Kesäkuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mayday
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi ja voi, se on tällä eukolla enää yksi työpäivä jäljellä (ja sitä ennen vielä toi helatorstai vapaana). Hui sentään, sit saaki keskittyä pelkästään vauvajutskiin emoticon

Maanantaina onki sitten tiedossa sokerirasituskoe. Ei mua muuten se jännitä ku et se litku... Ja mä muutenki oon tosi huono aamusin saamaan mitään alas. Pahemmin vaivaa se ettei voi juoda sunnuntai-iltana enää sen puoli kaheksan jälkeen, syömättömyyden kaa pärjään paremmin.

Viikot paukkui ja niin paukkuu napakin, pikkunen rellestää niin mahdottomasti et mun maha elää ihan omaa elämää emoticon
Hassua ajatella että jos toi nyt syntyis ni ois aika hyvä todennäkösyys että se selviäis.... Vastahan mä testin tein emoticon

mayday: mulla on kans toi sokerirasituskoe edessä tossa perjantaina. Hyi se litku on jotain ihan kauheeta. Nyt jo ku ajattelen sitä, ni meinaa tulla ylös!

Ens maanantaina onkin sitten neuvolalääkäri ja 9.6 on 4D ultra <3 Hirveesti tässä taas tapahtuu :) Ihana nähdä tuo pikkuinen maha-asukkimme ihan kunnon laitteella <3 En meinaa jaksaa odottaa!!

Mites on muiden kesänalku sujunu? Ei tässä ole enään montaa kuukautta tonne syyskuuhun! Meinaa ruveta jo vähän jänskättämään ;)

Heippa jälleen, meillä yritetään rauhoittua. Lääkäri tosiaan patisti eilen saikulle. Menin aamuksi kutsuttuun palaveriin työpaikalle, ja ylläri oli melkoinen. Meillä oli tehty yritysjärjestelyjä! Mutta katsotaan nyt, pitäisi olla vielä työpaikka kun menen takaisin. Puoli yhteen siellä meni kun perkasit sähköpostia, tyhjensin puhelinta yms. Ensi maanantaina pitäisi vielä käydä puhumassa juoksevat jutut eteenpäin.

Maanantai jänskättää vähän muutenkin. Mulla on silloin äitipolille kontrolliaika tosta vaavin koosta, rytmihäiriöistä ja neuvola lääkäri pyysi niitä kirjoittamaan samalla koko kesän saikun. Lasten huoneiden järjestelyt saadaan vihdoin alkuun. Pyhänä alan siirtämään vaatteita kaapista toiseen, maanantaina saadaan nostoapua huonekaluihin ja sitten pitäisi päästä vaavin huoneen kimppuun. Siinä onkin enemmänkin hommaa, maalausta, kiinteiden komeroiden vaihtoa yms. ennen kuin päästään laittamaan mitään vaatetta yms.

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen... Mun pitäis olla vielä elokuun puoleenväliin asti SEISOMAtyössä! Saa nähdä miten pitkälle jaksan. No onneks on toi heinäkuu lomaa, muuten vaikuttais jo ihan toivottomalta. Eipä se auta kun mennä voinnin mukaan ja hakea suosiolla saikkua jos tuntuu ettei jaksa...

Ihanaa kun liikkeet vihdoin tuntuu kunnolla! Vasta pari viikkoa oon tuntenu liikkeet varmuudella ja pari päivää sitten mieskin tunsi ekaa kertaa vatsan päältä. Ja tänään on pirpana kyllä löytänyt jonkun zumba-vaihteen päälle kun koko päivän on ollut sellanen meno et koko masu hytkyy jo silminnähden.  emoticon

Rominna: mullakin alko saikku just tänään. On tuo kohdunkaula pikkusen pehmentynyt, että eivät uskalla laittaa mua takasin töihin. Ei mitään kamalaa paniikkia kuulemma ole, rauhallisesti pitää vaan ottaa.
Sanoivat että tuskin tulen enään töihin palaamaan, kun seisomatyötä teen. Loman kannaltahan tää nyt pitäis ottaa... mutta... nyt kun ajattelee niin tylsäks käy kyllä aika, jos syyskuuhun asti hengaillaan. Toivottavasti sulla olis työpaikka tallella, kun sitten töihin palaat :) Jos ne lupas, ni eiköhän sulla sit oo :D

Hemuli81: Seisomatyö on oikeesti tosi rankkaa! Varsinkin nyt kun on tuo maha ruvennut jo näkymään ja painamaan enemmän (ainaki mulla). Aika hurjalta tuntuu ajatus että menis ilman ongelmia, jos raskasta työtä tekee. Onhan niitä tietysti joiden raskaus ei oikeen tunnu missään, kaikki on edelleen helppoa jne... Toivotaan ettei sulle tule mitään kummallisempaa kipuilua, tai sellasta joka estää työssäkäymisen :)

Okei tää mun painonousu johtuu selkeesti tästä turvotuksesta. Mun jalat on ku sotanorsulla! ne pn nii turvonnu!! iha järkyttävää. Mulla on ollut aina tosi pienet nilkat ja näkyny noi jänteet niin ei näy enään mitään, ne on iha kauheet :S ja kyllä se kävellessäki tuntuu! Vaikee kväellä nopee ja pitkii matkoja. sormissa on ollu jo reilu kuuakuden turvotusta mut ei läheskää näi pahaa ku jaloissa! vatsassa mulla on alustasaakka ollut turvotusta mut ei joka päivä, välillä on iha järkyttävii turvotuksii vatsas et tekee iha pahaa. OOn ku pullataikina joka vaa turpoo :/ Mulla oli hmm pari viikkoa sitte tulul viel yli kilo per viikkom, iha kauheeta! nyt tänään kävin perhevalmennuskes terveyskeskukses (JOKA OLI TODELLAKI TURHA!! mä opiskelen lähihoitaja alaa ja mä tiesin nää kaikki, ja ne piti mua ihan täysin tietämättömänä siel, ei olult mitään hyötyä, jtoen en enään mene, meen vaan synnytysvalmennukseen sit kättärille) niin oli tullut viikossa vaan 400g, et huomattava ero aikasemmin, huh, vähän edes helpotti. Vaikka oon yrittänyt ettei tulis enään yhtää painoa.
Mulla on niin heikkokuntoki nykyää et eilen ku menin koirankaa jälkitreeneihin ja tein sellasen 15-20 askeleen jäljen niin mä hikoilin ku pikkusika, mulla ei ikinä hikoo päänahka nii hiukset oliki nyt iha likomärät ja sitä hieke vaa tippu! Samoin ku tänään olin töissä inventoimassa niin oli iha järkytttävä hiki päällä. Ei tässäs itte sen enempää. Tyttö potkii hirveetä tahtia päivittäin :D
24+5

Teidän tarinoita kun lukee niin minä olen päässyt kyllä sitten helpolla. Olen hoitoalallla ja nostelen toisia ihmisiä, myös paljon joutuu olemaan jalkojen päällä. Mutta olen jaksanut hyvin, ei mitään turvotuksia tai muita vaivoja. Toisinaan rankan työpäivän jälkeen vatsaa vähän kiristää mutta ei sen kummempaa. Vatsakaan ei ole juurikaan kasvanut, painoa tippunut n.7kg
Kesäkuu töitä, heinäkuu lomaa ja 10.8 äippäloma alkaa.

Mullakin vähän sama juttu kuin Osamalla, tällä hetkellä kaikki on ihan superhyvin! vointi on loistava. odotankin kauhulla milloin alkaa tulla vaivoja! 2 viikon päästä alkaa onneksi 3 viikon loma, ja sitten 13.8 jään lopullisesti lomailemaan :)
ja toivon ettei niitä vaivoja tulisi. toivottavasti teillä muillakin helpottaa!

eilen laitoin kelan paperit menemään...en malta odottaa että saisin jo sen laatikon kotiin :)

lueskelin tuolta viime kuukauden ketjusta että monilla kuivaa ja kutisee iho. itelläni kanssa kutisee mahaa ja rintoja lähinnä vähän väliä-> rasvailu auttaa.
apteekista saatavia perusvoiteita oon käyttänyt
aqualan plus (silloin kun en jaksa odotella kuivumista niin kauaa)
tai ceralan plus (silloin kun on aikaa enemmän :D )
pyytäkää lääkäriltä reseptit voiteisiin samalla jos on lääkärille asiaa, niin sitten niistä saa kela-korvaukset apteekista, hinnasta tipahtaa noin puolet :)

millonkohan sitä ceridal öljyä pitäs alkaa laittamaan tonne alapäähän? ajattelin kokeilla jospa siitä olisi jotain hyötyä :D haittaa nyt ei ainakaan ole..reseptillä sitäkin saa sitten edullisemmin!

Mun mielestä se sokerirasituksen litku ei ollu mitään kauheeta, vähän makeeta vettä. Pelkäsin että se on jotain laktuloosilitkun (ummetuslääke) kaltaista "siirappia", mut onneksi ei ollut. Hyvin meni litku alas. Ja tulokset oli normaalit.

Mun tiistainen reissu ei sitten peruuntunut, kiitos ihanien korjaamon poikien. Tankin luukku saatiin auki ja auto tankattua ja 3 päivän reissu äipän luona tehtyä :) Lomaa on vielä ensi viikko jälellä, mitähän tekemistä sitä keksisi...

zibbh Sen välilihahieronnan voi toki alottaa vaikka nyt heti, mutta aika useasti se on ohjeistettu aloittamaan rv34-35 tienoilla. Me taidettiin Jeminaa odottaessa alottaa se homma rv 34.

Täällä mm. löytyy ohjeet ja paljon muutakin mielenkiintosta asiaa! Mä esikoista odottaessa tykkäsin ja kahlasin koko sivuston läpikotasin :D

http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=28

Alkoi mahtavasti tämä kesäkuu, raskausihottumani on pahentunut ja eilinen päivä oli suoraan sanottuna yhtä h****ttiä, iho kutisi ja ihottuma levinnyt joka ikiseen sopukkaan mitä vaan voi ihmisestä löytyä. Oli aika pelottavaakin, iho oli aivan tulikuuma ja kutisi, en pystynyt ollenkaan istumaan-itkuhan siinä tuli ja pieni muotoinen paniikkikin! Sain onneksi nopeesti ajan lääkärille joka kirjoitti kunnon rasvaa minkä voimalla sain ihoni kuriin ja ihottuman rauhoittumaan ja nyt ollaan saikulla pari päivää-tässä odottelen että kello olisi jo puoli niin soitan tuonne Taysin ihonhoito puolelle, sain sinne lähetteen. Että kaikkea sitä voi tullakin näin raskaana, huomaan kyllä muutenkin että iho reagoi tosi herkästi kaikkeen ja aina sitä miettii että mitä uskaltaa suuhunsa laittaa ettei vaan laukeisi mitään uutta. Nyt olo ihan jees, kun rasva auttaa. Jännitän kovasti että mitä tässä vielä tulee. Onneksi poika potkii kovasti ja ilmoittaa itsestään niin tietää että siellä kaikki hyvin emoticon
Mutta näin täällä tämä kesäkuu alkoi toivotaan että loppuaika menisi sitten paremmalla onnella! Pitäkää mulle peukkuja että kaikki menee hyvin :)

Äitiyspakkaus kuulemma postitettu 1.6., tulisikohan se jo tänään vai vasta ensi viikolla, ei malttaisi odottaa.

Näköjään enää alle 100 päivää jäljellä, hiphei!

masu87. hui kuulostaa tosi ilkeeltä :( toivon mukaan tuo rasva nyt auttais niin hyvin että pääsisit ihottumista eroon!

-
mulle tuli tänään äitiysavustus tilille ja juuri sovin kaupat yhistä yhdistelmistä jokka haetaan huomenna :> uskaltauduin hommaan 3 pyöräset vaunut ABC-rodeo :) musta-punaset jokka sopii kummalle hyvänsä :>
koht pitäs kelaan lähteen viemään lastenkotihoidontuen+hoitolisän tarkistus lappuja -.- että minä sit inhoon noita kelan papereita täytellä :D

Kesä ja kärpäset!!

Ihana auringonpaiste ulkona, täällä pohjosessaki varjossa on nyt +17, aattelin lähteä hiomaan portaat kun koirakin lähti mummon kanssa lomalle ja ei oo häseltämässä vieressä, saa rauhassa sitte maalaillakkin =)
Mulla ei oo kyllä kutina vielä kovin pahaa, mitä nyt mahaa välistä vähän kutisee, osaksi myös siksi ko tuntee liikkeet ja harmi kun ei voi mahan sisältä kysiä :D Nythän sämpylä kuulee kuulemma puhetta, pitäiskö alkaa opettaan että se vois vähän kynsiä siellä ennemmin kuin potkia :D
toissapäivänä sitten lähin kyläreissulle kun mies oli omalla pelireissullaan ja töissä. Kävin kattomassa meän ihania kaksoskummityttöjä, siellä meinas vähän alkaa nivusia kolottaan kun tyttöjä nosteli. Meilläki ens viikolla on sitten se kontrolliultra istukasta, peukut pytyy että se on nyt noussut sieltä pois. Mua ei oo synnytys pelottanu kun oikeastaan vasta nyt oon ajatellu että jos ei normaalisti pysty synnnyttään vaan että mun maha leikataan auki :D
Sokerirasitukseen pitäis meikäläisenkin hyökätä tässä kun ehtii, mua vaan eniten ahistaa se kun pitäis monta tuntia istua ja ootella, plääh. Mulla ei kyllä kovin helposti mikään pahanmakuinen tule takas ylös, sitä on lapsena sen verta ilmeisesti keitelty kuravellejä pihaleikeissä että kaipa toi makuaisti on hieman karaistunut.

Välilihan hierontaa minäki aattelin kokeilla mutta eikö siitä ole hyötyä jos nyt aloittaa, eihän sitä tiiä jos tulee vaikka ennen aikanen synnytys niin oo ehtiny edes aloittaa? :D

Nyt kesävermeet niskaan ja ylös, ulos ja lenkille (hiomaan portaita) :D mahtavia vointeja mammoille ja isukeillekkin!

Vein laput Kelaan, kuulemma kahden viikon päästä voisi odottaa päätöstä. En muistanutkaan kuinka hankalaa on selittää toiselle asioita, on siitä jo aikaa kun viimeksi yritin saada sieltä jotain pihalle. Jotenkin tämä täti ei meinannut millään vastata että milloin aikasintaan voin jättää Y17 lomakkeen tuloista. Hänen mielestään se ei vaikuta mihinkään. Mutta tämän mukaan mä sitten saisin viimeisenä sairaslomapäivänä jättää lomakkeen jolla määrätään päiväraha. Eiköhän se tästä. Toivomme että harjoittelusupistukset sitten eivät tee mitään. Pakkasin tänään autoon kaksi pulpettia, ja nostin pois, huilasinkin välillä, ja kyllä supistaa.

Masu 87:lle olen kuullut että allergioilla on taipumus pahentua tai parantua raskauden aikana. Jos allergia on ollut "nukuksissa", kuten mulla jo 20 vuotta, se voi tulla pintaan voimakkaanakin raskauden aikana. Päinvastoin raskauden aikana voi vaikeakin allergia parantua, palatakseen synnytykseen jälkeen kahta pahempana. Tämä sillä että kannattaa laittaa korvan taakse mistä allergia tulee että osaa varoa myös synnytyksen jälkeen. Allergia voi olla piilevänä, ja tulla pintaa kun sitä riittävästi ärsyttää. Toki niitä ilmaantuu myös uusia silloin tällöin.

Mutta täytyy myöntää että mun täytyy yrittää olla kuin joku raskaanaolevan perikuva. Kun en voi nostaa enää oikeastaan mitään, en jaksa kävellä, enkä seisoa, enkä oikeastaan mitään muutakaan. No vanhemmilla lapsosilla on todistusten jako huomenna, äiti onkin sitten kotona. Koko kesän.

Heippa vaan kaikille ♥

Nyt alko sitten kesäloma :)))

Pikkuisella on ollut vauhdikas päivämasussa :D ♥
Jos Maanantaina sais laitettua kelanlaput matkaan :)
tänään en taida ehtiä.

Mutta niin tää aika vaan kuluu kovaa vauhtia eteen päin tänään 23+1 ♥
Nyt on ruvennut ottaan töissä jalkoihin aika pahasti mutta onneksi saa huilia nyt ja nauttia kesästä ♥ Kesäloman jälkeen olis viellä 8 viikkoa töitä ja sitten alkais äippäloma :)

Oikein ihanaa kesää kaikille ♥

Rominna, kiitos valaistuksesta! :D nimittäin allergia jutussa, mä olen ollu ihan ihmeissäni ku päätin tossa yks kerta jälleen "testata" oonko vielä pahasti allerginen omenoille, ja kappas! ei tullut mitn oireita. :D Nyt niitä sitten vetäny menneiden vuosien edestä.. :') pitääkin katsoa jatkuuko mun omppujen syönti enää vauvan synnyttyä, jos kerta voi olla vaan tällänen ns. raskausoikku. ;)

Täällä on tänään iloittu kelan äitiyspäiväraha päätöksestä, joka oli meidän onneksemme vielä hiukan parempi mitä esikoista oottaessa. :) Samasta työtulosta laskettiin ku esikoisenkin aikainen äippäraha ja siksi oletin että vois olla nyt aavistuksen verran pienempi. Hyvä niin, saa laitettua reilummin säästöön sitten ensi kesän häitä varten. :) Äitiyspakettikin pitäisi tulla 2 viikon sisään.. (ompas isoja uusia hymiötä taas tullu.. )
Esikoisen ja vauvan huoneet alkaa kanssa näyttää pian asuttavilta, hyvä niin, ei tarvitse sitten stressata viimisiä viikkoja että kaik olis kesken.. :)
Meillä löytyy oikeastaan kaik tarpeellinen jo valmiiksi ku ei toi ikäero tule olemaan kovin suuri n. puoltoista vuotta.. Ainut että sisarusrattaat aateltiin vielä hankkia. :)

Ihanaa päivänjatkoa sinne kaikille mahakkaille! <3 emoticon

Täällä alko kanssa kesäloma (vois myös sanoa työttömyys :D).
Nyt saa rauhassa keskittyä vaan olemaan paksuna ja valmistautua syksyyn :)

Ens viikolla vois samalla hoidella noita paperihommia kun on se sokerirasistus ja lääkärineuvola. Ei kyllä yhtään innosta noitten papereiden plärääminen, tulee aina tunne et jotain puuttuu ja sit jää rahat saamatta.

Kutinasta..... Välillä kutittaa mahasta pieneltä alueelta mut sitä on aika harvakseltaan. Ehkä se lisääntyy ku toi rupee kasvamaan, vielä kun mennää aika pienellä masulla :)

Takaisin