Kestovaippailu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ......
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Popoliinin vaipat taisi olla juuri tuon hintaisia. Yksittäin ostettuna n. 5e

Tahriintuuko teidän vaipat? Meillä kun on sitä sinappia jokaisessa vaipassa ni en viittis kaikkia jynssätä, parhaillaan 3 pintaa, tasku ja imut. Pesen normisti 40-asteessa, joka kolmas kerta 60-asteessa. Ei irtoa tahrat. Pesuaineena nestemäinen Erisan. Annanko vaan olla? Onko muuta kuin kosmeettinen haitta?

Ei varmaankaan kuin kosmeettinen, korjatkaa jos oon väärässä. Mä pesen joka koneellisen 60 asteessa. Ja luulisi sen sappisaippuan toimivan jo vähän pinttyneeseenkin laukkuun. Annat vaan vaikuttaa. Mun mielestä se saippuointi on se iisein vaihe vaipan pesua, kakan jynssääminen, huuhtelu ja rutistus paljon ällömpiä ja pidempikestoisia vaiheita.

Ei oo jääny tahroja, pesen joka kerta 60 asteessa niin ku kaiken muunkin. Keittopesu sit ehkä kerran kuussa :)

Tahriintuu vaikka pesen 60asteessa ja sappisaippua myös käytössä. En ymmärrä miten jotkut saa vaipat pysymään uuden näköisinä monen vaippapyllytettävän jälkeenkin. Olisihan se kiva tulevaisuudessa myydä etiäpäin omatkin vaipat mutta saa nyt nähdä saako tahrattomaksi kokonaan.

Voikohan se maitokakan koostumus sit vaihdella sen verran, et toisilla tahraa vaippoja enempi? Meillä kakkaa ei imeydy vaippaan ollenkaan, että oisko se syynä tahrattomuuteen? Just kattelin flanelletet läpi myyntiä varten, keittopesun jälkeen kahdessa oli haalea tahra ja 24 siistiä ilman tahroja. Sappisaippuaa en oo kertaakaan käyttäny.

Meillä on lainassa flanelletit, käytin pari kertaa ja pesun jälkeen lähes oranssit tahrat :O meillä kakka on kyllä tosi löysää, joskus on ryyniä mukana. Täytynee yrittää liottaa, 95 asteen pesukaan ei pahimpiin auttanut. Onko se sappisaippua paras siinä liotuksessa?

Sappisaippualla ainakin saa hangattua pahimmat pois. Flanelleteissa näkyy haaleita tahroja enää, pahimmillaan kun oli iso oranssinkeltainen alue keskellä vaippaa. Tuosta keittopesusta, ootteko uskaltaneet pestä kaikki vaipat niin?

Joissakin on tuo pesu suositus 40 astetta. Surutta oon kyllä 60 asteessa kaikki pessy, mutta suurempien lämpötilojen vaikutus mietityttää. Onkohan tuo suosita laitettu tarkoituksella alakanttiin vai meneekö esim pul kuori piloille?

Jotkut vaipat saattaa ottaa itseensä, esim taskuvaipoissa ne laminoinnit saattaa tarttua yhteen.

Ei tuo 40 astetta riitä tappamaan bakteereja ja mua oksettaa ajatuskin ku nykyään nää pirun ekologiset pesukoneet lilluttaa siinä samassa paskavedessä sitä pyykkiä ties kuin kauan... :(

En kuulu kestovaippailuun mutta ohimennen lukasin ja noista lämpötiloissa oon kyllä samaa mieltä et nykyään niissä pesuissa ole enää mitään järkeä... Sitte onneks on sellasia koneita kuin meillä jossa on erikseen vauvanvaatepyykki joka pesee runsaammalla vedellä 60 asteessa jne... Ajatelkaas ennen ku on vaippapyykkiä pesty niin ne pestiin aina 90 asteessa että pöpöt lähti ja tahrat sai kunnolla pois. Nykyään pitää olla vaan hiton tehokkaita aineita että puhtaaks tulis jo 60 asteessa...

Mäkään en oo vielä mitään keittopesuja tehnyt ja samaa oon miettinyt minäkin, että laitanko kaikki äp:n vaipat ja mikrokuidutkin sinne vaan ja sitten meillä ei enää olekkaan vaipan vaippaa, joka toimisi.

Meillä kakka tosi löysää ja imeytyy värit imuihin ja silti lähteneet ihan puhtaan valkoisiksi sapella ja 60 asteen pesulla (pesuaineena erisanin jauhe).

Kyllähän nuo pesuaineet melkoisia myrkkyjä on... Taitaa olla ihan yks tai kaks pesuainetta mitkä mulle itelleni sopii, ettei ole koko iho aivan punaisena. Vituttaa olla näin herkkä ku joskus saan kamalat iho-oireet jos samassa koneellisessa ollu kirpparilta ostettua kamaa, jotka ties millä pesty :( Täytyykin yleensä pestä kerran tai pari varuiks kaikki kirpparilta ostettu ni säästyy oireilta. Eikä oo kyl kiva kotona karmeita myrkkyjä säilytellä, joskus käytettiin vaan pesupähkinöitä ja jtn biohajoavaa ei niin myrkkyä tiskiainetta. Astianpesukonetta meillä ei edes ole, osittain just siks ku kamalia myrkkyjä ne pesuaineet.

Ehhehe... Ei oikein tuo kushies toiminut... Kakat puoliksi vaipassa ja puoliksi lahkeessa :D Kaikki vaatteet pesuun. Odottelemme niiden kanssa reitevämpiä päiviä ;)

Meilläkään ei voida käyttää mitään hajusteellisia kun siitä tulee ihottumaa... Lisäksi se haju niissä on ihan mielettömän vahva...!

Meillä on nyt käytössä home care(swipe) hajuton pesuaine ja kaikki tahrat on lähteny kyl pois. En oo koskaan sappisaippuaa käyttäny. Meilläki koneessa vauvanvaatteille omapesu. Mä pesen astiat kyllä koneessa mut laitan vain puolet siitä annostelusta aineesta. Meillä osa vaipoista pitää osa ei ja jotenki tuntuu et jos laitat vähän imuja ni vaippa on mukava päällä, mut ei pidä. Ja sit ku kaitat imuja tarpeeksi ni sit on tönkkö ja paksu... meillä parhaaksi nyt ainaki todettu noi oranssit äp pakkauksen vaipat. Montako kestoa menee teillä päivässä.. oonkohan liian harvoin vaihtanu ny ku joka toinen tulee läpi tai yli, vai pissaako toi meidän ukko vaan niin paljon

Takaisin