Kesävauvat 2010

Anouk77:

Kävin sikarokotteella olisko ollut viikolla 6. Soitin neuvolaan ja sinne varattiin aika heti seuraavaksi aamuksi. Sain oireina käsikipua sekä muutaman asteen kuumeen seuraavana päivänä, eli ei mitään mainittavaa.

Moi,

Minä olen käynyt molemmissa aikaisemmissa raskauksissani Brunolla Femedassa 3D/4D -ultrassa. Kokemus oli oikein ok, ehkä toisella kerralla, kun hän muisti meidät, niin homma meni vähän liiankin Rutiinilla ja nopeasti. Olisin mielelläni itse tiiraillut pikkuista yhtä kauan kuin ensimmäiselläkin kerralla kun kaikki oli uutta. Mutta voin suositella, ja ultrahan tehdään silloin vatsan päältä, eli housut saa olla jalassa koko ajan, ellei sitten halua muuten tutkittavan kohdunsuuta tms.

Minäkin olin vielä tässä eilen yksityisellä ultrassa, kun kävin kysymässä muuta asiaa gyneltä. Ja sieltähän tuli sellainen yllätys, että mittauksen mukaan oltiin jo viikolla 11+0, vaikka piti olla 10+1. Lääkäri otti sitten samalla niskapoimumittauksen ja kävin verikokeessakin. Turvotusta oli 1,2, mikä kait on ihan rajoissa, mutta nyt jännitän sitten kirjeen tulemista kotiin veriseulan tuloksista. En tiedä, huijasivatko minut maksamaan vai mitä kävi, mutta lääkäri sanoi, että ultra-aikani 21.12. on liian kaukana seulonnan tekemiseen, jos kasvu jatkuu näin. Lompakkoon tuli kamala lovi, mutta oli tietysti ihanaa nähdä, että siellä pikkuinen vaan porskutti - tosin umpiunessa.

Ja sitten tuli vielä jymy-yllätys, kun mainitsin ihan huvin vuoksi, että tämä on varmaan poika, kun kasvaa näin hurjasti, jolloin lääkäri sanoi kummallisella äänellä, että no saattaa olla. Kysyin ihmeissäni, että näkikö hän jotain. Ja hän sanoi että jotain vilahti, mutta virhe on tietenkin tässä vaiheessa mahdollinen.

Outoa, en tiennyt, että sitä voi edes tässä vaiheessa vielä nähdä. Nyt on vaikea enää asennoitua muuhun, kuin että pikkuinen poika sieltä tulisi. Kun edes tietäisi, kuinka iso virheprosennti on, jos tässä vaiheessa ennustetaan asiaa. Meillä on jo yksi poika ja yksi tyttö, joten siinä mielessä tuntuu siltä, ettei ole varsinaisesti toiveita kumpaankaan suuntaan. Ainut, että meillä nuorempi on tyttö ja siinä mielessä voisi olla tyttö kivempi kaveriksi. Mutta poika siis saattaa tulla... Toivottavasti saan asiaan selkoa sitten rakenneultrassa, kun nyt ainakin haluan tietää, kun tuli tällainen yhtäkkinen tieto, jota en ehkä olisi edes halunnut saada tässä vaiheessa.

Olin ehkä lievästi myös tyttöoloinen, kun minun olo on enemmän samanlainen nyt kuin raskaudessa tytön kanssa. Mutta eihän näihin omiin merkkeihin ole luottaminen [:D]

Voimakas kuvotus ja väsymys jatkuvat vaan, menispä jo ohi!!

Hyvää mieltä oireiluista tai oireilemattomuuksista huolimatta kaikille!

Hei,

olipa mukava lukea niin mukavia neuvola ja ultra kuulumisia [:)] Itsekin varasin ajan joulunvälipäiville, mukava päästä kuulemaan sydänääniä, josko ne sitten jo kuuluis...

Innostuin tuosta 4D -jutusta sen verran että katsoin että meilläkin täällä niitä tehdään. Sitä vain mietin että milloinkahan sinne kannattaa sitten mennä...? Lääkärikeskuskuksen sivuilla puhuttiin rv20sta ja sitten taas rv30sta. Miten te jotka sinne suunnittelitte mennä niin ajattelitte sen ajoittaa?

Mullakin on alavatsa pinkeä ja turpea [:D] farkuista en voi edes enää haaveilla, mutta se johtunee turvotuksesta enempi kuin vauva-masusta, luulisin. Pitää käydä katsastamassa jeggins-linkki. Tarvisin myös jonkin sortin raskaus uimapuvun lomareissua varten. Kun reissu ajoittuu helmikuulle niin luulen että silloin mahani näyttää vielä jokin sortin pullamahalta ku raskaanaolevalta, onko kellään tietoa mistä sais kivoja?

Me ei olla vieläkään kerrottu kenellekään ja eilen sanoin miehelle että mitä jos ei kerrotakaan ennen kuin sitten joskus kun sen jo selvästi huomaa tai jos joku sitä suoraan kysyy. Kaksostyttöjen jälkeen kukaan ei kyllä kauheasti kysele onko lisää tulossa, jostain kumman syystä [8D]  Minusta on niin kutkuttavaa pitää tätä ihanaa salaisuutta vielä itsellä.. Ja toiseksi en jaksa niitä neuvojen tuputtajia joita aina löytyy ja sain niistä tyttöjen kans ihan nokko, raskaus sekä vauva-aikana!!

Edellisellä kerralla sukupuolta ei selvitetty etukäteen ja se selvisi vasta synnytyksessä kun eka vauva "nostettiin" esiin sieltä jalkovälistä. Tuli hiljaisuus eikä kukaan puhunut mitään ja minä sitten vauvan pepun nähdessäni rikoin hiljaisuuden huutamalla että "tyttö". Silloin minä olin se joka päätti selvitetäänkö sukupuolta nyt saa isi päättää halutaanko tietää ennakkoon. Edellisellä kerralla kun isi olisi sen halunnut etukäteen tietää ja mie en...

Rokotuksesta sen verran että mie otin sen päivää ennen raskaustestiä joten en paljon kerennyt miettiä otanko sitä vaiko en. No nyt on otettu ja hyvä niin. Mulle ei tullu sitten mitään oireita, pikku patti vain rokotuskohtaan. Mutta veljen raskaana oleva vaimo tuli tosi huonovointiseksi eli aika yksilöllisiä näyttää oireet olevan.

Hyviä vointeja kaikille!

-Maisis ja rv7+5

Ihania ultrakuulumisia Luppa82!![:)] Innolla jo odotan omaa varhaisultraani!! Se on ensi torstaina, rv8+4. Olen kanssa menossa Femedaan, ja sama lääkärikin on kyseessä Fredrika Forsskåhl.. Hänestä olen kuullut kavereilta ennestäänkin paljon kehuja!
Saman suuntasta hintaa mullekkin lupailivat aikaa varatessa, 80-90€.. Eli ei kamala!! Soitin myös Diacorille niin sielä sanoivat kelan jälkeen hinnan olevan n.150€!!

Otin sikapiikin ekassa neuvolassa, 6+4. Käsi oli 2päivää järkyttävän kipeä mutta muita oireita ei tullut! Onneksi!!

Odotan aivan mattamattomana ultraa että saa varmistuksen raskaudesta (kun oireetkin on niin lievät) ja siitä ei ole sitten jouluun pitkä aika että saa kertoa uutisesta muillekkin!!![:D]

Hankinnoista joku kyseli jossain vaiheessa... Itse en ole uskaltanut ostaa vielä mitään.. Muutama vauva lehti on ilmestynyt yöpöydän laatikkoon ja muutamia erilaisia vitamiinipurkkeja..Siinä se..[:)]
Kohta pitää kyllä mammahousuja/legginssejä alkaa kattomaan kun maha meinaa ahdistua muissa..

Vinkkinä muille.. Itsellä ainakin ällöoloa/hankalaa oloa piristää kivennäisvesi! Aivan ihanan raikastava juoma! (en ole aikasemmin juonut sitä yhtään) Nyt on mennyt jo vaikka kuinka monta litraa!

Kiitos Luppa vastauksista! Taidanpa minäkin varata ajan Fredrikalle! :) Kuulosti sen verran hyvältä!! Ja joo, meillä taitaa olla samaan aikaan pienokaiset tulossa! :)

Jäin vielä tänään kotia tuon sikainfluenssarokotteen takia, vaikka kuume on laskenut, mutta oon ollut aivan hurjan väsynyt. Raskaus + rokote samaan aikaan on kyllä vähä liikaa. Saanpa ainakin nyt sitten levätä kunnolla ja edelleenkin niskaa ja käsiä särkee. Oli kyllä tuju rokote, ei muuta voi sanoa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

A

Hyvää perjantai-iltaa tulevat heinä-äidit! :-)

Ennen vanhaan oli tässä kohtia kädessä punaviinilasi ja tupakka ja epäterveellistä naposteltavaa. Vaan nyttempä on mustaherukkamehua ja omenoita! [:)] Niin se vauveli saa ihmeitä aikaan. [:D] Viiniä minun ei kyllä olekaan ollut ikävä näinä viime viikkoina ja tupakankin kaipuusta pääsin eroon ihmeen nopeasti. Nyt tupakan haju suorastaan öklöttää!

Taas on kerrottu ilouutistamme useammille ihmisille. Mieheni hyvä ystävä suorastaa pursusi iloa ja onnitteluja ja ihan soitti minullekin erikseen onnitellakseen. Muutamat naisystävänikin iloitsivat uutisesta suuresti ja kiljuivat ja halasivat [:D][:D]

Olin eilen "tyttöjen illassa" pitkästä aikaa ja hehkutin vauvaintoani ja heti perään hoin että voi ku nyt ei vaan kävis huonosti. Oli ihana kuulla ystävien suusta että "Älä nyt noin sano, kaikki menee hyvin, älä huoli". Kiva kuulla tällaista, kun sellaset jatkuvat varottelijat ja toppuuttelijat ovat niin kovin masentavia.

Ja taas sain kourallisen ohjeita! [:D][:D] Kokista yms. ei kannata kuullemma juoda. Hiilihapot saa masussa aikaan maanjäristyksen. Ja yksi nainen varoitti ylöskurottelemisesta, että esim. en saisi pyykkejä ripustella kauheen ylhäällä olevalle narulle. Juustotarjottimen juustoista kyselin josko on pästöroinattomia, että en niitä sitten voisi syödä. Toinen äiti sanoi että kyllä voi. Tämä on tätä ohjeiden viidakkoa, ota näistä nyt sitten selvää mikä on oikein ja mikä väärin! [:D][:D]

Oma kroppani ilmeisesti kertoo aika hyvin mitä minun tulee syödä ja mitä ei. On nimittäin iskenyt hirvee himo hedelmiin. Ja eilen oli ihan pakko ostaa iso kasa porkkanoita!!! En oo niitä ostanu kuukausiin ja nyt alko tekee hirveesti tuoretta porkkanaa mieli. Mitään epäterveellistä ei kroppani onneksi hinkua [;)]

Hyvää viikonloppua teille kaikille!

Turvotusta oli 1,2, mikä kait on ihan rajoissa, mutta nyt jännitän sitten kirjeen tulemista kotiin veriseulan tuloksista. En tiedä, huijasivatko minut maksamaan vai mitä kävi, mutta lääkäri sanoi, että ultra-aikani 21.12. on liian kaukana seulonnan tekemiseen, jos kasvu jatkuu näin.

Juuri eilen luin tuosta seulonnasta  ja sitä tosiaan ei voi enää tehdä olikohan 13 viikon jälkeen kun turvotus laskee kaikilla siihen mennessä. Yhdessä verikokeen kanssa siitä lasketaan joku riskiluku. Jos turvotus on yli 2,5mm niin silloin pikkuisella on uhka joihinkin kehityshäiriöihin ja sitten tehdään lisätutkimuksia. Jos turvotus yli 3mm sitten tehdään vielä enemmän lisätutkimuksia. Eli teillähän luku on oikein hyvä. Jotenkin näin se meni....

Itse kävin juuri eilen verikokeissa ja ensi torstaina sitten ultraan. Nähdään pikkuinen ensimmäisen kerran, ja samalla tosiaan mitataan tuo turvotus. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Hei kaikki,

Minulla on todella ikävä tilanne ja ajattelin täälläkin käydä kertomassa. Sydänäänet tosiaan kuulin ilosta itkien 2pv sitten, nyt on sitten uhkaava keskenmeno. Olin päivystyksessä, ei otettu vastaan (tiedän, MITÄÄN EI VOI TEHDÄ, mutta ihminen tarvitsisi siltin neuvoja ja tukea). Menimme yksityiselle ja siellä sanottiin että ei sorkita yhtään sinne ja ainut mitä voi tehdä on odottaa, olla. Maanantaina jos ei keskenmeno tule ennen sitä, soitan neuvolaan jos pääsisi tuohon doppleriin, luultavasti kuulemaan että sydänääniä ei enää ole.

Aamulla siis alkoi vuoto, kuukautiskipuja on ollut koko ajan, mut nyt alkoi sellaiset viiltävämmät kivut. Jos keskenmeno nyt tulee, se tulee joko yhtäkkiä (varasin pyyhkeet ja sairaalatarpeet jo valmiiksi) tai sitten viikon ajan tiputellen, sikiö kuolee ja "kuihtuu" kohtuun ja tiputtelee vähitellen. Tietysti pieni toivo aina on, että tämä uhkaava keskenmeno jää vain uhkaavaksi, mutta enpä usko että alavatsakivut ja hyytynyt kuukautisvuoto voivat mitään muuta olla.

Sorry synkästä tekstistä, pakko vaan laittaa, kun tästä ei tiedä muut kuin kummitäti ja mies (raskaudesta siis) niin jollekin ulkopuoliselle taholle on hyvä vaan puhua.

Tässä sitten viikonloppu menee maaten ja miettien ja itkien (piti valmistella joulua...), ei vaan voi muuta. Kumpa lääketiede joskus kehittyisi niin että saisimme keinon, jolla voi heti ilmoittaa että onko mennyt kesken vai ei.

Olkaahan muut onnellisia, jos kaikki teillä hyvin ja mitään tällaista ei tapahdu. Nauttikaa siitä, että huonoja merkkejä ei ole. Se on iso onni!

[:(]

Voi Tolteekki, niin kurja kuulla! Toivotaan nyt viimeiseen asti, että vauva ei nyt kuitenkaan tulisi kesken. En osaa kuvitella, kuinka kamalalta sinusta tuntuu. Miten jaksat? Iso voimahalaus! 

Tolteekille iso voimahali. Todella ikäviä uutisia. [:(] Nyt paras mitä voit tehdä on olla ihan vuodelevossa viikonlopun ja sitten tosiaan otat heti ma yhteyttä neuvolaan. Tai sitten jos alkaa vuotamaan oikein kunnolla kehottaisin menemään päivystykseen. Pakko niiden on vastaanottaa, jos noin kurjasti menee. (Jos oikein paljon vuotaa niin siinä on jo äidillä siis sinulla shokin vaara yms.) Eli vaadi oikeuksiasi tulla tutkituksi! Pidän peukut ja varpaat pystyssä, että tämä olisi vain ohimenevää. Todellä ikävä juttu joka tapauksessa.

Tällaisia uutisia ei todellakaan haluaisi lukea [:(] Voimia ja jaksamista Tolteekki! Tuntuu niin pahalta... enkä voi kuin arvailla miltä sinusta itsestä tuntuu.. Minäkin olen saanut kerran keskenmenon ja se oli hirveää. Mutta asiat ratkesivat kuitenkin lopulta parhain päin ja toivon että niin käy teillekin mahdollisimman pian.  Toivottavasti pääset maanantaina selvittämään asian todellisen laidan ettei tarvitse turhaan miettiä ja toivoa. En halua turhia toivoja herätellä mutta kaksoset saaneena tiedän sen että hyvin usein kaksosraskauksissa toinen alkio voi vuotaa pois ja toinen jäädä kehittymään ihan normaalisti, vaikkei siis aluksi olisikaan ultrassa/neuvolassa löytynyt kuin yhdet sydänäänet, mutta siis tällainenkin on mahdollista. Tiedän heti sanoa kolme naista nimeltä joille näin on käynyt. Vaikuttaa keskenmenolta siis aluksi.

Mutta kaikkea hyvää ja toivotaan että asiat menisivät nyt parhain päin!!!

Voi Tolteekki....Voimia epätietoisuuden keskelle! [&o]

Täälläkään ei mitkään juhlafiilikset ole, pelkään myös että keskenmeno on tulossa. Olen jo pidempään tuhrutellut sitä rusehtavaa valkovuotoa, mutta joku viikko sitten ultrassa ei mitään vuotoa näkynyt eikä syytä sellaiselle ja sydän sykki. Noh, nyt sitä on viimepäivinä tullut enemmän ja alavatsaa vihloo melkeinpä koko päivän. Eihän tässä voi muuta tehdä kuin odottaa, valitettavasti. Voi toki olla että tuo vuoto kuuluu mulla asiaan ja vihlonnat on kasvukipuja, hope so... Toisaalta 2 edellistä keskenmenoa on alkanu samalla kaavalla, että vaikka kuin koittas ajatella positiivisesti muita vaihtoehtoja niin kyllä silti tulee tippa linssiin. Minä eikä varsinkaan mies jaksaisi enää sitä rumbaa mikä siitä aiheutuu [&o]

TOLTEEKKI: voimahalaus täältäkin suunnalta!! Olet ajatuksissa!!

täällä suunnalla on ensimmäinen lääkäri neuvola takana ja jouduin samantien käymään äitiyspolilla kun lääkäri oli niin huolissaan mun isoksi kasvaneesta kohdusta ja vatsakivuista. siis alavatsa on selkeästi näkyvissä, sellainen pieni pallo kuin ois vatsassa vaikka paino onkin pudonnut 2,5 kiloa raskauden alkamisesta(alkuajan pahoinvointi vei ruokahalut).lääkäri epäili kaikkea ja sai mut ihan poistolalta.
onneksi äitiyspolilla todettiin että kaikki oli hyvin, kohtu on vaan kipeytynyt tavallista enemmän. siellä se vauveli vaan venutteli jalkojaan ylen tyytyväisenä=) ensimmäinen virallinen niskapoimu ultra käynti on pe 18.12. ja siihen on mies tulossa kanssa mukaan. saadaan sitten yhdessä nähdä vauveli=) ja tammikuun alussa on toinen neuvolakäynti. Nyt pahoinvointi on alkanut hellittämään ja ruokakin on maistunut.. kyllä se tästä pikku hiljaa=)  lähipiiri ja työpaikka tietää raskaudesta ja kaikki on olleet iloisia.töissä otan rauhallisesti, olen sanonut että oma jaksaminen ja vauvan hyvinvointi on ykkössijalla elämässäni. ja olen saanut kyllä tehdä töitä omaan tahtiin, kaikki työt kuitenkin on kuitenkin tulleet tehtyä.

jaksamista  ja ihanaa joulunodotusta kaikille=)
heidikki, raskaus 11+5

Lämmin halaus Tolteekille!!! Voi miten kovasti toivonkaan että kaikki kääntyisikin parhain päin...

meillä nyt ensimmäinen ultra takana ja kaikki hyvin....siellä vempula meille heilutteli käsiään ja venytteli..
lääkäriki antoi luvan jo hengittää ku kaikki näytti olevan hyvin ...kaksi kättä ja jalkaa..sujuvat liikkeet...niskapoimu oli 1,otin kuitenki varmuuden vuoksi verikokeen siitä että varmistuu!kuvia saatiin mukaan ja ensimmäinen lähetettii joulukortin mukana miehen isälle,maanantaina pitäisi olla siellä perillä,odotellaan innoissaan puhelin soittoa häneltä ja ensi reaktiosta!!
voimia ja jaksamista kaikkille ja mukavaa joulun odotusta!

Kovasti haleja ja voimia teille jotka kamppailette alkuraskauden ongelmien kanssa.. Samojen asioiden parissa täälläkin vietellään unettomia öitä.. :( Itse vuodin verta (ei siis mitään rusehtavaa tuhrua, vaan ihan rehellistä verta) viikon verran rv 7-8 ja vieläkin toisinaan tiputtelee.. Ihana neuvolantätini on suostunut vuodon takia ultraamaan jo 2 kertaa ja molemmilla kerroilla kohdussa on näkynyt möykky jonka sisällä syke vahvana! Toivotaan, että meillä kaikilla vuoto olisi vaan harmitonta ja vauva pysyisi matkassa mukana!

Tolteekki: Kovasti voimia sinne.

Luppa82: onnittelut hienoista ultrakuulumisista [:D]

ON: Ensimmäinen neuvola meni perjantaina hyvin. Mies oli mukana ja osallistui keskusteluunkin mukavasti. Sokerirasitukseen joudun varailemaan ajan muistaakseni viikoilla 12-16.
Neuvolan jälkeen suuntasimme varhaisultraan. Se oli aivan mahtava kokemus. Masuasukin syke sykki niin vimmatusti ja mieskin hymyssä suin ihmetteli oliota kuvaruudulla ja ihmetteli miten voi tuollaisella pienellä sykkiä sydän noin julmetusti [:D]  Masuasukki oli pari päivää omista laskuista edellä eli oli perjantaine 7+3 vaikka omien laskujen mukaan olisi ollut 7+1 eli melko oikein on osunut oma arviointi. Pituutta oli peräti 12mm [:D] Saimme muutamia kuviakin mukaan, vaikka ei niistä mitään ihmeellistä näykään, mutta oli kiva saada jotain käteen siitä käynnistä silti. Lääkäri sanoi, että kaikki on sisällä hyvin eli kohtu oli pyöristynyt mukavasti ja "sikiöpussi" oli hyvän muotoinen eikä ollut merkkejä vuodoista tai muista. Laskua käynnistä kertyi peräti 110€, mutta oli se sykkeen jumputuksen näkeminen koko rahan arvoista [:D]
Nyt sitten vaan odottelemaan tammikuuta ja np-ultraa.

Moi

Kiitos teille tuesta, se todella auttaa kun saa "voimaviestejä"!!!

Noniin tulin juuri sairaalasta. Ensinnäkin: apua on vaikea saada. Lauantaista asti olen sitä hakenut. Mutta nyt pääsin tutkimuksiin. Vuotohan muuttui sitten sunnuntaina kirkkaanpunaiseksi vereksi ja kivut selässä yltyi.

Tänään pääsin 4h odotuksen jälkeen lääkärille ja ultraan ja voi hyvä maailmankaikkeus mikä itkunpurskahdus tuli kun näin ekaa kertaa lapseni ja SEN SYDÄN SYKKI. siis se on elossa!?!? Mä oli sata varma että meni kesken, siis olimme luopuneet jo, kyseessä oli kuitenkin melko runsas kunnon verenvuoto ym, ei mikään tiputtelu tms. Kohdunsuu oli verestävä ja verta tulee kyllä, mutta ilmeisesti ei kohdun sisältä. Nyt sit tutkitaan viel tulehdukset, ja lepään tän viikon kotona. lääkäri sanoi että verestää jne mutta ei kohdun sisällä ja noihin vissiin on monia ihan harmittomia syitä, siis mä en muista mitä se puhui lopuksi... pääsin juur ja juur ajamaan autolla kotiin.

en uskalla nyt sen kummemmin tuudittautua tähän, mutta olen onnellinen tästä hetkestä, päätin elää pienin hetkin eteenpäin. katsellaan sitä pienen kuvaa tänään ja jos huomenna taas on toisin niin sitä murehditaan sitten.

kiitos teille lohduttavista viesteistä ja pliiiiiiiiiiiiisssssssh toivotaan että kaikilla meillä menis kaik hyvin.

Mulla kääntyi taas kaik päälaelleen, sitä ehtii tommosen isomman vuodon ja säryn kaa olla sata varma... ehkä tästä  vielä joulukin tulee... en uskalla toivoa liikoja...

Onnea Luppa82, susu80 ja kaikki muutkin, ekoista jänskistä ultrakokemuksista[:D]

Tolteekki

Siis täh!? Ei ihme jos sulta pääs itku ku mäkin luin juttuas onnenkyyneleet silmissä! :D Voi kun hyvä että kävikin noin. Kyllä minä oisin kans ollu keskenmenosta satavarma jos ois ollu runsasta vuotoa ja kirkkaanpunasta vielä ja kipujakin... Voi että oonkin onnellinen hyvistä uutisistasi! [:)] Ihan ku ois ihana ihme tapahtunu!

Minä en vieläkään meinaa uskoa olevani raskaana! :DDD Hoen ittelleni että kyllä olen raskaana kun ei niitä kuukautisia ole tullut. Niin menee oireettomasti tämä odotus - ja siitä luojalle kiitos. Vain rintoja aristaa. Väsymystäkin olen oppinut vähän kontrolloimaan, tai paremminkin elämään sen kanssa. Olen huomannut että joka toinen päivä en tee oikein yhtään mitään ja joka toinen päivä paiskin hommia kuin hullu. Annan sitten itteni laiskotella sillon tällön hyvällä omallatunnolla ja lupaan tehdä rästihommat seuraavana päivänä. Olen onnekas koska en ole töissä, ja nostan hattua teille odottaville jotka jaksatte käydä töissä kodin ulkopuolella.

Kaurapuuroa alko nyt tekee mieli, joten empäs jaarittele enempiä vaan lähen herkuttelemaan ;D

Takaisin