pärjää alkuun?:)
Mie ostin esikoista oottaessa kangaskaupasta harsokangasta, jonka leikkasin sopivan kokosiks ja reunat surruuttelin saumurilla. Niitä on varmmaan parikymmentä. Harsot ja kestovaipat saa pehmitettyä, kun laittaa huuhteluvetteen etikkaa. Muutenkin neutraloi pesuainejäämiä. Haju haihtuu pois.
 
Mä sain kaverilta parikymmentä perus Imse Vimsen AIO-vaippaa (3-6 kg) ja myös läjä kuorivaippoja. Tällä kaverilla on kaksostytöt, joten kerrasta sitten ihan kunnon satsi näitä vaippoja. En meinannut ehkä ihan alkuun kestoilla alottaa mutta toisaalta näiden kanssa on nyt sit varaa kokeilla sitäkin, ihan pikkusia kun en oo alkanu muuten kokoilemaan itelleni. Isompia oon ostellut ja saanu yhden yhtä ja toisen toista periaatteella, et voi vähän kokeilla mikä on jees ja mikä ei. Rahaa ei oo kamalasti tähän uponnut :) Villahousuja oon tehny ihan kauheesti ite - jos jostain syystä en kestoilekaan, niin pitäköön vauva villahousuja sit muuten vaan :D
 
Mies tilasi Ebayn kautta Kiinasta reilu viikko sitten kestovaippoja. Nopeasti tulivat perille. Tilattiin 10 taskuvaippaa ja 20 imua ja saatiin yksi taskuvaippa kaupanpäälle. Kaikkinensa maksoi noin 50€. ImageUploadedByVau Foorumi1411402753.601275.jpg

Lisäksi meiltä löytyy kirpparilta uutena että käytettynä ostettuja kestoja. On taskua ja aio:ta.
 
Takaisin
Top