Kestovaippa pyllyt! :)

Sen takia olen juuri ostanut käytettynä halvalla, että jos joku vaippa jää käyttämättä tai vaikka kaikki, niin ei harmita niin kovin:) Onhan ne hinnat aika facekirppareilla, mutta ei se ole tyhmä joka pyytää vaan maksaa!:D
 
Kestoilussa oli taukoa.. toi hitsin rota ja sitten saaressa reissut telttailemassa.
nyt viimeviikolla taas kotona kestoiltiin ja kestot taas päällä. :)
 
Hih. Kopasin tänään noita kestiksiä ja nythän ne alkaa istumaan. Pari viikkoa sitten oli vielä niin ja näin. Viime viikolla olisi jo varmaan menny. Mutta siis jee. Kertiksiä ehkä 10-15 pussin pohjalla eli ei onneks tartte lähtee vasiten vaippojen takia kauppaan!
 
Meillä jäi just 3-6kiloset pieneks ja nyt yritän saada myytyä. Isommat 5-8kiloset nyt käytössä. :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Me käytetään noita 3-6kg. Typy on kyllä about 4,3kg mutta aiemmin ei tosiaan saanu istumaan. Onhan tää melkonen tumpulapaketti :)
 
Meillä meni just 5-10 kiloset pieneks tai oli varmaan ollut jo vähän liian pieniä, mutta nyt en enää saa niitä mitenkään keploteltua päälle ilman että näkyis peppuvako:grin Nyt käytetään +10kg vaippoja ja M&L kokoja. Se on kanssa vähän merkistä kiinni miten istuu ja reiden ympärysmitta vaikuttaa myös kovasti!

Limppu ootko kokeillut fb kestovaippakirpparia? Siellä menee hyvin kaupaks vaipat kun on niin paljon jäseniä:)
 
lillulla, meilläkin alkoi vasta vauvan ollessa reilu 4kilonen niin ne vaipat olemaan oikean kokoisia. En oo kokeillut. Kokeilin vai meidän kaupungin kirpparia. Kiitti vinkistä pookkana. :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Nyt löysinkin oman alueen kestovaippa kirpparin :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Meillä tyttö tais olla 4 tai 5 kiloa ennen kuin ne vaipat alko pitää oikeesti. Mä olin myös alussa niin kokematon, että tuli vähän ite aina välillä mokailtua ja kokeiltua, niin aika usein vaipat vuoti. Taskuvaipat ei toiminut yhtään alussa ja mulla oli tosi vähän sisävaippa&kuorivaippa systeemejä. Ostin sitten kestovaippakirpparilta lisää, niillä sitten päästiin alkuun ja nyt sopii jo taskutkin :) Mua autto kauheesti lueskella kestovaippayhdistyksen juttuja ja niiden fb sivuilta myös ihmisten ongelmia ja ratkaisuja niihin ongelmiin.

Nyt on projektin alla tehdä villaimuja itse, kun tällä hetkellä ei ole niin kauheesti hitaita imuja. Mennään muuten ihan kestoilla, mutta öisin on kertsi. Nyt aattelin kokeilla kestoa myös yöllä, mutta siihen hommaan tarviin niitä hitaita imuja.

Onneksi sain myös myytyä noi pienimmät vaipat pois nurkista. Aika hyvin olen saanut itselleeni saman verran rahaa niistä kuin millä olen ostanut. Joistain vaiposta sain enemmän ja joistan vähemmän. Minulle riittää kun en jää kauheesti tappiolle. Eniten ehkä tällä hetkellä näissä kestoissa innostaa se, ettei roskia tarvii olla koko ajan viemässä ja tässä säästää rahaa. Tietenkin menee enemmän sähköä, pesuainetta ja sähköä, mutta kattosin silti, että tässä säästää verrattuna kertseihin. Mikään fanaatikko en kyllä ole. Meillä on koko ajan kertsejä, että niitä voi aina laittaa päällle jos ei huvita, jaksa tai muuten vaan.
 
Pookkana käytättekö kestoja myös kodin ulkopuolella? Miten säilöt vaipat kotiin asti?

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Käytetään myös reissussa, jos mennään takas kotiin viimeistään seuraavana päivänä. Monet käyttää pul-pusseja, mutta mulla on hedelmämuovipusseja ja muita pikkusia muovipusseja. Mulla on toi liberon vihreä kassi, jossa on uudet vaipat, muovipussit ja kosteuspyyhkeet. Sitten kun vaippa on likanen, niin laitan vaan muovipussissa sinne laukkuun. Kotona sitten huuhtelen vaipat viileellä vedellä, jotten ala haista. Jonkun vuorokauden muovipussissa olleet vaipat ei haise kyllä mitenkään erityisesti. Sama vaiva niitä on raahata kotiin kun on puhtaita vaippoja reissuun. Alottelin tän kestoilun myös reissussa sillein pikku hiljaa, että ensin kauppamatkat kestoissa, sitten parin tunnin kyläilyt ja nyt mene jo koko päivä reissussa oikein hyvin pelkillä kestoilla. Mulla on kyllä aina mukana kertiksiäkin yksi tai kaksi ihan vaan varmuuden vuoksi. :)
 
Joo, mä olen ollu vähän huono käyttämään kodin ulkopuolelle. Oon kyllä ite tehnyt 2 pul- kassia. Vois alkaa itekkin pikkuhiljaa käyttämään niitä muuallakin. :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Takaisin
Top