Kesäkuun kujeilut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jenni74
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Päikkärit: Meilläkin nukutaan vain sellaisia ½-1½ tunnin päikkäreitä. Ennen nukkui jopa sen 3h vaunuissa, mutta ei enää. Ja on tuo vaunuissa nukuttaminen muutenkin nyt jäänyt aika vähälle, kun naapuriin muutti tupakoivaa porukkaa. emoticon Mutta onneksi yöllä nukutaan sentään hyvin. Yleensä ensin nukutaan 8-11 tuntia ja sitten syödään ja nukutaan vielä 1-4 tuntia. Alun univaikeuksien jälkeen osaan arvostaa sitä, että poika on 2½kk:n iästä lähtien nukkunut noin hyvin. Tosin viime yö meni ihan penkin alle, mutta saattoi johtua rokotteista, mitkä saatiin maanantaina. Poika alkoi eilen olla kiukkuinen ja sama jatkui yöllä ja vähän vielä tänäänkin.

Matkarattaista: Meille ostettiin Gracon matkarattaat, niin saadaan tarvittaessa myös kaukolo rattaisiin kiinni. Jostakin olen itsekin lukenut, ettei alle 6kk:n ikäiselle pitäisi vielä käyttää. Ja vaikka meilläkin noiden pitäisi mennä vaakatasoon, niin ei ne kyllä ihan täysin vaakatasossa ole. Mutta ne muutamat kerrat, mitä ovat käytössä olleet, niin poika on kyllä kovasti tykännyt. Näkee katsella ympärilleen, kun on hitusen koholla se makuuasento.

Nyt tulee omaa napaa - en nyt pysty vastaamaan muille.

Palattiin eilen Lastenkliniikalta. Tiistai iltapäivällä n klo 16:50 havahduin kun kuulin outoa ääntä puuhamatolta. Casper oli saanut kouristuskohtauksen. Hän nykii ja sätkii, silmät on kääntyneet päässä ja kuolaa valuu hillittömästi. Hengitys on vaivalloista. Saan paniikin, en pysty soittamaan apua, vaan ryntään ulos pihalle poika kainalossa ja huudan apua. Onneksi pari naapuria rientää heti apuun. Toinen soittaa hätänumeroon. Poika laitetaan takaisin puuhamatolle ja riisutaan alasti ja viilennetään. Tässä vaiheessa luultiin että oli kuumekouristus (poika ei ollut syönyt hyvin klo 13 ja 16 vielä huonommin). Kouristuskohtaus kestää muutamia minuutteja, ja sen jälkeen alkaa hän jo seurailla katseella.

Sitten hengitys lakkaa. Huulet menee sinisiksi, poika veltoksi ja katse on tuijottava. Menen hysteeriseksi, nappaan pojan ylös ja sitten lasken alas lattialle. Olen aivan varma että pieni kultani on poistunut keskuudestamme. Pienen hetken päästä hän taas kuitenkin hengittää. Ambulanssi saapuu.

Ambulanssimiehet tarkistaa että Casper on tarpeeksi normalisoitunut että voidaan siirtyä Lastenklinikalle. Lähdemme sinne (ei pillit soiden). Kun tulemme sinne otetaan veri- ja virtsakokeet. Kaikki on normaalia, eli ei ole kuivumista. Neurologi kutsutaan paikalle. Päätetään että jäädään tarkkailuun yöksi.

Seuraavana aamuna tehdään lisää verikokeita, ja sitten alkaa painajaismainen päivä. Casperia tutkitaan, painetaan, nostetaan, käännetään ja väännetään. EEG (aivosähkökäyrä) otetaan. Sellainen myssy missä on antureita laitetaan päähän, ja ne anturit sattuu. Poika huutaa ja itkee ja katsoo äitiään: miksi teet näin, miksi et ota minut syliin, auta!! Äiti itkee. Aivot ultrataan myös, tämä on mahdollista aukileen ansiosta.

Diagnoosia ei ole vielä. EEGssä näkyi jotain poikkeavaa keskialueella, mutta tämä saattaa johtua edellis päivän kohtauksesta. Saadaan läheteen epilepsiapolille jossa tullaan tutkimaan lisää. Meidät kotiutetaan ja annetaan vaalium peräruiske mukaan kotiin - jos hän saa toisen kohtauksen. Nyt tutkin Casperia koko ajan, ja yritän saada häntä syömään uudestaan. Eilen hän huoli vaan rintaa - ja koska minusta ei tule riittävästi, varsinkin kun olin stressaantunut enkä syönyt kunnolla, niin energiavaje on suuri. Aamulla hän kuitenkin otti jo puolet korvikemäärästä mitä hän normaalisti on juonut.

Casper vaikuttaa normaalilta, mutta minä löydän koko ajan poikkeavaa, mutta mieheni rauhoittelee ja sanoo että näen näkyjä tai että hän on vaan väsynyt vuorokauden koettelemuksista.

Voi luoja että olen huolissani ja peloissani! Minun pikku kultani!!!!!!!

Jenni74: Kuulostaa tosi kurjalle, paljon voimia sinne teille nyt. Toivottavasti selviää pian mikä tuon kohtauksen aiheutti ja saadaan se kuriin.
Ei tuohon oikein osaa sanoa mitään, sanattomaksi vetää ainakin minut :(

Voi kamalaa Jenni! Voimia ja jaksamisia nyt teidän perheelle.. On varmasti todella uuvuttavaa ja pelottavaa elää jatkuvassa pelossa, että milloin kohtaus tulee uudelleen.. vai tuleeko enään? Toivottavasti pian selviäisi kouristuksen syy ja ettei sellaisia enää tulisi.. Tuntuu kyllä hurjan pahalle teidän puolesta.

jenni ihan hirveesti voimia ja jaksamista !!!
Mä uskon, että koska teillä ollut niin rankka alku nyt pojan kanssa, hän varmasti selviää ja
alkaa helpottaa. Ei pahaa ilman hyvää. Kauheasti jaksamista !!
Ps. oluen pitäs vissiin auttaa nostattamaan maitoa, tai siis näin joku sanoi. Mulla ei toiminu :D

Jenni kauheesti voimia teille! kyyneleet tuli silmään... toivottavasti selvii syy tohon.

Menin ihan sanattomaks ja unohdin täysin mitä piti kirjottaa ja kysyä teiltä...hmm :/

Vedestä: me annetaan pojalle päivittäin vettä ja jos ollaa vaunuttelemassa nii vesipullo aina mukana! ja ei mekää mitää keitetä...ihan turhaa mun mielestä :)

matkarattaista: Me saatiin tutulta uudet Carena Lieback matkarattaat ja mitä nyt oon niitä kerran pikasesti kokeillu kotona nii vaikutti tosi hyviltä! aika painavat kyl oli... selkänojan saa melkeen kokonaan makuuasentoon...pikkasen pystyyn jää... ja se tavarakori on tilava!

Kauheet nää helteet ku ei oikee tiiä miten poikaa pukis... vaunukopassa nyt vaa lakana ja poika siihen lyhythiasessa bodyssä ja sukissa ja opn kyl hyvin viihtyny nii taitaa olla iha tarpeeks vaatetta... nehä'n sanoo että kesällä vauvalla pitäisi olla vähemmän vaatetta kun vanhemmalla...ja talvellahan se on toisinpäin... ainoo tossa vaunuttelussa on huono että pitää laittaa harso eteen jos aurinko paistaa suoraa päälle ja jos Gabe on hereillä niin hän hermostuu todellakin siihen kun haluaisi mielummin seurustella :)

Nauttikaa ihanasta ilmasta!!! ja kauheesti voimia kaikille voimia tarvitsevielle!!!

Jenni: Kovasti voimia sinne! Järkytyin kun luin tekstisi ja sanattomaks veti minutki.. emoticon  Toivottavasti syy selviää, eikä kohtauksia enää tulisi!

On kyllä joo KUUMA! Ei oikein mihinkää pääse pakoon näitä helteitä.. Ulkona näyttää +30 ja sisällä +28.. emoticon  Vaunuilemassa en ole edes käynyt.. Imetyski erittäin nihkeetä puuhaa, kun molemmat hikoaa.

Jenni74: Kamalaa :( Ihan tuli kyyneleet silmiin! Toivottavasti syy selviää tutkimuksissa. Jos se on epilepsiaa, niin ymmärtääkseni lapsuusiän epi saattaa mennä oikealla lääkityksellä jopa kokonaan ohi joskus. Mutta tärkeintä on nyt löytää syy ja tarvittaessa oikea hoito, niin pääsee Casper elämään normaalia arkea ja äidin sydämeltä vierähtää isoin kivi pois. Hurjasti voimia sinne koko perheelle! Kyllä teitä onkin koeteltu!!

Omaa: Meillä käännyttiin eilen ensimmäisen kerran selältä mahalleen pariin otteeseen. Vielä ei käännös onnistu toisin päin muuten kuin vahingossa. Kyllä se siitä pikku hiljaa :) Saas nähdä lähteekö likka suoraan konttaamaan ja jättää ryömimisen  välistä; hän kun laittaa jo jalkoja konttausasentoon. Kädet eivät vain osaa vielä mitään liikkumista edistävää tehdä ;) Hurjan kuumaa on nyt ollut ja välillä päiväunien kanssa on meinannut tehdä tiukkaa. Meillä onkin sitten likka nukkunut pelkässä vaipassa. Yöllä nukkuu pussilakanan kanssa ja sekin on välillä potkittu pois. Varpaat löytyivät joku aika sitten ja niitä on kiva räplätä. Aamuisin herään aina iloiseen kälätykseen ja pinnasängystä löytyy hymyilevä varpaitaan räpläävä pikkuneiti :)

pukemisesta meillä ei oo näillä helteillä vaunuiltu, ei asiaakaan ulos ton kuumakallen kanssa. Tässä ollu varjossa päälle 30 astetta meinaan... Sisälläkin niin tuskasen kuuma että poika koko ajan pelkässä vaipassa ja silti ihan kuumissaan. Käyty paria kolmea kertaa päivässä kylvyssä. Sais hiukan helpata nää kelit jo, pääsis ees ulos :DD

vedestä meillä juotetaan. Oon nyt vielä keitelly vedenkeittimellä toistaseks. Oon sen verran ylivarovainen vaikka järki sanookin että pistäähän tuo noita lelujaankin suuhun että enemmän niissäkin varmasti on pöpöjä :DD No, kuitenkin. Me hörpytellään välissä ja sit imetän useemmin että sais nesteitä tarpeeks :)

kääntymisestä meillä käännyttiin ekaa kertaa mahalta selälleen varmaan kuukaus sitten, eipä kauheesti oo siihen enää mielenkiintoa antanu. Eli harvemmin kääntyilee. Nyt jos laittaa kyljelleen niin on heti mahallaan, pungertaa itsensä. Selältäkin osataan jo mahalle mennä. Tosi harvoin tosin mennään kun ei kiinnosta xDD Ootan että tajuis kunnolla että pääsee ite mahalta selälleen myös, ettei tarttis aina autella, kun sitten saatan auttaa kättä vähän parempaan asentoon että ite kääntyis, enkä olis ite kääntämässä.

kädet toimii paremmin päivä päivältä, kaikki menee suuhun ja niitä pitää mussuttaa. Heiluvia juttuja pitää myös hakata hulluna, myös äiti saa osumaa kun kädet huitoo syödessäkin kun viimestä päivää :DD Ekana opittiin että on oikea käsi, nyt vasenkin tullu kaveriks :>

Täällä on alettu pungertaa persausta ylös. Siis kun makaa selällään niin nostelee lantiotaan koko ajan ylös ja peppua ilmaan. Mitä lie yrittää :DD yksin ei voi jättää enää valvomatta hetkeksikään esim hoitopöydälle. Myös kun on lattialla niin hyvin nopeeta on kääntyny 90 asetta, nytkin leikkimatollaan taas ihan nurinkurin :DD Ihan mahoton :DD

Meilläkin mahalla ollessaan jaloillaan koittaa tunkea itteään eteenpäin, tai yrittää ja yrittää kunhan pungertaa :D

Meillä on alettu myös sylissä ollessa vetää itseä ylös. Eli siis kun hän "istuu" sylissä, hieman takakenossa, niin haluis kunnolla yläkropan pystyyn aina, eli istumaan oikeen. Ei vaan olla vielä istuteltu.

kiinteistä ootteko alotellu? Mitä ootte syöttäny? Kuinka kauan aina maistatatte yhtä makua? Meillä vasta ens neuvolassa jutellaan asiasta.

Eipä tässä kai muuta nyt tuu mieleen.

jennille vielä kerran voimia ja enkeleitä<3

kääntymisestä: Meillä käännyttiin eilen ihan omin voimin selältä vatsalleen, en vain harmikseni nähnyt tapahtumaa kun olin keittiössä. Nytten riittää kun laittaa kyljelleen niin neiti vääntää itsensä vatsalleen. Nyt on tihenemissä määrin myös kääntynyt takaisin selälleen. Mutta uskon, että tämä aiheutuu siitä kun neiti nostelee käsiää mahalla ollessaan ja tasapaino horjuu. Hän siis osaa hienosti jo liikutella käsiään mahallaan ja jalatki käyvät tiuhaan tahtiin mutta liikkeelle ei vielä päästä.

Voi kamalaa Jenni, voimia ja tsemppiä sinne, toivottavasti syy selviää pian!

Voihan helle! Pitäny olla neljän seinän sisällä kyllä melko lahjakkaasti.
Ei tulis mieleenkään lähtiä vaunuilemaan tuonne, ja takapihallekki paistaa melkee koko päivän aurinko joten sielläkään ei voi vaunuissa nukkua. Niimpä ollaan nukuttu sisällä ihan pinnasängyssä. Tai kylpyhuoneessa vaunuissa :D Sielä hieman viileämpää ja hämärää, tykkää kyllä sielläkin nukkua :)

Vettä oon keitelly tytölle muutamia kertoja päivässä, tuttipulloon joku 40 ml kiehuvaa vettä ja sitä pulloa pitäny kylmän veden alla niin kauan kun on sopivaa :) Sen lisäksi on maistunut kylmä luumusose,auttaa pahimpaan helletuskaan ja mahakin toimii :)

Kääntyminen on niin hilikulla! Kylelleen pääsee, mutta se loppurutistus tuottaa tuskaa :) Noo eiköhän se siitä kohtapuolin :) Ja sylissä kun ollaan, niin punnerretaan itseä siitä ylös. Jäntevä ja voimakas likka. Isiä vedetään nenästä ja äitiä hiuksista :)

Kiinteistä: Me annettiin ensimmäisen kerran perunavelliä siinä vähä reilu 3kk. Hyvin on maistunut! Sen lisäksi myös luumusosetta ja päärynäsosetta ollaan maisteltu ja tykkää tosi paljon, hienosti suu aukiaa kun lusikka lähestyy! :) Näillä nyt toistaseksi mennään, porkkanaakin kokeilin perunan sekaan mutta se tuotti mahakipua niin jätin sen pois toistaseksi. Ja tosiaan noin viikon yhtä makua oon antanu, 1 tl kerralla ja pikkuhiljaa lisäillyt määrää. :)

Huomenna tyttö jää 11-17 mun siskon luo hoitoon ku lähdemme haaparantaan, enpä olekaan nuin kauaa ollut vielä erossa hänestä, mitenhän mä kestän :D

Ihanaa kesää kaikille :)

Pikainen tilannetiedotus täältä meiltä: kaikki on vallan mainiosti. Poika voi hyvin ja on oma, naurava itsensä. Äiti ei ole vielä kunnossa - itken vieläkin vähintään kerran päivässä, ihan vaan sen takia että mun rakas poikani vielä on luonani!

Casper oli siis silloin koko yön happisaturaatiotarkkailussa, ja kaikki oli koko yön hyvin, ja neuroloogiset tutkimukset oli sen verran ok, että antoivat luvan mennä kotiin - jos vaan itse uskalsin. Ja päätin että pojalla on parempi olla kotona, niin lähdettiin illalla kotiin. En usko että olisivat päästäneet kotiin jos tuo hengityskatkos olisi ollut mitenkään paha. Se ei kestänyt kun muutama sekunti.

En tiedä miten tulen itse toipumaan tästä - rankkaa on. Kun suljen silmäni näen edessäni ensin Casperin kouristelevana ja sitten elottomana
emoticon
Onneksi mun mies on rauhallinen ja jalat maassa ja tukee minua. Ja äitini (joka siis EI ole ollut hirveen paljon tukena kun mulla on ollut rankkaa.. Casper on hänen 5. lapsenlapsi jo) on ollut tosimahtava!! Hän on kokenut melko samoja juttuja mun siskon kanssa (siis elottomuuden jne). Siskoni on hyvin elossa, 2 lapsen äiti :)

Kiitos kaikille teille ajatuksistanne!!! Oho... tästä viestistä tuli pikkasen sekava :)

Ihanaa Jenni että kaikki on nyt hyvin!

Kaverin 2kk:n ikäinen vauva joutui kans sairaalaan hetkeksi, kun oli kolmatta päivää vaan oksennellut. Johtui rotarokotteesta ja tästä helteestä. Nyt sielläkin on kaikki hyvin.

Kyllä säikäytti tuo Jennin vauvelin juttu ja tuo kaverin vauvan kuivuminen, kun sattuivat ihan samaan aikaan. Jotenkin seuraillut ihan erilailla omaakin kultaa. Varsinkin kun oon vauvan kanssa mökillä! Tänne ei ambulanssikaan ihan viidessä minuutissa tule. Noh, huomenna kotia. Ja loppuu näköjään nuo helteetkin.

Ja maanantaina sitten pottusosetta naamariin! Jee! 

Voi kamalaa, mitä Jennille ja vauvalle sattunu! Kovasti voimia sinne, toivottavasti ei enää ikinä toistu! En voi ees kuvitella, miten hirveeltä on tuntunu, ja tuntuu yhä. *hali*

Vettä ollaan annettu pojalle päivittäin nyt helteellä. Ei olla keitelty. Ihan innossaan ottaa pullon suuhun (ei siis aiemmin juuri pullosta juonu) ja ikenillä pureskelee mielissään pulloa. :D Ja kyllähän sieltä vettä taitaa suuhun astikin tulla. :)

Kääntymisestä: Ei vielä käänny. Kyljellään on usein ja pyörii kyllä selällään ympäri jumppamattoa, mutta masulleen ei ite pääse.

Nukkuminen: Meidän asunto on niin viileä, että sisällä ei oo kuumuuden kanssa ongelmaa vielä tullu. Ihanaa! :) Yö nukutaan siis ihan normaaleissa univaatteissa ja peitoissa, niinku ennenkin. Vaunuilemassa ollaan käyty pieniä aikoja varsinki iltasin kun viilenee. Ja päivälläkin, vesipullo vaan mukaan ja välillä viilennytään vaikka kaupassa. :) Mutta ollaan jouduttu myös menoja karsimaan, ettei jätkä ihan paahtuis vaunussa, kun ois ollu pitempi reissu tiedossa.

Matkarattaat: Ostettiin tarjouksesta Emma BMX-matkikset, kun myyjä niitä kehui. On tähän asti ainaki ollu ihan hyvät. :) Mielissään poitsu sieltä kattelee, kun niin hyvin näkee. Aurinkokelillä vaan ei niin kivat, kun joutuu sitte pukemaan pitkähihasta päälle, kun eivät oo niin suojaisat ku vaunut.

Kiinteistä: Meillä tosiaan mennään yhä täysimetyksellä. Huomenna on neuvolalääkäri, saa nähä mitä sanovat, onko paino noussu. Ei oo vielä kiirettä alottaa kiinteitä, siis itellä. Yöllä kyllä herää syömään kahen tunnin välein, mutta eihän se kiinteiden alottaminen sitä välttämättä parannakaan. Ja en oo ite vielä niin väsyny, että sen vuoksi rupeisin soseita syöttämään. Nyt ollaan lähössä reissuun ja mietittiin, että pitäiskö kokeilla korviketta antaa. Siis että päästäis joku ilta kahestaan jonneki, ja jätettäis jätkä hoitoon. Kun pumpulla ei enää hirveesti saa maitoa herumaan, eikä pakastetun maidon roudaaminen reissussa mukana oo mahollista...

Pukemisesta: Päivät meillä viihdytään "leikkipuvuissa", eli lyhytlahkeisissa ja -hihaisissa bodyissä ja sitte ostin muutaman hihattoman paidan ja shortsit. Kunnon äijän näkönen on niissä!

nopeesti pakko kommentoida mimmulle että komia on pojan paita, meillä samanlainen. Myös se henkkamaukan liskokuvallinen hiaton. On niin äijää kyllä meidänkin poitsu niissä :DD <3 Komia poika teillä :>

Kiitos Nuuemoticon Meil on kans toinen tuommonen, joku teksti siinä taitaa olla. Lisko-paita ei sattunu kaupassa silmään. ;) Tosi halpoja noi! Saa vaan nähä, miten printit pysyy...

No nyt on taas vierähtänyt meikäläisen kirjoittelusta aikaa!
Tuonne raskauskiloihin jo valittelinkin...emoticon

Oltiin miehen vanhempien kanssa 4 vrk Tukholman-reissulla, eli laivalla mentiin ja tultiin, 2 yötä hotellissa. Oli aivan mahtava reissu, Olivia pisti parastaan eli hymyili kaikille ja nautti olostaan ja nukkui pitkiä päikkäreitä. Niistä sen verran että lyhenivät n. kuukaudeksi 45 minuutin mittaisiksi, mutta nyt pitenivät taas. Aika lailla 1,5-2 tuntia saattaa mennä, noin 3-4 krt nukkuu vielä päivässä eli muutaman tunnin välein. Yöllä aika tarkkaan 2 herätystä.
Oli reissussa tilanteitakin, tietty, ravintolassa itkemistä ja tissiraivareita jne. Meinas hiki tulla äidille...Mutta siis kyllä kelpasi mennä vauvan kanssa aivan mainiosti! Bugaboon vaunuosalla mentiin, niissä lukeekin ettei saa käyttää rattaita alle 6 kk ikäisellä... Olishan se ihanaa, että saisi toinen kattella maailmaa, nyt oli pakko kanniskella hereillä ollessa. Jäi kantoreppuasia puolitiehen eikä keritty hankkia ennen reissua! Mutta en uskalla laittaa rattaisiin ennen 6 kk ikää, tai ainakaan niin kauan kun ei istu omillaan.

Ei olla aloitettu mitään kiinteitä vielä, ensi viikolla 5 kk neuvola, siellä aletaan miettimään. (Neukku siis viikkoa aiemmin kuin täyttää, kun muuttaa kesäksi Kallioon. Näin meidän ei tarvitse mennä "kotineuvolan" ulkopuolelle ollenkaan!)

Kovasti on ruoasta kiinnostunut, mutta odotellaan nyt vielä, mitä täti sanoo, vaikka maalaisjärkikin on tietty sallittua! Vois kai sitä itsekseen vähän kokeilla, mistä tuo tykkäisi.

Eilen illalla meinasi tulla itku äidillekin. Tyttö sai ensin järkyttävät tissiraivarit ja huusi naama punaisena kaksi tuntia. MIKÄÄN ei auttanut. Oli varmaan väsy ja nälkä mutta minkäs teet. Kanniskeltiin miehen kanssa vuorotellen ja lopulta pumppasin vähän käsin maitoa pulloon ja lähdin ulos kävelylle. Tuli sellainen olo, etten jaksa. Mies kertoi, että oli heti juonut koko 20 ml ja huutanut lisää. Sitten kelpasi taas rinta ja nukahti siihen. Tiedä häntä, mikä oli hätänä.

Tänään selvisi että olen jättänyt hakematta vanhempainrahaa. Äitiyspäiväraha loppui kk sitten ja ihmettelin kun ei tule mitään rahoja. Luulin tehneeni kaiken oikein ja lähetin jälkitarkastustodistuksenkin siinä luulossa että hakemus on tehty. Pikkuisen ottaa aivoon nyt. Kuukauden odottelu ei hirveästi nyt natsaa. Matka vissiin väsytti sen verran että tällaisenkin asian takia meinasi tulla itkupotkuraivarit.

Ihanaa, kun hieman viileni ilma. On helpompaa olla ja vauva nukkuu paremmin. Näin täällä, TSEMPPIÄ kaikille! Ihanaa viikkoa!

Meni ensin ohi tuo Jennin koettelemus, HUH! Onneksi kaikki on hyvin. Voimia vielä, aikaa myöten rauhoittuu mielikin.

Maiza: miksi ihmeessä ei vois pitää jo pikkasen pystyssä? Onhan lapsi sitterissäkin jo puoli-istuvassa asennossa. Mielestäni jos lapsi haluaa jo katsella ympäriinsä niin mitä sitä haittaa jos on pikkasen nostettu tuo selkänoja?

Jenni, itse jäin miettimään ihan samaa! Mun aivotoiminta käy näinä päivinä aika hitaalla...emoticon

No nyt meillä oli vaihdettu vaunut rattaiksi.. jokaikinen kerta tän viikon aikana poika on kitissy kun on koppaan laitettu. Tahtoo niin kovasti nähdä maailmaa.. Saas nähdä auttaako mitään mutta ei ois kyl mahtunu kauaa koppaan viimeistään heinäkuussa ois jo varmaan pitäny vaihtaa rattaiks. On noi yhdistelmät kyllä kätevät kun ne saa äkkiä vaihdettua.

Takaisin