Kesäkuun kuulumisia

Tsemppiä pussidieettiin idapa! Jotenkin tuntuu siltä ettei se itselle ole hyvä tapa laihduttaa. Laihdutettavaa kyllä riittäisi.. imetys on pitänyt painon onneksi kurissa mutta mitäs sitten kun se loppuu... Imetyksen alussa kun tytön maha oireili syömisiini herkästi paino putosikin kun söin niin terveellisesti. Sitten kun tytön masu tottui niin sitä repsahti ja sillä tiellä ollaan edelleen. Voi kun pääsis samaan takaisin! Nyt on tyttö nukkunut niin huonosti jo pitkän aikaa että on itsekin niin väsy eikä oikein ole jaksanut välittää siitä mitä suuhunsa laittaa. Jospa ee tästä..
 
Tsemppiä dieettiin idapa :)

Minä juttailin tuossa vuoden alussa ja se toimi hyvin, olin jo hetken kevyempi kuin ennen raskautta! Sitten vaan väsyin siihen ruuanlaittoon ja plörinäksi meni. Kuudesta pudotetusta kilosta tullut jo 3 takaisin :sad001 melko turpea olo, ylipainoa sen 15 kg... Mutta nyt vaan ei jaksa. Onneksi mulla on ne juttailu-ohjeet tallessa, ne oli toimivat niin voin jatkaa kunhan siihen on energiaa :) ja ei tarvinnut olla nälissään!
 
Hei joo, määki olin sillä superdieetillä. Siis ei se ollu mitää muuta ku ruuan laittoa ja syömistä. 5kg laihuin sillä, mutta en huomannu kyllä sitä eroa... ja kyllästyinki siihe salaatin järsimiseen ja rahkan syöntiin :x en pysty vieläkää mitää rahkaa syömää..

Mutta hyvät treenit on siinä, ne mulla on tallella! :-D sais vaan tään hyllypyllyn nostettua sohvan uumenista :D
 
Järjestikö teillä muilla neuvola vauvaryhmiä? :) täällä meillä siis neuvola tuo aina 5-6 (per ryhmä) äitiä yhteen, yleensä esikoisensa saaneita :) vauvat suht saman ikäisiä. Meillä oli ryhmä ekan kerran kun neiti oli 3kk. Ryhmä järjestetään kaksi ekaa kertaa neuvolan tiloissa ja sitä voi halutessaan jatkaa itsenäisesti, toistensa kotona esim.

Meijän ryhmä pyrkii näkemään joka viikko, olemme vuorotellen toistemme luona ja ai että minä rakastan tätä hommaa!! Se vertaistuki mitä siellä saa on aivan mahtavaa! Lisäksi on saanut uusia ystäviä ja tekemistä arkeen :) kaikki ryhmämme äidit ovat erilaisia, eri ikäisiä ja eri elämäntilanteessa (siis paitsi et kaikilla on vauva :D ) ja se tekee ryhmästä ihan loistavan!! Ihan mahtavaa toimintaa neuvolalta että näitä järjestävät, toivottavasti ryhmämme pysyy pitkään koossa :) olen kuullut että näitä on täällä järjestetty jo kauttaaikojen ja jotkut ryhmien vauvat tapaavat edelleen keskenään aikuisiällä :) tulipahan hehkutusta nyt kerrakseen mutta mä tykkään niin kovasti :)
 
Meillä ei ole ryhmäneuvolaa :/ se vois kyllä olla kiva :)

Ootteko jo istuttanut kaupassa kärryissä pikkuisia ? Mietin että joko uskaltais kokeilla kuinka siinä pysyy ? :)
 
Tää mamma lähetti tytön ja miehen mummilaan, jotta saa rauhassa siivota. Onpas ihanaa olla yksin kotona vaikkakin siivouksen merkeissä. Tarttis vaan useammin vaatia sitä omaa kotiaikaa :)

Viime viikolla meidän tyttö istui ekaa kertaa kärryissä ja tykkäsi ja osasi kunnolla istua.
 
Me ollaan mökillä evakossa. Jääkaappi oli jo entisten asukkaiden aikana aiheuttanu vuotovahingon. Kiva. Eilen tulivat avaamaan lattian ja ilmottivat että puhaltimet pauhaa viikon yötä päivää. Eipä siellä pikku lapsen kanssa elele :s Noh. Onneks rakastetaan mökkeilyä ja miehellä on viikon loma. Loppuviikoksi mennään sitten anoppilaan. Ärsyttää vaan että aamulla ilmoittivat vasta tulostaan. Tuli lähtö vähän yllättäen.
 

Liitteet

  • 1433855175281.jpg
    1433855175281.jpg
    133.3 KB · Katsottu: 29
Meilläpä herättiin tänään klo 5.15 :P Ei rauhoittunut enää nukkumaan vaikka kuinka yritin selittää että on ihan liian aikaista nousta. Nyt jo ensimmäisillä päikkäreillä :)
Tauti on selätetty, edelleen on hieman räkänen. Kuolaa tulee aivan valtavasti, oon varma et tehtailee useampaa hammasta kerralla kahden nysän kaveriksi.
Huomenna aamulla lähtö mökille. Tänään pitäisi pakkailla tavarat. Hyvää säätä huomiselle luvattu, ihanaa ! Sanoin kaverille että pakkaa itsellensä korvatulpat mukaan jos Aleksi ei niin viihdykkään yöllä uusissa maisemissa :D vähän stressaa että kuinka mahtaa suhtautua mökkeilyyn... Toivottavasti tulee kaikille rentouttava miniloma.
 
Muokattu viimeksi:
Mies jää tänään kesälomalle. 4 viikkoa! Wuhuu! Mä saan toisen ihmisen jakaa tätä vastuuta hetkeksi. On ollut rankka kevät Aleksilla kun hampaat tekevät todella kipeää eikä panadolikaan aina auta. Öisin saattaa tunnin välein pahimmillaan herätä (tulee ihan eka kuukausi taas mieleen). Yritän selittää itselleni, että tämäkin on vaihe. Parempina päivinä nähdään kavereita ja perhettä ja niistä yritän saada voimaa. Imetys on nyt parina päivänä ollut päiväsaikaan vähällä mutta yöllä kyllä syö paljon.
 
Hui. Meidän neiti meni tänään ensimäiselle yönyli hoito reissulle munmolaan. Kyllä tekee mammalle tiukkaan :D ei oo hoidossa ollu ku max.3h aikaisemmin.
 
Terveiset särkisalosta ! :) Eilen lähdimme reissuun klo 9 aamulla. Suuntasimme Tammisaareen jossa kävimme kävelemässä ja syömässä lounasta. Sieltä matka jatkui kaupan kautta mökille särkisaloon ! Eilen oli ihan huippu ilma, ja onnistuinkin polttamaan vähän olkapäät... Aleksi on käyttäytynyt tosi hienosti ja nukkui yön hyvin vaikka onkin uusi ympäristö. Tietenkin klo5 piti jo herätä, mutta nyt päikkäreillä jo. :) Löysin täältä mökiltä vanhan pilttipurkin. Miltäköhän vuodelta mahtaa olla ? :D ImageUploadedByVau Foorumi1434254828.362266.jpgImageUploadedByVau Foorumi1434254845.424029.jpg
 
Ah, kesän ensimmäiset hyttysen puremat... ei sitte voinu yhtää enempää itikat kiusata?? :D ei auta ku sibicortti kuuri pitää pahimpaan kutinaan xD ai että mää nautin :Heartred xD
 

Liitteet

  • 1434285135735.jpg
    1434285135735.jpg
    39.1 KB · Katsottu: 25
Nää on aika sexyt! :D taijan ehkä kuitenki käyä viinakaupasta hakemassa vodkaa millä saisin puremat hoijettua. Turhan paljon mennee sibicorttia jne :D

Olispa mukava itekki päästä päiväristeilylle tai jottai :) mutta en taija vielä mennä minnekkää, kun poika vasta 7kk. 6h menee ajaessa esim. Helsinkii mistä pääsis lähtee :D turhan pitkä aika pojan olla autossa. :)
 
Niin se juhannus tuli ja meni! Poika oppi ryömimään torstaina ja lauantaina oli hampaan nystyrä noussut, nyt poika tuhottaa mennä ja reppii joka asian ja jää jumiin :D ihana kahtoa, kun pojasta oikein huokuu se mitä kaikkia uusia kiinnostavia juttuja löytää, silmät niin kirkkaana touhuaa ♡

Lauantaina päästiin miehen kanssa yhdessä liikenteeseen, kun äitini päätti tulla olemaan pojan kanssa :D käskin miehen soittaa kavereillensa että menisi niitten kanssa olemaan, mutta eihän se tehnyt sitä. Kapakkiin mentiin, niin mies lähti ilmottamatta mulle että lähtee kottiin, eikait siinä muuten, mutta etittiin ja mietittiin missä se on ja pieni hätä tuli siinä jos jotain on sattunut (vaikka ei täälä ikinä tapahu mittää). Noh, hengissä selevittiin :) miehen kanssa ei oikein vieläkään muutosta mihinkään suuntaan parisuhteessa, mutta kaippa se tästä pikku hiljaa. Ehkä tilanne muuttuu, kun se jää kesälomalle viikon päästä. (Toivottavasti) :)
 
Onks kellään tietoa että voiko Stokken kantorepussa käyttää jo sitä kolmatta asentoa tämän ikäisellä eli kantaa "reppuselässä" ? :)
 
Takaisin
Top