Kesämassun kasvattajat 2009

heippa kaikille!!

Tänään oli sitten ensimmäinen neuvola käynti ja 30. päivä olisi lääkärin tarkiastus.
Kun kysyttiin että haluanko mennä niskaturvotus seulontaan vastasin etten halua.
Ajattelin että en viitsi kiusata itseäni jos vaikka seulonnassa näkyisikin että vauvalla on turvotusta.
Ja vaikka ensimmäinen tutkimus onkin vauvalle täysin vaaraton, niin seuraavaan liittyy jo riskejä.
Enkä kuitenkaan haluaisi raskauden keskeytystä jos jotain löytyisi.

Olen nimittäin jostain lukenut että vain noin joka neljännellä vauvalla kenellä on ollut jotain huolestuttavaa, on syntyessään joku sairaus tai kehitys häiriö.

Hei vaan kaikille massun kasvattajille :)

Itellä nyt rv 9+1 eli viikolla kymmenen mennään. Ei jaksais millään odottaa eka ultraa, joka tehdään viikolla 13. Ekalla neuvolakäynnillä tsiikasivat ultralla vatsan päältä, mutta muuta ei näkyny kuin "papun maja". Kohtu oli kuulema somasti jo suurentunut, että kyllä siellä elämänalku kasvaa. Itse pyysin seulontatutkimuksia, verikokeet ja niskaturvotustutkimukset. En välttämättä itse olisi valmis kantamaan ja kasvattamaan kehitysvammaista lasta. Tiedän, että kuulostaa jyrkältä mielipiteeltä, mutta tamä minun ratkaisuni. Toivottavasti kaikki hyvin ja lapsi kehittyisi ja kasvaisi normaalisti [:)] Mitä mieltä te muut olette, osallistuitteko seulontatutkimuksiin? Mulla ei edelleenkään mitään raskausoireita kuin ärtyneisyyttä ja rintojen arkuutta [:D] Vatsanseutu alkanu kyllä jo hieman kasvamaan, sillä vaikea löytää vanhoja housuja kaapista, jotka sopisivat.
Mukavaa joulua ja onnea uudelle vuodelle kaikille tasapuolisesti [:)]

Mie olen menossa seulontaan. Tuskinpa tehdään jatkotutkimuksia, jos tulee poikkeamaa. Olen lukenut, että lähes kaikilla sikiöillä on jonkinlaista turvotusta, joten hankalia juttuja.

Vitsiläinen, tänä aamuna skannattiin koko maha läpi eikä edelleen löytynyt ääniä. Tuli mieleeni, että minulle on kohtu taaksepäin kenossa, liekö se vaikuttaa. Mies ehdotti, että kokeillaan selkäpuolelta[:D].

Turvotus on laskenut aika lailla, mutta väsymys on edelleen suorastaan lamaannuttava. Nälkäkään ei ole enää tunnin välein. Sinällään helpotus, hyvä ettei tarvinnut postinhakumatkallekin eväitä[;)].

Kohta tulee vieraita. Alan olla aikamoisessa solmussa "suuren huijaukseni" kanssa... Onneksi ei montaa päivää jäljellä! Minulla "on ollut" virtasatietulehduskierre jo 1,5 kk -  ei varmaan kohta mene läpi[;)]...

Illanjatkoja.

Heips!
Mä kävin niissä seulonta verikokeissa ja tuloksetkin oli normaalit eli ei pitäis olla mitään hätää..nyt mulla viikkoja 16+4 eli samoissa mennään helvi[:D]
Ostin papanalle jo vaunut ja auton turvakaukalon..oli ihan pakko ku löyty edullisesti ja nätit! Nyt vaan pitää toivoa peukut ja varpaat ristissä että kaikki menee hyvin loppuu asti..tammikuun 13 pvä olis jo puolessa välissä! Me kuunnellaan miehen kans sydän ääniä päivittäin, mieskin tykkää kuunnella[:D]
maha mulla ei ole vielkään kavanut..millonkahan se tulee näkyviin? Mulla on kans taakse päin kallistunut kohtu, niinku minniskö sitä sanoi että hänellä on myös??

Minnis, joo kyllä mulla on kans ultra tiistaina ja olin varhaisultrassa, mut en ehkä silti uskalla ostaa vielä mitään joulualesta. Katsotaan, maltanko olla ostamatta... Tänään käytiin ostamassa siskon vauvalle matkasänky joululahjaksi ja mulla sormet syyhysi kaupan vaunujen kimppuun.

Mainaan mennä kaikkiin kunnan tarjoamiin seulontoihin. Aion todennäköisesti mennä myös jatkotutkimuksiin, jos tuloksissa on jotain hälyyttävää.

Me oltiin tänään 7 tuntia jouluostoksilla ja sen jälkeen olinkin ihan kuollut. Eli otin pienet päikkärit ja sit meille tuli vielä vieraita illalla. Nyt edelleen pystyssä eikä pahemmin edes väsytä. Edistystä =)

On se nyt kumma, ettei ne sydänäänet löydy! Ja mitä ilmeisimmin doppleri kuitenkin toimii, jos kerran olet löytänyt omat sydänäänesi. Mä eilen kuuntelin, ja totesin kyllä sen, että ne äänet todellakin kuuluu pienellä alueella. Jos sentinkin siirtää sivuun, ei kuulu enää mitään. Ja mulla se dopplerin "keulinta" (nokka alas) auttaa huomattavasti kuuluvuuteen. Oletko sitä kokeillut?

Uskaltaudun nyt mukaan. Olen 24 vuotias ja odotamme esikoista.. Hiukan jännittää. Ootellaan kovin, että masu alkais kasvamaan.. =) Nyt vaan muuten lihonnut..=)

Raskausviikkoja mulla on tällä hetkellä 13+0. Ultrassa oltu ja seuraavaa jo ootellaan..  =)

Tervetuloa Idaholle!

Yllätin eilen itseni sekä mieheni ja valvoin yhteen asti! Itse asiassa olin juoppokuskina. Epäilen, että osa porukkaa katseli vatsaani "hienosta" peitetarinastani huolimatta... no ei montaa päivää, toivon mukaan kaikki on kunnossa!

Dopplerilla on tehty kaikki mahdollinen, taidanpa kohta kokeilla uudestaan. Ei jaksa stressata, kun kerran neuvolassakaan ammattilaiset ei saa ammatilaislaitteilla aina kuulumaan.

Onko teillä tullut mitään ns. liikuntarajoitteita tai miten sen ilmaisisi? Aloin esim. aamulla kääntymään liian nopeesti sängyssä, niin tuntui kuin jotain repeäisi alavatsassa. ilmeisesti niitä kiinnikkeitä, jotka venyy ja paukkuu. Noita tulee aika useesti, kun unohdan liikkua hieman hitaammin.

Nyt pakko ottaa vielä tirsat. Nelijalkainen herätti 7 aikaa ja selkeästi 6 tunnin yöunet ei riitä.

Hiphei - nyt ne löytyi[:)][:)][:)]. Yllättävän ylhäältä, olin kokeillu aivan liian alhaalta. Selkeesti täysi rakko auttoi asiaa. Nyt ei kyllä voineet olla omat -niin oli nopeet (+vahvat[:)]) ja häipyi välillä sitten palaten (kaveri kait pyörii). Olipa ihana aloitus sunnuntaiaamulle.

Nyt aamupäiväsaunaan - ollut pientä puutostilaa remontin aikana. Myöhemmin sitten kävelylle, ihan lumisade.

Hitsiläinen - heräsin yöllä 3 aikaan, enkä meinannut saada unta. Kirjoitin silloin viestin tänne, mutta yhteys pätkäisi juuri sopivasti hävittäen viestin bittiavaruuteen[:@].

Yöllä kohtasin kivan yllätyksen, kun frettimme oli kakannut puutarhakenkääni - en tiennyt itkisikö vai nauraisiko[:@][:D]?!

Liekö unettomuus johtuu joulujännityksestä vai huomisen ultran odotuksesta...

Voi vitsi ku on pari tuntia vielä ensimmäiseen ultraan, en tiedä kumpi miestä on innostuneempi, minä vai mies...

Ja vähän pelottaa.

Hei, miten teillä se painonnuosu, mulla nousi reilut 3 kiloa, vähän kyllä varmaan masussa, mutta uskon, että ennimmäkseen kylkien ympärille

Jihuuuuu!!!! Terveisiä ultrasta! Pikkuisella kaikki hyvin. Niskaturvotusta ei ollut normaalista poikkeavaa. Siellä hän uiskenteli ja heilutteli käsiä ja jalkoja. Aluksi oli peukku suussa. Mutta sitten alkoivat bileet ja hän bailasi oikein kunnolla. Ei meinattu anturin kanssa pysyä perässä. :)

Nyt todella hyvin mielin joulun juhlintaan. :) Tänään siis 11+4.

Jouluiloa kaikille! :)

Minnis, sullahan on unirytmi ihan sekaisin =) Mäkin olen kyllä jo paljon virkeämpi, mekin mentiin eilen vasta yhden aikaan nukkumaan, kun piti saada joulukuusi pystyyn. Se ei ollutkaan ihan helppo juttu, koska kuusi on 4-metrinen. Tänään pitäisi vielä jaksaa koristella se. Olen leiponut koko päivän ja tehnyt perunalaatikkoa, huomiselle riittää silti vielä hommia.

Jee, huomenna on ultra klo 10! Toivottavasti kaikki on hyvin. En onneksi ole ehtinyt joulupuuhilta asiaa stressamaan.

Natsku, mulla ei ole tullut painoa ollenkaan lisää. Itse asiassa ekojen viikkojen aikana laihduin 2 kiloa, jotka ovat pysyneet poissa. Ja olen siis syönyt enemmän kuin normaalisti. Nyrkkisääntöhän on, että ekan 3 kuukauden aikana paino ei saisi nousta ollenkaan, mutta eiköhän noi kaikki ohjeet ole yleissäntöjä, jotka ei koske kaikkia tapauksia. Nyt on kyl taas nälkä, pitänee suunnistaa jääkaapille. Tänään siis 11+3.

En kestä enää nahoissani, ultra on huomisaamuna klo 8.00 - toivottavasti kaikki on hyvin!!!!!!!!!!

Painonnousu on yksilöllistä. Ekassa kolmanneksessa taisi olla normaali +-pari kiloa. Määräävinhän on lähtöpaino, jos on lähtöönsä alipainoinen painoa saa tulla reilusti ja päinvastoin. Miullekin on ilmestynyt pienet jenkkikset - kuulemma em. rasva tarpeen imetyksessä. Miulla paino heittänyt ylösalas kilolla.

[font="times new roman"]Heippa,
[font="times new roman"]Mulle on painoa tullut reilut 4kg. (Toukolahjat – keskusteluhaarassa tästä puhuttiin myös.) Neuvolassa ei ainakaan kommentoitu mitenkään. Jenkkikset on tullut mullekin. Kohta ei oo vyötäröä lainkaan…[8|]
[font="times new roman"]Näiltä vau.fi sivuiltakin löytyy painosta vähän kirjoitusta: [link=http://www.vau.fi/templates/Article____77254.aspx][font="times new roman"]http://www.vau.fi/templates/Article____77254.aspx[/link]
[font="times new roman"] 
[font="times new roman"]Monella näyttää ajoittuvan ultra samaan kohtaan.
[font="times new roman"]Minnis, Äitipuoli, molemmille hurjasti onnea ultraan!
[font="times new roman"]Anni, kiva kuulla, että kaikki on hyvin. Paras joululahja mitä voi olla?
[font="times new roman"] 
[font="times new roman"]Äitipuoli, 4-metrisessä joulukuusessa riittää koristeltavaa! [:)] Varmasti upean näköinen!

Huomenia... heräsinpä taas 5 aikaan eikä uni enää tule. Alkaa jo rasittaa pikkusen ku ollu jo monta viikkoo tätä samaa! Ei ihme et sit illalla on valmista kauraa nukkuu jo ysin aikaan..
Joo tosta painosta, eipä ole tullu ku vasta 1 kg lisää painoo, olivat jo neuvolassa ilmeisesti hieman huolissaan ku ruokahalusta niin kyselivät. Ja sitähän kyllä löytyy! Jospa se pikku hiljaa alkaa tästä nousta, esikon aikaan tähän mennessä oli tullu lisää jo melkein 4 kg et kohta huolestun varmasti itekki. Ja oon alipainonen ollu aina ni jotenki odotan niitä kiloja et sais luiden ympärille vähän lihaa[:D]
Voi ihanaa huomenna on jo tosiaan joulu[:)] viel tän päivän ku jaksais töissä olla ni sit saa taas muutaman päivän "löhötä" siis mitä nyt jouluhässäkältä kerkee! Tänään vielä viimeset lahjat pitää metästää, onnex tietää mitä ostaa kenellekki ni ei sitä tarvi enää miettiä.
Mutta näin ollen: HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE[:)][:)][:)]

Heips!

Eilen on käyty ultrassa, kaikki on onneksi hyvin ja aktiivisesti siellä liikutaan. Turvotusta ei ollut ja nenäluukin näkyi, mitä ei voi tähän aikaan Dawn-sindroomalaisilla näkyä. Eli melkoinen helpotus. Mua pelotti hirveästi, että jotain menee pieleen, kun ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon. Soitin heti äidille ja ilmoitin, että hänestä tulee taas mummo (sisko on kerennyt kuitenkin ensimmäisenä).

Tänään lähdetään Seinäjoelle miehen sukua katsomaan. Hiukan jännittää, miten siellä suhtaudutaan asiaan

Heips kaikille.
Ihanaa huomenna on jouluaatto. Ja onneksi tuli luntakin riittävästi, ettei ole niitä inhottavia kurakelejä.
Kävin eilen neuvolassa ja siellä oli kaikki erittäin hyvin[:D] Mukavaa nyt lähteä joulua viettämään kun tietää et massussa on kaikki hyvin.
Painoa multa on lähtenyt nelisen kiloa, kun tein lähes täydellisen ruolavalio muutoksen raskauden alkuaikana(välillä kyl lipsuu ja pahasti) Nyt sit oli tulle 4 viikon aikana 400 grammaa painoa. Maha on kyl aika iso jo, ku mulla on istukka takana, ja se kuulemma "työntää" kohtua eteenpäin. Muutenkin kohtu on eteenpäin nojallaan. Jotain tällaista se neuvolantäti selitti.
Onko teille muille sanottu et missä istukka on?

moi kaikille!
Voihan kökkö..iltavuoroon olis töihin lähdettävä tänään ja huomenna ja viel joulupäivänäkin olis aamu...eilen töissä yks sairaanhoitaja kysy multa että odotanko, mä sit sanoin että joo..se onnitteli ja sit se sano että se olikin katsonut mun sivuprofiilia että kait mullakin alkaa mahan muoto muuttumaan vaikkakaan ei se musta viel kasvanut ole..[:D]
hienosti kuului papanan sydänäänet taas tänä aamuna![:)]
Ja ainiin ihana ilma on, pikkupakkanen ja lunta, lunta ihanaa rakastan lunta!!!![:D]Ostettiin jo papanalle vaunut ja turvasituin autoon..ehkä vähän aikasta mutta kun edullisesti sain uudet ja nätit, sopii sekä tytölle että pojalle!!
mutta ihanaa joulua ja onnea uudelle vuodelle 2009!!

Eka kunnallinen ultra takana ja kaikki hyvin[:)][:)][:)]. Kauheasti jännitin ja ekan kerran heräsin 2 yöllä, että joko mennään...

Kaveri vispasi niin kovin, ettei meinannut saada mitään mittoja saati kuvia - no saatiin kuitenkin ja niskaturvotus oli hyvin vähäinen. LA myöheni 2 päivällä, mutta sitä ei siirretty (LA siis 10. heinäkuuta).

Äitiyspolin täti oli sitä mieltä, että kohdun takakenosta johtuen sydänääniä vaikea kuulla kotikonstein, vaikeutti myös ultraa.

Ihana rauhoittua joulun viettoon, kun masussa kaikki hyvin! Haluaisin jo kertoa kaikille, mutta ehkä jaksan odottaa huomiseen.

Nyt täytyy uteliaisuudesta kysyä, että minkälaisessa talossa Äitipuoli asutte, jos noin iso kuusi mahtuu? On varmasti mahtava!

Kuusentuoksuista joulua kaikille!

Nonni. Tilasin sitten kuitenkin netistä farkut, imetysliivit ja tossut. bebes.fi, oli vähän halvemmat housut kuin esim missymom. Missymomista tilasin imetystopin, tuli 3pv päästä ja nätti oli. Tänään pikkuinen veti "niitin" mahaan, tuntui hauskalta! [:D] Rauhaisaa joulua kaikille!

Takaisin