keskenmeno

äippä2015

Puuhakas puhuja
Tässäpä taas ollaan.ruskea vuoto alkoi, ja nyt tulee jo ihan verta, ja krampit mahassa. Mä en kestä tätä!! Viimeks tammikuussa menetys ja nyt taas MIKSI!!!!?!?
 
Äippä2015, oon tosi pahoillani! :sad001 elämä on paskaa ja epäreilua, mutta kyllä sulle se pieni vielä suodaan! Toivottavasti pian!
 
Äippä2015: Pahoittelut keskenmenosta. Älä luovuta vielä,mutta sitä ennen sure ja itke niin paljon kuin on tarvis, kyllä se elämä hymyilee ja antaa sen kalleimman aarteen vielä.
Mun 2 ekaa oli kkm:ja ja olin luovuttaa ja onneksi en sillä 3;na vuotena saatiin pieni käärö.
Elämä on paskaa mutta myös palkitsevaa.Peukkuja pystyyn,et tärppää pian.
 
Täällä myös kaksi keskenmenoa takana ja nyt kolmannen raskauden tulos tuhistelee päiväunillaan. Tiedän ettei lohduta nyt tähän suruun yhtään, mutta kaksi keskenmenoa on valitettavasti vielä ihan normaalia eikä meinaa että missään olisi vikaa, ei siis vielä kannata luovuttaa vaan uskoa että kyllä se vielä onnistuu. Ja lopussa odottava palkinto on sitäkin ihanampi kun sitä on joutunut odottamaan :Heartred
 
Täällä kolmas, tosin olin vasta alussa, mutta tarkistettiin hcg verestä ja 9 oli, samana päivänä alko vuoto. Nyt alkaa tutkimukset vihdoin ja viimein.
 
Paljon tsemppiä äippä2015! Jostain käsittämättömästä syystä osa joutuu käymään äärettömän surun läpi ennenkuin onni astuu ovesta sisään :Heartred
 
Mä oon 36 vuotias ja sain keskenmenon toukokuussa viikolla 7 se todettiin ultrassa viikolla 12. Aloitin lääkkeillä tyhjennyksen seuraavana päivänä. Kivut olivat pienet ja vuotoa tuli silloin tällöin kolme viikkoa. Keskenmenosta kierrosta 28 tuli vuotoa ja sitä kesti viisi päivää. Ajattelin että ne on menkat. Tein myös negatiivisen raskaustestin eli tyhjennys oli onnistunut. Nyt siitä on 51 päivää eikä menkkoja kuulu, kivut kyllä on eli voi alkaa koska tahansa. Tein pari viikkoa sitten yhden haamu testin ja yhden raskaana 1-2 viikkoa, mutta ennen kuin ajattelin soittaa neuvolaan niin pari päivää ton positiivisen testin jälkeen tulikin puhdas nega. Oon myös testannut ton parin viikon ajan satunnaisesti ja aina nega. Turhauttavaa arg!
 
Vauva2016, mulla on vähän samanlainen tilanne, km:n jälkeen menkat 31 päivän jälkeen ja sit kp 14-17 vuotoa. Nyt mennyt edellisistä menkoista 38 pv ja ei minkäänlaisia menkkatuntemuksia vaikka kummallisia alavatsatuntemuksia onkin. Pari testiä oon tehnyt, mutta tyylipuhdasta negaa ovat. On äärimmäisen turhauttavaa.
 
En tiedä kuuluuko varsinaisesti tähän keskusteluun tämä, mutta onko niin, että raskautta pystyisi heti keskenmenon jälkeen yrittämään uudelleen? Meillä tuli keskenmeno rv 5+5 ja täällä ollaan siinä uskossa oltu, että tarvis odottaa yhdet kuukautiset ennen seuraavaa yritystä.. Mutta nyt olen lueskellut, että monet ovat tulleet uudelleen raskaaksi, ilman kuukautisia keskenmenon jälkeen. Voiko ovis sitten olla, ennen niitä ensimmäisiä kuukautisia keskenmenosta?

Varmaan hölmö kysymys, mutta asia nyt jäänyt vaivaamaan..
 
Matka, ei ollut hölmö kysymys. Oma kokemukseni on, kun todettiin kkm 8+0, se tyhjennettiin lääkkeillä. Viis päivää kesti tyhjennys vuoto. Lääkäri suositteli odottamaan yhdet-kahdet kuukatiset, mutta me emme käyttäneet ehkäisyä, kyllä jos olisi ollut mahdollista niin raskaaksi olisin tullut. No, tyhjennyksestä 5viikon päästä alkoi menkat ja siitä kierrosta sitten raskauduin uudelleen. Luulen että km-kierrolla en ovuloinut ollenkaan! Mutta ihan tosi on, että toiset ne raskautuu heti km jälkeen, että välissä ei edes menkkoja tule. Luonto tietää kyllä, voiko raskautua vai kannattaako vielä odottaa :)
 
Syy minkä takia yleensä sanovat että kannattaisi se yksi kierto odottaa, on se että seuraavan raskauden kesto on helpompi määritellä kun on ne kuukautiset tulleet.
 
Näin on! Sanoivat myös, että kun odottaa niitä kuukautisia niin ainakin sitten viimeistään poistuu loputkin raskausmateriaalit km jäljiltä..
 
Meille sanoi, että voi alkaa heti yrittämään uudelleen kun raskaustesti näyttää negaa.
 
Joo niinhän se on, että jos kroppa ei oo valmis raskauteen, niin ei sitä raskaaks tuu. Jos keskenmenon jälkee tulee heti raskaaks nii kroppa oli siihen valmis ja ultrassa tosiaan voi käydä tarkistamassa viikot :wink mut yleinen käytäntö on, että odotetaan edes ne yhdet kuukautiset nii kohtu tyhjenee kokonaan keskenmenon jäljiltä. Mulle lääkäri sanoi, että odota kahdet kuukautiset mielellään. Onneks en, sillä muuten en ois 17+6 raskaana :)
 
Minulla oli puhelimessa aivan tietämätön hoitaja. Kävin verikokeessa omasta tahdostani, koska halusin varmistaa, että se oli keskenmeno eikä kohdunulkoinen niinkuin viime kerralla. Rv 4+6 oli siis menossa ja noihin aikoihin alkoi kohdunulkoisessa vuoto. No, hoitaja ei edes tiennyt mikä verikoe pitää ottaa, jos haluaa tietää raskaushormonin vaan kysyi minulta, että eikös se ole tämä hcg. Seuraavana päivänä vaan sanoi puhelimessa arvon olevan kolme eli negatiivinen ja siinäpä se. En saanut minkäänlaisia jatko-ohjeita.
 
Takaisin
Top