Keskenmenon pelkoon helpotusta?

Paljon liiankin tuttuja ajatuksia täällä muillakin, joka tuntuu lohduttavalta että muutkin kamppailevat samojen tunteiden kanssa❤️. Itsellä taustalla yritystä 8/23 alkaen ja nyt IVF:llä ensimmäistä kertaa ikinä positiivinen raskaustesti. Olen tehnyt valtavasti testejä joissa viivat tummia ja rv 4+6 tuli digitestiin ”raskaana 3+”. Oireettomuus kuitenkin vaivaa kun lukee paljon että muilla tässä vaiheessa jo kovasti oireita (nyt rv5+1) lisäksi että hieman päälle viikko tuoresiirrosta vuosin runsaasti kirkasta verta jossa oli hyytymiä… Lähipiirissä useampi keskenmenon tai kohtukuoleman kokenut ja tuntuu että tuun pian hulluks tästä pelosta että raskaus menisi kesken. Varhaisultra vasta 15.7 ja sekään ei takaa onnistumista ja tuntuu että yksi päivä kestää tuhat tuntia😭

Kiitos kaikille ❤️ Tällä hetkellä ei ole tullut kipuja. Edelleen vuotoja, tosi vähän siteeseen mutta pyyhkiessä edelleen ihan punaisena paperit ja tänään pari peukalon pään kokoista jotain kalvomaista hyytymää tullut.

Meillä yritystä 9/23 lähtien. 9/24 eka plussa (ja tämä tuli heti seuraavasta kierrosta kun olin menkat siirtänyt reissun vuoksi primolutilla). 11/24 selvisi tuulimuna ja jälkivuoto tästä kesti 5 vk ja jouduin lopulta sairaalaan mva imuun. Huhtikuussa otin Terolutin kiertoa säännöllistämään ja toisesta kierrosta plussa ja tässä ollaan taas 😭 Lähete saatiin tutkimuksiin maaliskuussa ja jotenkin huvittavaa että sinne tuli kutsu lopultakin just tällä viikolla. Kiire kyllä tulee kun enää tän ja ensi vuoden saan hoitoa julkisella, jos ne jotain siellä lähtee edes tekemään meille.

Tuulimuna oli loppuvuodesta ja nyt puolen vuoden jälkeen plussattiin uudestaan. Hirveä stressi, ahdistus ja paniikki ollut plussaamisen jälkeen. Tällä viikolla sitten alkoi tulla ensin tuhruvuotoa, seuraavana päivänä vaaleanpunaista pyyhintävuotoa. Menin ultraan ja piti olla 6+6 mutta kohdussa näkyi vain ihan pieni raskaussäkki ja joku pieni ruskuaisrenkaaksi sopiva kaiku. Ultran jälkeen illalla vuoto runsastui ja tuli siteeseen asti. Aamulla vuotoa ei enää niin paljoa mutta edelleen joka vessakäynnillä punaista pyyhintävuotoa jossa pienen pieniä verihyytymiä, siteeseen asti ei tule kuitenkaan. 1,5-2vk pitää odottaa uutta ultraa jossa selviää tuomio ellei tule ennen sitä runsasta vuotoa.

Ei tässä hirveästi toivoa enää taida olla että asiat päättyisi hyvin 😭 sanottu että toinen raskaus keskenmenon jälkeen menee yleensä aina hyvin mutta ei taaskaan mahduta näihin tilastoihin..
Voimia epätietoisuuden kanssa elämiseen. ❤️ Toivotaan, että vuoto lakkaisi ja raskaus jatkuisi. 🙏

Täälä tuli vahva tunne, että mahtoiko raskaus mennä kesken💔 eilen illalla alkoi rusehtava turhu vuoto, ja samaan aikaan tajusin että raskausoireet on kyllä hävinneet. Tänään 6+5 ja ruskea pyyhintä vuoto jatkuu eikä oireita enää. Huomiselle varattiin aika yksityiselle ja käydään varmistamassa, niin voi sitten terolutitkin lopetella, mutta vahva tunne vain että tää taisi olla tässä.💔😔 Meillä takana 1vkm ja 1kkm ja tää nyt ensimmäinen hoitoalkuinen raskaus, josta todennäköisesti nyt myös keskenmeno. 😭
Ja kans oon kamppalluit samojen fiilisten kanssa kun muutkin tässä ketjussa❤️ kauhee pelko ollut koko tän ajan että kesken menee ja varautunut vaan pahimpaan. 💔

Täälä tuli vahva tunne, että mahtoiko raskaus mennä kesken💔 eilen illalla alkoi rusehtava turhu vuoto, ja samaan aikaan tajusin että raskausoireet on kyllä hävinneet. Tänään 6+5 ja ruskea pyyhintä vuoto jatkuu eikä oireita enää. Huomiselle varattiin aika yksityiselle ja käydään varmistamassa, niin voi sitten terolutitkin lopetella, mutta vahva tunne vain että tää taisi olla tässä.💔😔 Meillä takana 1vkm ja 1kkm ja tää nyt ensimmäinen hoitoalkuinen raskaus, josta todennäköisesti nyt myös keskenmeno. 😭
Ja kans oon kamppalluit samojen fiilisten kanssa kun muutkin tässä ketjussa❤️ kauhee pelko ollut koko tän ajan että kesken menee ja varautunut vaan pahimpaan. 💔
Inhottava epävarmuus varmasti, onneksi pääsette tarkistamaan tilanteen jo pian. 😟 Alkoiko sinulla aiemmat keskenmenot tuolla tavalla? Jospa olisi vain kyse normaalista raskausoireiden aaltoilusta ja kaikki olisi hyvin. ❤️ Tsemppiä.

Inhottava epävarmuus varmasti, onneksi pääsette tarkistamaan tilanteen jo pian. 😟 Alkoiko sinulla aiemmat keskenmenot tuolla tavalla? Jospa olisi vain kyse normaalista raskausoireiden aaltoilusta ja kaikki olisi hyvin. ❤️ Tsemppiä.
Kiitos paljon ❤️ joo tää epävarmuus on kyllä kamalinta.😔💔 Ja etenkin tää että ei oo mahkua päästä oikeestaan mihinkään muualle tarkastukseen muuta kun yksityiselle. Toisaalta ymmärrän että ei oo mikään päivystyksellinen asia, mutta toisaalta tuntuu täysin hullulta että käsketään vaan odotteleen kotona.🙄
Ja joo aikalailla samanlailla alkoi, etenkin toi varhainen keskenmeno. Keskeytynyt ei vuotanut mitenkään ennen kun sain keskenmeno lääkkeet.

Olin taas hädissäni aamulla ja tein raskaustestin. 🙈 Edelleen näkyi kaksi viviivaa.

Musta tuntuu, että viime päivinä on ollut vähemmän oireita. Toki ei niitä tässä kohtaa varmaan ihan hirveästi välttämättä pitäisikään olla. Se vaan heti laukasee sen tunteen, että onkohan siellä ketään enää. Tuntuu, että noiden r-trstien tekeminen tuo turvaa ja saa mielen rauhottumaan. On jotenkin konkreettista kun näkee ne kaksi viivaa.

Me ollaan yksityisellä hoidossa ja varhaisultra on vasta heinäkuun puolessa välissä. Kuulemma ihan normi käytäntö, että tedtipäivästä aina 3vko eteenpäin. En tiedä yhtään pitäiskö soittaa jo neuvolaan vai vieläkö odottelis. Se peruminen on siinä aina kovin raastavaa. Meillä on sen verran ruuhkaista, että neuvolaan soitosta menee usein n. viikko kun sieltä soitetaan aikaa ja siihen voi mennä 2-3 viikkoa vielä päälle ennenkuin saa ajan.

Aika kuluu niin hitaasti ja tuntuu, että on ihan liian paljon aikaa miettiä kaikkea.

Olin taas hädissäni aamulla ja tein raskaustestin. 🙈 Edelleen näkyi kaksi viviivaa.

Musta tuntuu, että viime päivinä on ollut vähemmän oireita. Toki ei niitä tässä kohtaa varmaan ihan hirveästi välttämättä pitäisikään olla. Se vaan heti laukasee sen tunteen, että onkohan siellä ketään enää. Tuntuu, että noiden r-trstien tekeminen tuo turvaa ja saa mielen rauhottumaan. On jotenkin konkreettista kun näkee ne kaksi viivaa.

Me ollaan yksityisellä hoidossa ja varhaisultra on vasta heinäkuun puolessa välissä. Kuulemma ihan normi käytäntö, että tedtipäivästä aina 3vko eteenpäin. En tiedä yhtään pitäiskö soittaa jo neuvolaan vai vieläkö odottelis. Se peruminen on siinä aina kovin raastavaa. Meillä on sen verran ruuhkaista, että neuvolaan soitosta menee usein n. viikko kun sieltä soitetaan aikaa ja siihen voi mennä 2-3 viikkoa vielä päälle ennenkuin saa ajan.

Aika kuluu niin hitaasti ja tuntuu, että on ihan liian paljon aikaa miettiä kaikkea.
Mulla ihan samoja ajatuksia ja oon tehny valtavasti testejä mut ne lohduttaa vaan itellä ainakin sen pienen hetken😕 oireettomuus eniten ahdistaa ja lisää pelkoa.
Me hoidossa julkisella ja varhaisultra kans vasta 15.7 tulossa, tuntuu että siihen on ikuisuus. Neuvolaan soitin jo kun ajattelin että jos menee kesken niin tuntuu se pahalta joka tapauksessa oli se neuvola peruttavana tai ei.
Oon kyselly paljon keskenmenon todennäköisyyksiä chatgpt:ltä ja se vähän lievittää tuskaa😅
Tsemppiä sinne, toivotaan että kaikilla pysyvät pienokaiset matkassa❤️

Mä kans kyselin piinaviikoilla chat gpt:ltä todennäkösyyksiä, että tämä ivf onnistuu. 🙈😅 Lähinnä ahdistuin vaan niistä tuloksista, mut onpa lohduttavaa kuulla että joku muukin tekee samaa. 🙈

Mua turhauttaa tässä (niinkuin koko lapsettomuudessa) se epävarmuus, odottelu ja se etten pysty mitään tekemään tai vaikuttamaan asioihin. Mä olen tekijäluonne ja kun jokin asia on rikki, se korjataan. Nyt ei oikeen pysty tätä asiaa korjaamaan ja joutuu kyllä oma luonne koetukselle ja on oppimisen paikka.

Mulla on ultra 17.7. Aattelin et jos mua se testaaminen helpottaa siihen asti ni sit teen niitä. Kai mäkin sit sinne neuvolaan soitan vaikka huomenna. 🤔

@Toiveissa hippunen Kiitos ja tsemppiä ihan hirveesti sinullekin. 💛

Muokattu viimeksi:
Tuun päivittään jos vaikka helpottais jonkun pelkoja❤️ pitänyt sulatella itekin vähän aikaa. Eilen käytiin ultrassa, olin jo täysin varma mitä uutiset tulee oleen ja henkisesti olin jo uutisiin valmistautunut. Mutta niin se vaan oma vaisto voikin olla väärässä: syke löytyi ja alkio oikeassa paikassa🥹❤️ omaa päätä on edelleen vaikea kääntää ja varmaan liittyy edelleen läsnä olevaan pelkoon, mutta suuri helpotus silti❤️ nyt vaan toivon et vuoto loppuu pikku hiljaa, niin jos sitten uskaltais hengittää vähän vapaammin🥹

Tuun päivittään jos vaikka helpottais jonkun pelkoja❤️ pitänyt sulatella itekin vähän aikaa. Eilen käytiin ultrassa, olin jo täysin varma mitä uutiset tulee oleen ja henkisesti olin jo uutisiin valmistautunut. Mutta niin se vaan oma vaisto voikin olla väärässä: syke löytyi ja alkio oikeassa paikassa🥹❤️ omaa päätä on edelleen vaikea kääntää ja varmaan liittyy edelleen läsnä olevaan pelkoon, mutta suuri helpotus silti❤️ nyt vaan toivon et vuoto loppuu pikku hiljaa, niin jos sitten uskaltais hengittää vähän vapaammin🥹
Aivan ihania uutisia! 😍 Odottelinkin jo teidän kuulumisia.

Toivotaan tosiaan, että vuoto loppuisi ja saisit nauttia raskaudesta ilman turhia huolia. ❤️

Ihanaa❤️😍 Paljon sulla oli ultran mukaan viikkoja?

Meillä kans oli eilen ultrassa vastoin mun odotuksia kaikki ihan täydellisesti ja minityyppi vastasi viikkoja 8+0. Oli sen jälkeen vähän puulla päähän lyöty olo, kun oireiden vähäisyyden vuoksi olin keskittynyt lähinnä miettimään, miten hoidan tyhjennyksen, ettei se sotkisi kesälomasuunnitelmia ja minne lykkään kesälomalla olevat lapset siksi aikaa.

@rihkis Ihania uutisia sieläkin❤️niin se vaan oma vaisto voi olla täysin väärässä. Ja kävin kanssa täysin samaa ajatuksen juoksua/suunnitelmaa läpi ennen ultraa, koska olin vaan jotenkin niin varma. Mullakaan ei oireet oo enää kovinkaan oo palautunut, ehkä jotain pientä, mutta vuoto onneks näyttäisi alkavan loppumaan🤞
Viikot oli laskennallisesti ultran aikaan 6+6 ja vastasi kooltaan kai jotain 6+3 luokkaa, mutta kuulemma vaikea saada tuohon aikaan vielä tarkkoja mittoja, kun riippuu niin mistä suunnasta mitan saa otettua.

@rihkis Ihania uutisia sieläkin❤️niin se vaan oma vaisto voi olla täysin väärässä. Ja kävin kanssa täysin samaa ajatuksen juoksua/suunnitelmaa läpi ennen ultraa, koska olin vaan jotenkin niin varma. Mullakaan ei oireet oo enää kovinkaan oo palautunut, ehkä jotain pientä, mutta vuoto onneks näyttäisi alkavan loppumaan🤞
Viikot oli laskennallisesti ultran aikaan 6+6 ja vastasi kooltaan kai jotain 6+3 luokkaa, mutta kuulemma vaikea saada tuohon aikaan vielä tarkkoja mittoja, kun riippuu niin mistä suunnasta mitan saa otettua.
Joo, tuossa vaiheessa nuo mitat on helposti hyvin epätarkkoja😊 Meidän kuopuksen raskaudessa taisi olla juurikin täsmälleen noin, että mun laskujen mukaan piti olla 6+6, mutta varhaisultrassa hän piilotteli vähän hankalassa paikassa mitta vastasi 6+3. Sitten myöhemmin nt-ultrassa hän olikin "kirinyt" ja mitattiin päivää isommaksi kuin mun alkuperäisten laskelmien mukaan😃 Eli varhaisultrassa mitta oli kokonaista siis 4 päivää pienempi kuin todellisuudessa.

Me käytiin tänään ultrassa sairaalassa ja ei ollut tilanne muuttunut edellisen ultran jälkeen mitenkään eli kesken mennyt tosi varhain. Huomenna alkaa sit cytotecilla kohdun tyhjennys.

Niin vaikea käsittää miten voi kaksi tuulimunaakin vielä tulla peräkkäin kun kaikki sanoo miten se on harvinaista.

Me käytiin tänään ultrassa sairaalassa ja ei ollut tilanne muuttunut edellisen ultran jälkeen mitenkään eli kesken mennyt tosi varhain. Huomenna alkaa sit cytotecilla kohdun tyhjennys.

Niin vaikea käsittää miten voi kaksi tuulimunaakin vielä tulla peräkkäin kun kaikki sanoo miten se on harvinaista.
Olen niin pahoillani. ❤️ Voimia teille jatkoon.

Niin vaikea käsittää miten voi kaksi tuulimunaakin vielä tulla peräkkäin kun kaikki sanoo miten se
Olen niin pahoillani😭💔

Voi miten ikävää. 😭 Kovasti voimia teille. ❤️

Oon tosi pahoillani, voimia🥺❤️‍🩹

Takaisin