Kesäkuun kuulumiset

Marmoritar

Tietävä tietäjä
Elokuunmammat 2014
Helmikuunmammat 2016
Kesäkuun toinen :)
Vauvakuume on ihan valtava, ainakin minulla :Heartblue
Pojun liikehdintä ja kaikki on muuttunut siitä alun arvailusta hyvinkin selviksi merkeiksi siitä, että täällä ollaan :grin
Paikoillaan pysyminen ei ole tämän herran vahvin laji kuitenkaan :wink
Tulevista helteistä en jaksa vieläkään ottaa paineita, ne tulee jos on tullakseen ja sitten pitää vaan toimia sen mukaan :)
En tiedä..Mieli on vaan aivan loistava, ihana, rentoutunut :Heartblue

Minulle on tämä loppuraskaus sopinut kaikista parhaiten, ainakin tähän asti ;) Nyt on saanut kunnolla nauttia raskaudesta, vauvan potkuista ja pyöristyvästä masusta ja kaikesta vauvajärjestelyistä:Heartred Kovat supistelut ovat loppuneet ja myös mieli on rauhoittunut --> vaikka supistuksia tulisikin, niin kaikella todennäköisyydellä vauva selviäisi :)
En voi uskoa, että pian oon äiti ja saan vauvan! Vaikka olis jo aika:wink Oon niin onnellinen pienokaisesta:Heartred

Nautitaan kesämasuistamme ja hyvää kesänaloitusta kaikille!

Ei voi olla totta, että on jo kesäkuu! Elokuu lähestyy suhinalla! :D
Juhannuksena alkaa äippäloma jo! :) työt saa riittää tältä erää jo, ei enää maha anna periksi työskennellä navetalla..
Täällä toisaalta tuntuu, että nyt on helpointa aikaa, (supistelujen kohdalla) mutta nyt sitten tuo maha alkaa olemaan jo hieman tiellä ja ahisteena.. Nyt alkaa kuulumaan jo kommenttejakin, että onpas siulla ISO maha! Minusta tämä on vielä pieni, eikä mikään valtava pallo..
Täällä koti valmistuu vähitellen, mutta eiköhän se ennen vauvantuloa ole valmis! Hyvin täällä jo asuu, mutta pientä sipistelyä vielä olisi.
Kesä tulee ja tuo tullessaan kamalasti juhlia! Tuntuu, eikö nämä ikinä lopu! :D joka viikonlopulle riittää taas juhlaa...
Kesä tuo tullessaan myös helteet, ikkunaremppa on vasta heinäkuussa ja sinne asti pitää käyttää kaihtimina lakanoita.. :S
Ja ne ötökät, pihatyöt on kivoja, kun itikat syö joka paikan! :(
Yritetään nauttia kyllä! :D

Kylläpä meni vauhdilla tuo toukokuu! Vielä olisi huominen päivä töitä ja sitten alkaakin kauan odotettu kesäloma :) Mitään kummempia suunnitelmia ei ole loppuraskauden ajaksi, kunhan vain nautitaan masun kans kesästä. Toki varmaan tulee vielä kirppareita kierreltyä ja viime hetken hankitoja tehtyä, mutta kaikki alkaa kyllä jo olla aika hyvällä mallilla.. Pinnasängyn ja hoitopöydän kasaaminen menee vasta heinäkuun puolelle vaikka mulla jo kädet syyhyää, että pääsis laittamaan kaiken nyt valmiiksi :p Pinkkiä, pinkkiä ja vielä lisää pinkkiä :grin

Tällä hetkellä on ollu suht helppoa tämä raskaana olo.. Ainoa vaiva on ollut väsymys, etenkin töissä, mutta kohtahan ne työtkin loppuu. Masu on iso, muttei oikeastaan tunnu olevan pahemmin tiellä.. Mutta varmaan kuukauden päästä on jo ihan eri juttu :grin

Mun siskolla on laskettu aika heti syyskuun alussa, mutta hänen aiemmat lapset ovat kumpikin syntyneet muutaman viikon etuajassa. Joten saas nähdä päästäänkö siskon kans yhtäaikaa synnärille! Vaikka sisko kyllä toivoi, että jos minä synnyttäisin edes yhden lapsen häntä ennen :grin Ja mulla kyllä on jostain syystä ollut ihan alusta asti semmoinen kutina, että etuajassa tämä syntyy. Ellei jopa jo heinäkuun puolella. No se jää nähtäväksi.. Jännätään nyt sinne asti :Heartred

mulla ois vielä yhteensä kaksi viikkoa vuosiloman alkuun ja äitiyslomaan. onneksi tässä välissä on ensi viikko lomaa ja sit olen töissä seuraavien kahden viikon aikana 4 päivää/vko. työnteko ei oikein enää maistu ja mä vaan oikeastaan turhaudun työpaikalla kun ei ole tekemistä eli tää töissäolo on tällä hetkellä ihan oikeasti "lusimista".

meillä ois edessä Muumimaailma-reissu tytön ja siskon perheen kanssa, mies ja poika aikoo passata reissun. juhannuksena ois suunnitelmissa mennä siskon luokse grillailee ja sit heinäkuun alussa ois kaveripariskunnan häät. heinäkuun lopulla ois miehen suvun sukujuhlat, jonne mutkin on ilmoitettu, mutta alan kyllä olla siinä vaiheessa jo niin viimeisillään, etten enää lähde monen sadan kilometrin automatkoille eli mies saa edustaa meidän perhettä yksin tai yhden/kahden lapsen kanssa.

kotona pitäis pikkuhiljaa puuhailla jotain kotitöitä, mm. parvekkeen laittoa. olen nyt kevään kasvattanut keittiön ikkunalla chilejä ja ne pitäisi siirtää parvekkeelle kukkalaatikoihin jatkamaan kasvua ym. tilasin tytölle puhallettavan uima-altaan parvekkeelle, joten sekin olisi kiva joku lämmin päivä ottaa käyttöön :)

mulla vauva liikkuu vaihtelevasti, toisina päivinä potkii reippaammin ja tiheästi, toisina taas liikkuminen on laiskempaa ja potkuja tulee vain silloin tällöin. usein hän kinnaa itsensä vatsanahkaa vasten, mikä tuntuu aika tukalalta. mitään vauvajuttuja en ole laitellut, pinnasänkykin on varastossa ja tarvitsee uuden patjan. olen ajatellut, että heinäkuussa voi sitten käyttää lomarahoja ja hankkia kaikkea tarpeellista. vaatteita on jo nyt aika paljon, kun sain siskolta kaksi muovikassillista hänen pojalleen pieneksi jääneitä ja lisäksi pitäisi katsella tytön vauva-ajan vaatteista neutraali- ja poikaväriset (nekin ovat varastossa).

60 PÄIVÄÄ JÄLJELLÄ! JEE!

Minen jaksais enää. Ei mitenkään iso-oireinen raskaus ole ollut, ihan hyvä olo jne mut ei vaa huvita. Olo on kun manaatilla, helteet pelottaa ja tahtoisin jo lasin viiniä :grin

Eilen se sitten tapahtui. Maitopisara löytyi paidalta. Ei saatana. Vissii pari kuukautta on aina silloin tällöin (varsinkin suihkun jälkeen) sellainen olo että pisara tuli, muttei koskaan tullut. Eilen oli sitten ihan pienenpieni pisara tullut. Toivon todella ettei sieltä etukäteen liikoja valuisi, ärsyttää. Mutta toisaalta, löysin eilen kirppikseltä imsevimsen kestoliivinsuojat käyttämättömänä 20 centtii :) Samat siis mitä oli äitiyspaketissa. Et nyt on kahet kestot, pitää sit jos kauheesti puskee maitoo, ni ostaa kertakäyttösiä.

Mä en vieläkään tiedä miten päin toi mukula tuolla on. Välillä potkii kylkiä, välillä ylävatsaa ja välillä alavatsaa. Tai sitten sillä on tosi voimakkaat kädet, että en enää erota kumpi jyskyttää, käsi vai jalka.. Toisaalta toi on kyllä bodannut tuolla koko raskauden ajan siihen malliin, että epäilen sen punnertavan itse itsensä ulos.. :grin Viikonloppuna muuten tunsin selkeesti ekan kerran hikan! Sen verran rytmistä nykimistä oli, ettei mitenkään vauva itse voi niin rytmisesti koputella. Lisäksi nytkiminen ei tuntunut yhdellä alueella, vaan koko maha pomppi :p

Tänään olis eka perhevalmennustapaaminen. Jännittää. On kuulemma iso ryhmä tulossa, viimeks terkka sanoi, että 10 paria ainakin.

Mistä noita kestoliivinsuojia oikein saa? Oon yrittäny katella, mut ei oo tullu vastaan.

Niin! Ja nyt ollaan jotenki beibin kanssa löydetty yhteinen sävel. Tökitään toisiamme vuoroin, ja jotenki lapselle höpöttely onnistuu siinä samalla ihan luonnostaan (aiemmin tuntunu teennäiseltä), kun tuntuu että nyt sieltä jopa vastataan. Tänään kommunikoitiin varmaan varttitunti. Tippa linssiinhän siinä tuli... :sad010 Näin siis vetistelee henkilö, joka yleisesti ottaen on sitä mieltä, että tää raskaus on aika perkeleestä.

Voisin tietysti koittaa syyttää hormoneita...

Voiskohan ihan ääsmarketista löytyä? Ainakin yhessä ääsmarketissa oli kestovaippoja, joten oletan että suojiakin vois olla (siel missä on tutit sunmuut) tahi prisma / cittari? Huuto.netissä ainakin oli noitten firmojen myymiä suojia, eli siis käyttämättömiä aika edukkaasti. En aatellu hankkii itse enempää ku noi 2 paria, jos on hyvät ni sitte tilaa vaikka netistä, kestovaippakaupasta varmaan saa tilattua.

Mä oon kanssa huomannut, että höpöttely alkaa kumpuamaan jostain.. Kyl se kuitenkin tuntuu senverta urpolle, ettei montaa sanaa oo sanottu, mutta kuitenkin. Veikkaan että tätä kesälomaa kun kuluttelee aika yksinään, niin alkaa toi pulputtaminen tulemaan ihan väkisinkin.. Mökkihöperyyksissäni pölisen sitten :D

Prismassa kun katoin joku aika sitten löysin vaan niitä kertakäyttösiä suojia. Ei nekään järin tyyriitä ollu, joten ostin varuilta pakkauksen niitä, jos nyt satun sit kuitenki alkamaan vuotaa, kuten moni täällä :rolleyes:

Täällä on toi maidon vuotaminen jääny joka päiväseks riesaks. No suojillahan siitä selviää, mut olishan tuoki voinu alkaa sitten vasta myöhemmällä :D Töitä vielä muutaman viikon rutistus, sitten muutto uuteen kotiin ja vihdoista viimein kaikki valmiiks vauvaa varten. Täytyy vaan toivoa, et vointi sallii puuhastella loppuun asti eikä vaavi ota varaslähtöä syntymään. :)

Saa nähdä mitä kesästä tulee ison masun kanssa :) Tyttöä odottaessa oli kesällä viikkoja vähemmän (syntyi joulukuussa 2012) niin ei ollut niin tukalaa vielä.. Nyt onkin ollut kaikenlaista vaivaa, mutta vihdoin iskias kipu tuntuu helpottaneen!! Ihanaa! Toivottavasti jatkuis näin, on se vaan niin kiusallinen vaiva ja rajottaa niin paljon. Tänä kesänä aion kuitenkin nauttia kesästä niin paljon kuin vain mahdollista tuon ihanan tyttösen kanssa <3 ja miekkosen myös :) Pitää nauttia nyt, ja viettää laatuaikaa neidin kanssa kun vielä on vaan yksi lapsi, kohta se elokuu jo koittaa ja arki muuttuu taas toisen lapsen myötä :) Nukutaan täysiä yöunia, herkutellaan ja ulkoillaan paljon.. Lisäksi tietysti tehdään jotain pieniä kesäretkiä ja uidaan.

Mulla ei onneksi maitoa ole vielä tullut ja toivon, että se tapahtuukin vasta vauvan syntymän jälkeen :) On ne liivinsuojat aika hiostavia näin kesäaikaan.. Esikoisen kanssa en edes alkuimetyksien jälkeen jaksanut niitä aina kotona käyttää, neiti kun oli tasaisin väliajoin rinnalla ja söi aina molemmat rinnat kerralla niin ei sitä maitoa ehtinyt ylimääräistä valutellakkaan, aika harvoin kävi niin :) Mutta ihmeesti sitä maitoa vain riitti, neuvolassa aina neuvolantäti sanoikin, kun epäilin omaa maidon riittävyyttä kun sitä ylimääräistä ei tullut paljoa.. Vaikkakin tytön paino nousi kohisten ja posket senkun pyöristy ;) Että taitaa äidiltä tulla maidon sijasta kermaa :) Mutta niin mulla oma paino tippu kahdessa kuukaudessa niin (neuvolan jälitarkastuksessa kun katsotaan sitten myös äidin paino), että oli enää kilo raskauskiloja jäljellä ja niitähän tuli kaikkiaan 17 kg. Tyttö painoi syntyessään 4 kg. En siis jaksa stressata mistään painonnousustakaan, tulee mitä tulee, toivon että lähtisi yhtä hyvin sitten pois taas. Jos ei, niin sitten sen eteen tehdään töitä :)

Vauva liikkuu ja pyörii kovasti masussa <3 Isosiskokin osaa jo kertoa, kun kysyy mikä on äidin masussa niin "vauvvvva" <3 Kovasti myös nukkeleikit alkanut kiinnostamaan, saikin ensimmäisen oman nukkensa tossa ja kovasti sitä mukana kantelee, pussailee ja halailee :) ihanuus!

Odotan ensimmäistäni ja raskaus tuli vähän "yllättäen" kun oli vielä sopiva ehkäisy mietintävaiheessa :grin Minulla meni osa odotusajan ihanuudesta täysin harakoille stressin ja uupumuksen vuoksi (kiitos työnantajan huonon kohtelun), mutta onneksi pahin on jo helpottanut :) Innolla odotan kesäkuun loppua kun soppari päättyy ja vapaus koittaa!!! :grin

Ihanat potkut sun muut pyörimiset ovat täälläkin arkipäivää ja niin se vaan minäkin olen ruvennut mahalleni juttelemaan, vaikka alkuun se tosiaan tuntui todella hölmöltä..laulamaan en sentään ole vielä ruvennut, katsotaan sitä sitten kun aivot nollautuvat lomailukuntoon :cool01 Välillä on ukkokin naureskellut ja ihmetellyt kun olen pikkuiselle sen potkuja kommentoinut :grin

Miehellä on edellisestä suhteesta 3-vuotias poika, joka on todella innoissaan tulevasta pikkusisarestaan :) Kovin haluaisi jo nähdä vauvan ja haluaa myös rasvata oman mahansa kun näkee minun rasvaavan omaani :grin Arpia ei ainakaan vielä ole tullut, saa nähdä sitten ilmestyykö niitä sitten lähempänä h-hetkeä. Siis minulle, ei pojalle! Vähän on sekin mietityttänyt että kuinkahan kirjava sitä sitten kaiken jälkeen mahtaa oikein olla..kiloja kun on kuitenkin tullut aika reipasta tahtia ja kyllähän tuo masukin tuosta vielä kasvaa :grin

Maitoa on tullut aika vähän, muutaman kerran (varsinkin helteellä) vasen tissi vuosi ympäriinsä kun ei ollut rintsikoita juuri sillä hetkellä päällä. Totesin myös että ainakaan kuumilla ilmoilla ne kertakäyttöiset liivinsuojat ei toimi minulla ollenkaan, eli kestoja ajattelin seuraavaksi kokeilla.

Vihdoin sain tänne edes jotain kirjoitettua, eipä siihen mennyt kuin melkein se puoli vuotta :grin. Aiemmin olen vaan taustalla näitä juttuja lukenut ja ne ovatkin aika ajoin olleet henkinen pelastukseni arjen koetellessa :wink

Ihanaa kesän alkua kaikille ja onnellista odotusta!

Hep! Kestoliivinsuojia löyty cittarista, joku 6 euroo neljän pakkaus :)

Miten te kestätte nämä helteet? Koko ajan on niin älyttömän tukala olla! Kaupassakin tekis mieli jäädä sinne pakastealtaiden luo päiväksi.. :grin Vähän väliä saa haukkoa happia ja huokailla syvään. Masussakin tuntuu välillä niin epämiellyttävältä! Yritän tässä helpottaa oloa juomalla ja suihkulla.. Ei ole raskaus ja kesä kyllä yhtään kiva yhdistelmä.. :confused:

Mä en ole muutenkaan mikään helleihminen, joten koville kans alkaa välillä ottaa. Mut jatkuva juominen tuntuu ainakin mulla helpottavan oloa. Tosin siinä on se varjopuolensakin, mutta on pienempi riesa kuin heikko olo. Lisäksi aloitin lisämagnesiumin, kun etenkin öisin veti jaloista suonta ja päivisin supisteli. Helpotti sitäkin. Mun monivitamiini kun ei sisältänyt kuin 48% päivän tarpeesta. Asioita tehdään voinnin mukaan, eli joko lötkötellään riippumatossa tai kaivetaan kukkapuskissa. Aikataulutus on ihan turhaa. Kun otta rennosti, niin jaksaakin paremmin. Mut kyllä on alkanut töissäkin tulla jo se äippälomaa odotellessa- fiilis aika voimakkaasti... No 12 työaamua enää maksimissaan :)

Meillä on makkarissa ja olkkarissa kattotuulettimet, niiden avulla sietää. Vettä menee ihan järkyttävästi, pitäs aloittaa lisäsuolan käyttö (siis vaaleanpunaisen vuorisuolan) ettei ala heikottaa. Magnesiumia oon vetänyt aika reilusti koko raskauden ajan, multitabsin raskausvitamiinissa on jonkun verran ja lisäksi vetelen magnesiumsitraattia normiannoksella (magnesiumsitraatti on siis parempi ja se imeytyy paremmin kun se kaupan tavara).. Eipä oo krampit vaivannu ja uskon, että vaikuttaa myös uneen parantavasti.

Mä kävin aamusta aikaseen lenkillä, jakso tunnin remuta, sairaalan lainaaman raskaustukivyön avulla. Ihan ok kapine. Päivät menee ollessa, en tee mitään järkevää. Joka päivä koittanut käydä ulkona tekee jotain, on tässä ollutkin kaikkea, perhevalmennusta ja muuta.

Nyt on alkanut vatsalihaksiin kiristämään ja olo on lievästi sanottuna tukala. On sellainen olo kun olis liian pieni korsetti päällä, maha koittaa tursuta ja työntää korsettia löysemmäks ja sitten sattuu. Sellasta pientä repimistä joka puolelta mahaa. Ei oo vielä tullutkaan raskausarpia, joten varmaan niitä nyt alkaa tulemaan.

Turvottaa... Ihan parissa päivässä tullut reilu 2 kiloa, sormukset ei irtoo ku väkivalloin ja on aika tönkkö olo. Hiton helteet kun tekee tätäKIN.. Näköjään aina kun tulee tälläi kuuma ilma, ni siunaantuu se pari-kolme kiloa ihan yhessä yössä. Maanantaina on neuvolaterkkakin, tuleekohan jo nyt sanomista tosta painosta. Nyt siis paino on noussut jo 16 kiloa, viime neuvolasta (4 viikkoa sitten) painoa oli tullut 10 kiloo.. :oops: Vois olla kylmä kesä mun puolesta.

Täällä helteistä selvitään kylmällä juomalla ja tuulettimen avulla.. Viilennin on mahtava keksintö, mutta arveluttaa sähkölasku, mitä se mahtaa olla..... Mitäänhän ei pysty tekemään ilman, että hiki puskee pintaan..

Mua auttoi, kun pystyin olee helteet mökillä, oli ihanaa, vaikka oonkin tosi turvoksissa. Kävin uimassa monta kertaa päivässä! Tsemppiä kaikille, yritetään nauttii niistä asioista mistä voidaan ja muistetaan että täällä on lupa myös valittaa kohtalotovereille kun siltä tuntuu! :D

Takaisin