Keskustelua raskaudesta ja muuta höpinää

Tää on kiva! Saa sellasen yleisen höpöttelypaikan ☺️

Meille olisi siis mahdollisesti tulossa seitsemän lapsi. Helmikuun lopussa todettiin kaksosista keskeytynyt keskenmeno rv 9, joten hieman jännittää tämä alku. 🥺 Nyt on viikkoja hurjat 3+6, tai sekin on hieman epävarma, kun en tuntenut ovulaatiota. Lämpöjen perusteella ovis oli kp 13 ja ovistestin mukaan kp 15. Testien vahvuudesta veikkailisin tota kp 13 oikeammaksi, mutta mennään nyt tällä rv:llä ja ultrassahan se sitten selviää. 😁

Mulla oli viikonloppuna ystävän häät ja olin sitten ”kuskina” liikenteessä. Haluttais hirveesti pitää salassa ainakin siihen vikkolle 12 asti, mutta nyt kesän juhlakauden aikana vaikea keksiä tekosyitä miksei alkumalja maistu tällä kertaa. Onneksi suurimmalle osalle kavereista meni kuskina olo läpi, mutta yhdestä huomasi että hän varmasti aavisti mitä kyseessä. Menimme vuosi sitten naimisiin mieheni kanssa niin ihmisillä nyt tuntosarvet tuntuu olevan pystyssä tai sitten kuvittelen vaan niin.

Täällä ollaan varovaisesti mukana helmikuista odottelemassa 😊 Varhaisultra on ens maanantaina, ni sitten ehkä uskaltaa liittyä joukkoon. Tämä on toinen raskaus, enkä muista aiemmasta katastrofiajatelleeni näin pahasti kuin tästä nyt 😅 Pelkään, että jokin on pielessä, mutta ehkä rauhoitun mikäli ultrassa kaikki hyvin!
Mulla siis nyt 6+4 (suunnilleen). Kierrot on kaikkea 23-29 väliltä ja ovulaatiosta ei varmuutta, ni tuo varmaan tarkentuu vielä. Neuvola laski lasketuksi ajaksi 2.2.2024.
Ennestään meillä on helmikuinen 2021 ja tuntuu, että silloin oli helpompaa kun oli korona-aika. Ei tarvinnut valehdella kenellekään tai piilotella, kun ei ollut mitään tapahtumia 😅

Meillä ois juhannus vklp meno miehen kaverin hääjuhliin, enkä tosiaankaan vielä silloin halua kertoa asiasta ihmisille jotka ei itselle mitenkään läheisiä, (silloin ois rv 6).joten jotain valkoista valhetta täytyy sit keksiä tai esittää ainakin juovansa 😅

Muokattu viimeksi:
Onneks ite oon juhannuksen töissä ja muutenkin alkoa käytän tosi vähän, niin se ei oo ihme kelleen, jos en juo. 🤭

Sattuuko täällä muuten olemaan muita jotka imettää tällä hetkellä?
Meillä esikoinen käy rinnalla vielä useasti päivässä, ja nyt viime päivinä huomannut että heruminen tiukentunut kyllä kovasti, ja vähän nyt jo harmittaa että noinkohan meillä tämä imetys nyt tulee loppuun tän uuden raskauden myötä, ilmeisesti joillakin raskaus vaikuttaa niin että maidon tulo saattaa sit jopa lakata..

Sattuuko täällä muuten olemaan muita jotka imettää tällä hetkellä?
Meillä esikoinen käy rinnalla vielä useasti päivässä, ja nyt viime päivinä huomannut että heruminen tiukentunut kyllä kovasti, ja vähän nyt jo harmittaa että noinkohan meillä tämä imetys nyt tulee loppuun tän uuden raskauden myötä, ilmeisesti joillakin raskaus vaikuttaa niin että maidon tulo saattaa sit jopa lakata..
Mä oon ite imettänyt ja ollut raskaana neljä kertaa. Jonkun aikaa heruminen tehnyt tiukkaa, mutta äkkiä se on tasaantunut. Oon sit aina pari kk ennen vauvan syntymää lopettanut edellisen imetyksen, että kerkii lapsi tottua ajatukseen ennen kun vauva tulee ja vie maitovarastot. 😅

Mä oon ite imettänyt ja ollut raskaana neljä kertaa. Jonkun aikaa heruminen tehnyt tiukkaa, mutta äkkiä se on tasaantunut. Oon sit aina pari kk ennen vauvan syntymää lopettanut edellisen imetyksen, että kerkii lapsi tottua ajatukseen ennen kun vauva tulee ja vie maitovarastot. 😅
Joo, meilläkin syyskuussa alkaa päivähoito ja itellä työt, ja aikaisemmin oli ajatus että jos sinne asti päästäis, sit väkisinkim vähenis tissi kerrat, mutta katsotaan nyt miten tämä tosiaan vaikuttaa, jääkö jo aiemmin sit pois. Annan kyllä käydä rinnalla niin kauan kun itse haluaa, jospa se vielä siitö tosiaan sit tasantuis vielä 😊

Onko teillä käytössä jo jotain vitamiineja tms?
Ite syön raskausvitamiinia, Deetä, rautaa ja foolihappoa.

Kannattaa muuten katsoa foolihaposta, että se on luonnollisessa folaatti- muodossa. Mulla myös monivitamiini ja rauta käytössä.

Mulla on rautavalmiste jossa folaatti mukana, pitää käydä ostamassa mammavitamiineja! 😊

Monivitamiinit olleet käytössä vuosia.

Huh, yritän kunnostautua tänne kirjoittamisessa että saataisiin pian se 500 viestiä täyteen. 😁😁😁 Salainen ryhmä oli ja on esikoisen ajalta niin ihana juttu, vieläkin kirjoitellaan sillä porukalla niin toivon että tälläkin porukalla saatais salainen puoli auki.

Minäkin kannan kortta kekoon salaisen ryhmän puolesta! Oli tosiaan kiva juttu saada keskustella rauhassa siellä puolella esikoisen aikana, sitä taas odotellessa.

Huh, yritän kunnostautua tänne kirjoittamisessa että saataisiin pian se 500 viestiä täyteen. 😁😁😁 Salainen ryhmä oli ja on esikoisen ajalta niin ihana juttu, vieläkin kirjoitellaan sillä porukalla niin toivon että tälläkin porukalla saatais salainen puoli auki.
Tätä tavoittelen itsekkin. 😁 Meitä vaan tuntuu olevan täällä suht vähän, toivottavasti vielä tulee lisää porukkaa. 😊

Joo toivottavasti löytää lisää porukkaa tänne. ☺️ Oliko se niin et yhteensä 500 viestiä pitää olla?

Takaisin