Kesällä 40v mittarissa ja vauvakuume

Tsemppiä kaikille vauvaa toivoville :angelic:. Pakko kertoo lyhyesti oma tarina. Josko siitä saisi toivoa.

Tulin raskaaksi 39,5-vuotiaana neljännestä kierrosta. Ehdin täyttää 40, kun raskaus meni kesken keskiraskaudessa. Kierto meni todella sekaisin. Olin epätoivoinen.. mutta juuri ennen hänen laskettua aikaa, olinkin taas raskaana. Se oli työvoitto. Laskin tarkkaan ovulaatiot, söin Donafertya, greippejä, foolihappoa, vitamiineja yms. Raskauksien välillä oli lopulta vain viisi kuukautta. Tällä kertaa 40,5-vuotiaana odotin spontaaneja kolmosia, joista lopulta syntyi kaksi tervettä lasta. He täyttävät kohta vuoden. Nyt olen 42 ja taas raskaana. Tällä kertaa yhdestä kerrasta ilman yritystä. Että ei kannata luovuttaa vaikkei heti onnistukaan. Se onnistuu kun vähiten odottaa. :woot:
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiä kaikille vauvaa toivoville :angelic:. Pakko kertoo lyhyesti oma tarina. Josko siitä saisi toivoa.

Tulin raskaaksi 39,5-vuotiaana neljännestä kierrosta. Ehdin täyttää 40, kun raskaus meni kesken keskiraskaudessa. Kierto meni todella sekaisin. Olin epätoivoinen.. mutta juuri ennen hänen laskettua aikaa, olinkin taas raskaana. Se oli työvoitto. Laskin tarkkaan ovulaatiot, söin Donafertya, greippejä, foolihappoa, vitamiineja yms. Raskauksien välillä oli lopulta vain viisi kuukautta. Tällä kertaa 40,5-vuotiaana odotin spontaaneja kolmosia, joista lopulta syntyi kaksi tervettä lasta. He täyttävät kohta vuoden. Nyt olen 42 ja taas raskaana. Tällä kertaa yhdestä kerrasta ilman yritystä. Että ei kannata luovuttaa vaikkei heti onnistukaan. Se onnistuu kun vähiten odottaa. :woot:
Ihanaa kuula että ikä ei ole aina este raskautua. Mulla myös donaferty käytössä ollut pari kuukautta nyt.
 
Tuntuu että pitäis lopettaa toivominen. En usko että raskudun enää. Nytkin pitäis olla ovulaation ajankohta mutta ei mitään tuntemuksia muutakun runsas vv. Jospa minua ei ole tarkoitettu raskutumaan enää tässä iässä. Pakko se on hyväksyttävä tosiasiat:sad010
 
Tuntuu että pitäis lopettaa toivominen. En usko että raskudun enää. Nytkin pitäis olla ovulaation ajankohta mutta ei mitään tuntemuksia muutakun runsas vv. Jospa minua ei ole tarkoitettu raskutumaan enää tässä iässä. Pakko se on hyväksyttävä tosiasiat:sad010

Ei mullakaan ole joka kierrossa suuria tuntemuksia ja ovulaatiotikkuun en saa koskaan vahvaa viivaa. Viime kierrossa mulla oli paljon limaa ovulaation aikaan, mutta ei irtoamiskipuja. No siltihän jotain irtosi, kun kuukautisia ei tullut. :woot: Vasta kun kuukautiset loppuu, ei ole toivoa. Ihmeraskautumisia on jopa 49-vuotiaaksi asti. Tosin onhan ne ihmeet harvinaisia, mutta kuitenkin mahdollisia. Älä luovuta :angelic:.
 
Lapintyttö, oletko gynellä käynyt kysymässä apuja? Gyne voi käynnillä kirjoittaa reseptin kuukautiskiertoa tukevaan lääkkeeseen (esim letrozoliin), joka ei hirveästi maksakaan. Ja tämän usein saa ihan ilman lapsettomuushoitoihin hakeutumistakin, kunhan vain käy gynellä.
 
Lapintyttö, oletko gynellä käynyt kysymässä apuja? Gyne voi käynnillä kirjoittaa reseptin kuukautiskiertoa tukevaan lääkkeeseen (esim letrozoliin), joka ei hirveästi maksakaan. Ja tämän usein saa ihan ilman lapsettomuushoitoihin hakeutumistakin, kunhan vain käy gynellä.
Olen käynyt gynellä perustutkimuksilla. Kaikki näytti olevan kunnossa. Kierto normaali 26-28. Sanoivat että lähete lapsettomuushoitoihin saa vasta ko vuoden on yritetty. Mutta ehkäpä onkin parempi että luovuttaa niin silloin voikin tärppi käydä. Kiitos tsempeistä kaikille :Heartbigred
 
Nyt menossa 24/28. Menkkakipuja ollut jo noin 5 päivää. Rinnat kipeät. Viikon päästä tärähtää 40 mittariin. Olis kyllä upeaa jos saisi lahjaksi plussa testin. Olen mennyt vähän sillä fiiliksellä että onnistuu jos on niin tarkoitettu. Koska en edes tiedä oliko ovista tässä kierrossa. Mitä oireita teillä on ollut ennen plussaa? Itte en niitä muista koska viime raskaudesta 5 vuotta.
 
Minulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto enkä ovulaatiota ole tunnistanut enkä tikuttanut milloinkaan. Silti raskautuminen onnistui myös vanhoilla päivillä. Eihän tärppi toki yhtä nopeasti tullut kuin nuorena.
 
Mulla ei ollut mitään oireita ennen tätä viimeisintä plussaa. Tosin testasin jo dpo 10 ja sain silloin selvän viiva. Aika pian plussan jälkeen alkoi kihelmöivä tunne rinnoissa , kuin maidonnousu ja kuppikoko kasvoi yhdellä. Iltaisin palelin ja hajuaisti terövöityi. Siinäpä oikeastaan ne oireet. Ei vieläkään ole tuon kummenpaa ja nyt rv 6+4.
 
Tänhään 28/28. Ei uskalla vielä toivoa mithään. Koko ajan semmonen olo että kohta alkaa vuotamaan. Perjantaina sain korona rokotteen ekan annoksen. Hyvää äitienpäivää kaikille
 
Nyt menossa 29/28:nailbiting: menkkakipuilu jatkuu mutta vuotoa vain ei näy. Maha tosi turvonnut. Vielä en kuitenkaan uskalla tehä testiä enkä myöskään iloita. Avopuolisoa jännittää ihan hulluna. Joka päivä taputtelee minun mahaa ja kyselee joku vuotaa. Eletään tosi jännittäviä aikoja:nailbiting:
 
Huh ei vieläkään kuukautisia näy. Mutta mie en vain uskalla tehä testiä. Pelkään kokon ajan että alkaa vuotamaan. Ja ko tosiaan mitään ovistuntemuksia ei ollut tässä kierrossa. Koska uskaltais tehä testin? Tänhään tuli sitten 40v mittariin :sad015
 
Huh ei vieläkään kuukautisia näy. Mutta mie en vain uskalla tehä testiä. Pelkään kokon ajan että alkaa vuotamaan. Ja ko tosiaan mitään ovistuntemuksia ei ollut tässä kierrossa. Koska uskaltais tehä testin? Tänhään tuli sitten 40v mittariin :sad015
Nyt jo voi. Ei testi vuotoa aiheuta tai pidä poissakaan. Ja me kaikki jännäämme täällä tulosta. :nailbiting:
 
Huh ei vieläkään kuukautisia näy. Mutta mie en vain uskalla tehä testiä. Pelkään kokon ajan että alkaa vuotamaan. Ja ko tosiaan mitään ovistuntemuksia ei ollut tässä kierrossa. Koska uskaltais tehä testin? Tänhään tuli sitten 40v mittariin :sad015
Synttärionnittelut! Jos et vielä uskalla tehdä testiä, niin jos vaikka ensi viikolla.

Mun mahassa mönkii tyyppi, joka sai alkunsa kierrosta, jossa ei ollut ovulaatio-oireita (useissa kierroissa huomasin ovulaation ajankohdan suurinpiirtein), ja tyyliin kuukauden ainoa pano osui sattumalta tuon huomaamattoman ovulaation aikaan, meillä kun ei harrasteta kovinkaan yhdyntäkeskeistä seksiä. Eli kaikki on mahdollista.
 
Huh ei vieläkään kuukautisia näy. Mutta mie en vain uskalla tehä testiä. Pelkään kokon ajan että alkaa vuotamaan. Ja ko tosiaan mitään ovistuntemuksia ei ollut tässä kierrossa. Koska uskaltais tehä testin? Tänhään tuli sitten 40v mittariin :sad015
Onnea!
 
Eipäs varma tarvi testailla. Nyt tuli hivenen vaaleanpunaista vuotoa. Varma aamulla alkaa kunnon vuoto:sad015
 
Ei sitten alkanut vuotamaan ja tehin testin yön aikana. Haamu piirtyi
 

Liitteet

  • IMG_20210514_051655.jpg
    IMG_20210514_051655.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 142
Onpas piinaavaa! Koita kestää :nailbiting:!
Onneksi päivät menee nopeaa, yhäkö vuoto loistaa poissaolollaan?
Joo eilen tuli vain sitä pinkkiä vuotoa tosi vähän. Nevolatäti meinasi että oli kiinittymisvuotoa eilen. Tuo "haamu" piirtyi minutissa testiin. Apteque testi.
 
Takaisin
Top