Keskenmenoon ja lapsen menetykseen sopivia runoja ja laulunsanoja

Keskustelun 'Enkeleiden vanhemmat' aloitti Onnenomena, 14 huhti 2020.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Teplikka95 Aloittelija

Kiitos kaikille jaetuista runoista ja teksteistä, ovat koskettaneet itseäni syvästi omassa menetyksessä.
    Itse rakastan kasarimusiikkia, ja eräs Dingon kappale on ollut itselleni hirveän tärkeä oman keskenmenon kohdalla. Dingosta ei tulisi ehkä ekana mieleen, että sen musiikin avulla voisi käsitellä surua, mutta itselleni Perhosen lento on nykyisin kappale, joka kuvaa oman menetyksen herättämiä tunteita.
    Hajoan tälle kappaleelle nykyisin ihan täysin, jos kuuntelen sen, mitä en koe huonona asiana. Jos on päivä, että tuntuu olevan ihan lukossa itsensä kanssa, niin tämä saa kyllä hanat aukeamaan. Ajattelin kuunnella sen tänään pitkästä aikaa, menetetyn maaliskuisemme laskettuna päivänä.

Jumala on kuollut maailma palaa
    Herää rakas herää on tunti aikaa
    Radiosta kuulin uutisen
    Laita kätesi kasvoilleni, sua katselen
    Tuot hartiahuivissa kukkia haudalleni
    Joku tuntematon laittaa kätensä harteillesi
    Sinä olet kaunis on maailma nuorena nukkunut
    Viiltävän kylmä viima on silmäsi kastellut
    Silmäsi kastellut

Sinä huusit palaat luokseni uudelleen
    Palaat luokseni perhosena verhoille laskeutuen
    Hartiahuiviisi kääriytyneenä käännyit kotiinpäin
    Nyt taivaallinen sotajoukko käy vierelläin

Muistatko kun me katseltiin pilviä taivaalla
    Sinä pelkäsit ukkosta ja minä salamoita
    Käperryimme nurkkaan ja olimme hiljaa
    Kunnes laukesi taivas ja alkoi sataa
    Hiljaisuus on ääni jonka mä kuulen
    Sinikellojen tuoksu valloittaa huoneen
    Katsot perhosen lentoa kauan ja tarkkaan
    Kun taivaallinen joukko keräsi omiaan
    Keräsi omiaan

Sinä huusit palaat luokseni uudelleen
    Palaat luokseni perhosena verhoille laskeutuen
    Hartiahuiviisi kääriytyneenä käännyit kotiinpäin
    Nyt taivaallinen sotajoukko käy vierelläin

Nykyisin mielikuvissani maaliskuisemme on pieni perhonen, joka tulee kesäisin katsomaan meitä... varmistamaan, että äiti ja isä pärjäilevät.
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  2. Lakritsa0201 Aloittelija

Vähän aiheen vierestä; Pave Maijasen Elämän Nälkä soi radiossa terveyskeskuksen käytävällä silloin kun keskenmeno todettiin. "Tää niitä päiviä on kun en tiedä, kannattaako nousta vai jäädä...." Enää en voi kuunnella tuota biisiä itkemättä.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 6
  3. Lady Alice Addikti Kesä-äidit 2020 Helmimammat 2018

Tämä on itsellä pyörinyt paljon mielessä keskenmenojen jälkeen.

I'll see you in my dreams tonight,
    I'll kiss your cheek and hold you tight.
    I have no tears left to cry.
    You've flown away my butterfly...

~Angela Schmeider
    • Tykkää Tykkää x 2
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  4. Indi Peruskäyttäjä

Tämä on vähän hiljaisempi ketju, mutta halusin tulla tänne itsekin jakamaan "omat voimabiisit". Joihin palaan vieläkin ja itken niiden tahtiin. :Heartred

Tämä biisi soi viime vuonna paljon tv:n mainoksessa, liittyen enemmänkin koronatilanteeseen, mutta itselleni sillä oli aivan toinen merkitys: https://www.youtube.com/watch?v=eZlKpbalI3Q (En muuten edes tykkää Vesalasta enkä etenkään Vain elämää-ohjelmasta, mutta tuo biisi koskettaa jostain syvältä). Kuuntelin tuota paljon kävelylenkeillä km:n ja ku:n jälkeen.

Lisäksi Suvi Teräsniskan Jos menet pois ja Taivas sylissäni saa joka kerta kyyneleet silmiin:
    https://www.youtube.com/watch?v=UFFm-6258co
    https://www.youtube.com/watch?v=iCB3EPkzWco
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. zarar_ Rakastunut foorumiin Toukokuiset 2021

Tuo Vesalan sovitus on kyllä kaunis. Olen itsekin sitä kuunnellut ja se sopii kyllä hyvin menetykseen. Siinä on samalla jotain äärettömän haikeaa mutta myös toivoa luovaa. Sai itsenikin taas pitkästä aikaa ajattelemaan keskenmenoa, vaikka siitä on jo aikaa ja olen nyt raskaana viimeisillä viikoilla. :Heartred
    • Optimistinen Optimistinen x 1
  6. elo Tuttu foorumilla Tammikuiset 2022

Tässä ihan uusi kappale. Tänä keväänä julkaistu. Itse en pysty tätä kuivin silmin kuuntelemaan

Matias Luokkanen - Lapseni

:Heartred Kaunis :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 1
  7. Onnenomena Ihastunut foorumiin

On oikein kaunis ja koskettava. :Heartred
  8. elo Tuttu foorumilla Tammikuiset 2022

Tämä on mielestäni hyvin kaunis ja koskettava.Löysin runon ensimmäisen kerran jo vuosia sitten.

Syntymättömän lapsen rukous.

Rakas taivaan isä, miksi äiti itkee?
    Miksi isällä on niin raskaat askeleet?
    Minäkö heille olen surua tuottanut, kun vain katselen täältä kaukaa, enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti, että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko, taivaan isä, äitiä lohduttaa
    Pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois? Voitko isän olkaa taputtaa, ettei niin kumarassa hän ois? Kerro heille, taivaan isä, etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan. Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita luojalleen on, ettei heitä malttaisi millään antaa pois.

Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen lennän perhosena ikkunaan. Tietäisipä isä, miten tuulen mukana hänen poskeaan silittää saan.

Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.

Ja kun vihdoin kohtaamme, löytää tarkoituksensa pettymys jokainen. Ne on kestettävä,
    jotta juuri minä syntyisin.

(Runo on kokonaisuudessaan hieman pidempi, alkuperäistä tekijää en tiedä, mutta kaunis on).

:Heartred
    • Sympatiaa Sympatiaa x 3
  9. zarar_ Rakastunut foorumiin Toukokuiset 2021

Ompa tosi koskettava :Heartred
    Ihan itku tuli tämän hulina-arjen keskellä :sad010:Heartred
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu