kesäkuun kuulumisia!!

mom83

Näppärä viestien naputtelija
Ajattelin taas aloittaa uus aihe ku tuo kuukauskin on vaihtunu..

kovasti tällä viikolla oon yrittäny järjestää tytön asioita.. Maanantaina olis se isyyden tunnistus et saa sit lippuset ja lappuset sinne kastajaisiin... Tilasin papinkin lauantaille 16.7:ttä ja ilmoiteltiin siittä sitten mun suvulle eka ja kaikki alko nätisti järkkään itelleen vapaata ja olivat niiin innoissaan varsinkin mun sisko josta tulee sylikummi ja näillä näkymin myös ainoa kummi... Sitten tulikin ongelmia ku päästiin kertoo tuon miehen suvulle.. Eivä sit ollu yhtään innoissaan ja heille ei kuulemma sopis sit mikään.. Ensinnäkin mies pyysi siskojaan kans kummiks ja yks ilmoitti heti et ei ku mä en kuulu heidän sukuunsa :D voi jeesus mitä jeesustelua ja toiselle siskolle ei kävis ku on kuulemma markkinat tuona viikonloppuna.. Joo niin on markkinat perjantaista sunnuntaihin niin onko pakko sit just lauantaina sinne mennä ja kyl sillonkin aamusta kerkeis jos oikeesti viittis ku kastajaiset alkaa vasta 14.00 .... Sanoinkin miehelle et nämä on meidän tytön juhlat ja niit ei aleta siirteleen mihinkään suuntaan jos markkinat on tärkeämmät niin ei muuta ku menee sinne sitten ei mua haittaa ollenkaan..
Ite oon jotenkin helpottunu ettei ne halua kummiks ku mä en edes niitä halua kummiks mut en viittiny miestä loukata ja kieltää kysymästä oonhan mä kuitenkin oman siskoni ottanu kummiks harmi vaan et mies loukkaantu tosi pahasti moisesta käytöksestä :( Voin vaan sanoo onneks mulla ei ole tollasia sisaruksia... Mut päätös pitää ja kastajaiset pidetään 16.7 piste..
 
Meillä on ristiäispäivä 25.6. eli juhannuspäivänä. Kummien valinta oli loppuunsa helppoa, kun pyydetyt ihmiset oli tosi otettuja kunniasta :). Meidän sintin kastaa tämä "kohupappi" Markku Suokonautio, joka on mm. leikkiny Lallia kirkossa :D. Meille ihan sama kuka kastaa ja tämä pappi oli ainoo vapaana oleva niihin aikoihin. Talossa on edelleen muuttotavaroita purkamatta, mutta pikkuhiljaa alkaa olla valmista. Onneks itse ristiäiset pidetään isovanhempien "mökillä" (se on yhtä iso, ku normiomakotitalo) järven rannalla. Toiveissa on, et voitas pitää itse kaste ulkona. Sieltä sais aivan mahtavia kuviakin. Vauvan nimikin alkaa olla selvillä ja isyydentunnustus on ensiviikolla. Ainiin ja se kastemekko onkin vanhempi ku luulin. Minähän luulin, et se on hankittu mun serkulle 70-luvulla, mut siinä onkin kastettu ainakin mun äiti ja sen siskot eli mekko onkin yli 50 v. vanha! :O

mom83: Ompa ihmisillä otsaa, kun muka markkinat menee oman veljen lapsen ristiäisten edelle. Kyllä ottas vihaks omalla kohdalla. En minäkään alkas ristiäispäivää muuttelemaan jonkun toripäivän takia...
 
Meillä on ristiäiset 18.6. Nimet on jo hyvän aikaa sitten päätetty..varmaan jo joskus joulun tienoilla. Kummeja meillä tulee molemmille neljä ja niiden valinassa ei hirveemmin vaikeuksia ollu.. Risitäiset meillä on hyvin pienet; vaan lähisuku ja kummit perheineen.
 
Heips...
Meillä ristiäiset on jo 12.6 ja tytsin nimi on täysin valmis,oli jo ennen synnytystä.meille tulee 6 kummia vaaville ku tiietään et tää on meiän viimonen...ja muutenki nyt melkoista häppenikkiä ku pitää järkätä ne ristiäiset ja joka paikkaan pitäis keretä...Miehen poikaki on meillä lomalla eli jaloissa pyörii 5 poikaa ja tyttö osaa vaatia ku sille päälle sattuu...
Ihanaa ku vähä reilun viikon päästä voi kutsua tyttöä nimeltä.Ei olla paljastettu nimeä ku papille

Niiva ja tytsi 3vko+3pv
 
Täällä on pari päivää ollu niin hiljasta että epäilen että kaikki muut odottajat on jo synnyttämässä paitsi minä  emoticon

Limatulppaa pongasin keskiviikkona mut sit ei oo taas tapahtunu mitään edistystä :(
Huoh ootellaan ootellaan...

rv 40+6
 
Kat82 et ole ainokainen odottaja!!! Täällä sitä ollaan viel ehjänä ja viikkoja 41+6.

 

Eilen käyty yliaikaiskontrollissa ja lähettivät kotia kun kaikki ol kunnossa. Huomenna taas uudestaan pyörähtään tuol K-SKS, Epäilen kyl et laittavat viel kotia, ellei tämä pikku veitikka sitten ilmoittele tulostaan. Odotellaan vaan josko ne supparit vihdoin tulis takas ja tekis tulostaan :)

Tässä jo itekkin alkanu miettiin ristiäisiä ja saatika sit kun olis kuulemma nyt ihka oikeesti tulossa meidän perheeseen se pikku mies et miten ihmeessä osaan hoitaa sellaista kun ennestään on kolme tyttöä

 
Täälläkin vielä kärsimätön odottaja! Laskettu aika oli 25.5. eli nyt on viikkoja 41+2.
Olen raskauden alusta asti seurannut tiiviisti kirjoitteluanne, mutten kuitenkaan ole siihen itse osallistunut.
Vaikka oloni on edelleen äärettömän hyvä, tuntuu silti hassulta vieläkin odotella. Tähän en selkeästi ollutkaan varautunut!
 
Heips! Tänään oli yliaikasuus kontrolli. Kaikki kunnossa : ) Jäbän painoksi arvioivat ultralla noin neli kiloseks!! :D Rupes vähän jännittää synnytys. Paikat auennu jo kahteen senttiin ilman sen pahempia supisteluja. Veikkasivat että ehkä tulee tänään lähtö, tai huomenna jos ei niin maanantaina uudestaan näytille ja ehkä käynistävät sitte. Meinas taas taju mennä siinä makoillessa kun ultrasivat. painaa tuo ipana jo sen verran. Kivan punasta vuotoa tullu nyt ronklauksen jälkeen. jospa se nyt lähtis : ) illalla käyn lenkillä ja saunon. Ihania hellepäiviä<3
 
mimmulimammuli, itsellä synnytykseen johtaneet supistukset alkoivat la-su yönä ja torstaina olin käynyt yliaikatarkistuksessa (paikat auki 1,5cm). Samalla tavalla tuli kuvailemaasi vuotoa käynnin jälkeen, eli voi tosiaan olla lähtö lähellä :) Lapsonen syntyi siis tunnin verran maanantain puolella.

Kaikki sympatiat kärvistelijöille! Yrittäkää nauttia isosta masusta huolimatta! Itselle tuli hieman puun takaa nämä synnytyksen jälkeiset fyysiset (ja psyykkiset) muutokset; kipeät ja turboisot rinnat, aivan vieras ja ryhditön keskivartalo - alapäästä nyt puhumattakaan :D Ja kyllä on tunteet pinnassa, ikuna en ole näin paljoa liikuttunut/ itkenyt mistään. Eilen olin ihan romuna vaivoineni ja huolineni, mutta tänään on ollut jo hyvä päivä, vähemmän kipeä ja mielikin tasaisempi. Mutta kyllähän tuo lapsi on jotakin niin rakasta, että sen todellakin vasta äiti ymmärtää (klisee, I know) ja on kaiken vaivan arvoinen.

tini + vauva rakas 4 vrk
 
Dodi. Eilen tuli ainakin se kuuluisa tulppa pihalle. Sen tosiaanki erottaa normaalista valkkarista. Hyi! :D vähän tukalia supisteluja tuli koko illan ja loppu taas seinään kun nukahdin yöl ja nyt ei ole ollu mitään. Lenkillä käyty ja kävin ostaa ananasta monessa muodossa :D jossakin luki et sekin SAATTAISI ehkä auttaa käynistymään synnytyksen jotenkin jollain tavalla.
Ihana lukea nyytin saaneiden juttua ja mietiskellä samal minkälaista se elämä tulee olemaan käärön kanssa : ) Jännittää kyllä tuo synnytys kun tiedossa on melko iso vauva :S
 
Hellou :)
tääläki ristiäiset juhannuksen aikaan! 26.6. kummit ja nimi valmiina jne. Se vain vähän jännittää että mies on ortodoksi joten pikku-ukkeli kastetaan kans ortodoksiksi, että hieman erilaiset ristiäiset tiedossa :) Meillä kans isyystunnistamis jutska ens viikolla, osaaako kukaan kertoa että millanen hommeli se oikein onn? :o
 
siira: siinä mennään vaan sinne soppalan tädin luo istuskeleen se ón laput laittanu valmiiks.. Miehen täytyy allekirjoittaa paperi missä hän tunnustaa isyyden sit jos ei ole naimisissa niil on yleensä tapana kysyä että tehdäänkö paperit samalla yhteishuoltajuudesta jos äiti ei tätä allekirjoita hän on papereitten mukaan yksinhuoltaja siihen asti et naimisiin mennään tai äiti allekirjoittaa laput.. Ei siel kummempia se soppalantäti tietenkin kertoo mistä on sit kysymys ja selittää ne paperijutskat.. se isyyden tunnistus lappu täytyy olla mukana sit ku laps kastetaan ku se täytyy antaa papille.. Näin mie ainakin oon ymmärtäny...

Asiasta villasukkaan... Miten teillä muilla mammoilla on tuo imetys alkanu sujumaan??? Täällä sujuu nyt oikein mukavasti ja sitä maitoo tulee ku hanasta.. Nyt oon ottanu nuo maidonkerääjät käyttöön ja kyl on ollu niin hyvät.. Sitä äidinmaitoo sit pakasteleen aina sen mukaan jääpala-astioissa aluks ja sit siirrän pakastepussiin ja laittanu viim käyttöpäivämäärä kylkeen (3 kk:han ne siel säilyy)... Sit jos joskus haluan käydä kaupassa yksin niin saa mies sit ottaa sielt pakkasesta ja lämmittää.. Tai jos haluan vaikka ottaa yhden saunaolueen niin voin ottaa sielt pakkasesta sitä äidinmaitoo.. Tai muuten tulee jotain yllättävää ja tarttee antaa pullosta.. ja olihan mulla tuossa takaa-ajatuksena et joskus voisin nukkuu pidempään ja mies saa nousta neidin kans..
 
Oonpas ollut kauan poissa kun foorumiinkin on tehty muutoksiaan, hymiöt vaihtuneet ja tää kirjoitusikkunakin...

Odottajille pientä kannustusta että itsellä ainakin tuli niin puun takaa tuo synnytyksen alkaminen. Torstaina lääkäri ilmoitti että et sä vielä hetkiin synnytä kun kohdun kaulaa/pituutta jäljellä 3cm ja paikatkin kiinni. Olojahan oli mutta ajattelin että ei se sieltä kumminkaan tuu. Olikohan se viikonloppuna kun tuli ruikulia parina iltana ja sitten maanantaina irtosi limatulppa. Silloinkin vielä ajattelin että no se voi silti tapahtua viikonkin päästä. Mutta tiistaina aamuyöstä alkoikin supistukset ja kyllä ne erotti aiemmista. Tuntui kuin pieni pallo alapäässä olisi alkanut polttamalla suurentumaan ja lopussa heijasti selkään asti. Sitten ne vain kovenivat ja kovenivat ja lähtö tuli. Mulla siis ei ollut kipeitä supistuksia ollut aiemmin ja kun tuli niin se oli menoo.

Itse olen vielä niin hurmiossa vaavista että en ole malttanut edes koneelle tulla mutta isäntä sanoi että nyt pieni paussi, mene koneelle hän haluaa olla vaavin kanssa. Hieman myöhähän tässä on mutta vaavilla ei ihan ole vielä tuota päivä/yörytmiä. Synnytyskertomuksen kirjoitan ensi viikolla kun vähän kyselen toiselta osapuolelta että miten se nyt menikään...

Nyt täytyy mennä kuulemma imettämään emoticon

RonjaM & NaPPula 5pv
 
Onko teitä supistellut odotusaikana paljon? Mua kun supistelee hyvin harvoin ja edelleenkin tuntuu synnytys olevan äärettömän kaukainen asia, vaikka siis reippaasti yliajalla mennään..
Tuntuu vaikealta kuvitella, että tässä omin avuin lähtisi mitään tapahtumaan. Olen ensisynnyttäjä ja toivon, että kohta voin jo jälkiviisaana todeta turhaan hermoilleeni synnytyksen alkamisesta. :)
 
RonjaM: Onnea vauvasta, arvasin että oot synnyttämässä kun ei moneen päivään oo täällä näkyny



vivan2: mullakin supistuksia ollut tosi harvakseltaan. muutamia kivuttomia tulee päivässä. Mullakin sellanen tunne että ei tää täältä ikinä tule, ei ainakaan itekseen.



Eilen illalla vauva "zumbas" taas niin rajusti et alakerrasta viilsi niin maan perkuleesti, kävely sattu ja meinas ihan jalat mennä alta. Jokohan kohta helpottais.... toiveajattelua



rv 41+1

 
Mä jo aikasemmin yritin kovaa pariki kertaa kirjottaa tänne mutta ei oo suostunu lähettämään mun kirjotuksia tää romu...

Mutta meillä ristiäiset 18.6. Ensi ku soitettiin ja sovittiin ristiäisiä selvitettiin tuota kummiasiaa. Meillä oli semmonen tilanne että kun miehen sisko ei kuulu kirkkoon ja toinen kummi kyllä kuuluu.. Puhelimessa saatiin selvyys siihenki että voiko lapsella olla vain yksi kummi, nooh, PITÄÄ anoa erikseen että voi olla VAIN yksi kummi.. Kyllä alko ottaa kupoliin aika rajusti sillon kun ei tiedetty oikein että kenet pyydetään, kuka olisi luotettava ja hyvä.. Miehen siskoa aluksi tosiaan meinattiin mutta tultiinkin siihen tulokseen että ei ole sopiva kummiksi, pääasia tällä hetkellä ryyppääminen.. Ja toiseksi, tyttö on nyt 5vkoa ja tämä on käynyt 3 kertaa katsomassa tyttöä! Joten EI. Ja alettiinkin vaan miettimään että oliko tuossa kummiasiassakin pelkästään se "meriitti" minkä siitä saa että on jonkun kummi.. Nooh, viikon verran mietittiin ja päätettiin että pyydän vanhaa työkaveriani joka on mulle itselle tosi tärkeä ja hyvä ystävä. Ollaan alusta asti oltu hyvin tiiviisti yhdessä kun asuin vielä toisella paikkakunnalla. Hän tuntui ainoalta hyvältä ja parhaalta vaihtoehdolta, saadaan heiltä ainaki vauvakaveri;) Nimittäin sielä olis lokakuussa LA :) 

Nooh, sitten tämä ristiäispäivä. Meillä kaikille muille sopii ja kaikki ok sen osalta..MUTTA mun äiti alkoi laittamaan vaikeasti.. Eli tämä päivä nyt ei sovi äidille eikä sen miehelle koska miehellä on jotkut helvetin sukujuhlat samaan aikaan. Äiti kyllä sanoi niistä hyvissä ajoin, mutta olisi ollut eilinen lauantai vapaa tai sitten tuo 18pvä. Päätettiin että otetaan se, koska tulisi muuten niin nopeaa jos jo eilen olisi ristiäiset ollu (pari viikkoa sitten soitettu ja varattu). Nyt tässä parin viikon aikana äiti on yrittänyt että vaihtaisin ristiäisten päivää mutta en ole suostunu siihen ja sanoin että kato kumpaan tuut/meet että on lapsenlapsen ristiäiset tai sukujuhlat minne voi valita menevänsä.. Ei ole nyt sanonut mitään, mutta uskon kyllä että ristiäisiin he tulevat ennemmin ku menevät sukujuhliinsa. Oon saanu tästä asiasta tän viimesen pari viikkoa niin vääntää äidin kanssa kun ei sen kaaliin taida mennä että pappia ei saa koska itte haluaa.. Muutenkin niin juhlaista aikaa tämä kesä yleensäkkin.. Alkaa olemaan niilläkin kaikenlaisia kissanristiäisiä minne niitä on pyydetty.. Kaippa nuo nyt onnistuu niinku pitää :) Toivottavasti olis vaan lämmin päivä niin saa terassille laittaa vieraille kaffit sitte :) 

Eipä vissiin taida enää montaa olla joilla kaveri masussa vielä :) Eikö ne sieltä pikkuhiljaa ala tulemaan kun päivätki jo loppuu :D
 
Tulpasta.. Kuin iso se oikein on? Äsken tuli perjantain ronklauksen jälkeen kolmannen kerran veri viirunen klönttä. Eikä sitä meinannu saada poies sieltä niin :D Anteeksi info.
Supisteluja tulee ja ne tuntuu vain vaimealta menkka kivulta, välillä taas ihankuin lihaspistos tulis alavatsaan ja stoppaan hengityksenkin kun liikkuminen pahentaa sitä pistosta. Lähtispä tää nyt illalla käyntiin niin ei tarvitsis mennä huomen aamul käynistykseen.
Ristiäiset on täälläki jo mielessä. ulkona ne olis kiva pitää jos sää vaan sallii.
Täällä myös vauva puskee ja nyrkkeilee alakertaan joka tosiaan vihloo kovasti! Perjantaina vihlas niin kovasti että löin melkein pääni pöytään kun kumarruin kivusta alas ja vedet tuli väkisin silmiin. Hetken jo toiveajattelin että nyt se nyytti tulee. Ei tullu nyytti, tuli tulppaa. Tää uusi kävely tyyli on kyl niin veikee :D Tuntuu tosiaan että vauva on alhaalla. hoipertelen hyvin hitaasti eteenpäin jalat haaralla ja välil irvistelen ja pysähdyn miettimään että tuleeko pissit housuun kun vauva painaa päällä välil kovinkin lujaa.
 
Kiitos vastauksesta Kat82! Itseasiassa luulen, että minulla alkoi äsken limatulppa irtoamaan. Toivottavasti kohta pääsisi tosihommiin! Ja sopivasti vähän supistellut tänään, peukut pystyssä eteenpäin!!
 
vivan2: Mulla supisti kivuliaasti ehkä 3 kertaa ja aina yöllä. Sitten ko ne alkoi, ni se oliki menoa sit! 20.40 eka kivulias supistus ja 02.10 vauva sylissä! :D Ensisynnyttäjä siis olin itekki ja jännitin kans noita supistuksia, et mistä ne sit tietää, et onko ne niitä vai ei.. ja kyllä sen tosiaan sit tietää! :)

Limatulppaa en huomannu ite ainakaan, et multa olis tullu.. en tiedä olisko sitte karannu vasta vesien kanssa samaan syssyyn!
 
iik! Tunnin päästä olis toinen yliaikaiskontrolli : )  Viime kerral puhu että saattais EHKÄ käynistää tällä kertaa. Saas nähdä miten käy : ) Tsemppiä muillekkin odottajille!
 
Takaisin
Top