keskenmenon jälkeen raskaaksi?

Siirryin nyt odottajien palstalta tänne, 7+4. Tänään alkoi vuoto kipuineen, ihan menkkamaista juilintaa. Tuli aika iso hyytymä, joten ei taida jäädä mitään arvailun varaan. Ihan kirkasta verta näyttää nyt tulevan ja olo on sen mukainen. Just käytiin neuvolassaki ja tehtiin varaus ekaan ultraan :( En oo soittanut minnekään, ei kai näitä alkuraskauden keskenmenoja edes ultrata.
 
j.n , hei :) ei kannata vielä huolestua koska kuukautiset voi kuulemma tulla vaik olis raskaanakin.mutta siis itelläni tuli kipuja ja semmosii verihyytymiä joista voi päätellä et menee raskauskesken.ja verta tuli sit tosi paljon sen jälkeen! kaks viikkoa jatkuvasti. :( toivottavasti sinulla on kaikki kunnossa!

papulainen, otan osaa jos raskaus on mennyt kesken :( se on aina surullista :/ minulla tehtiin ultra tutkimus kun soitin lääkäriin.ihan siks et piti tutkii onko kohtu puhdistunut ja onko kaikki ok.onneks sikäli ok ettei tarttenu toimenpiteitä.ite en ehtinyt käydä tutkimuksissa enkä ees varaa aikaa niihin ku keskenmeno oli menossa ku sain tietää et oon raskaana! :(

nää on ikäviä juttuja.toivottavasti meitäkin viel onnistaa ja seuraava raskaus menee hyvin.
 
PAPULAINEN: osanottoni,kannattaa ultrassa käydä varmistamassa että kohtu tyhjeni. ja samalla varmistuu että ei esim. ollut kaksosrakaus josta vain toinen menisi kesken tai et ei oo kohdunulkoinen.

HALLANSURU: Siis mähän oon keskenmenon jo saanut 5.11 ja siitä jo tänne olen kirjoitellutkin. nyt olin ihmeissäni siitä kun tosiaan kuukautisia ei vielä ollut keskenmneon jäljiltä tullut ja tuli vaan vähän verta maanantai aamuna. luulin et kuukautiset alkoi mut ei sit alkaneetkaan. No tänään aamulla ne kuukautiset sitten kunnolla alkoi, toisaalta ihan hyvä niin selkeyttää sit asioita jos vielä raskaaksi tuun.
 
Taidan tänne kans laittaa, kun mulla myös kroppa tosi sekaisin kkm:n jälkeen... :sad001 Sain keskeytyneen keskenmenon syksyllä, lääkkeillä tyhjennys. Siitä toivuin fyysisesti tosi nopeasti! Raskausoireita tuli heti ekassa kierrossa, mutta ei plussaa... Nyt menossa yk 2 mulla tuli kp 18 muutamia tippoja pyyhittäessä, luulin että ovis tai kiinnitymisvuotoa, mutta ei! Tätä kesti kolmisen päivää. Sitten kp 28 tuli samalla lailla muutama tippa kolmen päivän ajan (menkat, niin ainakin neuvola epäili). No aloitin siitä laskemaan uutta kiertoa, no nyt, jälleen kp 18 pari tippaa pyyhittäessä nyt kahtena päivänä... En ymmärrä mikä on vialla? Ja pitäiskö tästä soittaa johonkin? Tosin mitään ihmeempiä kipuja tmv ei ole, oletetun oviksen aikaan kyllä nippailee, mutta sehän on ihan normaalia. En tiedä mitä tässä nyt tekis, pelkään että ikäni tekee jo tepposia... :confused:
 
Ansaki josoa tiputtelut johtuu vaan hormonien heittelystä.. Kierto voi kai olla vähän sekaisin puolikin vuotta.
Itsellä ei kemiallisista ole kierto seonnut, ja nyt toisen kemiallisen jälkeen raskauduinkin suoraan :) nyt menossa rv5+5
 
Juu, pitää nyt vaan toivoa että tasoittuisi kierto! Nyt pyrin olemaan ressaamatta koko hommasta, enkä aio asiaa ajatella niin paljon, vois sekin helpottaa koko hommaa! :)
 
Itse sain keskenmenon rv6... Kyllä sitä tuli itkettyä paljon miehen kanssa ja vieläkin tunteet herkässä :sad001 ja muiden vauva onni tuntuu käsittämättömän pahalta.

Nyt 4kk myöhemmin olen taas raskaana ja pelko kulkee koko ajan vieressä.. Jokaista kolotusta yms miettii että nytkö se taas tapahtuu. Perjantaina on varhaisultra.. Saa nähdä mitä siellä sanotaan (viimeksi en päässyt edes sinne asti) tähän asti kaikki on menny hyvin ja raskausoireet myös voimakkaita edelliseen verrattuna.

Jaksamisia teille ja onnea uuteen yritykseen kun siihen olette valmiita :Heartred
 
Täälläkin kohtalotoveri. Sain keskenmenon rv 11+3 n. 5kk sitten. Uudelleen tärppäsi yk3, eli alettiin yrittämään heti kun vuoto oli loppunut. Tänään on rv 11+1 ja nyt on iskenyt kamala huoli. Tähän mennessä olen saanut pelon pidetty aisoissa. En ole oikein pystynyt nauttimaan raskaudesta eikä luottamaan siihen että kaikki menee hyvin, mutta en ole myöskään päivittäin pelännyt km.

Nyt kun alan olemaan samoissa päivissä kuin viimeksi kun tapahtui, minua huolestuttaa ja pelottaa kamalasti. Koitan nyt vaan kestää ja malttaa odotta nt-ultraa viikon päästä. Mutta ei ole helppoa ja koen olevani aika yksin näiden tunteiden kanssa. Yritin puhua miehen kanssa ja hän yritti olla tukena, mutta kun minusta tuntuu että häntä ahdistaa sitä kun sanon ääneen että nytkin voisi mennä jotain pieleen. En halua manata, mutta oli vaan pakko puhua fiiliksistä.

Huh, tulipahan avauduttua. :)
 
Muokattu viimeksi:
Onpa jännittävää. Varhainen keskenmeno viikoilla 5+3, ensimmäisestä kierrosta uudestaan raskaaksi. Nyt jännittää onko kaikki kunnossa. Toivottavasti tämä pieni pysyy mukana ❤️

Ajateltiin ensin, et ootettais yhdet menkat, mutta neuvolan th sanoi, ettei periaatteessa ole mitään syytä ja nopeasti uudestaan alettiinkin odottaa. Uskaltaako vielä iloita?
 
Täällä tuore kkm ja lääkkeellinen tyhjennys takana. Todella kova koettelemus kaikin puolin, mutta pakko suunnata katse heti tulevaisuuteen ja uuteen yritykseen. Ikää on niin paljon, ettei aikaa ole hukattavaksi...

Onnea matkaan kaikille tähän uuteen kevääseen!
 
Täällä tuore kkm ja lääkkeellinen tyhjennys takana. Todella kova koettelemus kaikin puolin, mutta pakko suunnata katse heti tulevaisuuteen ja uuteen yritykseen. Ikää on niin paljon, ettei aikaa ole hukattavaksi...

Onnea matkaan kaikille tähän uuteen kevääseen!

Paljon onnea ja tarrasukkia uuteen yritykseen hippunen77 :Heartred minullakin tuore keskenmeno takana, tasan viikko sitten rv:lla 11 selvisi että kesken oli mennyt rv:lla 6, lääkinnällinen tyhjennyt ja jälkivuoto alkaa olla loppunut joten toivon mukaan onnistuneesti tyhjentynyt :Heartred virtsatestiä sitten 4viikon päästä tk:hon jossa toivottavasti testi negatiivista näyttää..

Ennen uutta yritystä kai nyt useamman kierron tauko, annan nyt kohdun palautua täysin tästä koettelemuksesta ja lääkevaihto tehdään nykyisestä epilepsialääkkeestä raskausystävällisempään, joten nyt ainakin aikaa tankata tarvittavia raskausvitamiineja, foolihappoa, terveellistä ruokaa ja aikaa keskittyä omiin harrastuksiin ja pelkästään itseensä ja parisuhteeseen :happy: pitää yrittää pitää positiivista mieltä yllä ja jatkaa eteenpäin, uskon että seuraavaan raskautumiseen olen taas entistä valmiimpi ja kokeneempi tämmöisen vastoinkäymisen jälkeen! Tsemppiä teille kaikille jotka lähdette km:n jälkeen kohti uutta odotusaikaa:Heartred:Heartred
 
Heippa! Näistä teksteistä on ollut niin paljon apua, että haluan jakaa myös omani. Josko saisin viimeisimpiin mietteisiini infoa.

8.12.2017 tein plussan.
28.1 rv 10+6 alkoi heikko tiputteluvuoto.
30.1 yöllä alkoi todella kovat aaltomaiset kivut ja verta tuli edelleen vähän, vähemmän kuin normaaleissa kuukautisissa, päivän mittaa kivut hävisivät ja vuoto loppui.
Heti seuraava yö ja aaltomaiset kivut tulivat kovempina kuin edellisenä yönä, jalat eivät kantanu kunnolla, eiku kyydillä päivystykseen jossa sponttaanisti kaikki tuli ulos.

Noh..kävin jälkitarkastuksessa 8.3, raskaushormooni alle 5 (6.3 verikokeissa)
kuukautisia ei ole tullut vieläkään, kai? Viikko sitten minulta tuli söpön vaaleanpunaista kirkasta vuotoa pyyhkiessä kaksi päivää, nyt viikko myöhemmin tänää 14.3 taas pyyhkiessä tuli kirkkaan vaaleanpunaista paperiin.

Tein raskaustestin 10.3 ja näytti negaa.
Pahoinvointia on ollut ja alavatsa nippailee, mutta olisko toive ajattelua vain. Onko muilla ollut ihmeellistä tiputteluvuotoa, ennen ensimmäisiä kuukautisia?
 
Muokattu viimeksi:
Pahoittelut km:sta ja voimia toipumiseen. Keskenmenon jälkeen ekoja menkkoja odottaa kyllä kuin kuuta nousevaa, siitä tietää että kroppa alkaa ainakin vähitellen palautumaan.

Minulla tuli km myös viikoilla 10+6, tiputteluvuotoa km:n jälkeisissä ekoissa menkoissa viitisen päivää ja sitten vuoto alkoi kunnolla. Kokonaisuudessaan menkat kestivät siis n. 10 päivää. Eli on varmaan normaalia, että menkat on jollain tavalla poikkeavat km:n jälkeen, joko runsaat tai niukat.
 
Anteeksi jos nyt tuli ihan väärään keskusteluun, mutta tietääkö joku pitääkö varata aika tk:hon virtsanäytteen viemistä varten? Minulla tosiaan takana keskenmeno reilu 5viikkoa sitten ja nyt pitäisi viedä virtsanäytettä jotta saadaan selville että kohtu oisi täysin tyhjentynyt ja keskenmeno on täysin onnistunut. Mietin vain että pitäökö näytteenviemistäkin varten aika varata..

Oisi ihana saada jo kuulla että kaikki hyvin olisi ja pääsisi uutta raskautta yrittämään huoletta :Heartred tosin yhden kierron meinaan kyllä varmanpäälle odottaa..

Kiitos jo etukäteen :Heartpink
 
Mä tuun aina keskenmenon jälkeen kohtuullisen helposti raskaaksi. Nyt on neljäs raskaus 1,5v sisään. Edellinen keskenmeno marraskuussa, tammikuun kierrosta tärppäsi.
Yhtään ei helpota jännitys, ahdistus eikä paniikki. Pelko on koko ajan mukana. Ja toivo, että tämä tulisi valmiiksi.
 
Anteeksi jos nyt tuli ihan väärään keskusteluun, mutta tietääkö joku pitääkö varata aika tk:hon virtsanäytteen viemistä varten? Minulla tosiaan takana keskenmeno reilu 5viikkoa sitten ja nyt pitäisi viedä virtsanäytettä jotta saadaan selville että kohtu oisi täysin tyhjentynyt ja keskenmeno on täysin onnistunut. Mietin vain että pitäökö näytteenviemistäkin varten aika varata..

Oisi ihana saada jo kuulla että kaikki hyvin olisi ja pääsisi uutta raskautta yrittämään huoletta :Heartred tosin yhden kierron meinaan kyllä varmanpäälle odottaa..

Kiitos jo etukäteen :Heartpink
Sanottiinko sinulle, että raskaustesti pitäisi tehdä laboratoriossa? Suurinta osaa käsketään testaamaan ihan vain kotona tavallisilla raskaustesteillä.

Ja siis ainakaan HUSin alueella ei raskaustestiin virtsanäytteestä tarvita ajanvarausta. Lähetteen tulee toki olla järjestelmässä, tai muuten ei testiä tipu.
 
sain keskenmenon huhtikuussa rv 7+6. tehtiin tyhjennys polilla. sen jälkeen ehti tulla neljät menkat ja nyt raskaustesti näytti positiivista, laskureiden mukaan nyt rv 4+2 ❤️ pelko uudesta keskenmenosta on todella suuri, mutta yritän ottaa mahdollisimman rennosti.
 
Mä sain tietää keskeytyneestä keskenmenosta helmikuussa ja nyt uudelleen raskaana RV 7+1. Pelko ja jännitys on ollut läsnä tässä raskaudessa.
 
Mä sain tietää keskeytyneestä keskenmenosta helmikuussa ja nyt uudelleen raskaana RV 7+1. Pelko ja jännitys on ollut läsnä tässä raskaudessa.

Oon itsekin miettinyt miltä tuntuisi olla raskaana, kun on keskenmeno takana. Pelkääkö sitä sitten joka päivä, että milloin se onni otetaan pois vai oppiiko jossain vaiheessa luottamaan, että saa lapsen syliin?
 
Takaisin
Top