Kesävauvat 2010

Pisara! Kerroit, että olet aikaisemmin synnyttänyt Haikaranpesässä. Itse odotan esikoista ja kovasti Haikaraan haluaisin. Muistatko missä vaiheessa ne Haikaranpesän synnytysvalmennukset oikein olivat? Mietiskelen vain, että miten käy työvuorojen sovittaminen yhteen...

Isot onnittelut Bixiolle kihlautumisesta! Kyllä varmasti aivan ihana tunne. [:)]

Muillakin on ollut paljon hyviä uutisia. Suuri osa tuntee jo ilmeisesti ainakin jonkinlaista liikettä. Itselläni se alkoi oikeastaan viikoilla 17 ja nyt tuntuu kyllä päivittäin ja aina ajoittain ihan kunnon potkujakin. Mies oli muutaman viikon reissussa ja tuli ke takaisin. Nyt on ollutkin aivan ihanaa nämä päivät. Ja vauvakin ihan kuin juhlistaakseen on ollut todella aktiivinen ja liikuskellut kovasti. Mieskin jo melkein tunnisti liikkeet mahan läpi. Muutenkin kovasti silittelemässä ja pusimassa mua ja masua. Ja kyllähän se maha on nyt ihan mukavasti tullut esiin. Sellainen söpö pikkuinen vauvamaha. Kohta täytyy mennä katsomaan mammavaatteita, mutta vielä toistaiseksi mahtuu omat vaatteet vielä päälle. Muutenkin tullut paljon katseltua netin kautta noita vaunuja ja muuta tarpeellista tavaraa. Kohta varmaan täytyy lähteä liikkeeseen katsomaan ja testaamaan varsinkin vaunuja. On tämä raskaus aivan ihanaa. [:)]

Hyviä vointeja teille kaikille!

Kiitokset onnitteluista :)

Mä NÄIN eilen muutaman potkun, naurettiin ääneen nukkumaan mennessä ku mahan pinta teki ihme nousuja siellä täällä [:D]

Bixio + Sisu 20+1

Sunnuntaita kaikille!

Huomenna ois neuvola ja saan ne kelan paperit,mutta ajattelin vetkuttaa kelaan vientiä huhtikuun puoleen väliin asti,ku mielelläni haluisin uden pakkauksen[:D].
Pakkaaminenki rupiaaa olemaan loppu suoralla,viikon päästä maanantaina ompi muutto edessä ja sen jälkeen pääsen laittaan myös vauvalle pesää...pesemään niitä pieniä suloisia vaatteita ja laittaan uuutta kotia kuntoon ihanaa...
Ja bixio paljon onnea!
Missä Jasmiini ku ei ole nyt ollut moneen päivään palstalla?

Niina ja vaavi 22+3

minäkin miettiniyt missä se Jasmiini taas luuraa[:)] Jasmiinilla onkin jännä päivä huomenna ja eikös ollut jollain muullakin ultra huomenissa.Mää ootan ku kuuta nousevaa sitä, onneks on perjantaina[:)]
Viime yönä heräsin ihan hirveeseen närästykseen ja nyt on tän päivän närästäny tasasin väliajoin,se on näitä raskauden varjo puolia..

piti tarkistaa muikku ja wagana menee myös ultraan huomenissa[:)] kertokaahan sitten kuulumiset[:)]

Hei taas kaikki!

Ja aluksi, aivan mielettömästi onnea bixiolle! Ihanan romanttista ja onnellista [:)] Itse olen tuosta kihloihin menosta haaveillut jo pidemmän aikaa, ja sen verran vanhanaikainen taidan olla, että mies saa kyllä kosia. No, kyllä se sen tietääkin - joten toivottavasti osaa tarttua asiaan ja yllättää joskus... kymmenen vuoden päästä *nauraa*

Itsekin nautin onnen hetkistä ihan täysillä: hyvä parisuhde ja vauva tulossa ja oma olokin loistava! Nautitaan nyt kanssasisaret, eiköhän ne itkut ja väsymykset sieltä taas jossakin vaiheessa tule [;)]

Jep, huomenna olisi heti aamulla se rakenneultra ja jännittää kyllä aikalailla! Pitäkääs peukkua minullekin että kaikki olisi pikkuisella kunnossa ja saan jatkaa odotusta iloisin mielin.

Sain viikonloppuna pari laatikollista vauvan vaatteita veljeltäni. Niitä olen sitten jo hoitopöydän laatikkoon järjestänyt (höpö höpö en ole liian ajoissa!) ja ihastellut. Aika paljon niistä oli "poikien vaatteita", mutta neutraalejakin löytyi 50-60 cm aika useita. Täällä on ollut keskustelua tuosta sukupuolikasvatuksesta. Itse annan kyllä lapseni harrastaa mitä haluaa, mutta en jotenkin osaa pukea tyttövauvalle sinistä autopaitaa tai pojalle vaaleanpunaista. Helpottaahan se kanssaihmisiäkin kun voivat vähän vaatteesta päätellä että kumpis siellä vaunussa nököttääkään - eihän sitä aina pikkuvauvasta osaa sanoa! [:)] No, jokainen pitäköön kiinni omasta mielipiteestään - pääasia että lastaan rakastaa ja hoitaa mahdollisimman hyvin.

Mutta nyt kotihommiin. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille mammoille!

Bixiolle suuret onnittelut!! Aivan ihanalta kuulostaa!! [:)][:)]

Täällä odottelen 17.3. päivää jolloin on (vasta) seuraava neuvola + sokerirasitustesti. Silloin olenkin jo vkolla 24+3..ohhoh! Ja saan KELA paperit jotka voinkin suorintatietä viedä pomolle täydennettäväksi. Niin ja sitten voikin hakea jo äitiyspakkausta [:)] Työkaverini sai sen n. 2kk ennen laskettua aikaa, joten saisin sen sopivasti vuosilomani alkaessa, jos aikataulu on samansuuntainen. Ihanaa!!

Vaatteita olen ostanut vain 3kpl...neutraaleja värejä, kun en vielä tiennyt kumpi tulee. Nyt kun tietää (tai sai suuntaa antavan tiedon) niin ei kuitenkaan uskalla ostaa pojan väristä. Mitä jos vauveli onkin tyttö ja olen kaiken hankkinut jo pojalle [:D] Siinä on sitten naurussa pitelemistä..harmittaa olla näin skeptinen, mutta mihinkä sitä voisi luottaa. Tosin, jos kävisi vielä siellä yhdessä ylimääräisessä ultrassa niin siinähän se varmaan sitten jo pystyttäisiin sanomaan varmaksi. Luulisin.

Kaikille hyvää rakenneultrapäivää, kuulumisianne odotellaan kuumeisesti [:D]

Hirmuisesti onnea Bixiolle kihlautumisen johdosta!!!![:)] 

Täälä ei oo vieläkään oikeen kunnolla toivuttu flunssasta..[&o] Huomenna aion kyllä mennä kokeilemaan töihin..ei millään kehtaisi olla enää pois kun kuitenki pian jää pitkälle lomalle. Toivotaan että kunto kestää.

Paljon tsemppiä kaikille joilla ultra ens viikolla!! [:)] Omaani saan odottaa vielä pari viikkoa. 

Huomenta mammat!

Aamulla kävin rakenneultrassa - ja kaikki oli HYVIN! [:D] Vauva oli hiukan ujo, piteli käsiään naaman edessä lähes koko ajan, mutta välillä piti pienen jumppatuokion ja haukotteli niin ihanasti että!

Kätilö kävi lävitse aivot ja sen osat, sydämen ja sen suurimmat suonet, keuhkot, selkärangan, jalan suurimmat luut, munuaiset, istukan paikan (joka on vatsan etuseinämässä ei lähellä kohtua) ja ehkä jotakin muutakin - keskityin niin kuvien katseluun että jotakin saattoi mennä ohitsekin enkä muista.

Ihme ja kumma, tämä kätilö olisi kertonut sukupuolen (tai arvion) jos olisimme halunneet - mutta etukäteen olimme jo päättäneet ettemme halua sitä tietää.

Nyt on taas helpottunut olo, kun saatiin kuulla että vauveli kasvaa hyvää vauhtia ja kaikki on kunnossa! IHANAA!

Mukavaa viikkoa kaikille ja kertokaahan rakenneultra kuulumisia ja muitakin kuulumisia.

Huomenta pitkästä aikaa! [:)]

Kiitos kaipailuista, alan taas pikkuhiljaa palailemaan linjoille. Suoraan sanottuna, olin niin veto pois muutaman päivän etten viitsinyt surkeita ajatuksiani tänne raapustella [:(] [&o] Noh, se kriisi tuli, ja se kriisi onneksi myös jo meni, ja nyt yritetään jatkaa taas, ja ehkä vähän puhtaammmalta pöydältä. Ja parempi että tämäkin kriisi hoidettiin ENNEN lapsen syntymää [;)] No niin, se riittää surkutteluistani [;)]

Niivalle ja Bixiolle sydämelliset onnittelut kihloista ja kosinnoista! [:)]

Rilalta haluaisin kuulla että miten se lapsen hikka näkyi siellä ultrassa? Kuulosti jotenkin niin ihanalta ja hauskalta [:)] Ja siitä läheltä-piti-onnettomuudesta; huh-huh, siinä on sydän kyllä heittänyt volttia! Luojan kiitos että selvisitte säikähdykseltä! Vaan kyllä tuollasen kokemuksen jälkeen varmaan tutisee vielä pitkään, ja ajeleekin ylivarovaiseti.

Ajelkaahan kaikki muutkin siellä Suomen liukkailla varovasti. Ja olkaa kriiseilemäti & tappelemati [:D] Minäkin paras sanomaan! [:D][:D][:D]

Aika hypätä suihkuun ja sitten autoon ja siihen kauan odotettuun rakenneultraan. "Raportoin" teille mahd. pian [;)]

iltaa kaikille!

Kiva kun Jasmiinikin taas "ilmoittautui"[:)] eihän sitä aina jaksa kirjotella eikä mitään asiaakaan ole,sitä vaan alkaa heti kaipailemaan jos ei mitään kuulu muutamaan päivään..[:D] tottunut että aktiivisesti kirjottelet[:)] ihanaa että kaikilla ultrat menny niin hyvin[:)] siitä hikasta muuten, sen sitten loppuajasta tunteekin kun vauvalla on hikka,vatsa nytkähtää samaa tahtia[:D]

katoin tuossa sairaala sarjaa ja itku pääsi kun sitä pientä keskosvauvaa hoisivat[:(] tuli jotenki tosi paha mieli..

heipparallaa mammaroiset! mukana ollaan mutten oo syystä tai toisesta jaksanu kirjottaa pariin päivään. emätintulehduksen sain jostaki hommattua ittlleni, johon sain sitte puikkohoidon - ällöä! [&:]
muuten voidaan ihan hyvin. issias/alaselkä kivusta nyt ei varmaan enää erikseen tarvi mainita kun se on tullut mulle kai jäädäkseen, sen takia siis sairaslomalla taas maaliskuun puoleen väliin saakka.. huoh.. ihan niinku ei tarvittais joka ikistä pennosta jonka jostaki irti saa..eli ollaan sitte kelan suuuuurella sairauspäivärahalla.. [:@]
ja pitäs alkaa pikkuhiljaa osteleen kaikkia isompia hankintoja, kuten vaunut, sänky, turvaistuin.......... mistä sitä rahaa oikein saa?
no kesäloma rahat onneks tulee toukokuussa mut en tosiaan tiiä kuin pitkälle tää nyytti jaksaa olla masussa ku supisteluja ollu aika tiuhaan.. loppu viikosta pääsee ultraan katteleen taas mussukkaa.. <3

jasmiinin kirjotuksia on edelleen aivan ihana lukea! kiitos kun olet olemassa!! [:D]
ei sillä että muiden kirjotuksiin olisin mitenkään kyllästynyt, älkää suuttuko mulle! [:)]

oon kahtellu vaunuja ja sänkyjä käytettynä netistä nyt parina päivänä.. olis kiva kun löytyis oulun seudulta niin sais nähä ne ennen kun tekee ostopäätöksen. vaunujen ei mulle mitenkään luksukset tarvitse olla, kunhan hoitaa tehtävänsä ja on muutoin siistissä kunnossa, ja nykyaikaiset.. [;)] uutena en todellakaan raaski ostaa, kun maksavat niiiiin maltaita!

olettekos muuten oululaiset mammat käyneet baby stylessa? aika ihana paikka, täytyy myöntää.. [:)] siellä on kans käytettyjä vaunuja ja turvakukaloita.

tjaa.. jospa tästä kohta puoliin saunaan hipsis.

kirjottele luultavasti taas aamusta kun jään ykisn kotiin sairastamaan..

Onnittelut Waganallekin! Älä murehdi pienestä päästä; normaalien mittojen rajoissa kuitenkin on, ja pienehkö pään luulis meinaavan helpompaa synnytystä [;)]

Millinen! Onnea matkaan tänään! [:)]

No niin, kävin eilen klinikalla pesemässä nukkea! [:D] Luento koski vastasyntyneen hoitoa. Menimme viisi minuuttia myöhässä, kuten aina jos se miehestäni riippuu... Minä en tykkää ollenkaan myöhästellä ja keksinkin matkalla mäkättää hänelle että lapsestamme tulee yliaikainen jos isäänsä tulee, ja jos tulee äitiinsä niin syntyy odotettua aiemmin [8D] Sisään astuessamme siellä oli jo nuken kylvetysdemonstraatio käynnissä. Ensin näytti hoitaja ja sitten pyysi meistä jotakuta kokeilemaan. Kukaan ei uskaltanut joten nykäisi minut siitä harjoittelemaan. Oisko ollu rangaistus myöhästelystämme...? [8|] Niskan tuennan sormeni osasivat automaattisesti, samoin niskan tuennan kylvettäessä. Mutta se vauvan kääntö ammeessa... [:(] Menin ihan puihin enkä osannutkaan enää muuta kuin punastella! [:@] Menin sitten paikalleni ja hoitaja näytti kaikille saman uudestaan. Lopuksi katsoi minua kohti ja rohkaisten sanoi että ei kannata pelätä, kyllä se alkaa sujumaan sitten kun pitääkin. En taaskaan osannut pitää suutani kiinni... [:(] Ihmettelin ääneen miten vauvan pesua noin aristan, kun olen niin monenlaisia eläimiä pessyt ihan ilman ongelmia, ja luettelinkin kaikki sellaiset eläimet. Ja voin kertoa että se eläinkaarti on aikamoinen, ja siihen sisältyy sellaisiakin eläimiä joita ei luulisi tarvitsevan pestä, mutta joskus rapatessa roiskuu ja heilun suihkun kanssa milloin minkäkin eläimen kakkapyllyä kuuraten...! Muut kurssilaiset katsoivat minua kuin eivät olisi uskoneet ja nyt oli mieheni vuoro punastua! [:D]

Nuken kylvetyksen jälkeen näytettiin huolellinen kuivaaminen, varsinkin poimukohdissa ja korvien takaa. Näytti myös kosteuspyyhkeellä miten putsataan poikien intiimialueet ja miten tyttöjen. Poikien näytin olevan helppoa. Tytöistä sanoi että aina ylhäältä alaspäin ja pitää kiinnittää erityistä huomiota ettei vain likaa pyyhi ja päästä vaginaan. Sanoi ettei talkkia tytöille. Kertoi myös että joskus joiltakin tyttövauvoilta saattaa tulla kuin kuukaustisverta! E nyt muista selittikö miksi, mutta sanoi että on normaalia.

Navassa kuullemma tulee olemaan joku klipsi, jonka päällä sideharson pala suojaamassa sitä. Jos ei likaannu niin tulee vaihtaa kolmesti päivässä. Jos likaantuu niin sitten vaihdetaan aina kun on likainen. Ja lialla ei tarkoittanut navasta tulevaa likaa, vaan ulkopuolelta. Sanoi että jos navasta tulee minkä tahansa väristä nestettä niin pitää ottaa yhteys lääkäriin. Samassa yhteydessä näytettiin vaipankin vaihto, ihan kertakäyttövaipalla.

Kapalointikin näytettiin, vaikka se ei kuullemma ole nykyisten suositusten mukaan tarpeellista. Nukkuma-asennosta sanoivat että nykysuositus on selällään, mutta näytti myös miten asetella vauva kyljelleen, jos niin haluaa, siis esim. tyynyjen tms. avulla. Lopuksi näytti miten syötetään, ja miten tuttipullon suupuolen tulee syötettäessä olla aina täys maitoa, niin ei pääse ilmaa sekaan.

Paljon ymmärsin mutta paljon meni ohikin. Mennessä sanoin miehelleni että kuuntelee tarkkaan, jotta osaa sitten tulkata minulle kotona mitä en ymmärtänyt. Hän huolestui että unohdan kaiken heinäkuuhun mennessä. No, mieheni ei itse muistanut niitä edes 5 minuuttia kauempaa [:D] mutta onneksemme tämä ystävällinen hoitaja tarjosi englanninkielistä pikakurssia muiden lähdettyä. Meitä kun oli "peräti" 2 ulkomaalaista siellä.

Tosi kiva luento, ja uusi tulossa huomenna. Koskee synnytykseen valmentautumista henkisesti ja puolison roolia siinä touhussa. Menemme innolla. Tai ainakin minä innolla [:D] Monet varmaan jo moikkaavatkin meitä kun muistavat että tuo on se hassusti puhuva ulkomaalainen joka pesee eläimiä! [:D]

Tällä klinikalla olen ravannut niin ahkeraan viime vuosina, että tunnen jo muutaman lääkärin ja useimmat respat. Eilen sanoin ilta-respalle että koska olen tänään niin ja niin monta tuntia pyörinyt täällä, teidän pitäisi maksaa minulle palkkaa! [;)] No, ainaski mukava mennä sinne sitten synnyttämään kun on tuttua porukkaa ympärillä [:)]

Mukavaa päivää teille kaikille heinämammoille! Meillä tulossa kiva päivä: mieheni lomalla ja lähdemme suuren suureen kaupunkiin ajelemaan. Sieltä löytyy maan suurin lastentarvikeliike (ja kuullemma halvin!), sekä Ikea. Sinne kestää aika kauan ajaa, joten lulin että ostamme nyt mitä tarvitsemme ja mistä tykkäämme. Vaan isäntä ilmoittikin että käymme vain KATSELEMASSA! Olin hetken hiljaa (kerrankin!) ja sitten sanoin hyvin matalalla ja vakavalla äänellä "Oletatko sinä että minä en osta mitään kun kävelen esim. Ikean lastenosaston läpi?" Tuli selväksi että se on mission impossible, kun sanoin että se on sama jos laitat vuohen salaattipellolle ja sanot että "Älä nyt sitten syö yhen yhtä salaatinlehteä"! [:D] Olen siis nyt saanut luvan ostaa edes jotain lasten jutskia. [:)] Ihan kiillotin ja rasvasin Visa-korttini magneettinauhankin jo sitä varten [:D][:D]

P.S. Tuli tosta minun hiljaa olemisesta mieleen, tai siis siitä kun suuni paremminkin käy aina... Siinä eilisessä ultrassa kun katsoin epäselvää kuvaruutua, huomasin jotain mikä liikkui tasaseen tahtiin, ihan taukoamatta. Sydänhän se oli, mutta kysyin lääkäriltä "Tohtori, onko tuo liikkuva osa tyttäreni suu?" [:D]

Huomenta vaan kaikille heinämammoille!

Täällä tuntuu siltä, että pikkuhiljaa alkaa elämä rullamaan ihan omalla painollaan eteenpäin eikä tarvii enää stressailla kaikennäköstä. Nyt on isompi asunto saatu, remontti alkaa 15.3. ja muutto sitten maaliskuun vikana viikonloppuna. Rakenneultraa odoellessa joka siis on 9.3. Masu kasvaa ja potkut tuntuu. [:)] Niin ja pamautettiinhan me miehen kanssa kihloihinkin tuossa ystävänpäivänä <3 Ja kaikenlisäksi nyt on lomaakin tää viikko...

Lähden kohta kauppaan, mielessä leipasta miehelle synttärikakku... Synttärit tosin oli jo sunnuntaina, mutta ei se haittaa! [;)]

Elaisah - onnittelut myös sinulle kihloihin menosta! Sitä tulee niin hyvälle tuulelle, kun huomaa, että meillä mammoilla menee hyvin ja ollaan onnellisia!

Jälleen kerran luin hymyssä suin Jasmiinin kirjoitusta - ja hirnahtelin taas ääneenkin! Lieneekö vaikutusta eläimiä pursuavilla jutuillasi? [:)] Pitää kuitenkin yrittää tsempata etten sentään ala röhkiä tai ärjyä karhumaisesti... *nauraa*

Itse odotan myös innolla keväällä alkavaa valmennusta. Tarkkoja päiviä en vielä tiedä, enkä ole vielä kysellytkään - mutta uskoisin, että se alkaisi huhti-toukokuussa. Sitten pääsee itsekin kokeilemaan "vauvan" hoitoa ja mies pääsee maistelemaan sitä kauan odottamaansa ilokaasua! [:D]

Tonne ultrakuulumisiin kirjottelinkin:
"Noniin ultrassa käyty ja pienipäinen poika olisi sieltä tulossa Ihmeen rauhallinen oli tälläkertaa, käytiin läpi osat ja hyvältä näytti, reisiluun mitta vastasi viikkoja mikä on nyt mutta pään mitta oli viikon liian pieni ja se pitää mennä katsomaan kahden viikon päästä uudestaan Heti tuli sellainen olo että onkohan sen suhteen kaikki kunnossa mutta niin ainakin vakuutteli.
Kovasti toivoin tyttöä mutta itselläni on jo pitkän aikaa ollut tunne että poika tulee ja niinhän se taitaa olla, toki voi olla mahdollisuus että tytöllä on vain tosi turvonneet häpyhuulet Mutta itse sen huomasinkin että pieni pippeli siellä on ja kysyin sitten asiaa niin vahvisti sen oikeaksi havainnoksi
Käytiin miehen kanssa lastentarvikeliikkeessä ja ostettiin turvakaukalo ja varattiin vaunut kun ihastuin niihin "

Moikka!

Olen reissannut pari päivää ja huomenna jatkuu[:D] Maanantaina saatoin esikoisen siskoni luo Tukholmaan ja huomenna hänet pitäisi noutaa takaisin kotiin. Tämä päivä vietettiin Muumimaailmassa. Oli mukava kerrankin ulkoilla koko päivä. 3-v tyttäreni oli reissun jäljiltä aivan väsynyt. Nukkui monta tuntia.

Voi olla että pääsen huomenna yksin risteilemään, 3-vuotias matkakumppanini on niin väsynyt että haluaisi jäädä huomenna kotiin. Toivottavasti isi suostuu... Mies kun viettäisi kaiken vapaa-aikansa tulevaa taloamme nikkaroiden. Ihan hyvä tietysti sekin, mutta mamma olisi kyllä valmis ottamaan vastaan rauhallisen risteilyn. Saisi syödä kaikessa rauhassa ja lueskella kirjaa ja vaikka vaan nukkua[:)] AAAAH! En taida haaveilla lisää, jos tulee kuitenkin karvas pettymys[8|]

Jasmiini, hikka sai pikkuisen hytkähtelemään kokonaan. Hän ikään kun pompahti ylös ja alas. Toisaalta se oli hauskan näköistä, mutta toisaalta tuli surku ja sääli. Teki mieli saada pikkuinen sylkyyn ja silitellä hikka pois. Yritin telepatian avulla neuvoa:"Pidätä hetki hengitystä, niin kyllä se siitä[:D]"

Se läheltä piti tilanne oli kyllä JÄRKYTTÄVÄ! Itse tilanteessa pystyin hämmästyksekseni toimimaan järjellisesti. En laittanut silmiä kiinni ja puristanut ratista[:D][:D][:D] vaan koitin ihan oikeasti ratkoa tilannetta ja pysyin rauhallisena. Muutama kirosana kyllä lensi ulos suusta[8|] Onneksi lapset eivät olleet takapankillä kuulemassa[:D] No joo, nyt jo hymyilyttää, mutta eipä hymyilyttänyt silloin[:(]

Mä nauroin täällä myös Jasmiini tuota sun tarinankerrontaasi[:D] Olet kyllä kerrassaan mainio sanaseppä ja päivän piristäjä[:D] Varsinkin tuossa kohdassa, jossa vertasit Ikean katselukierrosta vuoheen ja salaatinlehtiin, repesin ihan täysin[:D]

Vauva osastolla kaikki hyvin[:)] Siellä hän ilahduttaa äitiä potkuillaan masun sisällä. 3-vuotias tyttäreni selitti tänään miten vauva on hänen vatsassaan ja juo siellä mehua. Nosti paidan helmaa ylös ja pyysi katsomaan miten paljon hänen massunsa on kasvanut[:D] Lisäksi hän lupasi auttaa vauvaa syömään minun tisselöistä[:D]

heips kaikki mammat!

Jasmiini osaa kyl piristää kovasti päivää...

Mulla oli eilen neuvola.Vauvalla kaikki hyvin sydän sykki 145 kertaa min ja sf mitta oli 20cm eli keskikäyrällä mennään.Selällään olo rupesi tuottaan supistuksia ja neuvolan täti käski nousta ylös ja sanoi et pittäis ottaa rauhallisesti[&:]Ja mitenköhän se onnistuu kolmen pojan taloudessa ja muuton keskellä[:D].
Ainuastaan mikä oli huolestuvaa hemppa oli laskenut 115 ja joudun syömään rautatabuja ja ne on pahoja...

Tänään on huipannut ja ollut pääkipee ja todella heikko olo...eli paljon lepoa....

Hauskaa illan jatkoa kaikille mammoille!
niiva ja masukki 22+5

Moi kaikille!

Mekin käytiin maanantaina neuvolassa. Kaikki oli ok, sydänäänien kuuntelu oli kivointa kun itse en noista potkuista vielä niin tiedä... jotain pieniä liikkeitä tunnen toki jo (pakko niiden on olla niitä!), mutta en kyllä voi väittää että näkisin mitään mahan läpi.

Työmatkoilla on tullut näemmä syötyä hyvin, osasin arvatakin että paino oli noussut vähän reippaammin kuin viimeksi. Onneksi hemoglobiini vielä ok, tähän nykyummetukseen en millään tahtoisi vielä rautalisää, huu!

Ensi maanantaina olisi se rakenneultra meilläkin, tuskin maltan odottaa!

Me kävimme tänään miehen kanssa lastentarvikeliikkeessä ja tokihan sieltä tarttui jotain mukaankin. Ostimme sellaisen aktiivimaton, jossa on vaikka mitä kivaa pienelle vauvalle. Ja vaunuja piti vain käydä katsomassa, mutta kun heti löytyi sopivat niin otimme mukaan saman tien. [:)] Kaikkea muutakin ihanaa siellä olisi ollut, mutta hyvin tässä on vielä aikaa. Tulee ostettua pikkuhiljaa tavaroita. Ja tosiaan minäkin olen nyt muutaman kerran nähnyt ihan selkeän potkun vatsan läpi. Tai siis eihän se ulospäin näkyvä liike vielä paljoa mitään ole, mutta aika ihmeellistä että pikkuinen ruipeloni siihen jo pystyy! Ens viikolla sitten rakenneultra ja neuvola. Kivaa. [:)]

Heippati!

Meillä oli tänään rakenneultra ja päivä oli... sanoisinko vivahteikas. Mutta kävin jo purkamassa pahimmat turhaumani tuonne ultrakuulumisiin. Vauvalla on siis kaikki hyvin, mikä on tietenkin kaikkein tärkeintä. Meidän Kipinä on POIKA! [:D]

Poikaolo meillä on ollutkin - anoppia myöten. Tyttö olisi ollut täysin yhtä tervetullut, en missään tapauksessa ois pettynyt. Mutta jotenkin oon tiennyt koko ajan, että poika se on, vaikka välillä on epäilyjäkin ollut.[:)] Nyt on kuitenkin sellainen olo, että saatiin vahvistus asialle, joka oikeastaan jo tiedettiin...

HK ja pepi pohtivat tuolla aiemmin sukupuolikasvatusasioita. Ite oon kans sitä mieltä, että ääripäät jääköön omaan arvoonsa: en halua lapsestani sukupuoletonta, mutta en myöskään sitoa häntä tiukkoihin stereotypioihin. Pidän sukupuolten erilaisuutta rikkautena, vaikka jokainen ihminen onkin ensisijaisesti yksilöllinen persoona. Eli: vaikka tiedän, että vauvamme on suurella todennäköisyydella poika, en silti aijo vuorata joka paikkaa pelkästään sinisellä ja auton kuvilla. Isänsä kyllä saattaisi suosia Ferrarin punaista ja auton kuvia... [:D] Mutta tietenkään emme aijo tehdä sukupuolen perusteella liian pitkälle vietyjä päätelmiä siitä millainen poikamme tulee olemaan ja mistä hän pitää.

Tiger: Kävin lauantaina Baby stylessa: kyllähän siellä aikaa vierähti ja paljon oli katseltavaa. Mitään en silti vielä ostanut. Ehkäpä menemme nyt tulevana viikonloppuna miehen kanssa yhdessä ostoksille. [:)]

Nyt särkee jo selkää pahasti ja pikkuinen potkuttelee siihen malliin, että taidan lähteä pitkäkseni sohvalle.

Mukavaa iltaa kaikille!

Takaisin