Kestovaippa pyllyt! :)

jaica

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Esikoisen kanssa osa kestoiltiin, poika oli todella rimpula ja pitävää vaippaa oli tosi vaikea löytää tuntu et kaikki vaan anto periksi.. osa vaipoista silti säästettiin odottamaan pikkukakkosta
ja nyt olis tarkotus kestoilla enemmän! :)
Ainakin kevät ja vauvavauva ajan oon päättänyt mennä niin paljon vaan kestoilla kun pysyn,
Toivotaan et löytyy vaan nyt oikeen malliset vaipat millä mennä eteenpäin.

Nb ajalle meillä on
* imsevimsen flanuja,
* ite tehtyjä sisävaippoja vastaavalla kaavalla ko noi imset,
* pul kuoria
* villikset
toki lisänä harsoja, imuja ja muutamat luonnonkuituset yövaipat. :)

Saas nähä kuis käy, ja toimiiko noi ite tekeleet ollenkaan. ainakin ne näyttäää super ihanille ja muutaman sulosen kuoren ajattelin vielä ostaa, mut ehkäpä vasta s kokosena, että kerkii käyttää sitten niitä kauemmin.
Onneksi mies on yhtä innoissaan kestoilusta kun minäkin, ei siis jää pelkästään mun hommaksi

Kaappiin varaan kuitenkin paketillisen pikkukertsivaippojakin.

Mites teillä kestoilu suunnitelmissa?
 
Ompelimpa taas uusia sisävaippoja ja 10 vaippaan on tavarat leikattu valmiiksi.
Sais vielä säryt tuolta selästä veks niin vois istahtaan taas ompelukoneen seuraksi. :)
 
Mulla jo riittävästi kaikkia, mutta kesäksi voisi ommella pari kuorta jollain kivalla kuosilla :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Mulla on vaan noita all-in-one vaippoja ja lisäimuja. Kirppiksiä aattelin vielä kiertään kuin voin ja katsella muitakin kestismalleja. Äidiltäni sain ison kasan harsoja, joten niihin voisi hankkia niitä kuoria. Näytti vielä taitteluitakin jo valmiiksi:grin

Onko jollain kokemuksia niistä harson kiinnitys klipseistä? Onko ne hyviä vai turhia kapistuksia?
 
Huoh. Aikanaan katselin kun sisko hoiti lapsensa kestovaipoilla ja totesin etten ikinä lähtis siihen samaan. Edelleen olisin samaa mieltä (tietty siinä ois aikamoinen rahansäästö..) , mutta mies ois kai halukas käyttään niitä. Mut luultavasti se olen minä suurimmaksi osaksi joka ne vaipat vaihtaa - ja ainaki pesis ne kestot.. - joten en tiedä.. Hmm. Hmm.
 
Kestojahan voi käyttää myös silloin tällöin eli ei tarvitse olla ne koko ajan käytössä. Itse ajattelin kokeilla kestoilua kotona, vieraillessa yms. sitten varmaan kertikset käytössä. Mutta saa nähdä miten hommaan innostuu, senhän näkee sitten vasta kun pikkuinen on syntynyt.
 
Näpsyistä ei ole mitään kokemusta, siis niistä kiinnitys jutskista.
Kuorien kanssa ei oo ees pakko olla mitään kiinnityksiä. kuoret pitää ainakin ihan pikkusella vaippikset kyllä paikoillansa.

Kattelin noita mien pikkusia kuoria, ja kyllä ne niin ankeelle näyttää.
Aattelinkin jos vaikka tilaisi muutaman nätin kuoren s kokosena.

OnniBun kuoria kattelin kanssa, olis tosi kätsyn näkösiä
ja menis just suoraan harsojen ja imujen kanssa, onko kellään kokemusta?
http://www.onnibum.net/product_catalog.php?c=42

Pul kangasta löytyis muutamaan kuoreen, mut en osaa vaan ommella ite siitä.
Oon siis tosi alotteleva ompelija.

Niinpä niin.. ajattelin tilata.. Tätä kirjottaessa jäin kattelemaan vaippakuoria ja laitoinkin tilaukseen muutaman
Little Lamb kuoren, Eipä tullut postimaksuja erikseen maksettavaksi, joten edukkaalta vaikutti. :)
 
13734249.t.jpg

Ite ommeltuja sisävaippoja, ilman kumppareita tai tarroja,
aattelin et kätsyjä kuorten kanssa, kuorihan ne pitää kasassa. :)

13734250.t.jpg

Mein nb kokoset vaippikset pestynä ja pakattuna odottamaan uutta käyttäjää.
Kaikki kesti 90 asteen pesun. :)


Kuoret vielä erikseen.
 
Muokattu viimeksi:
ja ne littlelamb kuoret vaikutti erittäin hyville, aatelin laittaa ehkäpä toise setin tilaukseen.
Sithän sen näkee kuin toimii ko saa oikeen käyttäjän. :)

mut juu tosissaan maksoin 9e 2kpl kuoria kotiin uutena.
 
Mistä tilasit ne littlet? Täällä vähä mietitty kestoilua ja nyt mietin noita kustannuksia:) kolmet kuoret ja muutamat imut vasta hommattu, babyland merkkiä:)
 
Sinähän oot ollu ahkera! minulla olis pariin kuoriin pul-kangasta jäljellä vois muutamat taskukuoret pyöräyttää, kun sais aikaan.
 
Hei kestovaippailijat, millä hinnalla ostasitte kirpparilta sen äitiyspakkauksen mukana tulleen kestovaippasetin (oranssi kuori+2xsisus)? Hinnottelen tuossa kirpparikamoja, eikä mulla oo mitään hajua sen setin arvosta. Ja siis käyttämätön (tietty :) ) kyseessä.
 
Hmm.. Meillä ei ole yhtään vaippaa tosta setistä, mutta sillonko esikoinen synty niin saatiin tutuilta noita lahjoituksina.
jos sulla olis joku tuttu joka kestoilee, suositelen lahjottamaan suoraan. :)

Mutta mitä maksaisin kirpparilla.. ehkä 5e..
Tosin niitä on niin paljon myynnissä.

Tai sit otat omaan kokeilukäyttöön? :wink
 
No ku ei oo muita syntyviä/syntyneitä lähipiirissä. Mä tulen meidän jengeissä niin jälkijunassa tän perheenperustamisen suhteen :grin Laitan varmaan sit tolla vitosella myyntiin. En ainakaan tolla kirppiksellä, mihin menen, niitä huomannut myynnissä.
 
Okei, no voithan toki laittaa ekaks jonkun hinnan ja jos ei mee sillä nii sit laskeen. :)
 
Nyt on kuoretkin pestynä.
Kohta sitä pääseekin jo vaippaileen. :)

Tulipahan saatua muutama imsen sisävaippa vielä lisää, eipähän tarvii päivittäin pestä vaippis pyykkiä.
Oi että mikä helpotus.
Saa nähä kuinka vaippikset haisee mut jos haisee niin viskaaan partsille kestosäkin mihin saa sitte paippikset aina lykättyy, ja sieltä suoraan sit isompana satsina koneeseen.

Helppoohan se on nyt suunnitella, saa nähä miten käytännössä menee ja valvottaako vauva ja vie kaikki energiat.
 
Voiko kestoja alkaa käyttämän heti pienen synnyttyä? :D

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk
 
Voi alkaa käyttämään heti synnyttyä :) osastolla toki kertsivaipat mutta heti kotiuduttua voi alkaa käyttään :)
 
Takaisin
Top