Kesän kujeilut

Mä päivitin liivi varaston vasta kk sitten kun alko imetysliivit ahistaa oikein toden teolla...... Vanhat liivit eivät sopineet erään päälle ja en jaksanut lähteä sovittamaan liiviliikkeeseen niin päädyin internetin ihmeelliseen maailmaan ja löysin todella hyvän liiviliikkeen isorintaisille. Käytin kyseisen sivuston koko kaakkua ja sain sillä tilattua oikean kokoiset liivit ja hinnaston oli monta kymppiä halvemmat kuin mitä paikallisessa liikkeessä olisi ollut....... Nyt kun on painonpudotus talkoot meneillään niin katsotaan josko vanhatkin mahtuis päälle. Vieläkö muut imettää? Mä imetän enään vain aamuisin ja iltaisin. Mulla oli lauantaina lapsi vapaa päivä, eli oli ekaa kertaa kokonaisen päivän pois kotoa, lähdin aamulla 6 ja tulin puolilta öin. Poitsu ja isä oli pärjännyt vallan mainiosti eikä äitiäkään oltu ikävöity, mitä nyt aamulla oli etsinyt tyynyn alta :)
 
Mulla putosi paino reilusti imetyksen aikana, enkä vieläkään ole raskautta edeltäneissä lukemissa. Kaikki rintaliivit on liian isoja, ja olen nyt ostanut muutamat uudet.Kuppikoko vielä menee isossa osassa, mutta ympärysmitta on paljon pienempi kuin ennen.

Meillä imetys loppui samalla, kun mun työt alkoi. Aamuimetykset loppuivat (luonnollisesti..) tasan siihen ja muutaman päivän päästä lakkasin tarjoamasta iltatissiä pojalle. Yhtenä tai kahtena iltana hän sitä "pyysi", mutta nyt on mennyt jo pari viikkoa ilman imetystä. Tuo kaikki tapahtui tosi luonnollisesti, helpommin kuin olin ajatellutkaan. Mä en enää halunnut imettää, eikä poika tuntunut sitä kaipaavan.

Välillä tuntuu kyllä raskaalta työssä käynti. Tällä viikolla olen ehtinyt olla pojan kanssa yli tunnin viimeksi maanantaina! Onneksi teen vajaata viikkoa, joten minulla on aina pitkä viikonloppu..
 
Meillä poitsu on jättänyt tissin pois illoista, tai siis kolmena iltana ei ole sitä pyytänyt enkä itse ole sitä tarjonnut. Päiväimetyksetkin jäi itsestään pois joten uskon vakaasti siihen että loputkin imetyskerrat jää itsestään pois....viimeistään sitten kun palaan maaliskuussa työelämään. Poitsu lähtee tarhaan vuoden alusta kylläkin vain 10 pvä viikossa.
 
Hei vaan tännekin pitkästä aikaa, katosin takasin facebookkiin enkä siksi ole täällä enää kirjoitellut.. Nyt kuitenkin jostain kumman syystä eksyin vau:n sivulle "laskeskelemaan juttuja" if you know what i mean.. ;)

Jos tänne tulisi sattuneesta syystä asiaa uudemman tapauksen kanssa, niin tuun sit varmaan tänne huhtikuisiinkin kirjoitteleen välillä. Toukokuun lopulla 2013 ois seuraavan laskettu aika JOS nyt tässä kierrossa homma synkkaa. :)
 
Meillä tosiaan lähdettiin kävelemään jo 10kk iässä, nyt juostaan, kävellään varpaillaan, pakitetaan ja potkitaan palloa. Siis aivan käsittämätöntä :D
Sensijaan puhetta ei juurikaan tule. Äiti, Is, mummo, pappa. Mai = maito. Siinä kai ne kaikki.
Tissiä tyttö saa pääsääntöisesti iltaisin nukkumaan mennessä, aamulla joskus satunnaisesti. 
Kiva et muitakin vielä imettäviä on. 

Ja pikkuisen koosta vielä:  Minkäs kokoisia teidän lapsukaiset on?
Meidän keijukaisneiti painaa 9.2 kg ja käyttää pääsääntöisesti 74cm vaatteita,(oli 74vm huhtikuussa neuvolassa, ja käytti silloin 68) mutta on varmaankin lähempänä 80cm, ainakin farkunlahkeesta päätellen :D
Tää on hämäävää, kun ei ole neuvolakäyntiä niin pitkään aikaan ettei tiedä toisen mittoja...
 
1,5v neuvolakäynti ois vuorossa sitten 16.lokakuuta.
Huhtikuussa neuvolassa poika oli muistaakseni 10280g ja 76cm.
Käytössä 86 senttiset bodyt ja 80/86 senttiset housut.

Kävellyt on 11kk ikäisestä :)
 
Meillä käytetään nyt 86 vaatteita, 80 sain panna pois toissa viikolla. Poitsu oli 1 v neuvolassa 75 cm ja paino 10 kg. Meillä lähdettiin kävelen ilman tukea reilu kuukausi sitten. Poitsu harjoitteli sen kunnolla, ennen kuin uskalsi päästää irti :) Toistelee ymmärrettävästi sanoja kun esim. Selitän jotain hänelle. Ja kun mummo lähti autolla niin poitsu tuumas mummo prum prum ja viisas ikkunaa. Me ollaan löydetty leikkikenttä toiminta piristämään molempien päivää, käydään melkein päivittäin leikkikentällä jossa on ohjattua toimintaa... Kätevää kun on lelut kaupungin puolesta ei tartte ite kiikuttaa niitä mukanan. Laitoin hoitopaikkahakemuksenkin kaupungille, poitsu aloittaa tarhan tammikuussa ja itse lähde n töihin maaliskuun alusta.
 
Meidän pojalla oli huhtikuussa 1v neuvolassa mittaa 79,8 cm ja 10 kiloa meni rikki silloin. Nyt taitaa paino huidella jossain 12 kilon paikkeilla ja pituutta on tullut reilusti lisää. Käytössä on 86/92 vaatteet. Iso osa 86-kokoisista on jo pieniä, ulkovaatteita on jopa koossa 98. Enin osa on siis jo kokoa 92. Pitäisikin perua se neuvolan ehdottoman neuvola-aika ja varata joku sopivampi.. Jos vain muistaisi.

Poika lähti kävelemään tukea vasten 9kk iässä ja ilman tukea 11kk iässä. Sanoja tulee tosi vähän. Mm. äiti, isi, leipä, pulla, kah (kahvi), ei, älä, anna, kakka + mummin lemmikkieläinten nimet. Satunnaisia on kyllä enemmän, mutta ne ovat tosi satunnaisia kuten koira ja vettä. Tässä oli ainakin kuukausi hiljaiseloa sanojen suhteen, nyt on tullut viikossa monta uutta jatkuvaan käyttöön.
 
Täällä kohta kolme viikkoo käyty töissä, poitsu perhepäivähoidossa. 30tuntista viikkoo teen, vuorotyö niin välillä voi olla, onneks, vaan pari hoitopäivää viikossa. Kivasti on meillä molemmilla mennyt :)

1,5v neuvola lokakuun alussa, mut omat mittailut väittäis pojan olevan n 85cm ja painoo 11,5. Katotaan sit kuinka väärässä olin.
Vaatteista menee paidat (bodyt) 86-92 ja housut 80-86. Riippuu niin paljon valmistajasta, mut housut saa olla pienempää, taitaa olla jokseenkin persjalkanen :) Kengät olis joku 23-24.

Sanoja tulee aikas vähän, lähinnä pitää loodiloodiloo puhettaan :D eläimet yleisesti on haukku, kun haluaa syödä niin haukkaa. Äiti-sanaa ei kuule ollenkaan, tosin hoidossa sanoo ätä ja katselee "huolestuneena" kun muita lapsia haetaan. Eli kyllä sekin sitten osataan :)
 
Takaisin
Top