Kesämassun kasvattajat 2009

kleopatra84, oikeassa olet, karvoitusaste tietty vaihtelee naisten kesken =) Mutta suuntaa-antavana kohteena sen olinkin laittanut. Mun ei kyllä paljoa tarvitse painaa, eikä ainakaan niin paljoa, että sattuisi. Mulla käynnissä rv 10+6 ja todella selvästi kuuluivat jo äänet.

Minnis, joko löytyi?

En vielä ehtinyt kokeilla, kun piti siivota vuokrakämppä[:'(]. Sen verran hepuliin menin, että tein raskaustestin - plussasin...nyt lähinnä naurattaa - tässä tulee kohta hulluksi! Alan pikku hiljaa etsiä, ilmoitan kyllä. 

[:)][:)][:)] LÖYTYI [:)][:)][:)] juurikin sieltä nivusesta. Kuuntelin aiemmin liian keskeltä, kiitos Kleopatralle ja Äitipuolelle tsempistä!

Ei löytynytkään. Mieheni sanoi, että nivusen kohdalta kuuluu reisilaskimon tai valtimon kautta omat sydänääneni... Ihmettelinkin, kun oli niin hitaat, kun pitäisi olla about 150. Kokeilenpa muutaman päivän päästä uudestaan.

Aina vaan syvemmältä - testin tekeminenkin oli turhaa, kun näköjään hormoonit voivat olla kropassa tosi kauan, vaikkei ole raskaana... lievää sekoamista...

Minnis:ei meilläkään kuulunut heti..mullakin tais olla viikkoja jo vaikka ja kuinka paljon yli 13 ennen ku kuului..ja tosi alhaalta kuului ihan häpyluun päältä tai siitä reunalta..ja se on nopeempi ku oma sykkeesi..mäkin eka erehdyin,luulin kuulleeni papanan sydänäänet mut ne olikin omat[:@]Mut nyt kuuluu hyvin ja yleensä mies löytää ne heti ku yrittää ja meilläkin on ihan kosteusvoide käytössä!Ja nyt mulla kuuluu jo aika "ylhäältä" eli ihan tosta makkaran alapuolelta...niin sanottuna ku mulla on tota makkaraa tossa edessä ni hyvä sanoo että kuuluu makkaran alta![:D]ja oon sen huomannu että ne sydän äänet on helpompi jos toinen etsii ne..mä en ainakaan saa itse kovin helposti niitä löytymään...

niin ja ne kuuluu melkein aina samasta kohdasta..tietty vähän on liikkunut ja välillä häviää kuulumasta ku papana heittää kuperkeikkaa kohdussa..[:D]

Juu nou hätä, eiköhän ne sieltä jossain vaiheessa löydy - hormoonit ilmeisesti aiheuttaa lievää ylireagointia[;)]. Ja mieskin totesi, että tuskin n. 50 eurolla saat neuvolatasoisia laitteita eli ei välttis heti kaikilla kuulu. Eihän ne saa neuvolalaitteillakaan kaikilta kuulumaan.

Heh, ihme juttu tuo että mies löytää dopplerilla helpommin vauvelin. Näin meillä ainakin, mietin jo et onkohan se meidän papanalla mulle kiukkuinen jostain syystä, kun aina menee piiloon äitiään [;)]. Kosteusvoide on käynyt oikein hyvin dopplerin kanssa, eikä painaa tarvi juuri lainkaan.

Minnis, varmaan on hyväkin pitää vähän hermotaukoa. Koko tää raskausjuttu on niin ärsyttävää siinä mielessä, että koko ajan on jotain hepuloitavaa. Jos ei muuta, niin sit tulee hepuloitua sitä ettei ole mitään oireita (niin kuin mulla). Koskakohan tästä pääsisi "nauttimaan täysin siemauksin"? Kun alun tuskasta pääsee, niin sitten alkaa varmaan selkä vaivaamaan jne.

Mulla äänet löytyivät ihan vähän keskikohdasta (jos ajattelet navasta suoran viivan alas) oikealle. Laskettiin äänet ja saatiin jotain 140-150 välillä eli skaalassa. En ole sen kommin kuunnellut, ajattelin ehkä viikonloppuna taas kokeilla. Toivottavasti sullakin ne löytyy pian, niin ei tartte stressata! Ja tiistainahan me molemmat päästään ultraan!!!! Ajattele sitä =)

Ajattelin keskittyä lahjojen ja talon viimeistelyjuttujen ostoon. Onneksi ultraan on alle viikko. Tuntuu, että mikään ei ole hyvä - joko on liikaa oireita tai ne ovat vääränlaisia tai niitä ei ole ollenkaan - ota tästä nyt sitten joku tolkku... 

Moi,

Mulla nyt rv 10+5 ja keskiviikkona neuvolassa saatiin sydänäänet kuulumaan. Ja se tuntui aivan uskomattomalta. Kyllä siinä muutama kyynel tuli vuodatettua. :) Mullakin ne löytyi tuolta melkein nivusesta ja neuvolan täti sanoi, ettei pissalla saisi käydä ennen kuuntelua, koska mitä enemmän rakossa on nestettä, sitä parempi on kaiku.
Minä en omaksi kiusaksi viitti doppleria edes kotiin hommata. Mulle se ei sopisi, koska saisin vaan varmaan lisää syytä hermoilla, jos äänet ei kuuluisikaan.
Ultra olisi 22.12, ja toivon että saadaan hyviä uutisia jouluksi isovanhemmillekin vietäväksi. Se ois se niskaturvotusseulonta. Vähän jännittää..
Tänään alkaa kauan odotettu joululoma! Jee! :) Meinaan pitää lomaa myös tietokoneesta. Pari päivää ollut taas niin hemmetin huono olo, mutta kaipa tämä tästä taas.

Oikein Hyvää ja Rentouttavaa Joulun aikaa kaikille Teille Kesämassun Kasvattajille! :)

Mä kans aoin keskittyä ihanaan lomailuun ja pakkailen vikoja joululahjoja. Myös siivota pitäisi, koska meidän perhe tulee meille jouluksi. Ja sunnuntaina saadaan kuusi, joten se "pitää" ehdottomasti heti koristella. Alkuviikosta kun olen lomilla, niin meinaan leipoa siskon kanssa jouluherkkuja ja siten virittäytyä tunnelmaan.

Minnis, meille molemmille onnittelut täyden 11 viikon johdosta!!!!

Samoin siulle onnea Äitipuoli 11 viikon johdosta! Ajattele, vasta oli 5 + jotain... Kyllä se aika ehkä rientääkin. Nyt tyrkkään koneen kiinni ja lähden vinguttamaan pankkikorttia. Rakastan lahjojen ostoa. Ensi viikolla ultran jälkeen voisi ostaa jotain pientä - se olisi vielä ihanampaa.

Perästä tullaan Kleopatra.

Hui hitsiläinen, nyt taisi alkaa taantuma miun taloudessa - onneksi joulu on vaan kerran vuodessa.

Mutta onneksi veronpalautukset tulivat joulukuun alussa! Tosin ne alkaa olla tuhlattu. Meille pompsahti vielä muutama isompi raksalasku tässä juuri ennen joulua (vaivaiset 6000 euroa...), joten rahaa ei liikoja ole. Säästää siis pitäisi, mutta kuka tässä ehtii kaikelta shoppailulta säästämään? Kohta pitää alkaa hankkia vauvallekin tavaroita ja vaatteita. Ihanaa päästä vihdoin niihin puuhiin. Mä olen antanut itselleni luvan, että viimeistään tokan ultran jälkeen saan ostella vauvanvaatteita. Oho, paitsi et kun just tarkistin kalenterista, niin se ultra onkin vasta 18.2.2009! Eli en kyllä millään malta sinne asti. Sovitaan siis, et joskus tammikuussa saan shoppailla =)

Moi!

Huh! Aika tosiaan menee nopeesti, täällä ollaan joulun jälkeen jo melkein puolessa välissä! Nyt siis viikkoja 16+4.

Täällä on keskusteltu oireista, oireettomuudesta ja vääristä oireista, niin nyt alkaa tuntua siltä, että se tilanne ei muutu ennen synnytystä. Ja sen jälkeen alkaa tarkkailla sitä lasta.. Mulla oli toka neuvola viikko sitten ja sitä ennen olin ihan paniikissa että onko kaikki hyvin. Silloin kuultiin sydänäänet ekan kerran ja kaikki oli siis hyvin (kommenttina sydänääni-keskusteluun että meillä vauva veti ympräi mahaa siihen tahtiin että neuvolatäti ei meinannut doplerillaan perässä pysyä. siis liikkui oikeesti tosi laajalla alueella tuolla aika alavatsassa. Että kannattaa etsiä vähän jokapuolelta :) ). Mutta siis nyt viikko ekan neuvolan jälkeen oon taas ihan paniikissa. Oireet on melkeen kokonaan hävinny ja aikasemmin olleet todella kovat kasvukivutkin on loppuneet. Mahaa kyllä jo on, eikä se voi olla mitään itsehankittua kun painoakaan ei ollu lisää tullu nimeksikään. Mutta nyt tuntuu siltä että se maha ei kasva.. Se on jämähtäny tähän nyt kahdeksi, melkeen kolmeksi viikoksi. Kotidopleria meillä ei ole, koska mies kielsi sen kun tietää mimmonen stressaaja mä olen... Että nyt mä makailen kaiken vapaa-ajan hiiren hiljaa selälläni ja koitan tuntea jotain, mutta ei, ei mitään.. Tämä ei tosiaan taida helpottaa tää odotus täällä psyykkisellä puolella koskaan.. Tunnetteko te muut jo niitä hipaisuja? Mä en tunne muutakun ihan kun mun oma sydän löis mun navassa.. Tää on tosi outoa! 

Nälästäkin on ollut puhetta. Mulla oli kans alkuun nälkä koko ajan ja välipaloja piti saada jatkuvasti, yölläkin. Mutta nyt ehkä kolme viikkoa on menny niin, että mä syön todella vähän ja aika harvakseltaan. Ei oikeen tee mieli mitään, niin sen syömisen vähän niinkun unohtaa. Ja kun syö, niin ei tee mieli kun sen verran et nälkä on ohi. Kilojen kannalta hyvä, mut vauvan kannalta huono?

Mulla joululoma alkaa vasta aattona, joten sitä odotellessa hyvää joulun odotusta!

Helvi, osta se doppleri. Siis salaa mieheltäsi tai ovelasti kuten Minnis eli yhteiseksi joululahjaksi. Se todellakin rauhoittaa mieltä, kunhan äänet vain ekan kerran siilä löytää. Suurin kuunteluinto mulla ainakin häipyi, kun kuulin äänet. Nyt aion vain silloin tällöin kuunnella, että kaikki on hyvin. Sähän voit perustella sun miehelle, et vauvakin voi paljon paremmin, kun äiti ei ole koko ajan niin stressissä. Ja niinhän se oikeasti onkin!

Eipä tullut miulle veronpalautuksia, pätkätyöläisen iloja... Laskuja kyllä siitäkin eestä. Remppaan on tainnut mennä about 50 000 syksyn aikana eli pitää pitää kukkaron nyörit tiukalla. Onneksi vauvajuttuja saamme käytettynä, ei tarvitse kaikkea ostaa uutena.

Eikö ens tiistai ole sinullekin toinen ultra? Etkö sieki käyny varhaisultrassa? Eli voit ostaa vauvelille jo joulualesta[;)].

Takaisin