Keskenmenon pelko

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Asiris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä poistun. Yöllä alkoi vuoto rytinällä.
Mieli on ok.
Uskon että nyt kun olen keventynyt paljon parantaa se mun raskaaksi tuloa.
Uutta yritystä kohden :)

Teille muille toivotan hyvää jatkoa :)

Hirmuisesti voimia sinne :Heartred
Sinusta on ainakin tänne välittynyt ihan huikea positiivinen elämänasenne, mistä kaikki voi ottaa mallia. Paljon tsemppiä uuteen yritykseen :)

Voimia keskenmenon saaneille :Heartred

Itse sain viime kesänä keskenmenon, joka oli vielä keskeytynyt sellainen. Hirveä kokemus. Viikolla 10 alkoi tulla pyyhkiessä verituhrua, missään vaiheessa ei sen isompaa, mutta itse vaistosin jo pahimman tapahtuneen, kun kaikki raskausoireet hävisivät. Jouduin kuitenkin odottamaan ekaan ultraan asti lähes viikolle 13, jossa todettiin että kehitys oli pysähtynyt jo viikolla 9. Tuntui hirveältä ajatella, että kuollut vauvan alku oli ollut sisälläni kuukauden.. Jouduin tyhjennykseen sairaalaan, koska oli kuitenkin jo sen verran pitkällä. Se olikin sitten tuskallinen kokemus, kesti kauan ennen kuin lähti tyhjenemään ja sain hyvin kipeitä supistuksia, Kaavintaan en onneksi joutunut, mutta imivät pillillä loput pois, joka oli sekin kivulias ja epämiellyttävä kokemus. Olin kyllä henkisesti ja fyysisesti aivan loppu. Koskaan aiemmin en ole pelännyt näin paljon keskenmenoa kuin tällä kertaa, koska viime kerralla se tapahtui. Koitan olla mahdollisimman paljon miettimättä koko raskautta ja odottaa vain, että aika kuluu. "Onneksi" on sen verran kova pahoinvointi, että päivät menee enimmäkseen selvityessä eikä jaksa miettiä asioita :hungover:

Toi pelko on ihan kauheeta kun se saa vallan. Varsinkin silloin kun sen on kerran jo kokenut. Tietää että kaikki on mahdollista ja että se voi tosiaan tapahtua myös minulle.

Mullakin oli viime keväänä kkm ja se oli ihan järkyttävää. Tänään alkoi heti aamusta kauheat menkkakivut ja pelko heräsi, että ei kai taas! Toivottavasti tämä on vaan jotain asiaan kuuluvaa ja kaikki menisi tällä kertaa hyvin. Mitään vuotoa ei kuitenkaan ole ollut. Viikkoja 5+0

Mulla kans pelkoa kun viikolla 4+ jotain tuli 4pv vuotoa, jossa oli myös sellaisia vaaleita "könttejä", menkat normaalisti siis kestää 5pv ihan säännöllisesti. Nyt ois laskujen mukaan 6+2 ja edelleen kyllä raskausoireet ja turvotus herättää toiveita. Myös ennen vuotoa oli haalee plussa ja nyt ollu ihan vahva kun testasin kolme päivää vuodon jälkeen ja tänään uudelleen. Maanantaina ois varhaisultra ja varmaan meen sinne vähän selitellen et on saattanu jo tulla keskenmeno. Turvotus on kyllä sen näkönen ku jo pidemmälläki ois ku tää 6+2 mut toiveajattelua ettei tarvis kestää viel kuutta viikkoo ennen ku voi hengähtää. Toivottavasti nyt siinä varhaisultrassa tulis ilmi et kaikki on kunnossa.

Mulle tuli km joulukuun (5+jotain) alussa. Yhtäkkiä alkoi rusehtava vuoto jok muuttu äkkiä kirkkaan punaseksi ja hyytymiäki tuli. Vuoto kesti 3pv j se oli siinä. Ei mitää kipuja tms. Kävin päivystyksessä tarkistuttamaassa asian. Lääkäri sanoi että olisi hyvä odottaa yhdet menkat ennen uuden yritystä mutta kappas ku niitä menkkoja ei alkanu kuulua ja raskaustestiin ilmestyi vahvat viivat. Nyt sitten mennään 6+3. Km vahvasti vielä mielessä kummittelee mutta täytyy vaan luottaa tulevaan.

Täällä tullu sunnuntaista asti vuotoa välillä enemmän,välillä vähemmän :( viikot ois nyt 7+5.. aikasemmin ollut keskeytynyt km ja pelkään samaa :( tänään sanoivat neuvolasta et eivät tee asialle mitään kun vuoto ei oo runsaampaa,mietin soitanko huomenna tk:hon.. kauheeta tää epätietosuus.

Täällä tullu sunnuntaista asti vuotoa välillä enemmän,välillä vähemmän :( viikot ois nyt 7+5.. aikasemmin ollut keskeytynyt km ja pelkään samaa :( tänään sanoivat neuvolasta et eivät tee asialle mitään kun vuoto ei oo runsaampaa,mietin soitanko huomenna tk:hon.. kauheeta tää epätietosuus.

Soita vaan ja vaadi katsomaan tilanne. minä soitin viime raskaudessa kun eivät meinanneet tehdä mitään ja vuoti viikon verran joka päivä. Sanoin että pää hajoaa kun ei tiedä missä mennään. Ja niin vain löytyi lääkärinaika ultraan[emoji16]

Minä varasin sitten kuitenkin ultran yksityiseltä kun on ollut vihlovaa kipuilua viikon verran. Saapahan samalla varmuuden että kiinnittynyt oikeaan paikkaan.

Päivittelen vielä tänne, että itsellä tuo 4pv vuoto osoittautui varhaisultrassa (rv6+6) keskenmenoksi. Ultraaja sanoi, että kohtu tyhjä ja munasarjat näyttää myös siisteiltä eli ei mitään syytä epäillä kohdunulkoistakaan. (Viitaten siihen, kun edellinen raskaus oli kohdunulkoinen). Nyt sitten tänään tuli eilen tehdyn hcg mittauksen tulokset ja tulos olikin yli 6000 joka ei täsmää siihen että kaksi viikkoa sitten (4+?) olisi ollut keskenmeno. Sain naistenpolille lähetteen tarkempiin tutkimuksiin jos vaikka löytäisivät jonkun alkion. Huomenna vielä labraan, että näkee mihin suuntaan hormoni menee, että laskeeko vai kasvaako. Tässä nyt jännitän, että tulisiko edellisen kohdunulkoisen raskauden aikaiset kivutkin vielä. Toivottavasti ei, mutta toivo heitetty onnistuneesta raskaudesta jo kuitenkin, niin poistin raskauden seuranta apin puhelimesta ja odottelen naistenpoli aikaa mistä ei vielä tiedä milloin se on. Nyt nautin, ettei sentään ole kipuja enempää kuin pieniä tuntemuksia vatsalla vain. Toivottovasti muilla pelot osoittautuvat turhiksi. :)

Ohhoh, onpa kummallinen tilanne Iidalla. Onneksi pääset pian tarkempiin tutkimuksiin. Harmi, ettei raskaus ainakaan näillä tiedoin näyttänyt olevan normaali :( Toivottavasti plussaat pian uudestaan!

Mulla tosiaan vuotoa nyt neljättä päivää,eilen pääsin ultraan ja keskeytymässä tämä raskaus on :( sikiötä ei löytynyt,on ilmeisesti jo alkuvaiheessa poistunut. Jotain jäämiä on kuitenkin,nyt seurataan tyhjeneekö itsestään,viikon päähän varattu uusi aika ja tyhjennetään sit lääkkeillä jos ei ole sitä ennen tyhjentyny. No nyt on ainakin mielenrauha.. tänään ois ollu 8+0 :(

Kovasti voimia iidalle ja zallalle! Täällä eilen alkoi polttava alaselkä kipu. Jännittää kovasti onko normaalia vai onko menossa kesken. Jos ei huomiseen mennessä helpota niin pitää raahautua lääkäriin tarkistamaan ettei ainakaan pissatulehdus ole..

Äityli mulla oli samaa kipua viime viikolla ja yhdistin rasitukseen -> painavien tupla rattaiden työstämiseen lumessa, ja helpotti muutamassa päivässä ja venyttelyllä... Voisko olla jotain semmosta taustalla?
Iidallekin voimia tilanteeseen, toi epätietoisuus on kamalaa...:(

Äippä voi sekin kyllä olla mahdollista kun tämä meijän 13kg vauva pitää koko ajan liikkessä ja sitä saa olla koko ajan nostelemassa jostain alas.. Voihan olla, että selkä siitä jo rasittuu. Tahtoo aina vaan kaikki kivut alkuraskaudessa huolestuttaa.

Tää on ihan pöljää, että jos ei ainakaan yhtenä puolikkaana päivänä oksennakaan sisuskalujaan pihalle, niin heti miettii alkion menehtymistä.

Itellä alkaa keskenmenon pelko haittaamaan jo yöunia painajaisten myötä. Tänään on 7+0 ja koko ajan lähenee ne vkot kun keskenmeno todettiin joulukuussa (8+0).

Takaisin