Kesäkuun kuulumisia

Ronja89

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Ihanaa, kesä on täällä ! Vaikka tän päiväinen ilma ei niin kesäinen olekaan ollut, nytkin sataa kaatamalla vettä.

Minkäslaisia kesäsuunnitelmia marrasmammoilla on? Meillä ei oikein ole mitään kesäsuunnitelmia. Korkeasaareen ollaan mietitty kaverin kanssa reissua jossain vaiheessa, mutta saa nyt nähdä jääkö vaan suunnitteluasteelle. :)

Tuntuuko muista että vauva-arki olisi huomattavasti helpompaa kuin vaikka muutama kuukausi sitten ? Musta tuntuu :D Ehkä helpottaa se että osaa hyvin jo ennakoida ja tunnistaa vauvan tarpeita. Tietää vähän mikä on paras aika päivästä lähteä esim. Kauppa reissulle ettei se pääty katastrofiin yliväsyneen lapsen kanssa, tai mikä on paras aika kyläilylle yms. Huomaan itsestäni myös etten enään stressaa sitä että vauva alkaa kaupassa tai kylässä tai muualla kuin kotona itkemään. Toi rakas lapsenihan halutessaan saa tosi isot kierrokset siihen itkemiseen :P Ja jotenkin kotonakin saa enemmän aikaiseksi kun ennen esim. Siivoomiset ja ruuan tekeminen, kun poika viihtyy hyvin lattialla touhuten omiansa pitkiäkin aikoja.

Meillä nukutaan nykyään kahdet päikkärit. Aamupäivällä n. Tunnin ja iltapäivällä tunnin-kaksi. Nyt kun nukkuu hyvin yöt niin selkeästi jaksaa olla pitempiä jaksoja hereillä hyväntuulisena.

Niin ja eilen käytiin katsomassa kaverin reilu viikon ikäistä vaavia! Apua, kun se oli pieni ja suloinen :Heartred vauvakuumetta pukkaa ! Kyllä sitä mietti että onko munkin lapseni ollut noin pieni, ja vielä pienempikin :P Kasvavat niiiiin nopeasti.
 
Me ollaan menossa koko perheen voimin päivä tuhkolmassa-risteilylle ja muumimaahan kera kummitytön :) Ainakin nämä ja mulla itsellä on luokkakokous kesällä ja mies menee acdc.n keikalle :) suunnitelmissa on myös loppu kesästä viron reissu, pari yötä, ystävä pariskunnan kanssa ilman lapsia :)
 
Meillä on kesän lopulla luvassa kotimaan reissu, mökkeillään ystäväpariskunnan+heidän lasten kanssa ja käydään ainakin eläintarhassa. :) Muuta kummempaa suunnitelmaa ei ole, muuta kuin mahdollisimman paljon ulkoilua ja ystävien luona kyläilyä :) eeella, ihanat suunnitelmat teillä! Tuonne muumimzaahan mennään mekin joskus, mutta varmaan odotetaan vielä pari vuotta. :)

Ja vauva-arki on jokseenkin helpottunut, esim kaupassakäynnit jne,nyt kun poika syö kiinteitäkin niin ei ala kiukkuamaan kesken kaiken. Eikä tarvi koko aikaa sylissä roikuttaa, ehtii jo kotihommiakin tehdä jne. Vieläkin heräillään se 3-4 krta yössä syömään, kyllähän se väsyttää... mutta kuitenkin jo jonkinlaista rytmiä, herätään 8-9, ekat puolen tunnin päikyt aamupäivällä, sitten n. 2 h iltapäivällä ja alkuillasta vielä toiset puoli tuntia. Yöunille 21-22.

Ihanaa kesää kaikille mammoille ja muksuille :flower
 
Me ollaan lähdössä Viron puolelle jopa neljäksi päiväksi! Pikkusen jännää automatkat, muuten varmasti sujuu ellei nyt jotain ihmeempää vaihetta ehdi sitä ennen pukata :D Tuo on niin totta, en edes muista kuinka pieni tuo meidän mies on ollut! Jotenkin niitä ekoja kuukausia ei enää muista ollenkaan! Uskomatonta, ens viikolla juhlistetaan jo 6kk synttäreitä. On ne isoja jo :Heartred
 
Täällä ei oo oikeen muita suunitelmia kuin eläinpuistossa käynti tuossa lähikunnassa, täältä kun on matkaa vähä jokapaikkaan niin ootellaan ainaki parivuotta, että lähetään pitemmälle sitte :)

Jotku asiat on kyllä helpottunut huomattavasti, just siivoaminen, kyläilyt sun muut osaa kyllä ennakoida millon kannattaa mennä.. :)

Yöthän täällä käänty taas samaan vanhaan, eli n.3 kertaa herätään syömään kun poika hampaita tekee. Tätä ennen ehittiin mennä n. 1-2 viikkoo 1 herätyksellä syömään aamuyöstä tai ei lainkaan vastakun aamulla, haaveilen niitä takasi kunhan saa nyt tuin toisen hampaansa tehtyä myös :)
 
Meillä ei sen kummempia suunnitelmia ole kun käydä helsingissä sukuloimassa jos löydetään sopivan hintainen hotelli.
Muuten ollaan mahdollisimman paljon mökeillä.
Muumimaat ja muut sitten vähän myöhemmin. Eläinpuistossa voisi käydä. :)

Koliikin rippeet kun on hävinnyt, niin neidin kanssa on nykyään niin helppo liikkua. Ei saa enää nii nollasta sataan raivareit :)
Kotonakin pystyy touhuilemaan kotiaskareita. Neiti kun täytti 5kk niin siitä lähtien voisi sanoa että elämä helpottui huomattavasti.
 
Juu meilläkin tuonne muumimaahan mennään oikeestaan vaan siks että minä tahdon :D nm. Muumi fani :Heartred ja kummityttö on kohta 2v eli ymmärtää jo niiden päälle :)

Tarkoituksena olis kesän aikana tehä pihalle hiekkalaatikko. Vauva keinu on jo mutta vielä virittämättä. Lisäksi meillä on pihassa lampi ja pitäis aidata se että neiti ei oo heti suunapäänä siellä.. :D lisäksi tars tuo neidin huone rempata... puolet tapeteista oon vasta repiny eli hommaa rittää... laittia ja katto menee myös uusiksi.

Kamalasti ohjelmaa siis olis toivottavasti kelit olisi hyvät ja kesä pitkä :) (ja paskat :D )

Meillä tehdään nyt myös hampaita, alas tullut 2 puolentoista viikon sisään ja sen on kyllä huomannut... Yöt levottomia ja päivisin tasaista kitinää :sad001 särkylääke ei tunnu paljon auttavan.... Meillä meni jo yöt 0 syötöllä, tuttia sai välillä nostaa 1-2 krt, mutta nyt on hampaiden vuoksi tullut yksi syöttö takaisin.

Lisäksi nyt itse sairastuin johonkin ihme räkätautiin. Nenästä ei valu mikään sievä kirkas räkä vaan joudun niistämään kaikinvoimin sitkeää keltaista räkää nenästä ja nielusta. Olo on _hieman_ tukkoinen mutta kuumetta ei onneksi ole ollut ja mikä tärkeintä neiti ei ole vielä tautia saanut, kop kop vaan... :D
 
Eeella, meikäki on muumifani, mutta asutaan niin kaukana Naantalista, että en saanut miestä vielä suostuteltua niin kauas :D oon käyny siellä yhdesti silloin kun se oli vasta avattu, eli ihan pikkutyttönä, tykkäsin kovasti! :)
pikaista paranemista!
 
Kiitos Justiina :)

Hei osaisiko joku täällä kertoa mulle minkä ikäisenä lasta saa uittaa järvivedessä? Kesää ajellen olis kiva mennä neidinkin kanssa vähän tutustumaan veteen :) siis ajattelin jtn varpaiden kastelua ja jos tuo vaikka istuis kesällä jo ni jos jossain rannalla vähän läträis.. ja voisiko tulla vanhemman sylissä kastautumaan, ei tietenkään päätä veden alle tms... ??? :)
 
Kyllä mää uskaltaisin uittaa kyllä, maalaisjärellä aateltuna taas :) onhan ne ennen vanhaa järviveessä pessykki lapsoset kultaiset :)

Helsingin reissu heitetty ja kylläpä on kotia jo ikävä! Poika on parantunu hienosti miehen hoivissa ja kyllä on ollutkin 100% luottamus siihen. En kait tuota muuten ois uskaltanutkaan lähtee helsinkiin :)

Tässä oon miettiny kovasti jotain easy diet pussi ruoka systeemiä, kiloja on 96, ja haluan niistä eroon. Ja mulle on helpointa ehkä pussi ruuilla se laihuttaminen alottaa, tosin ku ruokien pienentämisellä. On ruennu nii hirveenä ahistaa omakuva ja se kun ei vaatteet mahu päälle enään. Että ehkä nyt alkais se muutos?!
Onko teillä kokemusta tämmösestä pussiruoka dieetistä? Onko iha hirvee?

Äitini oli sillä joskus kauan aikaa sitte ja muistan vaan sen että tykkäsin niistä mauista :'D
 
Niin kai sitä uskaltaa :) mietin vaan kun vauva uinnissa on se hygienia ja lämpötila niin tarkkaa...

Itse en ole pussi dieteillä ollut mitta mieheni oli aikanaan extravasangan (vai miten ikinä kirjoitetaan :D ) pusseilla. Söi 3 pussi päivässä 6vk ajan ja tulos oli -20kg :) aika rankaltahan tuo näytti vaikuttavan kyllä :D
 
Itsellä ei ole kokemusta pussijutuista, ite lähinnä suosin 'kaikkea kohtuudella' -linjaa. Tai no, normaalisti... Nyt menee kyllä suklaata yli kohtuuden :D Voinolla kuitenkin ihan ok startti dietille. Suosittelisin kuitenkin pientä pussittelua ja sen jälkeen vaan ruokavalion putsaamista :) Pitäis alkaa kyllä itekin kohta tsemppaan. Painoa on kilo vähemmän kun ennen raskautta, mutta tällä syömisellä imetyksen lopettamisen jälkeen voi pamahtaa pikkuisen ylimääräistä :D
 
Hyvää kesän alkua kaikille mammoille!! Yhtään ei kyllä sää anna kesäfiiliksiä mutta josko se tästä :/

Meidän perheellä ei kummempia suunnitelmia ole, sukulointia ja jos tässä päästäisiin muutto tekemään ja saataisiin kämppä myytyä niin oltaisiin kovasti häpiii :) niin ja mökkeilyä sään ja fiiliksen mukaan, jos budjetti sallii niin kylpylässä olis kiva käyttää poikaa, mutta katsotaan. Toi nyt ois ykkösjuttu jos pääsisi taas omiin ympyröihin, on nyt 2 kk asuttu mun vanhempien luona kun mies sai työpaikan sieltä päin mutta ei oo vielä omaa, tai siis vuokrakämppää saatu. No, aikanaan. Sitten pitäisikin alkaa suunnitella oman kodin piirrustuksia kans JAIKS!!

Mä vauvauinnissa kysyin, että koska tohtii uimahalliin lähteä omatoimisesti. Ohjaaja meinasi, että joskus vuoden iän kieppeillä alkaa olla niin että tuolla lapsella ei heti tule kylmä. Kylpylää tosiaan suositteli että vois nyt jo pärjätä, meinasi että vaikka uimahallissa terapia-altaan vesi voiskin olla tarpeeksi lämmin ni ilma kuitenkin on yleensä aika viileä, lapsen näkökulmasta. Tähän vedoten en meinaa vielä tänä kesänä järvessä uittaa, paitsi jos ihan älytön hellepäivä tulee niin sitten voidaan varpaat kastaa. Mutta maalaisjärki, se toimii monessa :)
 
No sen mitä tunnen ihteeni, niin mulla ei toimi tuo 'syö kohtuudella' :/ jotenki annan 'luvan' ihtelleni syyä vähä enempi. Ja sitte ehkä ymmärrän paremmin, kun on se pussi eväs, että sitä mää litkin menemää enkä mitää muuta (tosin ku ruuan kanssa) ja sen verran pönkäjäärä oon, että vaikka kui ärsyttäs juua pusseja nii varmasti piän sen, etten koske muuhun. Ja sitte myöhemmässä vaiheessa lisäilisin jotain salaattia jne. ja pääeväs ois ne pussit. Kunhan edes alkuun pääsisin :) ja sitte saisin sitä nestettä ja jos nälkä tulee niin varmaan osaisin paremmin juoda sitten vettä.
Uhhuh, rankkaa varmasti tulee olemaan, mutta uskon että on sen arvoista, kun huomaan miten kapenen ja mun pienes jääneet vaatteet mahtuuki yhtäkkiä päälle! Nyt on kyllä motivaatio kohillaan :)
 
Mä oon saanut nyt raskauskilot pudotettua sillälailla että oon lisännyt kasvisten ja hedelmien määrää, juonut aina pari lasillista vettä ennen syömistä, syönyt pieneltä lautaselta (sit sais ottaa vähän lisääkin :wink ) ja pureskellut aina yhtä suullista ainakin sen 15krt :D Herkkuja en ole itseltäni kieltänyt, mutta kohtuudella kuitenkin. Sit oon myös syönyt säännöllisesti. Aina sillon kun lapsikin syö, niin mäkin syön eli 3-4h välein. Pieniä juttuja, mutta on toiminut. Nyt menee jo vanhat housut jalkaan :wink
 
Tsemppiä Idapa diettiin! Jos pussittelu sopii niin sillä vaan! Ihan kuten noiden pikkuistenkin kanssa, millä vaan, kunhan toimii :)
 
Kiitosta!
Niimpä, Halusin vaa kuulla muitten kokemuksia siitä, että oonko aiva hullu ku sille rupian :'D
 
Komppaan kyllä Mar-Mil:iä, painonhallinnassa täytyy löytää vaan se oma juttu, jos pussit toimii niin hyvä. Joka tapauksessa täälläkin täydet tsempit Idapalle! Itelläkin olisi vielä muutama kilo tiputettavana, mutta mä oon niin joko tai tyyppi, tiukka linja tai sit menee ihan lörinäks. Ja vielä kuitenkin imetän niin en oo sitä tiukkaa uskaltanut ottaa. Se meinaan alkuun pitää olla niin tosi tiukka että varmaan maidon tuotanto kärsisi. Mutta sitten kun imetys loppuu niin tsemppaamaan :) ellei sitten ole jo uusi elämä huolehdittavana :p
 
Tsempit Idapalle myös täältä :)! Omalta kohdalta voin sanoa, että imetys on pelastanut: paino on jo 5 kiloa alle lähtöpainon ennen raskautta, vielä pari pois on tavoitteena. Pitää kyllä tarkistaa ruokavalio siinä vaiheessa kun imetyksen lopettaa, tai saattaa tulla valoakin nopeammin kilot takaisin..
 
Takaisin
Top