Ansaki, mä en malttais olla testaamatta, vaikka tää hormonisotku on kyllä kieltämättä sellaista, että oireita on välillä vähän vaikea tulkita.
Mannikka, mulla on vähän huonosti alan lyhenteet hallussa, enkä oikein osaa tulkita noita aamulämpöjäkään. Mutta kai sullakin vielä toivoa on, kun kuukautiset ovat selvästi tosi myöhässä?
Kyfi, mulle tehtiin kirurginen kaavinta syyskuussa ja vaikka mitään varmuutta mulla ei ole, arvelisin ovuloineeni reilun parin viikon jälkeen. Tuo ensimmäinen kierto oli pituudeltaan muutenkin melkein normaali. Limat heittelehti mulla vähän miten sattuu sekä ekassa että toisessa kierrossa. Tokassa ne olivat niin vähäisiä, että kun testeissä ei näkynyt mitään ja mitään kipujakaan ei ollut (mulla yleensä on, kaikilla kai ei ole), päättelin, ettei ovulaatiota ollutkaan. Uskoisin, että sulla voi hyvin olla ovulaatio.
Mä teen ovulaatiotestejä nyt liukuhihnalla, enkä tajua, miksei niissä näy muuta kuin haamuviivaa. En testaa aamulla, ja odotan kyllä vähintään kaksi tuntia, jos olen juonut jotain. Kierron perusteella ajattelisin ovulaation tapahtuvan viimeistään tänään, ja eilen lääkäri kehotti aktiivisuuteen tuloillaan olevan ovulaation vuoksi. Limatilanne oli vielä eilen optimaalinen ja sekä eilen että tänään on ollut samanlaista ovulaatiojomotusta kuin oli melkein joka kierrossa ennen tuota epäonnista raskautta. Tajuan kyllä, ettei siitä testistä tule raskaaksi, mutta mua hämmentää se, etteivät asiat mene samalla tavalla kuin ennen. Kaipaan niitä tummanpunaisia viivoja – jos ei raskaustestiin niin sitten ovulaatiotestiin! Menee kyllä vähän suorittamiseksi: melkein kaikki asiat on just niinku pitää ja mä valitan jostain testituloksesta...