Kesäkuun kuulumiset

Täällä vielä tää viikko kesälomaa ja sitte taas töihin. Vähä jännittää miten pystyy töissä sit oleen. Ite en oikee tiiä miltä ne supistukset tuntuu nii en tiiä tunnistanko niitä. Jos oon kävelly pitkään tai istunu kauan niin alavatsalla on tuntunu vähä semmosta kipuaki. Vatsa saattaa välillä tuntua kireältä. Parin työpäivän jälkeen onki sit neuvolakäynti nii tiedän sitte sielä kertoa miten töissä menny.
 
Millä viikoilla olet pinttu. Mielenkiintoista tietää että millon pitää rueta välttelee selällään nukkumista.
 
Minulla on nyt kamalan negatiivisia tunteita raskautta kohtaan. Haluan kyllä lapsen, mutta en yhtään tykkää raskaudesta, raskaana olosta, mahastani jne. Voin sanoa ihan suoraan, että VIHAAN raskaana olemista. Vielä tasan 3kk jäljellä, olisipa jo nopeasti ohi. Kaikki rikkoo yksityisyyttä: koskee mahaa, kommentoi isoa mahaa, painonnousua ja rintojen koon kasvua. Olo on iso ja kömpelö, painoa on tullut 10kg, vanhat vaatteet ei mahdu. En tunne itseäni enää ollenkaan itsekseni ja välittää oikein puistuttaa kun tulee sellainen "vastenmielinen" olo.
 
Minulla on nyt kamalan negatiivisia tunteita raskautta kohtaan. Haluan kyllä lapsen, mutta en yhtään tykkää raskaudesta, raskaana olosta, mahastani jne. Voin sanoa ihan suoraan, että VIHAAN raskaana olemista. Vielä tasan 3kk jäljellä, olisipa jo nopeasti ohi. Kaikki rikkoo yksityisyyttä: koskee mahaa, kommentoi isoa mahaa, painonnousua ja rintojen koon kasvua. Olo on iso ja kömpelö, painoa on tullut 10kg, vanhat vaatteet ei mahdu. En tunne itseäni enää ollenkaan itsekseni ja välittää oikein puistuttaa kun tulee sellainen "vastenmielinen" olo.

Mulla on vähän samoja fiiliksiä. Ahdistaa kun alkaa pikkuhiljaa joka paikkaa kolottaa eikä taivu enää mihinkään, sohvalta ei tahdo päästä ylös, kenkiä ei saa jalkaan....
Ja kaikkein vastenmielisimmältä tuntuu nyt noi potkut tonne sisuskaluihin. Tekis mieli vaan itkee ja raivota tolle pikkuihmiselle että lopettais ja antais mun olla :sorry: miehellekin jo sanoin että meille ei sitten toista lasta tule tai ainakaan minä en kanna sitä sisälläni..
Mutta kuitenkin samaan aikaan oon maailman onnellisin sillä tää lapsi on kaikkea sitä mitä olen aina toivonut enkä malttaisi odottaa että saan sen syliini. Mutta tää odotustila on vaan jotain ihan hirveetä..

Ihmettelen niitä jotka väittää että raskaus on naisen parasta aikaa.. :eek:
 
Täällä on myös hieman mieli maassa. Olo on kömpelö ja iso, eikä enää pääse normaalisti liikkumaan. Makuuhuoneessakin on ollut niin hiljaista koko raskauden ajan ja erityisesti nyt parina viimeisenä kuukautena, mikä ei todellakaan tätä mielialaa nostata. Tuleva synnytys ja vauva-arkikin alkaa vähän takaraivossa jännittää, joten en saa millään siitä ajatuksesta kiinni, että raskaus on niin hienoa aikaa tai että tekisi mieli omasta pömpöstä askarella joku kipsivalos seinälle :woot:
 
Täällä aika samoja fiiliksiä..siihen ko lisätään vielä raskausdiabetes ja iskiashermon kipu ni kyllä meinaa välillä masentaa tämä olotila..aika lapsellista mutta seki jo masentaa ko nyt saikulla tuon iskiaksen takia eikä saa es näin kesällä juurikaan herkutella esim jäätelöllä yms tuon radin takia.. eikä tuon iskiaksen takia pysty kauhiana touhuilemaan..tulossa piiitkä kesä. Odottavan aika on pitkä. Vielä reilu 2,5kk tätä oottamista ja jos menee yli ni "parhaimmillaan" jopa 3kk.huoh.
 
Voi apua, tuntuu että aika menee ihan hirveetä vauhtia! Yli puolet raskaudesta makasin ihan koomassa ja oksensin niin tuntuu että aika on vain kadonnut jonnekin! Yhtään vauvahankintaa en ole vielä tehnyt. Äitiyspakkaus saapui jonkin aikaa sitten mutta sekin on vielä niillä sijoilla vaatehuoneessa. Tässä olisi yksi keittiöremontti ja yksi kylpyhuoneremontti vielä aika pahasti vaiheessa eikä vauvan tuloon enää kuin pari kuukautta! Siihen kun vielä lisätään että olen nykyään aika iso ja hidas niin tuntuu kyllä aikamoiselta yhtälöltä...
 
Viimeinen päivä töissä ennen kesälomaa. Saan viettää kaksi viikkoa laatuaikaa esikoisen kanssa ja pääsen sisustamaan lastenhuoneita ja ja ja.... :happy093Sitten kyllä vielä kahden viikon rypistys töissä tuuraajaa perehdyttäen, jonka jälkeen heinäkuun lopusta äippälomalle odottelemaan uutta tulokasta.:Heartpink
 
Kuukausi äitiysloman alkuun täälläkin! Eipä kyllä sillä, että mitään muuttaisi.. :D Kotiäidin tulotaso vain moninkertaistuu, joka tietysti on positiivista, mutta samaa arkea se edelleen on. :) Miehelläkin alkaa kesäloma vasta laskettuna päivänä.
 
Takaisin
Top