Kesäkuun pulinat

Jenn_u

Satasella mukana keskusteluissa
virallisesti HUOMENNA on KESÄKUU mutta ajattelin tehdä tämän nyt tässä valmiiksi  emoticon

Taas vaihtuu kuukausi ja ollaan lähempänä jännittävää syksyä!!!

kesästä tuleepi mieleen että meinaakos mammat paljon reissailla kesällä?
Itte jää reissut aika vähiin.. mitä nyt viikonloppu pyrähdyksiä tulee mökeille yms.

Etukäteen jo IHANAA lämmintä kesäkuuta jokaiselle  <3
ps. toivottavasti kukaan ei suutu kun tein tän etukäteen :p
 
On menny aika vauhilla, että KESÄKUU huomenna jo, täh?? :D Kiva ko laitoit tämän jo tänne!! emoticon
Kommaan jo valmiiksi tuota kesäsuunnitelmakysymystä. Ei mittään isoja suunnitelmia, kanski jotain viikonloppupyrähyksiä tms saatetaan tehä mutta tuskin Suomen rajojen ulkopuolelle ennää lähetään. Paitsi Virossa jos lähtis käymään laivalla... :)

Kesä mennee kyllä varmaan vauhilla, ei huomatakkaa että ollaan kohta syksyn puolella isojen masukuplien kansemoticon
 
Ihanaa, että kesäkuu vaihtuu huomenna! Vielä kaksi täyttäviikkoa töitä ja sitten alkaa kesäloma! :) Lomalla meinaan nauttia TOIVOTTAVASTI aurinkoisesta säästä ja mökille aiotaan suunnata juhannuksena.. Ulkomaanreissut jää kyllä väliin tältä kesältä, mutta kyllä sitä sit ehtii taas matkustleen myöhemminkin..
Muuten ensimmäinen kerta elämässäni, kun toivon että kesä muuttuu nopeesti syksyksi. Syyn taidankin jo tietää! <3 Mukavaa kesää kaikille!
 
Ihanaa, kesäkuu jo ovella!!
Eizu, tällä mammalla sama juttu, että ekaa kertaa toivon kesän menevän nopeasti :) Samoten vanhemmat, jo koulussa olevat lapset, toivovat syksyn koittavan pian emoticon

Tää mami lähtee aviomiehensä kanssa viikonloppuna Tallinnaan, ihan extempore-reissu, eilen päätettiin asiasta :) Se jääkin kesän ainoaksi ulkomaanmatkaksi. Muut mahdolliset matkat suuntautuu koti-Suomeen, lasten kanssa huvipuisto-reissuja yms.
Mutta kylläpä odotan viikonlopun Tallinnan matkaa kovasti! Pitkästä aikaa tulee lähdettyä laivalle :) Pääsee buffaan herkuttelemaan ja mikä ihaninta, laatuaikaa tiedossa oman rakkaan kanssa emoticon

AURIKOISTA KESÄÄ MAMMAT!! Ja muistakaa nesteytys!
 
Meillä on suunnitteilla viikon kesälomareissu Ruotsiin juhannuksen jälkeen, ja juuri käytiin Riiassa, mutta sen enempiä ei ainakaan ulkomaille olla menossa. Kotimaan matkailua varmaan jonkin verran, ja mökkeilyä tietty.

Seuraavaksi luvassa kiukuttelua. Älä lue, jos olet hyvällä tuulella etkä halua kuunnella turhia kitinöitä ;)

Onkos teillä muilla kuinka paljon tarjolla näitä äitiys- ja perhevalmennuksia? Meillä täällä olisi tuleville äideille ja isille tarjolla ainakin kaksi perhevalmennuskertaa plus joku pienryhmäkerta, sekä yksi äitiysvalmennus pelkästään äidille. En vain ole ol-len-kaan vakuuttunut, että noissa tulee esiin mitään hyödyllistä, anteeksi vaan. Eilen käytiin kokeilemassa yhtä lääkärin pitämää luentoa sikiön kehityksestä ja raskauden muutoksista, mutta oli kyllä niiiiiin turha, että häivyttiin erittäin yksimielisesti puolen tunnin jälkeen. Vai miltä kuulostaa diaesitys, jossa mm. poikkileikkauskuvat naisen ja miehen vehkeistä sekä kaavio kuukautiskierrosta (heeeei nämä opetettiin jo ala-asteen viidennellä luokalla!), sekä neuvolassa jo ekalla käyntikerralla kattavasti läpikäydyt asiat raskausajan ruokavaliosta, liikunnasta, raskausoireista... Ei, emme todellakaan ole menossa tuhlaamaan aikaa ja turhautumaan seuraaviin perhevalmennuksiin, jos/kun anti on tämä. Nykypäivän nettiaikakaudella tietoa on saatavilla sen verran helposti, etten itse ainakaan koe moisia tarpeellisiksi. Ihan mielenkiinnosta olisikin kiva tietää, kokeeko joku, että tuommoisista on oikeasti hyötyä?

Seuraavalla kerralla olisi tarjolla tietoa perheen ihmissuhteista (niin, parisuhde muuttuu ja sille tulee löytää aikaa vauvan synnyttyäkin, sehän on selvä) ja äitiysvalmennuksessa oikeista työasennoista, nostotekniikoista sekä syvistä vatsalihaksista ja lantionpohjalihaksista. Kuka tuommoisista asioista ei oikeasti nykyään tiedä?? Joku, joka on ikänsä maannut sohvalla eväänsä väräyttämättä, fyysistä työtä tekemättä, liikuntaa harrastamatta, lihaksistoonsa tutustumatta?

Anteeksi jos tällä avautumisellani pahoitin jonkun mielen, mutta kun jotenkin tuo ihmisen omatoimisuuden ja järjenkäytön täydellinen aliaviointi sai vaan sapen kiehahtamaan :D Tämä olisi ehkä sittenkin sopinut paremmin tuohon Ärsytys-keskusteluun...

Asiasta aivan toiseen, ihanaa (huomenna alkavaa) kesäkuuta meille kaikille masuvauvoinemme!
 
Me ei koskaan reissailla ulkomailla, joten ei aiota nytkään.. mutta yhdeksi viikonlopuksi ajattlein suunnata keskisuomeen äidin luo käymään. Lisäksi ajateltiin kaksistaan käydä korkeasaaressa katsomassa eläimiä. Täytyy varmaan molemmat toteuttaa mahdollisimman aikaisin. Hirveästi ei houkuttele mennä ympäri korkeasaarta ison mahan ja turvonneiden jalkojen kanssa, kun helle on pahimmillaan.. eli mitä aiemmin menee, niin sitä kevyemmällä pääsee.
Mä oon kova hikoamaan ihan muutenkin, mutta nyt tää raskaus saa mut hikoamaan kahta kauheammin ja mulla on varmasti koko kesän pää ihan märkä. Mun isä on niin kova hikoamaan, että hänelle on lääkäri määrännyt lääkettä joka vähentää hikoamista.. oon sitten sieltä perinyt sen.
Pikkuakka, mä kävin yhdessä maksuttomassa jutussa. Sielä käytiin läpi sitä miten raskaudesta palautuu nopeiten ja kaikkia liikuntaan liittyviä juttua. Aika vähän tuli mitään uutta asiaa, mutta jotain kuitenkin. En mä sinne olis menny jos se olis maksanut jotain mutta oli kaupungin oma juttu. En mä ainakaan koe että tarttisin mitään muita valmennuksia, kun jotain synnytyskoulutusta.. että osaan sit synnyttää :D
Mulla on kesälomaan aikaa vajaa kuukausi.. ihanaa, oon niin loman tarpeessa. Asiakaspalvelutyössä on aika rankkaa kun ihmiset haukkuu ja olo on muutenkin herkillä..
 
Meillä täällä on muistaakseni kuus valmennus/info kertaa, joista viimenen pietään lapsen syntymän jälkeen. Syys-, loka-, marraskuisten valmennukset alkaa elokuun puolivälissä. Siel on synnytysvalmennukset sun muut perhevalmennukset ja mitä niitä nyt on. Kait sitä tulis kaikkiin mentyä sitte, ei niistä varmaan haittaakaan ole. :) Täällä on nämä asiat kyllä hoidettu hirmu hyvin miun mielestä!
 
Joo synnytysvalmennuksesta uskon olevankin hyötyä, jotta saa edes jotakin käsitystä, mitä tuleman pitää, ja etukäteen olin näistä muistakin tosi innoissani, mutta pettymys oli kyllä melkoinen, kun toistettiin vaan samoja, moneen kertaan esille tulleita asioita. Toivotaan, että loppuvaiheessa tarjottavat valmennukset koituvat hyödyllisemmiksi!

Alissan kotipaikan systeemi kuulostaakin hyvältä, että syyssynnyttäjille on kokonaan oma "valmennuskausi", joten tulee varmaan täsmällisempää ja tarpeellisempaa tietoa, kun kaikki osallistujat ovat suunnilleen samoissa vaiheissa raskautta.
 
Ihanaa aurinkoista kesän alkua kaikille!
Mulla ei ole vielä mitään tietoa mahdollisista tulevista valmennuksista täällä.
Me oltiin juuri kaksi viikkoa lomalla englannissa ja ensi viikonloppuna mennään tallinnan risteilylle. Huominen+ kaksi viikkoa vielä töitä ja sitten vielä neljä viikkoa lomaa :). Varmaan mökillä tulee käytyä mutta ei muita isompia reissuja enää. Toivottavasti tulisi samanlainen hellekesä kuin viime vuonna, vaikka ison mahan ja turvonneiden nilkkojen kanssa saatan olla myöhemmin toista mieltä ;) emoticon
 
Meillä alko maanantaina perhevalmennus... Ihan syvältä! Ei mitään hyödyllistä tietoa mistää. Tyyliin olette varmaan miettinyt omaa aikaanne lapsena ja omia vanhempianne kasvattajana. Minkälaisia kasvattajia teistä tulee? Mussa on varmaan jotain vikaa kun en mieti tollaisa asioita. Jotenkin tää raskaus tuntuu niin luonnolliselta asialta. En jaksa stressaa mistään jonnin joutavasta.
Sit ekalla kerralla 1.6 (kun laskettu 12.10) puhuttiin imettämisestä. Joo, kyllä aijon imettää jos vauva vaan imee ja multa tulee maitoa. Miten sitä nyt jo voi alkaa miettii... Sen näkee sit lokakuussa.
Siis meille ei mittään hyötyä tästä. Ainut mikä siinä kiinnosti oli se synnytyssairaalaan tutustuminen syyskuun lopulla. Tosin sellasen tutustumisen saisi varmaan muutenkin varattua.
Niin ja kun olen aikaisemmin sanonut että en oikein tykkää meidän neuvolantädistä, nyt rupesin miettiimään onko meidän koko neuvolassa yhtään miellyttävää neuvolantätiä.
Tämän tätin puhetta ei edes kuullu eikä hän osannut edes aloittaa yhtäkään keskustelua. Me äidit avasimme aiheita ja puhuimme keskenämme.
Oho, jopas tuli minunkin avauduttua aiheesta...

Nää, illaksi pitäisi lähteä taas töihin. Vasta heinäkuun puolivälissä alkaa loma. 30.7 olisi noin 500km päässä mieheni veljen häät. Se on meidän kesän matka. Nyt jo hirvittää istua niin kauan autossa ja kai sieltä poskin pitäisi tulla =)

Aurinkoista kesäkuun alkua mammat!
 
Hei ja ihanaa kesäkuuta kaikille vauvamasuille!! :)

Tämä 1.6. on muutenki odotettu päivä, nimittäin tänään rv 22+0 ja saa hakea äitiysavustusta + vanhempainpäivärahoja! :P Laitoinkin jo heti netin kautta hakemuksen menemään äitiyspakkauksesta ja neuvolan jälkeen vien todistuksen toimistolle, jotta saan mahdollisimman äkkiä pakkauksen kotiin hypisteltäväksi! emoticon  Nuo vanhempainpäivärahat meinaan hakea vähän myöhemmin, ku pitää vielä muutama juttu selvittää palkanlaskennan kanssa siihen.

Mites te ootte mammat voineet? :) Mullakin alkaa elämä voittaa tuosta pahoinvoinnista ja pyörtyilemisestä, jeij! Ja kesäloman ensimmäinen viikko meneillään, juhannuksen yli saa lomailla, aah. :)

Noista valmennuksista mulla ei muuten oo hajuakaan, liekkö täällä ees moisia järjestetään! Pitääpä kysäistä neuvolasta, hyvä kun huomautitte. ;) Ja reissuja ei täälläkään suunnalla ole tarkoitus pahemmin tehdä. Josko tuota kotiseudulla käväsis tässä loman aikana, mutta kauemmas ei ole tarkoitus lähteä. :) Hauskaa päivänjatkoa, tää lähtee NYT neuvolaan! :D
 
Heippatirallaa kaikille tasapuolisesti !!

Leipoilin tässä juur kakkua kun vanhimmat muksut täyttää tänään ja huomenna vuosia

Eilen käytiin ostamassa pienimmälle uusi turvaistuin , BS izi Combi, brght pink
Myyjä kehui sitä maasta taivaisiin ja asensikin sen sitten autoomme

Auto
pitäis vaihtaa jossain vaiheessa tila autoksi??
Meillä on nyt 7 paikkainen farkku mutta aika ahdasta tulee ku on 2 istuinta ja sit yhen pitäis kykkiä (10 v.) jossain kulmassa.

Vakuutus
Otettiin tällekin Ifiltä.


Ootteko kukaan miettinyt sellaista sänkyä kuin troll freja ?
Tai onko jollain jo sellainen käytössä?
Itse ajattelin ehkäpä syksyllä sellaisen ostaa tälle "isosiskolle",kun toinen syntyy niin tämähän on vasta 1 v ja 2 kk... taitaa kyllä olla aika pieni siihen vielä kuitenkin...
Pitänee miettiä miten nukutaan,eihän siinä oo mitään järkee että pieni makkari on yhtä sänkyä täys ja vaatekaapille ei pääse..siis jos sinne tulee yksikin sänky lisää..emme mahdu liikkumaan siellä..tosin meillä on 5 huonetta..mutta mutta...nää on liian pieniä omaan huoneeseen vielä...mielestäni...ja itse en tahtois asua yläkerrassa.... Nyt ollaan siis alakerrassa missä sijaitsee keittiökin...
Toisiksi vanhin muuttanee jossain vaiheessa pois..mutta missä vaiheessa??? Ei tietoa.

Perjantaina eli 2 yötä vielä..niin on RakenneULTRA!! Huh pikkasen jännittää

Tänään mies käy vähän juhlimassa..suotakoot se hänelle,vaihtoi nääs työpaikkaa ja EX duuniporukan kanssa vähän hömppäämään.(Vaikka oikeesti mua kyllä ärsyttää asia )
Mutta ihana kun osti mulle eilen 3 liivit ja 3 pikkarit <3


Kaikille mukavaa keskiviikkoa <3
 
Aurinkoinen tervehdys kaikille!

Ihanaa kun kesä on päässyt vihdoin kunnolla alkamaan, nyt vaan kesälomia odotellessa (vielä 5 viikkoa töitä). Meillä ei myöskään ole mitään ulkomaan matkoja suunnitteilla kesäksi, korkeintaan käydään Ahvenanmaalla emoticon  Olimme toukokuussa Italiassa ja siellä sai hieman esimakua siitä miltä tuntuu helle yhdistettynä raskauteen!
Ginessa , olipa hyvä että mainitsit tuon vakuutusasian, se on nimittäin jäänyt itsellä vähän unohduksiin, täytyykin alkaa selvittelemään asiaa mahd. pian!
Meillä oli eilen neuvola jossa sain Kelaa varten nyt todistuksen. Samalla oli puhe tuosta perhevalmennuksesta johon me kyllä ilmoitimme olevamme halukkaita osallistumaan. Tosin pakko myöntää että meitäkin hieman mietityttää (miestä erityisesti) etukäteen sen hyödyllisyys mutta kun on esikoinen tulossa niin sitä huomaa haluavansa saada osansa kaikesta asiaan liittyvästä.  emoticon

Rentouttavaa helatorstaita kaikille!
 
Moikka!



Meillä oli eilen toinen neuvolakäynti, kuultiin ekan kerran vauvan sydänäänet :) Tää meidän neuvolan täti on kyllä super mukava, erittäin sympaattinen ja huolehtivainen. Osaa kyllä asiansa.



Rakenneultra odotellaan täälläkin kovasti, se on sitten ens viikon torstaina. Onneksi heti aamulla, niin ei tarvii koko päivää kärvistellä kun haluu tietää että kaikki on hyvin ja tietty että kumpainen on tulossa :)



Kuten jo totesin, oon ollu todella tyytyväinen meidän neuvolaan. Meillä oli viime viikolla odottaville äideille (ensimmäinen raskaus) fysioterapiaryhmä, missä käytiin läpi erilaisia jumppaliikkeitä vahvistamaan lantionpohjanlihaksia ym. Ja voin vakuuttaa, että kaikki paikalla olleet eivät todellakaan olleet tietoisia että niitä lihaksia kannattaa jumpata. Itse sain vain varmistuksen että oon tehny oikeita asioita salilla.



Ensimmäinen perhevalmennus meillä on juhannusviikolla, enkä tiedä mitä siltä odottaa, avoimin mielin miehen kanssa mennään paikalle :)



Mulla olis yks työvuoro jäljellä ja sit alkais loma :) lähetään viikoksi tahkolle, ollaan vuokrattu sieltä sellain loma-asunto. Mies sai työpaikan kautta edullisesti. Käydään sitten lähikaupungeissa kattoo mitä on tarjolla. Ainakin Kuopioon mennään Stand up-festareille. Tahkolta kun tullaan takasin, niin on Bon Jovin keikka  ja sit onkin jo juhannusviikko.



Loppuloma menee varmaan asuntoa järjestellessä, kun pitää tehdä tilaa vauvan tavaroille :) Muutettiin yhteen vuosi sitten ja silloin saatiin karsittua tavaroita niin että saatiin kahden asunnon tavarat yhteen. Nyt edessä sama karsiminen, mutta mitäpä sitä ei tekisi pienen, kasvavan ihmeen, takia :)



Mukavaa kesäkuun alkua kaikille! :)
 
Huh hellettä.. +30 astetta ja iso maha ei ole mikään kovin kehuttava yhdistelmä. Mutta rakenneultra oli tänään ja saatiin kuulla että meidän poika on suuri kokoinen.. paino nyt rv 21+0 oli 435g ja aivan kokokäyrien ylärajalla. Niinkun etukäteen vähän pelkäsinkin, niin taitaa tulla isäänsä joka oli suuren suuri syntyessään.. no, koitetaan selvitä.. kai siitä synnytyksestä hengissä selviää :D

Mä alan olla jotenkin niin kypsä tohon töissä käymiseen. Oon vielä sellaisessa kivijalkamyymälässä töissä, että sielä tulee koko kesän olemaan n. 30 astetta lämmintä, eikä ilma kierrä ollenkaan. Saas nähdä miten siitä oikein selviää.. Onneksi loman alkamiseen on kolme viikkoa ja loman jälkeen äitiysloman alkuun 1,5kk:tta jos vaan pystyy olemaan ihan loppuun asti.
 
Mulla on tänään PUOLIVÄLI!!! emoticon
Aivan mahtavaa, eikä tuo lämmin ilmakaan haittaa, nautin siitä täysin siemauksin, vaikka kainalot ja pää valuis hikeä emoticon
Eilen oltiin miehen siskon valmistujaisissa ja tänään juhlitaan serkun valmistujaisia, mikäs sen mukavampaa ku istahtaa masun kanssa valmiiseen pöytään :)

Laittelen puoliväli-kuvaa kunhan juhlimiselta ennätän...
Nautitaan lämpimistä ilmoista!!
 
moikka kaikille! ja ihanaa alkavaa kesäkuuta!

täälläkin raskaus edennyt ja VAUHDILLA! poika on aika isokokoinen ja aiheuttaa siten mulle aikas paljon ongelmia:/ 
seuraavaks tiedossa valittamista ihanasta asiasta kuin raskaus.

eli, nyt oon huomannu, mulla on äärettömän huono perus- ja lihaskunto. aamupäivä menee ihan ok. mut sen jälkeen alkaa ongelmat. ihan älyttömät selkäkivut, hengitysvaikeudet ja kokonaisuudessaan vaikeus liikkua sängystä mihinkään:( ja oon vasta 23. raskausviikolla. nyt jo on sellanen olo, et raskaus vois olla ohi. unelmoin juoksemisesta ja vaivattomasta liikkumisesta. sitä on ruvennu arvostamaan itseään itseään silloin, ku ei oo raskaana.
sitte mulla on ongelma syömisen kanssa. ei tekis mieli syödä mitään, jotenki alitajunnasta tulee, et ku maha on näin pingottunu ja iso, nii ei sillo voi enää syödä... joten syöminen on mulle pakkopullaa. mitään ei tee mieli syyä, mut pakko jottai ottaa tai tulee tooosi huono olo.
ja vielä ärsyttää se, ku meijän perheessä kaikki on nyt niin päällekkäin. mies perusti oman firman ja on töissä aamu kuuesta yömyöhään. minä oon sit kotona koiran kanssa päivät pitkät pystymättä tekemään mitään. meijän pitäis löytää uus asuntoki ennen vaavin tuloa jne. alkaa painaa hartioita kasaan... ja tosissaan itse makaan vaa sängyssä:/ oivoi...

mutta tässä oli nyt "vähän" vuodatusta.

onko muuten kellään muulla ruvennu maitoa tulemaan... täällä meijeri avautu maanantaina=) ja vielä semmonen, et ku sen äitiyspakkaushakemuksen laitto netissä, nii pitääks se raskaustodistus viiä sit viel kelaan. sitä mietin,ku tein hakemusta, mut ei siin sanottu mitää mistää viemisistä:/??
 
22 viikkoa tuli tänään täyteen, ja olo on mahtava :)

Eilisen ultran jälkeen on taas olo kuin voittajalla, kaikki menee hyvin. Mitkään harmit ei tunnu miltään kun ajattelee sitä pikkuista ihmettä jota tässä odotellaan.

Kesällä reissut tulee jäämään aika vähiin. Kahdestaan lähdetään laivalle heinäkuussa, mies osti minulle 30v synttärilahjaksi risteilyn hieman paremmassa hyttiluokassa herkkuineen ;) Hassua mennä laivalle ekaa kertaa vain olemaan. Tämän pikkuisen tulo muutti minun synttärisuunnitelmat heinäkuulle, joten otetaan vain rauhallisesti ihan kahdestaan :) Mutta onneksi ei tule koskaan olemaan ongelma hoitopaikasta, että ei pystyisi lähtemään johonkin kahdestaan. Molemmin puolin isovanhemmille saa viedä kuulemma aina hoitoon, mieluummin liian usein kuin liian vähän ;) Omille vanhemmilleni tämän on ensimmäinen lapsenlapsi, mutta tuskin viimeinen sillä kyllä minä vielä toisen haluan.

Mutta mitään isompaa reissua ei tässä ole aikaa tehdä, sillä tässä kuussa odottaa muutto omaan kotiin. Ja tottakai siellä ne pienet pintaremontit odottaa tekijäänsä. Ennen vauvan saapumista pitäisi saada sauna/kylpyhuone kuntoon, ja kodinhoitohuone :) sillä äkkiä se aika menee. jotenkin tuntuu siltä, että vastahan minä sain tietää tämän ihanan toivomani uutisen. Onneksi heinäkuussa on molemmilla loma joten pystyy jotain edes tekemäänkin :)

..eh lisäys x)

Jaa sen verran piti lisäämäni vielä, että nyt vasta olen alkanut nauttimaan tästä raskaana olemisesta, sillä mua on vaivannut tosi paha oksentelu ongelma. Ei oikein tiennyt mistä tää johtuu. Eka luulin, että olin perinyt äitini närästysvaivan, joka hänellä oli molemmista raskauksista, joka vaivasi ihan alusta loppuun asti molemmissa raskauksissa. Itse olin ekoina kuukausina tosi kipeä viikkoja poskiontelotulehduksen takia, lisäksi silloin vielä oli raskaudesta johtuva pahoinvointi.  Että oksensin sitten molemmista syistä, siitä limasta mitä valui nieluun tulehduksen takia, ja sitten raskauden takia. Mutta oksentelu kumminki sitten vaan jatkui. Aamulla ei aamupalaa uskaltanut syödä, koska heti kun lähti kävelemään linja-autolle alkoi hirveä yskä, ja sitten oksentelin sinne tien pieliin :S Yhdessä välissä meni tämän vuoksi pari viikkoa niin,  että tippui paino -4.5kg kun tuntui, että mitään ei uskalla syödä kun ei tiennyt mistä se johtu. Joten söin sit tölkkihedelmiä ja muuta hedelmä juttua hirveet määrät koska niistä ei tullut huono olo :D Mutta onneks lopulta havahduin siihen miten paha tää mun allergia on ollut nyt tänä vuonna. Menin lääkärille joka totesi, että raskaus tehnyt siitä normaalia pahemman, ja hänen luvalla sain aloittaa heinixin käytön päivittäin, nyt en oksenna enää, paitsi kun jos unohdan ottaa lääkkeen ilalla. Onneksi siihen osaa suhtautua nyt eri tavalla kuntietää mistä se johtuu. Huh :D tämmönen avautuminen.

joten viimein on hyvä olo, ja voi hetken nauttia tästä edes!
 
Takaisin
Top