Mikä on sinun mielestäsi oikein osuva runo tai laulunsanoitus lapsen menettämisen tilanteessa?
Kootaan niitä tähän ketjuun.
Kootaan niitä tähän ketjuun.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Yks mikä oli haudalle laskettavassa kimpussa tekstinä oli Johanna Kurkelan Prinsessalle laulun kertosäe.
En pystyy sitä enää kuuntelemaan kun tulee vaan meidän tyttö mieleen.
Mä olen tehnyt itse runoja. Ne lohduttivat tosi paljon, kun tein surutyötä ja käsittelin niitä tunteita, joita keskenmenosta heräsi. Tässä on muutama tekemäni runo. Ensimmäisen runoista kirjoitin kynttilään, jonka vein muualle nukkuvien muistopaikalle tammikuussa.
"Hetken aikaa kanssasi kuljin,
sinut tiukasti syliini suljin.
Et jaksanut sä enempää,
nyt kanssamme enää suru tää.
On aika jäähyväisten,
muistojen kultaisten.
Hyvää matkaa rakkaalleni toivotan,
kun lasken sinut käsiin Jumalan."
"Pieni enkelisiipi,
luoksemme hiljaa hiipi.
Ei voinut jäädä pidemmäksi,
kutsui tuuli jo kauemmaksi.
Vaan jäi tuo siipien havina hentoinen,
sydämeen mä painan sen,
tunnen tuon kuin eilisen.
Ja niin meidän pieni enkelisiipi,
taivaan kotiin hiljaa hiipi.
Ei haluis meitä jättää tänne,
mut matkamme liian pitkä, ois ollut se hälle."
: Zarar_
Tämä on todella koskettava runo. Sama lukee kortissa, jonka saimme osastolta. Korttiin on painettu myös pienen tyttömme jalanjäljet.Tämä oli synnytyssalin seinällä. Kätilö lausui sen meille ja kertoi, että kyseiseen saliin ohjataan yleensä keskenmenon ja kohtukuoleman kokevat.
Kun on oikein pieni
voi lentää linnun untuvalla,
nukkua orvokinlehden alla,
kun on oikein pieni.
Kun on oikein pieni,
voi keinua heinässä heiluvassa,
levätä kukassa tuoksuvassa,
kun on oikein pieni.
Kun on oikein pieni,
voi istua lumihiutaleille
ja liitää maailman tuulien teille,
kun on oikein pieni.
(Hannele Huovi)
Tämä on todella koskettava runo. Sama lukee kortissa, jonka saimme osastolta. Korttiin on painettu myös pienen tyttömme jalanjäljet.
Tein tänään muistokortin hautajaisia varten. Se tullaan kiinnittämään kukkalaitteeseen perinteisen nauhan sijaan. Valitsimme kortin siksi, että siihen mahtuu enemmän tekstiä. Pidän askartelusta ja halusin jättää pienen hyvästeihin jotain omatekemää. Runona kortissa on Aleksis Kiven Sydämeni laulu, joka on samalla surullinen ja lohdullinen. Olemme mieheni kanssa aika perinteisiä, ja Kiven teksti vanhanaikaisuudessaan muistuttaa minua sukupolvien ketjusta, joka tyttäremme kohdalla päättyi aivan liian aikaisin.
Sydämeni laulu
Tuonen lehto, öinen lehto!
Siell’ on hieno hietakehto,
Sinnepä lapseni saatan.
Siell’ on lapsen lysti olla,
Tuonen herran vainiolla
Kaitsea Tuonelan karjaa.
Illan tullen tuuditella
Helmassa Tuonelan immen.
Onpa kullan lysti olla,
Kultakehdoss’ kellahdella,
Kuullella kehräjälintuu.
Tuonen viita, rauhan viita!
Kaukana on vaino, riita,
Kaukana kavala maailma
Kiitos, ja kiitos myös tekemiesi runojen jakamisesta. Ne ovat tosi kauniita! Itse kun en osaa noin kauniisti kirjoittaa, niin pitää vain lainata muilta. :)Olen niin pahoillani teidänkin puolesta
Voimaa hautajaisiin
Teksti on tosi puhutteleva ja liikuttava
Kiitos myös tämän ketjun aloittajalle, tosi paljon merkityksellisiä runoja sekä lauluja saanut tästä
Kiitos, ja kiitos myös tekemiesi runojen jakamisesta. Ne ovat tosi kauniita! Itse kun en osaa noin kauniisti kirjoittaa, niin pitää vain lainata muilta. :)
Tämä on todella koskettava runo. Sama lukee kortissa, jonka saimme osastolta. Korttiin on painettu myös pienen tyttömme jalanjäljet.
Tein tänään muistokortin hautajaisia varten. Se tullaan kiinnittämään kukkalaitteeseen perinteisen nauhan sijaan. Valitsimme kortin siksi, että siihen mahtuu enemmän tekstiä. Pidän askartelusta ja halusin jättää pienen hyvästeihin jotain omatekemää. Runona kortissa on Aleksis Kiven Sydämeni laulu, joka on samalla surullinen ja lohdullinen. Olemme mieheni kanssa aika perinteisiä, ja Kiven teksti vanhanaikaisuudessaan muistuttaa minua sukupolvien ketjusta, joka tyttäremme kohdalla päättyi aivan liian aikaisin.
Sydämeni laulu
Tuonen lehto, öinen lehto!
Siell’ on hieno hietakehto,
Sinnepä lapseni saatan.
Tuonen herran vainiolla
Kaitsea Tuonelan karjaa.
Illan tullen tuuditella
Helmassa Tuonelan immen.
Onpa kullan lysti olla,
Kultakehdoss’ kellahdella,
Kuullella kehräjälintuu.
Tuonen viita, rauhan viita!
Kaukana on vaino, riita,
Kaukana kavala maailma
Kiitos!Todella kaunis, enkä ollut ennen kuullut, tai ainakaan muista! Minäkin pidän paljon näistä perinteisistä runoista.
Voimia hautajaisiin!