Keskenmenon pelko

Joo, ei ne alkuraskauden vuodot kyllä yhtään mieltä rauhoita!

Täällä kanssa ihan vähän erottuvaa värillistä valkovuotoa. Ja pelko keskenmenosta on jotain ihan käsittämätöntä! Sitä pohtii, että voiko meitä kohdata niin hyvä onni/tuuri kuin esikoisen kohdalla, jonka raskaus sujui kuin oppikirjassa. Paljon tsemppiä jokaiselle!
 
Tsempit teille, toivotaan paljon tarrasukkia matkaan! Vaikka keskenmenon vaarasta tietääkin, ei sitä silti useinkaan osaa ajatella omalle kohdalle. Ja ihan hyvä niin, etukäteen stressaamisesta kun ei ole hyötyä kenellekään. Mutta omasta kokemuksesta kyllä tiedän, että se on helpommin sanottu, kuin tehty...
 
Täällä varsinkin iltaisin mietin aina sitä keskenmenon mahdollisuutta, kun tosiaan ollaan niin alussa vasta. Ja välillä kun herää aamuyöstä niin sitä usein jää mietiskelemään että olenkohan tänään tehnyt jotain mikä olisi voinut lisätä keskenmenon riskiä yms. Kurjaa, mutta ilmeisesti teilläkin samantapaiset asiat pyörii mielessä... Tuulimunaraskaus on myös usein mielessä, mutta nimenomaan tuo keskenmeno pelottaa kovasti. Huomaan myös, että varon kaikkea nykyään enemmän kuin aikaisemmin. Esimerkiksi ulkona ollessa olen aika tarkka siitä että en esimerkiksi kaadu tai liukastu, ja yritän välttää painavien tavaroiden nostamista ja siirtelyä. Tsemppiä!
 
Täällä myös keskenmenon pelko sekä ulkoisen pelko. Toisen yritystä pitkään takana ja yksi ulkoinen viime vuonna. Nyt on ollut samanlaisia kipuja, ei niin kovia kylläkään, kun siitä ulkoisesta ja nyt onkin hirveä tunne siitä, että jospa tämäkin on ulkoinen :sad001 Onko muilla menkkamaisia kipuja? Mulla myös niitä tuon toispuoleisen kivun lisäksi.
 
Niin ja se piti vielä laittaa, että on myös paljon herkemmin sellaista repivää kipua eli siis kun tekee vähän äkkinäisemmän liikkeen niin vihlaisee kohdun seutuvilta.
 
Mulla kanssa kuukautis tyyppisiä kipuja. Enää ei niin kovina ja usein ku plussauksen aikoihin..etovaa oloa 24/7,hirveä palelu vilun väreet. Kaksi vkoa vielä ultraan,kesken menneessä raskaudessa näin todella usein unta keskenmenosta ja puhuin että ei voi olla niin hyvää tuuria et saataisii vauva sylii asti:sad001
Nyt ei oo unia ollut(ainakaa vielä),ehkä se on hyvä merkki?!:angelic::grin
Oliko teillä muilla kesken menneessä raskaudessa semmosta tunnetta ettei mee hyvin?
 
Ei, tuli aivan yllätyksenä, kun kuultiin, että raskaus oli keskeytynyt jo viikkoja aiemmin. Olin todella tuudittautunut siihen, että kaikki menee loppuun asti hyvin :sad001

Pelko ei oo helpottanut täällä, odotan kovasti tiistaita ja ultraa. Aiemmin en ole tuulimunaa pelännyt, mutta sekin kummittelee mielessä, että jos nyt onkin se. Uskon, että asia helpottuu, jos päästään joskus nt-ultrasta iloisien uutisten kanssa kotiin.
 
Tiitanen ymmärrän täysin tuulimunan pelon,toista lasta odottaessa mulle annettiin jo kätilön toimesta tuulimuna tuomio:sad001 lääkäri onneksi ultrasi heti kätilön jälkeen ja sanoi että otetaan varuiksi uusinta ultra parin viikon päähän..oli meinaa piiitkä pariviikkoinen! Kätilö ois antanu jo tyhjennyslääkkeetkin,onneksi ei antanut kun uusinnassa olikin varsin eläväinen pikkuinen:Heartred

Vaikka mullakin oli tunne et ei pääty hyvin ni oli se keskenmeno kyllä shokki,ekassa ultrassa kaikki oli siis hyvin ja ehdin jo.iloita vauvasta. Toiseen ultraan kun menin muistan ku ajoin lääkäriin et hoin mielessäni et :" anna kaikki olla hyvin " eipä ollukkaan..
 
Mulla kanssa kuukautis tyyppisiä kipuja. Enää ei niin kovina ja usein ku plussauksen aikoihin..etovaa oloa 24/7,hirveä palelu vilun väreet. Kaksi vkoa vielä ultraan,kesken menneessä raskaudessa näin todella usein unta keskenmenosta ja puhuin että ei voi olla niin hyvää tuuria et saataisii vauva sylii asti:sad001
Nyt ei oo unia ollut(ainakaa vielä),ehkä se on hyvä merkki?!:angelic::grin
Oliko teillä muilla kesken menneessä raskaudessa semmosta tunnetta ettei mee hyvin?

Kun tein vahvan positiivisen raskaustestin viime kesäkuussa minulla oli vahva tunne ja pelko että se menee kesken. Tuulimunaraskaudeksi osoittautui toisella neuvolakäynnillä (ensimmäisellä neuvolakäynnillä neuvolatäti ultrasi ja sanoi ettei selvää sikiökaikua, eli joko tuulimunaraskaus tai viikot vielä niin vähäiset ettei kaikua löytynyt). Olin tuolloinkin jo heti varma että tämä ei tule päättymään hyvin.

Nyt ei niin vahvaa pelkoa keskenmenosta mutta aina se jonkinlainen pelko mielessä on, kun miettii miksei oireitakaan ole ja päivittäin on vähän veristä ruskehtavaa vuotoa tullut..:sorry:
 
Täällä myös keskenmenon pelko sekä ulkoisen pelko. Toisen yritystä pitkään takana ja yksi ulkoinen viime vuonna. Nyt on ollut samanlaisia kipuja, ei niin kovia kylläkään, kun siitä ulkoisesta ja nyt onkin hirveä tunne siitä, että jospa tämäkin on ulkoinen :sad001 Onko muilla menkkamaisia kipuja? Mulla myös niitä tuon toispuoleisen kivun lisäksi.

Menkkamaisia kipuja kyllä enempi ja vähempi, välillä alavatsassa viiltävää kipua joka katoaa sitten yhtö nopeaa kuin tuleekin. Jokainen pieni verenvuoto säikäyttää kun ennen menkkojen alkamista on aina tullut yhden päivän ajan pientä vuotoa joten aina sitä luulee että nytkö ne menkat sitten alkaa..
 
Nyt ei niin vahvaa pelkoa keskenmenosta mutta aina se jonkinlainen pelko mielessä on, kun miettii miksei oireitakaan ole ja päivittäin on vähän veristä ruskehtavaa vuotoa tullut..:sorry:

Vaikkei lohduta yhtään, niin tiputtelu on monesti ihan normaalia. Joillekinhan saattaa tulla jopa parit valemenkat vaikka kaikki on hyvin.

Mulla on lisääntynyt valkovuodon määrä niinkuin esikoista odottaessa ja se säikäyttää, jos tuntuu, että jotain tulee alkkareihin!
 
Vaikkei lohduta yhtään, niin tiputtelu on monesti ihan normaalia. Joillekinhan saattaa tulla jopa parit valemenkat vaikka kaikki on hyvin.

Mulla on lisääntynyt valkovuodon määrä niinkuin esikoista odottaessa ja se säikäyttää, jos tuntuu, että jotain tulee alkkareihin!

Sama juttu! Valkovuotoa välillä ihan hirveesti tulee itelläkin, onneksi se on ainakin ihan normaalia :rolleyes:
 
Mä parkkeeraan tänne. Pelko tästä on kova. Niin monta kertaa oon näissä odotusryhmissä tänne joutunut ja poistunut taka-alalle.
Jospa nyt olisi eri meno. Mutta toivottavasti tässä ketjussa saa tuoda pelkoa julki vaikka vielä ei ole näkynyt mitään poikkeavaa.
Yritän olla stressaamatta mutta helppoa se ei ole.

Esikon raskaudessa vuosin alusta asti verta. Raskaus sujui vk 27+5 hyvin. Sit piti purkaa.
Aina ei vuotelu tarkoita pahaa.
Mut pelottavaa se on kun jos vähänkin tuhruttaa.
 
Hei plussasin muutama päivä sitten viime syksynä saatiin keskenmeno niin nyt on noussu pelko tästäkin. :sad001 Samalla tosi hyvä fiilis mut pelottaa oon yrittäny olla murehtimatta mut ahdistaa niin paljon. Haluun vaan tän pienen kyytiläisen turvallisesti kotiin. :Heartred En muuta toivo!
 
Toivottavasti tosiaan saadaan pienet nyytit tähän maailmaan peloista huolimatta:Heartpink
tänään tuli ihan pikkuisen itsellä punertavaa vuotoa, toivottavasti ei viesti mistään vakavammasta.. Ihana kuulla tapauksista että vuotoiluista huolimatta lopulta kaikki onkin mennyt hyvin :Heartred
 
Minulla itsellä huolena nämä ajottain kovatkin alavatsa -ja selkäkivut. Sain maanantaiksi neuvolaan ultraajan, että nähdään onko pikkuinen oikeassa paikassa.. kylläpä jännittää, kun heillä on vielä kuulemma niin vanha ultra,ettei vielä välttämättä näillä viikoilla näe kunnolla.
 
Tsemppiä ultraan Äityli86, toivottavasti kivut olisivat ihan normaaliin raskauteen kuuluvia:Heartpinkvoi kunpa itsekin pääsisi jo ultrattavaksi ja näkisi mitä siellä on :wideyed:
 
Täällä taitaa olla keskenmeno tulossa... Tänään poksuisi 5+0 mutta ei hyvältä näytä :sad001... Tein uuden testin vajaa kolmen tunnin pidätyksellä eilisten huonojen tulosten jälkeen (digi näytti pitkän miettimisen jälkeen 1-2 vkoa ja tavistestiin tuli vain haamu). On kyllä ihan liian haalea viiva näille viikoille. Pakko kai kertoa miehellekin jo ettei tästä taida mitään tulla... Edellinen raskaus vajaa vuosi sitten oli tuulimuna.
 
Takaisin
Top