Kesävauvat 2010

Heippa!
Hyvin varoivaisena olen liittymässä keskustelevaan joukkoon ja mukana aloittelemassa tätä uutta ketjua. Oon lukenut lähes kaikkia näitä keskusteluja muutaman viikon ja koukuttunut täysin (jää työt tekemättä). Epäilys raskaudesta on vaaninut ajatuksissa jo jonkin aikaa. Nyt se alkaa varmistua, kun pari varovaisen positiivista testiä on tehtynä...
Laskurin mukaan viikkoja ois noin 4+1 ja LA 1.7.2010.
Tässä jo parin viikon sisään, kun raskautta on miettinyt, epäillyt ja toivonut on tunteet menneet laidasta laitaan. Nyt, kun toivotty tulos alkaa varmistua (hati ekan yrityksen jälkeen!) on jopa vähän lamautunut olo. Varsinkin, kun on noita kuumeilijoiden juttuja lueskellut, ei oikein uskalla vielä iloita... Ehkäpä - ja toivottavasti - tämä olo tässä lähipäivinä ja -viikkoina varmistuu, ja uskaltaa antaa onnen tunteille sijaa enemmän. Toistaiseksi jatkan jännittämistä. Oireita on kuitenkin joitakin; menkkamainen mahakipu, väsymyt, palelu ja parantunut hajuaisti ehkä selkeimpinä. En tiedä, voiko tätä saamattomuutta laskea alkuraskauden oireeksi... [;)]

Hirmu kivaa ja hirmu jännää! Toivottaavasti keskusteluun liittyy vielä paljon tuoreita odottajia sekä kuumeilijoista että muista uusista! Mä oon 29 ja avomies 28, ja ekaa lasta tässä kuulostellaan. Mä oon kuumeillut on-off jo monta vuotta, mies on lämmennyt ajatukselle vasta vastikään.

heippahei!
täällä ois kolmas teidän joukkoon :)
perjantaina tein testin ja plussa sieltä tuli ja nyt näyttäs et LA ois 1.7.2010 ja viikoilla 4+2 mennään tällä hetkellä..toivottavasti kaikki menee hyvin..
meille ois toinen lapsi tulossa,esikoinen täyttää parin viikon päästä 4wee :)
itse olen 25vuotias ja mies samoten ;)
toivotaan että tänne ilmaantus vielä lisää ihmisiä :)

Heippa!

Täällä myös varovaisena liitytään joukkoon :) 2 vahvaa haamua jo tullut joten kaipa sitä voi hiljalleen uskoa että oma nöpö tulossa! Ensimmäistä odotellaan ja nyt menossa laskureiden mukaan 4+3 ja LA 1.7.2010 :)

Hirmusesti jännittää, mutta samalla myös pelottaa todella paljon jos jotain sattuu.. Silti täällä hirmusen onnellisena odotellaan ja kuullostellaan vallansakin uusia "vaivoja"!!

Hellouta hellou! Nyt on aika minunkin ilmoittautua keskustelupalstalle, kun on niiiin hyvä syy [;)] Elikkä tein kanssa perjantaina testin ja toisenkin :) ja selvä plussahan sieltä pätkähti. Olinkin jo ihmetellyt mistä moiset mahavihlaisut. Neljäs kierto toden sano. Esikoinen tulossa ja itse olen 22 ja mies vuotta vanhempi. LA siis 1.7.2009 edellisen kierron mukaan, ihanaa miten monta meitä on samalla viivalla [:)]

Toivottavasti pysymme kaikki palstalla <3

Täällä vatsapolttelut herättää yöllä ja äkilliset kivut kirjaimellisesti laittaa maahan.. [&:] Toivotaan tosiaan että kaikilla menee kaikki hyvin ja mukana pysytään!

heippa!
täällä ois yksi joukkoon tuleva,ensimmäistä vauvaa odottava=) raskausviikkoja 4+2 menossa ja laskettu aika 3.7.2010... jännittävää aikaa eletään miehen kanssa=)... ainoa raskausoire tähän mennessä on ollut veden juomisesta tullut ällöttävä olo. nyt flunssa pukkaa päälle joten vähän on raato olo=(.. kumpa flunssa vaan menisi pikaisesti ohitse... mutta ihana liittyä odottajien porukkaan=) [;)]

A86 on niitä välillä täälläkin, ei onneksi tarvitse niiden takia heräillä yöllä. [&:]

Tervetuloa mukaan vaan heidikki [:)]

Ehdin jo kyhätä itselleni tuon allekirjoituksenkin, toivottavasti näkyy[;)]

Ite tällä viikolla ehkä soittelen neuvolaan ja sieltä kyselen millon aikaa löytyisi :) On tää kyllä jännää aikaa, turvotuksen tunne on valtaisa :o Mites muut, millon meinaatte muille kertoa?

Meinasinpa soitella neuvolaan tällä viikolla ja kysellä aikaa sieltä suunnalta [:)] Varsinkin jos vatsapolttelut jatkuu näin hurjana.. Kenellepä olette kertoneet tulevasta? Täällä meinataan odottaa kertomista mahd. pitkälle, että varmasti tietää kaiken olevan hyvin [:D]

hei vaan kaikille!!!täältä löytyy kanssa yksi tänään rv4+5 eli laskettu aika on 30.6....onnea kaikkille!![:)]

ALKUPERÄINEN: A86

Täytyypi testata toimiiko [;)]

Siis voe rähmä, ei osaa niin ei osaa.. [:@]

nonniih,nyt ku vähän opettelin käyttämään tätä forumia kerron pikkasen itestäni ja meistä!elikkä on 23wee ja esikoista odotellaan kihlattuni kanssa,vaavi oli ihan suuniteltu ja pillerit jätettiin pois ja ekalla yrityksellä plussasimme joten oletetaan että vaavi tahtoo tulla maailmaan...tuleva isä on yhtä innoissaan ku minäkin paitsi minä tottakai pelkään pahinta ja stressaan enemmän kun hän...
oireita on ollut jo joitakin,ala-vatsa kipua ja jomotusta,nännit toooodella arat...suolasen himo,himo juoda kylmää vettä johon on lisätty ihan muutama tippa tiivistemehua(omituista)[:D],vatsa turvotusta vaikka syö ihan vaan pähkinän.itkun suhteen vaan se et jos on itkun aihetta nii ilosta ku surusta nii siitä ei meinaa tulla loppua,itku herkkyyttä ei taas oo niinkään.kova väsymys ainaki mun kohalla meni hetkeks ohi ku taas viime viikolla kävin jo joskus 9aikaa illalla nukkumaan, oikeesti käyn nukkumaan yhen kahen aikaa ja sillonki puolväkisin ku en oo tuntenu sanoja ajoissa nukkumaan!etovaa oloa on ollu välillä ja neki onneks vaa illalla[:'(].meillä on muutto joulukuun eka päivä ja toivon että pystyn ottaa sen rauhallisesti,niin henkisesti ku fyysisesti.
raskaudesta tietää ainoastaan ku mun työ-kaverit ja muutama muu kaveri...vanhemmille olisi tarkotus kertoa joulun alla,hyvä ajankohta suurelle uutiselle sekän raskausviikkojakin kerkee tulla sen verran että pahin pelko aika on ohi!
mistäs päin suomea täällä tulevat mammat ovat?!
voimia kaikille![:)]

Iltaa vaan [:)] onneks täällä ei ainenkaan vielä oo havaittavissa mitään ällötyksen tuntoja eikä oikein muitakaan mielitekoja. Ehkä ainoastaan kokoajan tekis mieli syödä jotain ja on vähän nälkä [:D] Itse meinasin kertoa vasta sitten kun on turvallista eli joskus siellä viikoilla 10-12. Olis muute aika hyvä joululahja äidille kun se aina toivoo päästä mummoks :) pistäs jouluna pakettiin ultrakuvan ni se sais varmaa sydärin ja sit itkettäs yhessä varmaa tunti sen jälkee [:D] Muutama kaveri tietää et yritys on päällä mutta en uskalla vielä kuitenkaan kertoa. Etelä-Savosta ollaan. Itse meinasin varailla aikaa varmaan tällä viikolla, pitää eka tehdä ykst testi et varmasti uskoo ite ensi :D

just tollasta joululahja menetelmää meki ollaan mietitty....ei mullakaan joka ilta etova olo oo...tulee nii yhtäkkii ja katooki sitten jossain vaiheessa,kestää korkeintaa muutaman tunnin vaan onneks...ei oo tarvinnu ku yhtenä yönä vaa menettää yöunet sen takia...itse kammoon huonoo oloo samalla tavalla ku joku muu ihminen hämähäkkejä jne...sen takia en saa nukutuksi jos etoo,mielummi katon telkkaria tai teen jotain et saa ajatukset muualle!itse asuskelen helsingissä.

Moi!
Kivaa, että joukkoon on tullut jo monta odottajaa ja arvioitu laskettu aikakin on aika monella sama tai melkein kuin mulla. Tosin tässä vaiheessa ei varmaan loppukuun synnyttäjät oo ees tietosia raskaudestaan vielä... Eiköhän täällä porukka vielä lisäänny (siis ennen kuin oikeesti lisäännytään[;)]).
Mua vähän jänskättää, että alkaako pahoinvointi ja jos niin milloin. Toistaseks ei oo ollu kun muutaman kerran lievää ällötystä. Oon kyl väsyneempi kuin normaalisti, ekaks mietin et se on vaan normaalia syysväsymystä, mut voipa olla että siinä on muutakin takana :)
Mä en oo kertonu kun yhelle kaverille. VArmaan joulun maissa kerrotaan yleisemmin, jos sinne saakka selvitään. Luultavasti pitää kyl joillekin kavereille kertoo jo sitä ennen. Meillä on illan istujaisia ym. oikeestaan joka viikonloppu, ja juomattomuus varmaan aiheuttaa epäilyksiä jo ennen joulua. Aattelen myös, et riippuu omasta voinnista et missä vaiheessa kellekin kertoo. Jos ei pysty töihin ja sosiaaliseen elämään, ni selityksen joutunee antaan aikasemmin.
Viikonloppuna pitäs matkata täältä Keski-Suomesta kavereiden kans Halloweeniä juhlimaan pääkaupunkiseudulle. Oon miettiny, pitäskö matkia veljen vaimoa ja laittaa muutamaan tummaan siideripulloon mehua tms. niin ei tarttis selitellä miksei juopottele (ees vähän). Katsotaan nyt, miten menee....
Kiva täällä vertailla omaa tilannetta ja oloja samassa jamassa olevien kanssa. Onkos jollain jo kovasti huonoa oloa tms? Missäköhän vaiheessa se yleensä alkaa, jos alkaa? Kaikki kai vaihtelee ja on yksilökohtaista, mutta ois kiva jotenkin vähän varautua...

Laitoin ton laskurin jo näkyviin, josko se vaikka tekis tätä tilannetta vähän todentuntuisemmaks (edelleen käyn lueskeleen ahkeraan tota kuumeilijoiden listaa, kun tää raskaanaolo ei tunnu kovin todelliselta). [:D] Kuulumisiin!

Moikka! Itselläni oli viime lauantaina firman bileet ja juuri edellisenä päivänä tein plussan [:)] juoda en voinut mutta ostin alkoholittomia siidereitä ja kaadoin ne muutamaan isompaan pulloon ikäänkuin olisin juonut omia sekoituksiani [:D] kukaan ei epäillyt asiaa, joten pääsin siitä tilanteesta ilman selittelyjä [;)]

Taas on nälkä, pitäisi lähteä kauppaan täydentämään ruokavarastoja, kun tuppaa jostain kumman syystä katoamaan [;)] painokin pysyy kurissa vaikka on syö ehkä hitusen enemmän kuin yleensä. Käyttääkö teistä kukaan muuten noita vitamiineja tai kalkkia? Itse ostin lauantaina noita multitabs raskausvitamiineja ja lisäksi kalkkitabletteja, kun tuo minun ruokavalio ei ole mitenkään kummoinen [;)]

Täällä tosiaan oireina päällimmäisenä on nuo repäsyt vattassa, jotka kyllä muistuttavat mukavaan tahtiin. Varsinkin töissä kun paahtaa menemään niin vähän ajan päästä tietää tehneensä.. Nälkä on kova, ja mieli tekee suolaista eikä makeaa! Muutaman kerran aamuvuoroon mennessä on tullut ällötys enkä ole pystynyt syömään aamupalaa, mutta oksentelulta on vältytty [:D]
Me ei olla kerrottu asiasta kuin muutamalle, mies on sen verran tarkempi tässä asiassa. Odottavan aika on pitkä kun ensimmäistä kertaa tällasia asioita tuntee ja kaikki uutta. Enkä kyllä itse osaa vielä suhtautua asiaan, että nöpö tulee :o Kaikki peukut ja varpit pystyssä, kun varsinkin itse jotenki pelkää pahinta eikä uskalla vielä iloita..

Takaisin