Kesäkuun kuulumiset

Heippa kaikille! :)
Oon teitä alusta asti seurannu, mutta nyt on jo ihan pakko itekki kirjottaa! Eli mulla lähti eilen 31vko käyntiin ja mulla on ollu nyt neljä päivää sellasta limaista vuotoa, onkohan se ihan normaalia? Ei kuitenkaan verensekaista oo. Vähän silti pelkään et nytkö se limatulppa on jo alkanu irrota?
Mulla on ens viikon torstaina muistaakseni neuvola, pitäsköhän mun yrittää oottaa sinne asti vai pitäsköhän soittaa jo aikasemmin jonnekki ja vähän kysellä?
Kahtena päivänä kans oli melko kovia menkkamaisia kipuja sun muita, mut tänään ei oo taas ollu... Ehkä mää stressaan vaan ihan turhasta?


 
eilen tuli käytyä sokerirasituksessa ja siinä ei ollu mitään häikkää  ja tänään oli minun rinsessan sydämen rakenne kontrolli ja lääkäri totesi että kaikki on niinkuin pitääkin että ei syytä huoleen ollenkaan ainut vaan että vaavi on alipainoinen kuin mitä käyrien mukaan pitäis olla...
vaan ei tässä mitään käyrälasta ollakaan tekemässä emoticon  .... painoarvio oli 853g kun pitäis olla 1000g ....

Juhannus tuli vietettyä kavereiden kanssa mökillä uimisen ja saunomisen merkeissä... emoticon 
äippäpakkauskin saapuisi 2viikon kuluessa emoticon

 
suna-

tervetuloa joukkioon :)
itelläni oli esikoisen odotuksessa valkovuoto todella runsasta ja limaistaki et voisko kyse olla siitä? limatulppa kun mulla sillon irtos niin se oli ihan kirjaimellisesti semmosta venyvää jojooo :DD hyi! mut ikinä ei oo minusta turhaa kysellä asiaa neukusta tai synnäriltä jos jokin mietityttää. menkkasärky on supistusta ett otahan hiukka rennommin :)
 
Ihanaa kun on taas lämmintä ja huomenna on neuvola ja lääkäri, päästään kurkkaamaan että onko lisää muutoksia tapahtunu kohdunsuulle..  Ja tuleekohan nuottia ku paino on vaan noussu nyt noin puolkiloa lähtöpainosta, ku paino on tippunu..

Suna: Mulla ainakin huomasi milloin se limatulppa irtosi, oli se niin limaa ja mulla oli sellasta kellertävää se vähän ku hyytelöökin olisi ollut, HYI :D mut kannattaa soittaa, ku miettiä ja huolehtia..
 
Kiitoksia xiinalle ja iduskalle vastauksista, rauhotti vähäsen mieltä :) Jos tota kerralla selvästi enempi tulee niin voisin soittaa, muuten yritän ehkä pärjätä sinne neuvolaan :).

Mukavaa odotusta kaikille! :)
 
Joku kirjotti tähän et kannattaiskohan perustaa uus masugalleria ja neuvola foorumi, niin kannatan. Ku ei noi oo toiminut nyt pitkään aikaan :o
 
Jos oikein muistan, niin joku kyseli joku aika sitten tukisukista...?
Käytin nyt tässä raskaudessa ja esikoisen kohdalla joka päivä töissä tukisukkia. Itse ainakin huomasin niistä olevan hyötyä, kun koko päivän olen jaloillani, tavaraa kun hyllytän kaupassa. Nythän en enää töissä olekaan, kun kesäloma alkoi rv 26 ja esikoisen kohdalla jäin saikulle rv 32.
Apteekista olisi varmasti saanut parempia tukisukkia, mutta nuukuuksissani ostin muutamat halvat vain kaupasta. Tuntui, että selkä- ja jalkavaivat vähenivät sukkien kanssa. Turvotusta minulla ei ole ollut, joten siihen en osaa sanoa miten sukat auttavat.
Mutta suosittelen ainakin kokeilemaan tukisukkia!

En tiedä mistä olen perinyt nuo kaksi suonikohjua jalkoihini... Äidilläni ei ole suonikohjuja, varmaan anopin jaloista ovat hyppineet minulle... Molemmat tulivat esikoista odottaessa, mutta jäivät aika pieniksi. Tässä raskaudessa oikean jalan kohju on edelleen "pieni", mutta vasemman jalan suonikohju tuntuu kasvavan silmissä... Se on varmaan 5cm halkaisijaltaan ja vielä polven alapuolella ulkosyrjällä eli se näkyy lyhkäsempien housujen kanssa ihan selvästi. Varmaan tuo seisomatyökin on tehnyt osansa...

Täällä muuten voidaan ihan normaalisti, kuumuus ei tunnu haittaavan. Paitsi öisin, kun muutenkin saa huonosti nukuttua. Lenkilläkin jaksaa vielä ihan hyvin 6-8km kävellä. Välillä pitää ehkä hidastaa tahtia.
Nautitaan nyt kun on lämmintä!
 
Heipparallaa!!

Sokeritesti takana, kauhee pääkipu iski kun ei saanu kahvia aamusta juoda Eikä toi nyt niin paha ollu mitä kauhukuvia kaikki maalailee, ainoastaan se odottelu oli tylsää, eka tunti meni ihan kivasti kun luki kirjaa mutta toista tuntia en enää jaksanu lukea, onneksi telkusta nyt sattui tuleen joku ihme sarja mitä katoin.
Täällä sai valita sitruunan ja appelsiinin väliltä makua litkuun, otin sitte sitruunan kun se täti sanoi että se on raikkaampi, eikä se itseasiassa niin pahaa ollut Kyllä se kuivaan suuhun maistui ihan hyvälle.

Eilen jäin oman torpeedon alle, koira juoksi suoraan jalkoihin ja lysähin sitten sen päälle ja väänsin nilkkani, nyt sitte nilkutetaan aurinkotuolista jääkaapille, heheh. Vähän on turvoksissa nilkka mutta sämpylä ei kait välittäny sen kummosempia, varmaan luuli olevansa huvipuistossa.

aurinkoista päivää mammat, tää lähtee ulos!
 
Huomenna vielä töihin ja sit alakaa loma!!! Eikä tartte sit mennäkkään kun vasta ens kesänä!!! Kyllä tätä on ootettu!

tukisukista: Mulla on kans ollu käytössä esikoista oottaessa. Ovat vielä pysyneet kaapissa kun ei ole turvotusta pahemmin ollut, eilen itseasiassa ekan kerran. Täytyy kohta kaivaa naftaliinistä, ovat kyllä sen verran hyvät kapistukset!!!! Kannattaa kyllä hankkia kun eivät kummiskaan kovin kalliita ole.

annukas: Mulle kävi esikkoa odottaessa vähän köpelömmin kun sulle... Meiän koira (iso estrelanvuoristokoira) jyräs mut vahingossa kun innostui niin kovin ja mä liukastuin ja vedin suoraan mahalleni jäiseen maahan viikkoja silloin kasassa tasan 30. Säikähin ihan pirusti kun rupes kivistään massua ja en tuntenut liikkeitä pitkään aikaan, jouduin jyväskylään keskus-sairaalaan meneen tarkistukseen, ultrasivat ja tekivät paino-arvion joka 1800g lohduttivat että vauvalla näyttäisi olevan kaikki hyvin ja vaikka nyt syntyisikin niin on jo "hyvän" kokoinen,  mutta tarkkailuun pitäisi vuorokaudeksi jäädä. siellä sit osastolla yön vietin ja paria kipeää supistelua lukuun ottamatta ei mitään... Selvittiin siis säikähdyksellä!! Onneks istukka oli takaseinässä!!!! En ole ikinä säikähtänyt niin paljon kuin silloin!!!
 
Mulle noi tukisukat on uusi juttu. Niitä voisi kokeilla syksymmällä. Turvotukseen auttavat ilmeisesti, mutta auttaako johonkin muuhunkin? Itse olen vannonut tukivyön nimiin aikaisemmissa raskauksissa. Tällä kertaa en saanut siitä jotenkin hyötyä, se vaan painoi ja ahisti. Mutta kokeilin jälleen ja avot! Kauppareissu oli melkein tuskaton!

Odotan kärsimättömänä äippäpakkausta. Eikä sitä vieläkään tullut, ei siis tänään, mutta ehkä huomenna. Onko teillä pitänyt se kaksi viikkoa paikkansa? Onhan tossa välissä ollut tosin juhannuskin. Ja vaavin huoneessa kaksi seinää on jo melkein maalattuna! Enää toiset kaksi seinää, lattiat ja listat. Ja kaappikin olisi kiva. Näin jo unta että hain laitokselta vauvaa eikä mulla ollut muuta kuin sänky, jossa ei ollut patjaa, ei vaatteita eikä mitään. Mielikuvitus teettää kaikenlaista pientä kivaa. Oli vähän ahistava herätä. Mutta sopivaa (ei liian kuumaa) kesää kaikille.
 
Mulla Rominna tuli ma 13.6 Kelan laput postista ja äitiyspakkaus tuli muistaakseni tiistaina 21.6. Tai sitten keskiviikkona. Mutta vähän reilu viikko. Mahtaa sullekki pian tulla, kerta samassa "kaupungissa" asutaan...
Ostin esikoista odottaessa sen Anita tukivyön, mutta en silloin, enkä nytkään saa sitä oikein sopivalle kohdalle... Toki se vyö auttaa lenkillä, mutta painaa jotenkin masuun, että minua ainakin pissattaa vain koko ajan... Joten en ole juurikaan tässä raskaudessa tukivyötä käyttänyt.
Välillä olen laittanut lenkille napakan masutuubin kaksin kerroin alavatsalle.
Mulla ainakin tukisukat veivät työpäivän jälkeisin jalkojen pakotuksen kokonaan pois. Samoin iskias-tyyppiset kivut selästä ja pakaroista. Nyt en ole kotona tukisukkia käyttänyt, mutta kannatan tosiaan tukisukkia kokeilemaan.
 
Satu84, mulle ois kyllä käyny köpelösti jos oisin mahalleni laskeutunu, mulla on se istukka tossa etuseinässä mutta onneksi vaan kylelleni tömähin ja koira riepu alimmaisena, säikähettiin siinä molemmat mutta liikkeitä tuntu jo samantien ko pääsin istuun sisälle

Voi pirskatti mikä pääkipu sitte vaivasi koko päivän ja vain siks ettei aamukahvia saanu ajallaan, onneks alkaa jo vähän helppaamaan.
Kävi tässä yks toinenki päivä ko oli neuvola-aika ja meillä oli putkoset töissä ja olivat katkasseet veden aamusta, jäipä sillonki kahavit keittämättä ja menin ihan tuskaisena neuvolaan, neuvolatäti toi mulle heti kupin kahvia mutta sillonki oli jo myöhästä

Mulla ei oo vielä ainakaan jalkoja turvottanu, varmaan johtuu siitä että ei mulla täällä kotona ole edes sukkia jalassa ko hipsin varpasilleen pihalla, tekkee niin mukavaa aamusta pyöriä tuolla kun on vielä aamukaste nurmikossa. Sillon vaan jos lähtee kauppaan pistän ainaki kengät jalkaan, harvemmin kesällä sukkia edes.

Hyviä iltoja!
 
kaatumiskokemus löytyy täältäki.
odotin esikoista ja rv36 kompastuin ja kappas kummaa rojahdin aivan suorilta vatsalleni ja istukka etuseinässä :S Mutt,ei käyny kuinkaan,onneksi! :) vauva säikähti niinku äitensäki ett v'hä aikaa oli sykkeet melkosen tiuhat mutt rauhottu aika pian.Satuin oleen sopivasti neukun pihassa ku kaatusin ja siit' sit suoraan petille makaamaan :D mut kävi kyll melkonen tuuri ett istukalle ei tapahtunu mitään! ei pieniäkään repeemiä ollu tullu :) ja aika lujasti tosiaan kaaduin vattalle vaikka laitoin kädet vastaan niin aavistuksen myöhässä.kävi niin äkkiä se kompastuminen.
 
Hellurei ja hellät paikat!

Mää oon ihan naurettava lyllerö! Kävelin eilen illalla 3 km 50 minuutissa. Bonuksena sain sisäreisiin hiertymät, kun en tajunnu että nihkeä nahka saa sellaista aikaan :D

Rominna: hain äitiyspakkausta 1.6., päätös oli tehty 14.6., tuli postissa 17.6. ja postin saapumisilmoitus itse paketista 24.6. Haettiin se toissapäivänä ja olipa siinä miehellekin paljon ihasteltavaa ja ihmeteltävää. Varsinkin kondomit oli se iso HÄH :D

Kävin tänään tärskyttämässä kaveria ja hänen puolivuotiastaan. Vaihdettiin ajatuksia ja huh, saadaan turvakaukalo heiltä, kun tuo kaveri ehtii juuri kasvaa siitä ulos. :)

Jotenkin tämä masu kerää kommentteja ja silittelyjä ja kaikkee ihmisiltä joita en ole ehtinyt keväällä näkemään tai jotka ei oo tajunnu että en mää ookaan lihonu, vaan..! Tuntuu hassulta ku kaikki on että "vasta syyskuussa"? Hei haloo, 20 min päästä on jo heinäkuu, ja välillä tuntuu että syyskuukin on ihan liian pian!

Seuraavaksi kylymään suihkuun ja ansaitusti pitkälleen. Oon tänään ollu talkoilemassa eli siivoilemassa yhdistyksen tiloja ja tehny vihoviimesen oiekan työpäivän. Tuntuu vähän hassulta, kun oon aina ollu työorientoitunu, niin nythän en tiedä milloin edes menen seuraavan kerran töihin, kun mitään back-up-keikkoja ei oo sovittuna.. Ihana vapaus! Vielä ku ukko pitäis ittesä leivässä niin mää voisin alkaa vaan mammailee! :)

Iloa kuun vaihteeseen kaikille!

T. yksi suonikohju nähtävissä -Hele
 
Huhu,

täällä muutto takana. Jalat on ollu pari päivää järkyttävän turvoksissa ja oonkin lähestulkoon istuskellu ja käskyttänyt miehiä. Harkitsen tukisukkia, mutta ajatus sukista kesähelteellä ei oikein houkuta. Tuntuu toi hellekin nyt ylivoimaiselta. Sitä oottaa vaan et tavarat on paikollaan ja pääsee soffalle vaan löhöömään. Onneksi mies on mukisematta hoitanu muuton ja antau mun levätä.
 
Vielä kerran kesäkuulle. Joku pätevämpi saa aloittaa uuden kuun. Mulle uusi aihe ei auennut.
Ne kondomit, on varmaan imetysajan ehkäisyä ajatellen. Kun silloin joskus kun esikoiseni sain meille painotettiin että imetys ei ole luotettava ehkäisy, ja ennen jälkitarkastusta eikä välttämättä heti sen jälkeenkään saa muuta käytettyä. Kierukka saatettiin muistaakseni jossain vaiheessa asentaa jo jälkitarkastuksessa, mutta yleensä vasta seuraavien menkkojen alkaessa, ja kun tätä ei tiedä niin sitä seuraavien ... Mitään pillereitähän ei voi syödä kun imettää. Muuten, ennen kierukan asentamista täytyi olla voimassa oleva papa-tulos. Meniköhän niin että jälkitarkastuksessa se saatettiin ottaa että saatiin tulos itse kierukan asennukseen.

Odotan sitä äippäpakkausta mutta vaavinhuone on vielä kesken, pahasti.
 
Mäki oon tässä meittiny tota ehkäsyy tä jälkee, mutta en tiedä mitä.. Pillereitä en ala ikinä enään syömään, en oos yönyt niitä aianskaa 2 vuoteen, mul tulee niin pahoi sivuoireita nisitä vaikka on ollut matalahormooniset, musta tulee iha hirvee akka, mun mielialat  heittelee koko ajan ja oon iha raivotautinen :O niin siihe loppu mu pillereiden syönti. ja tää ei oo mitää alkuoireita avan , vaa se kesti niin kaua ku pillereitä söin ja reilu vuode jälkee vaihdoin pillereitä ja silti oireet oli samat. joten en enään niihin siis koskenut. Nyt oon miettiny vaihtoehtoi raskaude jälkee, mut eipä tuu mielee :/
 
Takaisin
Top