Moi,
Minä olen käynyt molemmissa aikaisemmissa raskauksissani Brunolla Femedassa 3D/4D -ultrassa. Kokemus oli oikein ok, ehkä toisella kerralla, kun hän muisti meidät, niin homma meni vähän liiankin Rutiinilla ja nopeasti. Olisin mielelläni itse tiiraillut pikkuista yhtä kauan kuin ensimmäiselläkin kerralla kun kaikki oli uutta. Mutta voin suositella, ja ultrahan tehdään silloin vatsan päältä, eli housut saa olla jalassa koko ajan, ellei sitten halua muuten tutkittavan kohdunsuuta tms.
Minäkin olin vielä tässä eilen yksityisellä ultrassa, kun kävin kysymässä muuta asiaa gyneltä. Ja sieltähän tuli sellainen yllätys, että mittauksen mukaan oltiin jo viikolla 11+0, vaikka piti olla 10+1. Lääkäri otti sitten samalla niskapoimumittauksen ja kävin verikokeessakin. Turvotusta oli 1,2, mikä kait on ihan rajoissa, mutta nyt jännitän sitten kirjeen tulemista kotiin veriseulan tuloksista. En tiedä, huijasivatko minut maksamaan vai mitä kävi, mutta lääkäri sanoi, että ultra-aikani 21.12. on liian kaukana seulonnan tekemiseen, jos kasvu jatkuu näin. Lompakkoon tuli kamala lovi, mutta oli tietysti ihanaa nähdä, että siellä pikkuinen vaan porskutti - tosin umpiunessa.
Ja sitten tuli vielä jymy-yllätys, kun mainitsin ihan huvin vuoksi, että tämä on varmaan poika, kun kasvaa näin hurjasti, jolloin lääkäri sanoi kummallisella äänellä, että no saattaa olla. Kysyin ihmeissäni, että näkikö hän jotain. Ja hän sanoi että jotain vilahti, mutta virhe on tietenkin tässä vaiheessa mahdollinen.
Outoa, en tiennyt, että sitä voi edes tässä vaiheessa vielä nähdä. Nyt on vaikea enää asennoitua muuhun, kuin että pikkuinen poika sieltä tulisi. Kun edes tietäisi, kuinka iso virheprosennti on, jos tässä vaiheessa ennustetaan asiaa. Meillä on jo yksi poika ja yksi tyttö, joten siinä mielessä tuntuu siltä, ettei ole varsinaisesti toiveita kumpaankaan suuntaan. Ainut, että meillä nuorempi on tyttö ja siinä mielessä voisi olla tyttö kivempi kaveriksi. Mutta poika siis saattaa tulla... Toivottavasti saan asiaan selkoa sitten rakenneultrassa, kun nyt ainakin haluan tietää, kun tuli tällainen yhtäkkinen tieto, jota en ehkä olisi edes halunnut saada tässä vaiheessa.
Olin ehkä lievästi myös tyttöoloinen, kun minun olo on enemmän samanlainen nyt kuin raskaudessa tytön kanssa. Mutta eihän näihin omiin merkkeihin ole luottaminen [:D]
Voimakas kuvotus ja väsymys jatkuvat vaan, menispä jo ohi!!
Hyvää mieltä oireiluista tai oireilemattomuuksista huolimatta kaikille!