Kestovaippailioita

Mä sain tilattua nauhavaippoja, parit kuoret, sappisaippuaa, riisipaperia ja jotain sellaisia pestäviä lisäosia, joiden avulla kosteus pois iholta..lisäimuja saan noista kaapissa lojuvista pyyhkeistä yms.

ASIANTUNTIJAT (elikkä ainakin PojanÄiti[;)]) voi sitten kommentoida ja antaa lisävinkkejä aloittavalle sekakäyttäjälle.
 
Asiantuntija vastaa:[8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D]

Desifioinnista: Käytön jälkeen viskaatten kannelliseen ämpäriin jossa vettä ja etikkaa
(etikka pitää pöpöt loitolla ja samoin hajuhaitat, mä käytin universaalia standardi mittaa = loraus[8D])
Isommat kakkoset tietty tiputetaan pönttöön ennen ämpäriin laittoa. Kun ämpäri täyttyy nin vaipat koneeseen ja vähintään 60 astetta (eikä sit mitään pikapesuja vaan antaa jauhaa ihan kunnolla ja ihan normi kone käy[:D][:D]).
Aina välillä on hyvä pestä siellä 90:kin jos vaippojen pesuohje vaan antaa myöten.
ja ennen pesua kannattaa pikkasen puristella liikavesiä pois vaikka lavuaarissa.

Jos on villahousui/-imuja nin sappisaippualla saa kakat kivasti pestyä ihan käsin. ja antaa kuivaa ihan omas rauhas, ei kuivuria.
Villasia asioita ei kannata liotella etikkavees joten ne pitää huoltaa yleensä heti, siks riisipapruja yms juttuja kannattaa suosia nin ei sit tartte aina joka kerta alkaa pyykille.
Mulla oli kolmet villapöksyt joita vaihtelin vaipanvaihtojen välillä sitä mukaan jos tuli vahinkoja ja pesin ne ehkä 2:n viikon välein jollei kakka yllättäny.
Pissavahingoille ihan vain tuuletus riittää kun villa on sellaista joka putsaa itte iteensä.
Tosin ehkä imut kannattaa huuhtoa jos kaamees pissis....
Helppoa kuin mikä[:D][:D][:D]
 
Minunkin pitäisi etsiä jostakin sitä mikä pitää vaipan kuivana (nimellä "kuivaliina" vai sotkenko johonkin siivousrättiin [:D]?).. Tässä lähipaikkakunnalla olisi yksi liike, joka tekee noita vaippoja ja siellä myydään saippuoita ja tuota riisipaperia eli luulisi siellä olevan tuotakin.
Pärjääköhän alussa ilman niitä? Vai onkohan se epämukavaa vauvalle, jos jää vaippa kovinkin märäksi ilman niiden käyttöä?

Kiitos PojanÄidille vinkeistä!
 
ALKUPERÄINEN: Milamariaa
Minunkin pitäisi etsiä jostakin sitä mikä pitää vaipan kuivana (nimellä "kuivaliina" vai sotkenko johonkin siivousrättiin [:D]?).. Tässä lähipaikkakunnalla olisi yksi liike, joka tekee noita vaippoja ja siellä myydään saippuoita ja tuota riisipaperia eli luulisi siellä olevan tuotakin.
Pärjääköhän alussa ilman niitä? Vai onkohan se epämukavaa vauvalle, jos jää vaippa kovinkin märäksi ilman niiden käyttöä?


Tuo riisipaperi on juuri kuivaliinaa, kertakäyttöistä sellaista, eli voi vetää veskistä kakit ales :) Pärjää ilman mutta voi auttaa pitämään vaipat puhtaampana. Ja sitten niistä kestokuivaliinoista; kestovaippainfosta lainattuna:

"Pintakuivan hoitoliinan eli kuivaliinan voi halutessa laittaa sisävaipan ja lapsen ihon väliin tai ommella sisimmäksi sisävaipan kerrokseksi. Se päästää kosteuden läpi sisävaippaan, mutta pitää vaipan pinnan kuivana vähentäen ihon hautumista.

Pintakuiva kankainen hoitoliina voi olla materiaaliltaan fleeceä, polyestermokkaa, vuorineulosta tai polypropyleenipuuvillasekoitetta ja se pestään muun vaippapyykin mukana."
 


[/align]





Imse Vimse -riisipaperi, vauvalle 6.55€ Valmistaja Imse Vimse


/** * * @access public * @return void **/ function calcCount(){ var sum = 0; var aEl = document.getElementsByTagName( '*' ); for(var i=0,j=aEl.length;i Määrä:
[hr] Kerro kaverille [hr]
[font="arial, helvetica, sans-serif"]Biohajoavat kuivaliinat helpottamaan vaipanvaihtoa ja pitämään vauvan ihon kuivan tuntuisena.
Äheitä käytettyä riisipaperia wc-pönttöön!
Paketissa on kaksi rullaa eli yhteensä 200 kpl kuivaliinoja.
 
^Joo totta, taisin yleistää että veskistä alas kertiskuivaliinat. Mutta tosiaan kannattaa lukea pakkauksesta ettei huuhtele juuri noita sitten wc-pyttyyn, mitkä on kielletty! Löytyy siis myös wc-pönttöön sopivia, vaan mikä ettei roskikseenkin voisi heitellä niitä.
 
Ainaki Stockalla oli sellasii lisäimuliinoja mitkä voi huuhdella pöntöstä alas.. Sit kävin Eurokankaasta kattomassa, niin harsokangas makso 2,5-2,9e/m ja päälikankaat oli 13-20e/m, jos joku vielä jaksaa itte ommella [:)] Mulla on tuleva mummi-leasing noihin vaippoihin, eli ilmotin vaa hinnat mun äidilleni [;)]
 
ihan vaan semmosta kyselisin että haluaako joku nuo äitiyspakkauksen kestot? :) ei tarvihe maksaa mitään..
 
http://www.onneaon.com/index.php?option=com_content&view=category&id=1&Itemid=12

Tossa on muutama harsovaipan taitteluohje sivun alalaidassa [:)]
 
Onkos kellään tarvetta enää noille äippäpakkauksen kestovaipoille? Täällä mennään ihan kertiksiä käyttäen, niin nuista voin luopua. Postimaksun verran niistä joutuu köyhtymään. Paljoko se sitten lieneekään nykyään..
 
Olikos täällä muita kestoilijoita?
Miten on sujunu? Mikä merkki toimii?
Yleisesti mitkä fiilikset asian tiimoilta?

Mä huomasin että meidän poika nukkuu paremmin kestoissa?!?!
Liekö tiukka paketointi turvallisen tuntuisempi...
 
Pojanäiti, oisko tarvetta saada lisää kestoja..? Mulla ois käyttämättömiä ne mitä äippäpakkauksessa oli..
 
Dalla Kiitoksia tarjouksesta, varsin huomaavaista!!!! [:)]
Täällä ollaan aika hyvissä kantimissa,
lisäimuja kaipaan lisää, mutta purri lupasi niitäkin toimitella
joten laitahan kaikalle pakettiin[:)] 
 
kaika, pistä meiliosoite tiedoks, niin pistän pakettisähköpostia aluks ja oikeen paketin sen jälkeen :)
 
Tere!
Täällä alotellaan vasta nytten kestoilua.. Oikeastaan just hyvään aikaan, kun kakka ei ole enää sellasta maitokakkavelliä, niin ei tuu ohi/läpivuotoja niin helposti :)
Nyt oon menny yhdellä kestolla ja harsoilla. Lisäimuja tein raskaana ollessa kun kuvittelin jaksavani käyttää vaippoja heti alusta alkaen.. Nyt siis pienimmät kestot (äippäpakkauksen + yks oma ostama) pieniä, joten tilasin royalkesto.fi:stä kankaita ja ompelen itse lisää!
Kovin jo odotan että pääsis enemmän niitä käyttämään... :)
En kuitenkaan lähde kokonaan kestolinjalle, kyläillessä ja nukkumisen ajaksi laitan suosiolla tavallisen vaipan!

Mitens muiden kestoilu on sujunut? Onko täyskestoilijoita?

Hitsi muuten että on kivoja kankaita ainakin tuolla royalin sivuilla :)) <3
 
Takaisin
Top