Kesäkuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun puolesta voidaan myös ns. uusi lista tehdä sellaisista heinäkuisista, jotka enemmän täällä kirjoittelevat, mutta että tuota aiempaa listaa ei hävitettäisi mihinkään.
Kun onhan niitä jotka ei niin aktiivisesti kirjoita mutta saattaa käydä lueskelemassa, niin kyllähän hekin listalla voivat olla.
Mutta sellainen toinen lista, josta pystyisi nopeasti tsekkaamaan ns. niiden aktiivikäyttäjien tiedot, joiden kanssa täällä enemmän kirjoittelee, olisi myös kiva... kun vaikka täällä pörrääviä ihmisiä ei "tunne", niin silti tuntuu aika tiiviiltä tämä ns. aktiiviporukka :)

Kuka sellaista haluaisi alkaa tekemään? Mä olen nyt pitänyt sitä vanhaa listaa, ja aloin pitämään tuota syntyneiden listaa...

Eilen sain viimein kesäkukat laitettua, ei parane kertoa miehelle paljonko niihin meni rahaa :oops:
Kahteen isoon kukkalaatikkoon (n. 1m x 0,5 m), kahteen ns. parvekelaatikkoon, kolme amppelia, neljä normikokoista pyöreää ruukkua ja yksi iso pyöreä ruukku...

Ja nyt on kyllä selkä tohjona, samoin lonkat, ja vasemmassa pakarassa iskias-kipua :confused: Mies eilenillalla jo vähän hieroi, mutta pitääpä pyytää josko tänään voisi uudestaan hieroa.

Mua on alkanut jotenkin ihan kauheasti ärsyttämään tyypin hikkailut. Se tuntuu jotenkin niin inhottavalta :confused: Mutta toisaalta, se on tärkeää hengitysharjoitusta edelleen hänelle, joten kestettävä on...

Tein sitten eilen sellaisen mansikka-kakun, jota olen jo viikonlopusta saakka himoinnut :p Käytin siis ihan kaupan valmista torttupohjaa. Kostutin sen päärynämehulla, päälle vaan kermavaahtoa ja tuoreita, suomalaisia mansikoita! Syötiin heti yli puolet miehen kanssa :grin

Siis mistä saa suomalaisia mansikoita jo?!
Oon oottanu niitä tässä jo pari kk :D

^ Aika monestakin paikkaa alkaa jo saamaan :) Ovat vaan vielä aika hinnoissaan kuulemma, mies osti kaksi pientä rasiaa...

Ostin viime viikolla prisman marjakauppiaalta, 10€ litra, mutta maistu ihan oikeille mansikoille, siis suomalaisia. Ai, että! Pakko saada tällä viikolla uus satsi.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

• Tykkään
Reaktiot: tiu
Sain eilen anopilta raparperia, tänään siis pitää leipoa piirakka ja tehdä vanilija kastiketta <3 Aattelin pari kuivakakkua tehdä samalla pakkaseen vierasvaraksi, onpahan jtn tarjottavaa kun vauvan nuuskuttelijoita tulee kylään :) Tiikerikakun ja pätkiskakun teen tänään ja jonku suolasen piirakan siihen lisäksi joku muu päivä.. Sit ostan kaupasta raakapakasteena pullaa pari pussia, saa luvan riittää tarjottavaks :) Keksiä on turha tähän talouteen ostaa etukäteen ku mä napsin ne tuolta kaapista makeenhimooni aika tehokkaasti :grin

Tytöllä enään 4 päivää hoitoa jäljellä... Vähän kyllä kauhistuttaa miten jaksan ku tyttö on koko aika mun kimpussa, pientä mustasukkasuutta jo ilmassa. Onhan toi iso tyttö jo, 5 vuotias,mutta hän ei oikein tahdo ymmärtää et äiti ei samnlailla jaksa touhuta, niin pahottaa mielensä raukka :sad001 No tänään koitan tsempata ja jaksaa leipoa tytön kanssa :)

Torilta kun ostettiin mansikoita niin oli pikkurasia 5egee, ehkä joku 300g. Ja ne mansikat oli aivan jättiläisiä, rasiaan meni 6kpl.

Ihana ilma, ei sit yhtään hiostava... Ukkosta odotellessa.
Alotettiin patteriremppa olohuone+tuleva lastenhuono, ja tänäämpä päätin reipastua ja sain jopa putket maalattua kertaaltiin. Jos illemmalla sais toisen kerroksen. Jospa tuo miekkonenkin olis tyytyväinen ku ees yritän osallistua, tosin vannotti etten saa kiivetä keittiötikkaiden toiselle askelmalle, ekalla ehkä myöntyy. Noh, pakkohan sille toisellekin oli kiivetä ettei mene pelkäks kurkotteluks (mut ei kerrota:wink) Tää kämppä on ku pommin jäljiltä, just mahtuu jonneki istumaan, vieraita on aivan turha kuvitella kutsuvansa... Jospa ennen synnytystä sais johonkin malliin, kehtais jonkun päästää sisällekin, tosin ulko-oven edustakin on täynnä roinaa...

Meillä vielä 9 hoitopäivää jäljellä, tiiä sit ripottelisko niitä ihan koko kuulle, vaiko mitäkö tekis... Ja syksyä jännitän, kuin paljon menetetään hermomme toistemme kans. Mut kait me kestetään...

• Tykkään
Tää on kyl niin syvältä.. Tekemistä riittäis mut ei vaan saa mitään aikaseks, jotenkin ottaa taas päähän niin ettei kiinnosta tehä mitään.. o_O Joutuu kyl melkein kattoon telkust ohjelman mis 45v. äiti odottaa perheen 19.lasta!!!!! Siis WTF??!!! :eek: Tost ei kyl pysty sanoo muuta kun et toi on jo sairasta!!!!!!!!

Eilen nautittiin miehen kanssa Naantalin kylpylässä, Myllyn kautta tultiin kotiin, sieltä ostin nyt ensimmäiset vaattet kokoa 50, jotka ei ole käytetyt, Kappahlista vanhan ajan roosaa, body, housut ja hattu kotiintulo vaatteiksi:), ja illalla viimeinen synnytysvalmennus, nyt sit pitäis osata hengittää...:p
Ihana auroínkokin paistaa...mutta kun ei oikein jaksa ulkona istua, parempi viltin alla sohvassa koiran kanssa!:cool:
Tuntuu epätodelliselta että nyt niitä vauvoja sitten oikeasti alkaa syntymään, ei tämä pallomaha sittenkään ole tässä ikuisesti!:rolleyes:

Pitääki käydä vähän etsimässä niitä mansseja :cool:
Mulla on jotenkin epätodellinen olo, että tuolla mun masussa kasvaa ja elää kaksi pientä ihmistä ja kohta ne on täällä maailmassa ihan oikeasti. Tää aika on menny niin nopsaan että tuntuu kun ei ois ehtiny yhtään valmistautua. Mä en oo vielä valmis! :eek: ja silti toivoisin että tulis jo pian ulos..
Ja minkälaisia tyyppejä noi oikeen on ja osaanko edes hoitaa niitä??

Hahaha!!! Ei jumankauta mikä ohjelma toi mistä puhuin!!! Koko sakki oli ohjelman aikana yhtä hymyä ja onnelista 20 hengen perhettä, lopussa kun äiti synnytti sen 19.lapsen niin koko synnytyksen ajan hymy namaalla ja tukka vimpan päälle, ponnistaessa naama ei edes värähtäny ja kun sai lapsen ulos niin nousi samantien istuun kun mitään ei olis tapahtunu.. :grin Tosin voihan se olla et jos on 18 mukulaa pullauttanu ni voi olla paikatkin sillä mallillaan.. :grin Ja mikä parasta niin kaikki nää lapsethan oli jumalan työtä! :wink

TinttuMaaria, ihanan lahjan kyllä sait, varmasti paransi päivää.

tiu, samanlaisin ajatuksin liikenteessä täälläkin ja meille on tulossa vaan yksi pieni. Ja luulisi että kun oon jo kerran saanut yhdeksän kuukautta valmistautua vauvan tuloon, niin olisi jotenkin seesteisempi ja valmiimpi siihen että kohta täällä kotona meitä onkin kolme. Itseä tällä hetkellä stressaa eniten varmaan se että tukijoukot on ihan eri puolilla Suomea ja me ollaan täällä miehen kaa kahdestaan. Varsinkin kun mun kolmekymppinen mieheni muistuttaa välillä teinipoikaa tietokoneineen ja yövalvomisineen.

Mie oon ihan juurtunut istuskelemaan meidän parvekkeelle, täällä on aivan parasta nauttia ulkoilmasta ja auringonpaisteesta. Meidän ja naapuriparvekkeen välissä on peltiseinä joka sitten sopivasti estää kuumimman päiväauringon osumisen meidän parvekkeelle. Sitten vielä kun asutaan lähellä merta niin täällä käy usein aika mukava tuulenvire. Nyt kun tää liikkuminen on ollut tosi vaikeaa ja koirankaan kanssa ei oikein pysty lenkkejä tekemään, niin parvekkeesta on kyllä tullut tosi tärkeä kun voi nauttia helposti ulkona olemisesta.

Mun tekee myös mieli mansikoita, toissapäivänäkin kun istuin Prisman aulassa oottamassa miestä mansikkakojun vieressä, näytin varmaan kuolaavalta koiralta, sen verran ihanalta ne mansikat siinä tuoksui. Onneksi pahimpaan mansikan himoon voin napsia meidän amppelimansikasta marjoja.

• Tykkään
^^ no huhhuh!!! :grin

Yyh, pihalla on läkähyttävän kuuma, oonki vaa märehtiny sisällä suurimman osan päivästä ku ei jaksa tota auringon paahetta nyt yhtää! Sain maalattua vähä muksun huonetta sentää ni jotai edistystä sielläki tapahtuu :grin
Oi että ku kävi tekee kauheesti mieli nyt mansikoita.. :p

Anhe, sama homma kun sukulaiset asuu tuntien automatkan päässä ni kyllähän se stressaa! Mut onneks on muutama ystävä joita voi hätätilassa pyytää apuun. Täällä on ainakin myös älyttömän hyvä palvelu perheille että saa jonkun ihmisen kotiin vaikka ihan pariksi tunniksi auttelemaan lasten ja kodin kanssa. Ja käsittääkseni tällasta palvelua saa kaikki joista vähänkin tuntuu ettei omin voimin jaksa arkea pyörittää. Ite ainakin aion hyödyntää jos siltä tuntuu. Uskon että se pieni apu kerrankin viikossa tuntuu isolta! Tais maksaa 11-22e riippuen tuntimäärästä :)
Kannattaa selvittää onko omassa kunnassa tollasta ja varsinkin jos tukiverkosto kaukana!

Täällä tulee vettä ku saavista ja varmaa kohta ukkostaa! :D
Poistuis se hiostavuuski.

Mä ostin suomalaisia mansikoita pari viikkoa sitten ja oli kauhea pettymys.. josko nyt uskaltaisi kokeilla uudelleen jos niistä löytyisi makeuttakin tällä kertaa!

Mun ostamat suomalaiset on kyllä maistunu ihan oikeilta. Ei tietenkään vastaa oman maan mansikoita (bytheway, hirveenä jo mansikankukkaa), mut siis maistuu mansikalle.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin