Kestovaippa pyllyt! :)

Juu toki voi alkaa heti kestoilemaan.


Meillä on mennyt nyt muutamat normivaipat öisin muuten kestoja.
Tää maitokakka pylly on kyllä sellainen turauttelija että mieluummin vaihtelee kestoja.
Jotkut vaipat vielä falskaa, mutta suurin osa toimivia kuorien kanssa.
 
Mulla kans erilaisia kestoja hankittuna (imse vimsen sisävaippoja + kuoria, harsoja, villiksiä ja pari taskuvaippaa). Ostin myös yhden "näpsy" kiinnikkeen sitten kokeeksi, onko apua vaipan kiinnitykseen. Joku kehui tähän hommaan ihan perus maalarinteippiä :) Samoin yks paketti pöntöstä huuhdeltavia kuivaliinoja on hankittuna.

Mutta kun ei oo tuota kokemusta kestovaippailusta, niin mitä suosittelisitte likaisten vaippojen säilytykseen? Meillä koirat osaa aukoa kannelliset roskikset ja vastaavat, niin semmonen ei tuu kyseeseen...:yuck:
 
Sankoon, kansi päälle ja tarpeeksi ylös ettei koiruudet pääse tassuiksi?
 
Täytyypä käydä ämpäriostoksilla. Joo, ei meidänkään koirat vessaan/pesuhuoneeseen pääse, mutta kun osaavat aukoa ovia niin ei hidasta jos jottain mielenkiintoista oven takana on. Ja toki varmaan toi etikkakin karkottaa innoikkaimmankin Beaglen :p
 
Onko joku alkanut käyttämään jo kestoja? Meillä yritettiin mutta oli vielä pariviikkoa sitten pienen pylly niin pieni että oli turhan isoja. Ajattelin kokeilla uudelleen kun vauva on kuukauden ikäinen. :)

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk
 
En pysy enää edes laskuissa mukana kuinka paljon vaippoja on kertynyt. Just sain kaverilta 5kpl pieniä lisää :)

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk
 
Mäkin kokeilin heti kestoja, mutta olivat vielä liian isoja. Täytyy kokeilla uudelleen, mutta ainakaan muutaman kokeilun perusteella ei ole mitenkään vaikeaa eli aion kyllä kestoilla enemmänkin heti kun koko sopiva.
 
Missä asteessa pesette kestot? Tuntuu ettei 60 tule puhdasta joten ite oon pessyt 90.

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Meillä mennään ihan ohjeen mukaan eli 60 astetta ja aina välillä 90. Ihan puhdasta tulee kyllä:)
 
Jep no pitääpä vaan yrittää 60 pesulla :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Ootko pessyt milloin viimeks konetta? Tai onko pesuaineessa jotain vikaa? Kannattaa myös heti käytön jälkeen huudella kakat pois ja sappisaippuaa hieroskella. Lähtevät sitten helpommin:) Tuli kanssa mieleen, että onko sulla kone liian täynnä, että mahtuvatko kunnolla pyörimään ja peseytymään?
 
Nyt oon pyöritelly konetta kerran kahteenviikkoon tyhjänä eli pitäis olla puhdas. Taitaa johtua mun omasta päästä että eivät olis puhtaita. Pesen kakat pois mutta ilman mitään saippuoita. Kone ei kyllä oo liian täynny. Pesen vaipat ja harsot samassa koneessa. Ehkä se johtuu siitä kun ei käytä mitään hyvälle tuoksuvia pesuaineita niin luulee että on likasia kun ei tuoksu jollekkin hyvälle :D

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Kannattaa hankkia sappisaippua kun se on erinomainen tahran poistaja! Käytän sitä myös ihan aikuisten vaatteille:)

Varmaan se on sitten se hajustettomuus:) mullakin kesti hetki tottua tohon erisanin nesteen ominaistuoksuun, vaikka en normaalistikkaan käytä mitään hajustettuja aineita!
 
Pookkana käytitkö kestoja rotavirus rokotteen aikaan vai pidittekö parin viikon tauon tartunnan välttämiseksi?

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Kyllä me käytettiin, kun ei siitä mitään erikseen sanottu. Pesin vaan huolellisesti kädet aina kun olin kakan tai vaippojen kanssa ollut tekemisissä:)
 
Okei. Eli uskallan sitte käyttää kestoja. :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Jotkut on varmuuden vuoksi käyttänyt kertiksiä ja toiset taas jatkanut kestoilua. Mä oon jatkanut kestoilua, mutta ollut tarkkana hygienian kanssa. Voihan sä vaikka tavallista enemmän pestä vaippoja 95 asteessa vielä varmuuden vuoksi:)
 
Meillä alkaa nuo pienimmät kestot olla liian pieniä, vaikka tuntuu, että vastahan ne alko olla sopivan kokoisia:D Pitää vaan lähteä kirppareita kiertelemään. Selvästi saa ''live'' kirppareilta halvemmalla vaippoja kun naamakirjan kirppariryhmistä. Ostin jonkun vaipan 3€:llä hyvä kuntoisena niin naamakirjassa oli sama vaippa samassa kunnossa 10€! Askartelin myös näppäränä kotiäitinä lisää imuja:)

Ennen vaivaa ajattelin AIO-vaippojen olevan lemppareita, mutta kyllä noi taskut on nyt vieneet voiton. Niihin voi niin mukavasti ite ''rakentaa'' tarvittavan imun ja kuivuvatkin nii helposti ja vaipan voi koota valmiiksi. Näppäriä ja helppoja:)
 
Ite laitoin kirpparille just kestot pois,kun esikoisella kokeilin ja ei siitä mulla tullut mitään. Niin laitoin täysin uusia vaippasettejä 4eurolla ja käytetyt mutta hyväkuntoiset halvemmalla. Facekirppisten hinnat on mun mielestä vähän liika korkeita,ainakin mun makuun. En mäkään maksaisi jo käytetyistä kledjuista kymppejä,ihan sama mikä sen lähtöhinta on ollut (erikoistavarat eriksee). Harmittaa että kestoiluun mun hermo ei kestä,meinaa kestot muuttui kalliiksi kertakäyttövaipoiksi kun ne jäi homehtumaan laiskan äidin takia :D
 
Takaisin
Top