Kesävauvat 2010

heipparallaa kaikki! mukana ollaan vaikken oo jaksanutkaan kirjoitella..

mulla on kans tuo leipomisvimma ihan uudella tasolla. koko ajan on vääntämässä jos jonkin näköistä känttyä.. mies on huomannut kans eron, sanoi et on tuosta sun sairaslomasta jotain hyvääki ku oot alkanu leipoon ku hullu.. [:D] isompi pakastin pitäis vaan hommata kun ei herkut mahu enää tuohon pakkaseen.. [;)]

täällä vointi on ihan hyvä. välillä kyllä itkettää ihan mahottomasti vaikkei olis kovin kummosta syytäkään.

oon saanu paijailla ja hoidella kamun muksua tässä muutaman päivän aikana, ai että voi toinen olla ihana! [:)]
tuskin maltan oottaa kun oman saan kainaloon.. <3
ja oottamista on ultranki kanssa! ens viikon loppu puolella on rakenneultra meillä, kyllähän se jännittää! vaikka uskon kaiken olevan hyvin mutta silti! halauanko tietää kumpi on tulossa? vaikka tiedänki et se on poika.. [:D] mut entä jos se ultraaja ei näekkään sitä kumpi se on? oon mä uskaltanu ostaa jo pari vaaleen sinistä juttua, mm. bodyn kun uskon niin vahvasti poikaan.. [:D]
samapa tuo kumpi on, toivottavasti on vain terve.

mulla supistelut vähentyny huomattavasti, vaikkakin niitä aina välillä tulee. (niinkuin tälläkin hetkellä.. [&:])
ja en sitte tiedä onko tää osaks vauvan möyrintää kun osa masusta muuttuu ihan kivikovaks ja tuntuu et joku vaan tunkis sieltä LÄPI! saattaahan olla et pikkuinen venyttelee/ muuten vaan riehuu siellä.. [:D]

ulkona on ollu kyllä mahtavia ilmoja nyt muutaman päivän ajan. kevät aurinko se alkaa pilkotteleen ja kohta onkin kesä!! [:D]

Taiga: Et todella ole yksin pahonivoinnin kanssa! tänään tasan 20 viikkoa täynnä, tällä viikolla ollut pientä kuvotusta etenkin iltapäivisin ja iltaisin ja viime viikolla oksentelin joka aamu ja melkein joka ilta. Nautin täysillä niistä päivistä kun kuvotusta on vähemmän, koko marras ja joulukuu meni pahoinvoidessa ja lepäämisessä, joten siihen verrattuna on jo selvästi helpompi tilanne.

Hain postista tänään Angel Sounds kotidopplerin :) Heti kotiin päästyä miehen kanssa kuunneltiin sydänäänet jotka mies sai kuuluviin samantien <3 Kiva kun voi nyt joka päivä kuunnella niitä kotona eikä tarvii aina odotella seuraavaan neuvolaan! Muutenkin olo aika mainio... tuon hengitystieinfektion jäljiltä...

Huomenta!!
Ai että nukuin hyvin!! Käytiin eilen ostamassa uusi sänky ja kylläpä nukutti hyvin!! Ennen nukahtamista vauvakin kupli masussa voimakkaammin :D
Kohta täytynee alkaa etsiä lämmintä päällepantavaa, ja ottaa suunnaksi Riihimäki, ja pikkuveljen sotilasvala. Hirvittää toi pakkasessa seisoskelu, kun oon semmonen vilukissa muutenkin :D No, saan samalla potentiaalisen kummisetä ehdokkaan lomille :D

Huomenia täältä etelä-pohjanmaan lakeuksilta! [:)]

Ihanaa lukea teidän kuulumisia, aivan hymyilyttää kun kaikilla menee niin hyvin[:)]

En halua olla ilon pilaaja mutta täälä ei mee aivan yhtä hyvin. [&o] Kova flunssa jatkunut jo kolme viikkoa...sen kanssa on vielä tähän asti jotenkin pärjännyt mutta eilinen päivä oli sitten aivan kamala! Itku tuli kun lähdin töistä, niin rankka päivä oli...Illalla sitten nousi kuumekin. Nyt jäin taas sairaslomalle ja varasin lääkäriajan tälle päivälle. Alan olla jo todella huolissani, en itseni vaan vauvan takia..[&o] Kun äiti ei voi hyvin niin ei kai vauvallakkaan voi kaikki hyvin olla?.. Elimistö kun on kokoajan "tulehdustilassa"..Liikkeitä olen kyllä tuntenut ihan päivittäin ja se on vähän rauhoittanut mieltä.
Kyllä tämä raskaus ilmeisesti jotenkin heikentää vastustuskykyä kun ikinä ennemmin ei oo muhun mitkään taudit iskeny ja nyt sitten näin kipeenä...[:(] No täytyy toivoa että sieltä lääkäristä jotakin apua saisi tai antais edes kunnon sairasloman että saa rauhassa levätä ja parannella ittensä kuntoon. Harmittaa vain kun oli kiva viikonloppukin tiedos ja nyt taitaa suunnitelmat mennä ihan mönkään..[:@]

Jotain iloisempaakin tähän loppuun vielä:
Veli on luvannut meille heidän vanhan pinnasängyn, patjan ja hoitopöydän ja niitä oltiin katsomassa toissapäivänä. Vähän maalia pintaan sänky tarvitsee mutta muuten oli kuin uusi! Tuntuu niin ihanalta kun saa vihdoin alkaa tehdä hankintoja vauvalle[:)] Ihan jo kuvittelin pikkuisen jokeltelemassa ja potkuttelemassa siinä sängyllä, voih..[:D]

Aurinkoisia talvipäiviä mammoille ja pyöristyville vatsoille![:)]

Moi Kaikki,

Minäkään en uskaltanut olla ilonpilaaja, kun on niin kiva kuulla kaikkien hyvinvoinnista, mutta kun joku muukin uskalsi, niin valitanpa itsekin hieman... Nonunen, mulla on sama juttu, tosin vasta kaksi viikkoa kestänyt flunssa nyt, mutta ei paranemista näy. Olen siksi erityisen peloissani tuosta, kun viime vuonna mulla kävi niin, että tulin tammikuussa sairaaksi enkä parantunut oikein ennen kuin kesällä. Toivottavasti ei nyt tulisi sama juttu. Oon miettinyt, pitäisikö kanssa mennä otattamaan verikokeet tai jotain, kun mietityttää, että voiko tämä vaikuttaa vauvaan.

Ja Taiga ja Maarith, täällä yksi lisää, mulla on myös edelleen kuvotusta ja närästystä pahemman kerran. Yksi yö en voinut käääntyä, koska jos olisin, olisi lentänyt oksu joka kerta. Joillain tää kai voi kestää ja kestää.. Mulla tosiaan todennäköisesti johtuu myös vatsan ärtymisestä muutenkin kuin vain raskauspahoinvointina, en tiedä. Mutta rankkaa on. Jos syön ihan tosi säntillisesti, pysyy parempana, mutta kun ei meinaa pokka pitää niin tarkkaa meininkiä. Kovasti tekee mieli jotain hyvää, kuten edes puoli kuppia kahvia heti, kun huomaa, etä olo on edes hieman parempi.

Mutta sori valitukset, pikkupoikkeliterminaattorimme [:D] on aktiivinen masussa kuitenkin ja se on ihanaa. Tämä on erittäin todennäköisesti viimeinen raskauteni ja yritän nauttia ihan täysillä jokaikisestä potkusta ja liikkeestä.

Ai niin, unohdin mainita siitä sikiön painon mittaamisesta rakenneultrassa, kun joku kysyi. Meillä arvio oli tosiaan silloin 324g ja tuo tuli vaan siitä laitteesta pään, vatsan ja reisiluun mittojen perusteella arvioksi. ei kai sitä sen tarkemmin voi mitata, arvio se vain on.

Taidanpa nyt soitella Kättärille Haikaranpesään. Haluaisin sinne synnyttämään, jos vaan tulee ajallaan. siellä oltiin viimeksi ja olin tyytyväinen, vaikka rankkaa kyllä oli.

Nyt pitää palata askareisiin! Voimia kaikille tarvitseville! [:)]

Heip kaikki

Kerron vain vähän tilannettani, ja seurailen täällä teidän[:)]

Supistusten lisäksi eilen töissä alkoi verenvuoto, oman arvion mujkaan 1-2dl kirkasta verta. Työmatkani kestää tunnin ja työtoveri lähti viemään sairaalaan. Paikalle kutsuttiin ylilääkärikin ja kaikki asiat tarkistettiin. KAIKKI OLI OK! Vauvalla oli hikka ja kaikki pienetkin jutut tutkittiin. Olen saikulla rakenneultraan asti eli tämän ja ensi viikon.

Mieli on levollinen ja huoleton. TIEDÄN että kaikki on ok. Ylilääkäri sanoi että mitään hälyyttävää ei ole ja kaikki näyttää juuri siltä kuin pitää. Vuodon syytä ei sinänsä tiedetä, mutta ilmeisesti jotain rakenneheikkoutta tms, eli reagoin supistuksilla sitten vähän kaikkeen...

Nyt teen ihan juuri sitä kaikkea rauhaisaa ja ihanaa mitä muutoin ei ehdi tehdä. Laittelen tavaroita, valokuvia, kudon, luen kirjoja, kirjoitan, ulkoilen, teen herkkuja jne. Minulla on lupa toimia normaalin rajossa, mutta kevyesti. eli ulkoilla saa. Ihana vain olla ja pitää huolta meistä. Ja kun olen luottavaisin mielin. ihme kyllä en huolehdi ollenkaan kuten alussa, jotenkin vain aavistan ja tiedän että kaikki menee hyvin[:)]

Vauva liikkuu tosi paljon säännöllisin kellonajoin ja potkimiset näkyy jo mahan päälle, vaikka istukka on etuseinässä, mies näki liikkeet eilen omin silmin[:D]

Ja ihana tosiaan lukea että teillä on asiat hienosti, tietyst aina kaikkea tulee, mutta niistä selvitään!!

Ainiin, mulla ei ole hajuakaan että voiko maallikko nähdä tällaisia asioita, jos se on vaikeaa ammattilaisillekin, mutta kun vauvaa katsottiin alapuolelta, jalkojen välissä killutteli PALLIT, tai siis jotain sen näköistä:D en tiedä yhtään voiko ne näkyä vielä ja varsinkaan TÄYSIN kokemattoman silmiin, mut hassulta näytti[:D][:D][:D]

Tolteekki, mukava kuulla ettet enää stressaa! Ja että potkut jo näkyvät päälle päin! Vau! Itse odotan jo sitä, että mieskin saisi tuntea potkut ja olla osallisena niistä. (Pitäähän jonkun potkia tuota äijää, kun minä en raaski [:D].)

Kiinnostaisi tietää, missä vaiheessa muiden puolisot ovat tunteneet ensimmäiset potkut. Entä milloin ne yleensä näkyvät päälle päin? Luulisin, että joskus reippaasti yli 20. rv:n? Täällä vasta 17+2 menossa, joten pitää varmaan vielä olla kärsivällinen... Enhän mäkään ole tuntenut papusen potkuja kuin pari päivää, muuta myllerrystä oli aiemmin.

MAHTAVA ASENNE SULLA TOLTEEKKI! Oon sitä mieltä että sillä jo mennään pitkälle[:)] ja saattoihan ne olla kilkuttimet mitkä näit[:D][:D] et asiaa kysyny?
Onkos muilla tuntemuksia vatsassa kun ajaa autoa? Mun täytyy oikeen selkä suorana istua kun tunnen vauvan siellä alavatsassa semmosena mötkäleenä, täytyy kai sen se lapsi olla kun se möyryää..?Mutta tulee semmonen tunne että liiskaa sen sinne.Mulla on tänään taas toi selkä ollu tosi kipeenä, saa nähä pystyykö sitä oleen ees tuota lyhyttä päivää[:@][:@] ärsyttää..

niin ja asenteesta. olen huolehtija tyyppi, murehtija, mässääjä jne jne. MUTTA nyt en enää JAKSA! jotenkin tuli murehdittua jo "tarpeeksi". Mut tällä asenteella yritän mennä eteenpäin.

Mut kieltämättä kun verta tulee pönttöön, on tunne hyytävä! Sormenpäihin asti vyöryy huolen tummuus ja peittää hetkeksi kaiken, mut sitten vaan pää kylmänä hetki kerrallaan.

tolteekki, jaksamisia! on varmasti inhottavaa kun saa olla tuli persiuksen alla ja pelätä koko ajan.. [:(]
mä olen kans huolehtija, murehtija.. nyt jatkettiin taas sairauslomaa muutama viikko eteenpäin niin olo on rennompi. ei tarvitse ainakaan töistä murehtia.. ja emätintulehdus todettiin lääkärikäynnin yhteydessä. sitä epäilinkin, kun valkovuoto mennyt kellertäväksi ja hais pahalta. siihen sit paikallishoitona jotain tabletteja.. sekin tulehdus sattanut aiheuttaa supistuksia. mä kans vietän ihan luppoaikaa kun saan päivät pitkät olla yksin kotona, teen kaikkee mitä mieli tekee.. nyt sain ompelukoneenki niin alan hurruutteleen pikkuselle vaatteita [:)] mieskin ollut tyytyväinen kun kotona oon ollut, sanoi yks päivä että oot alkanu leipoon ihan kaueesti, ja onpahan aina lämmin ruoka valmiina kun hän tulee töistä kotiin.. [:D]

Meillä mies on tuntenu käteensä liikkumisen tasan samasta hetkestä kuin mäkin, silloin oli 19+0.

Bixio 19+5

Hei kaikille odottajille!
Ja etenkin niille flunssaisille sellaisille laittaisin viestiä. Eli menkää lääkäriin!!! Itse vetkuttelin toista viikkoa töissä hirmuisen flunssan kourisssa, kunnes päätin että nyt riittää ja pakko saada selvyyttä asiaan. Kuumetta ei siis ollut. Lääkärissä tulehdusarvot todella koholla ja diagnoosiksi saatiin kuumeeton keuhkokuume!! [:(] Nyt sitten oon pakkolevossa ollut, eikä edes ulos ole saanut mennä. Onneksi tauti on bakteeriperäinen, että antibiootti auttaa. [:)]

Kovasti on huolettanut vauvan vointi, mutta onneksi oon saanut neuvolan tädiltä ja tuttujen tutuilta kätilöiltä lohdutuksia, että vaavi on hyvässä suojassa kohdussa <3 Ja päivittäiset liikkeet rauhoittavat mieltä [:)] Pointtina kuitenkin se, että kannattaa hoidattaa itsensä ja mennä sinne lääkäriin vaikka vähän heppoisimminkin perustein! Sillä itse en heti mennyt, kun ajattelin että laittavat vain kotiin, että normaalia flunssaa se vain on. Nyt asia onneksi hoidossa. Paljon voimia sairastaville, toivottavasti paranette pian!! [:)]

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!!

Heippa kaikki heinämammat!

Tänään tapahtui jotain aivan ihanaa...Mentiin mieheni kanssa kihloihin ja sen jälkeen sain tietää että Enoni ja hänen vaimonsa saavat vauvan syyskuussa,monen vuoden yrittämisen jälkeen....Voiko päivä enään paremmin mennä...
Olen kyllä tällä hetkellä onneni kukkuloilla...Vauvaki potkii kovasti[:D]

Niiva ja vaaavi 22vkoa

Onnea niiva!!!! [:)][:)][:)][:)]
Ihanaa kun tulee positiivisia uutisia ja lisää onnellisia ihmisiä maailmaan.

Oma flunssa (nuhatauti) alkaa antamaan periksi. Maanantaina kävin työterveyshoitajalla joka kertoi tämän nuhataudin olevan aika erikoinen kun siitä ei tule ollenkaan kuumetta. Ainoastaan jäätävä nuha. Olin 3 päivää sairauslomalla ja tänään töissä. Ihanaa oli olla töissä!! [:)]
Mutta on tosiaan järkevää mennä / soittaa lääkäriin kuten Sanni86 mainitsee.

Onko teistä muuten joku muu ottanut vauvavakuutusta?
Itse juuri täyttelin tänään terveysselvitystä kun olen ostamassa vauvelille vakuutusta. Kauhea sählinki siitäkin sitten tuli heti kun vastasin yhteen kohtaan kyllä...liitteessä nimittäin kysyttiin todella tarkkaan sairaudesta ja milloin ja ketä sitä on hoidettu sekä millä lääkityksellä. Huh! Yritin soittaa yksityiselle jossa minua silloin viimeisen kerran hoidettiin joko 2003 tai 2005 muttei sieltä minun tietojani enää syystä taikka toisesta koneelta löytynyt. Lupasivat palata ensi viikon ma tai ti asiaan, kunhan pääsevät tonkimaan paperiarkistoaan...hieno homma! Saapi nähdä mitä tuleman pitää.

Tähän loppukevennykseksi voisin laittaa tänään ostamani pikkukirjan "Lasten ajatuksia lapsista"
kohta Isät ja synnytys

"Minulla on kivaa, kun äiti synnyttää. Silloin pääsen isän kanssa Mäkkärille". Rasmus 6v
[:D]

Onnea niiva!!! Tosi ihanaa!![:)][:)][:)]

Olin siis lääkärillä tänään tämän pitkällisen flunssan takia. Diagnoosi: poskiontelontulehdus. 5pv:n antibioottikuurin sain ja loppuviikon saikkua. Maanantaina palataan asiaa jos oireet ei hellitä. Nyt vain toivon että toi antibiootti vaikuttais nopeesti ja pääsis maanantaina töihin eikä tarvisi sairastella enää..[&o]

Moikka!

Kiitos kaikille onnittelijoille...Olette jotenki niin läheisiä ja perhettä ku täällä joka päivä käyn lukemassa kuulumisia...ja ihanaa että on tälläinen palsta missä voi hehkuttaa onneaan tai kertoo suruistaan.aina on joku joka ymmärtää...

Hauskaa illan jatkoa kaikille ja pikaista paranemista sairastelijoille

Takaisin