Kesäkuun kuhinat :)

kiitos tsempistä kaikille, lohdullista kuulla että voi olla ihaan viatontakin :) 
mitä allergialääkkeisiin tulee ni ite käytin esikoisen aikana cetirizin nimistä lääkettä, ihan lääkärin luvalla. 
toivottavasti huomenna pääsee tutkimuksiin ku nyt ollu taas pari päivää suht kovaa yskää. toivotavast sais hyvii uutisia.
 
Niiskuneiti, tervetuloa mukaan tänne :)

Erna
, kiitos kommentista. Noi kaikki hyvät tarinat rohkaisee.

En voi sille mitään, että on kovin epävarma olo, vaikka tiiän, että vuoto voi olla ihan normaalia. Eihän sitä ees tullut kuin pari tippaa, mutta nyt sit mietin, että onko oireetkin lieventyneet. Ehkä soitan neuvolan tädille huomenna, jos se sais puhuttua mulle järkeä. Tulis nyt jotain kunnon oireita!
 
Gatusa: Huh, mahtaa sulla olla hyvä kunto, kun saa siel lattian rajas huhkia kun siivoaa! Onks sulla mahollista saada mitään apuja siivoomiseen yms. kun raskaus menee pidemmälle?

Huomasin vuodon siitä et vessanpöntös oli melko paljon vaaleenpunasta vuotoa ja kun sitten säikähtäneenä pyyhin ja katsoin paperia, siinä oli veriviirusta limaa. Mahaa nipisti sillon jo vähän, mut huomasin raskauden jatkuessa että sama mahakipu oli jokaisen seksikerran jälkeen(ja samaa vuotoa tais olla toiseenkin otteeseen..tosin vähäsempänä). Tuota vuotoa seuraavana päivänä oli mahakipua(ei supistuskipua)ja muutama veritippa tuli vessassa käydessä paperiin. 

Niinpä näyttää tosiaan olevan sama l.a. :) Mun laskettu aika tosin saattaa vielä heilahtaa suuntaa tai toiseen kun kierto on ollut tosi epäsäännöllinen.

Toivottavasti pääsette ultraan! pienen sydämen sykkeenkin pitäis näkyä jo(pidän teille peukkuja ja varpaita pystys) 
 
kiitos helsku :) no mulla vuoto ei ole lisääntyny vaikka lähes 40 astees auringonpaistees kävelinki pidemmän matkan tänään. ultraan huomenna illalla ku juteltii hoitajan kans ulkon ja kerrottii tilanne et vuodan verta, oon tokal kuulla raskaana, kukaa ei suostu auttaa ellei maksa ni sano et hän on huomen illassa, sillo sinne ja hän järkkää meille ultran. täällä kun ei edes vuotavaa hoideta päivystyksessä ellei makseta ensin. nyt tiedän mitä tässä kaupungissa "emergency" merkitsee. toises paikas käytii verikokeissa ja ottivat hcg:n ja testei et onko jotai tautei vaikka tiedän ettei ole nyt ootetaa tuloksia. onneks ei ole kipuja. 
mitä siivoukseen tulee niin onha se aika rankkaa, toivottavast saatas pian jostai rahaa että saatas oma koti ni ois helpompi asua, "nnapureina" eli samas talos ku on miehen koko perhe.
 
Gatusa: onpa hyvä, että vuoto ei ole lisääntynyt ja hyvä että pääset ultraan huomenna illalla. Peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki on hyvin teillä :)!

Mitenkäs Elennan olot? Onko tullut lisää oireita? Mulla on kans välillä kauhee epäily tästä raskaudesta, kun on niin oireeton verrattuna ensimmäiseen. Luin just esikoisen aikana kirjoittamaani raskauspäiväkirjaa, niin oon kyökkinyt lenkkipolun varrella jo 4+4 ja nyt vointi on mitä parhain! Toki väsyttää ja välillä on pientä kuvotusta, mutta muuten on kyllä aika oireetonta. Eipä sillä, jos kaikki on vaan tiitiäisellä kunnossa, niin ihan mukavaahan tällainen vointi on :D!

Erna: peukkuja varhaisultraan! Ihanaa varmasti huokaista helpotuksesta sitten, jos (ja varmasti kun!) kuulet sydänäänet.

Minä täällä yritän sopia itseni kanssa, että olisin karkkilakossa koko raskauden ajan :O... Rakastan salmiakkia ja lakuja ja kun niitä ei ole hyvä paljoa syödä, niin eipä tulisi kiusausta, jos kieltää itseltään ne kokonaan :). Suklaahan ei kuulu karkkeihin, eihän...;)?

Kerrottiin juhannuksena jo raskaudesta meidän perheille. Ollaan vietetty mökillä aikaa ja kun tarjolla on viiniä ja skumppaa, niin ne ois kuitenkin huomannut samantien. Muuten pidetään salassa vähintään sinne 12 viikolle (jos vaan pahoinvointi pysyy poissa eikä paljasta esim. töissä).
 
kiitos anmiha :) se päästääkö riippuu siitä voiko joku mein perheessä auttaa saamaa taksirahan kasaan ku sinne sairaalaan on kuitenki aika pitkä matka eikä huvittas kävellä. iltasinki tääl jossai klo 21-22 on melkei 30 astetta. ja valitettavast jopa islamilaises maassa kaikki ei pidä muslimeist ni kävely on arpapeliä. tänäänki yks auto alko kiihdyttää kohti ku näki et ylitän tietä mun miehen kans, tuli otettua muutama juoksuaskel.
 
Voi vitsit, nyt ehkä vähän jo tohtii huokaista helpotuksesta, kuuntelin tänään ensimmäistä kertaa kotidopplerilla ja sielähän se pieni sydän pompotti, syke n.160-170, että en voinut omaanikaan sekoittaa <3 huomenna ensimmäinen neuvola ja parin viikon päästä sitten ultraan :)
Tänään 8+6
 
onnea snillis sydämensykkeistä kotona :) varmasti helpottavaa ja mahtavaa kuulla tiheä sydämensyke siellä kohdussa. itellä jännitystä huomiseen iltaan ja sit saa tuomion onko siellä joku vai ei ja jos on ni onko elossa ja onko kunnossa. nyt vaan yritän rentoutua ja ajatella positiivisesti. ei suppareita, tiputtelua ainoastaan ja välillä nippailuja kohdussa. niistä nippailuista tulee aina mieleen et ei kai se nyt sit ala menee kesken. toivottavast vaan kasvukipuja ku ollaanha tässä jo 7+3 että kohtu kasvaa.
mistä muuten ostit tuon koti dopplerin ja missä hinnoissa ne on?
 
Ihanaa snillis :) Onnea pompottavasta pikku sydämestä :)

Gatusa, hienoa, että vuoto ei ole pahentunut! Toivotaan, että kaikki on hyvin. Hyvä, että pääsette ultraan :) Jaksamista sen odotteluun!

Anmiha, mä päätin kanssa ruveta karkki- ja limsalakkoon raskauden ajaksi. En osaa oikein käyttää niitä kohtuudella. Ja jos vaikka ei sitten tulis lihottua niin paljon ylimääräistä :) Jäätelöä annan itseni kyllä syödä :)

On mulla ainakin jotain oireita vielä jäljelläkin :) Rinnat on ainakin vähän arat/kipeät ainakin välillä. Ja etenkin täällä työpaikalla tuntuu, että huono olokin tulee helposti. Mun työhuoneessa on aika huono ilmanvaihto, joten täällä alkaa etenkin iltapäivisin olla aika ahistavaa. Viikonloppu tuntui jotenkin oireettomammalta, mutta nää oireet taitaa muutenkin mennä ja tulla aika vaihdellen. Pitääpä vain seurata tilannetta.

Kai se täytyy koittaa uskoa, että kaikki on hyvin :) Näinä päivinä pitäisi sen vauvanalun pikku sydämen alkaa sykkimään. :O
 
Jaksamista kaikille, en tiedä onko tämä alku se jotenkin epävarminta aikaa kun tuntuu että monelaista voi sattua. Ehkä sitä syksyllä jo osataan enempi iloita kun alkukarikot selvitään :)

Itsellä takana kolmas raskaustesti... se epävarmuus niin monenvuoden jälkeen jäytää takaraivossa ja nyt sitä ehkä alkaa uskaltaa oikeasti uskoa asiaan vähän enempi. Neuvolaan pitänee huomenna soittaa ja varata aika. Kuulostan ehkä tyhmältä, mutta toivon kovasti että alkaisin voida pahoin, silloin ainakin olotila muistuttaisi asiasta ja ehkä epävarmuus häipyisi (ja juu, sitten kun voi pahoin, sitä ihmettelee miksi sitä edes toivoi :D )

Kissa ja koira on vähän ihmeissään, ilmeisesti haju muuttunut minussa tai joitain. Miehelläni on ADHD  ja piilevä asperger, joten siinäkin riittää työsarkaa että hänen kanssaan asioita käy läpi. Rauhoittumista kylläkin näkynyt kovin ja huolehtivaisuutta, hän kun tekee ruuat meillä. 

mukavaa sadepäivän jatkoa kaikille
 
voi snillis, ihanaa.. pitäsköhän munkin jo yritää.. :) jos vaikka kuulus :)

täällä jyväskylässä on paistanu aurinko koko päivän :)
 
nyt tuli saatua päivän naurut. hoitaja joka lupas auttaa meit ei meinannu uskoo et oon 2. kuulla raskaana koska ei vatsa ole vielä näkyvissä. siis miten tokal kuul voi muka vatsa näkyä kunnolla ulkopuolisille etenkin ku käyttää peittävii vaatteit. milläköhä tasol oikei tieto täälläkin on, pistää miettii. mies kerto just mitä hoitsu oli ulkon sanonu. ja ei se hoitaja niin epäitsekäs ollukaa, kylhä se sanoki näköjää paljoks hänelle pitää antaa että saadaa kuitti ultraa varten. mut ite ku en kieltä ymmärrä juurikaan ni en tienny ennen ku mies kerto.
 
elenna ja amniha: Minä kans oon sellainen karkkinarkki et voi voi. Päätin akns raskaudesta kuultuani et nyt loppu karkin syönti mut sit "päätin", et ei se haittaa jos kerran viikkoon pikkusen syöpi. Ainoa ongelma se, et miten pystyy syömään vaan vähän mut nyt on hyvä motivaatio. Mulla siis pelkona se, et lihon tuhottomasti kun näköjään tuo liikunta nostaa sykkeitä aika nopsaan ja olo välillä heikko. Sit luulen olevani sokeriherkkä. Jos syön paljon karkkia niin seuraavana aamuna tuntuu et olis pissitulehdus. Sit vaan hulluna vettä juomaan. Nyt  viikonloppuna söin paljon pienemmän pussin ku yleensä niin johan tuntu silti! Et en todellakaan uskalla syödä ku ties vaikka tulis raskausajan diabetes??!! Voiko se tulla noin? Lisäksi tykkään hirveesti salmiakista, et ei kai sitäkään kovin paljo suositella? oon kyllä syöny; mut tikkareihin olen vähä vaihtanut. Vähemmän salmiakkia ja vähemmän kaloreita. Hampaat tykkää ;)
 
Mä ostin jo edellisen raskauden aikana sen dopplerin, meinasin myydä sen jo pois mutta säästin kuitenkin ja kannatti kyllä, lauantaina kokeilin ekan kerran kuunnella ja sillon ei vielä kuulunu mut tänään sitten onnas :)

Herkkulakosta: Mulla on ollut tää raskaus aivan kummallinen kun mun ei tee mitään makeaa yhtään mieli, tavallisesti syön suklaatakin melkein päivittäin mutta nyt ei maistu niin ei maistu :D
 
testasin.. ei kuulunut vielä. viimeks muistelen saaneeni kuulumaan vasta joskus kymppi  viikon tienoilla.. :)
mä en taas koskaan oikeen syö mitään makeaa, karkkia en osta ite koskaan jäätelöitä ehkä viis per kesä ja kahvinkin kanssa syön mieluummin jotain suolasta..  ..mutta, viimeks raskaana olla alkoikin sitten makeakin maistumaan.. toivottavasti nyt ei niin pahasti.. ei ainakaan vielä.. :)

ja siis mulla ei vielkää mitään oireita, paitsi vessas ravaaminen. onneks huomenna ultra niin näkee onko ketään kotona :)
 
pallero: Eiköhän yksiöstä asukas löydy :)

snillis: Minä olen vähän samaa ollut huomaavinani, et nyt ei ookaan sellaisia hulluja karkkihimoja! Ja just söin pizzaa niin ei ollukaan hyvää vaan tuli olo et voiku olisin syöny vaan jotain tomaattiruisleipää :D
 
Sama täällä! Välillä oikein ärsyttää, kun haluaisin mässäillä jollakin suolaisella tai makealla, mutta kun ei vaan tee mieli :D Isot on taas murheet. Karkkia en ole syönyt koko aikana kertaakaan, vaikka yleensä sitä tekee mieli päivittäin. Saa nähdä, milloin tämä taas muuttuu.

Mulla alkoi eilen illalla kovempi pahoinvointi ja se on jatkunut siitä asti. Oikein mikään ei meinaa mennä alas, mutta ei onneksi tule (ainakaan vielä) ylöskään. Kauhea etominen ja yökötys vaan. Saisi nyt pysyä vielä kolme päivää suht tasaisena tämä olo, kun sitten olisi vihoviimeinen yliopiston tentti tehtynä ja voisi vain pysyä sohvalla odottamassa maisterin papereita.
 
Babette: Itsellä neljä päivää töitä ennen viiden viikon kesälomaa. Yritän kovasti vielä pitää salassa, mutta vaikeeta tekee syönnin kanssa. Tänäänki heräsin reilusti aikaisemmin ku yleensä, että ehtisin voida pahoin ennen töihin menoa!
 
Tänään on ollut kyllä ihan mukavasti oireita, ja nyt illalla kanssa :) Sellainen pieni etova tms. olo meinaa pyrkiä sisään, kun väsyttää, on nälkä tms. Ja rinnat on pikkasen kipeät ja vilunväreitä on, eikä jaksa niin hyvin lukea/olla koneella näin illalla, pää tuntuu raskaalta.

Oon täs aika hyvin tän päivän aikana palautunut siihen ajatukseen, että raskaus taitaa jatkua vielä :) Siis silleen, että pystyn kanssa olemaan iloinen siitä, että oon raskaana, enkä pelkästään epävarma.

Kerroin jo kolmannelle ystävälle raskaudesta. Kuulostaa paljolta.. :) Muttakun...halusin kertoo hänellekin.

Niian, ymmärrän hyvin ton pahoinvointi-toiveen :) Siinä kyllä varmaan tulee raskaus todelliseksi. Muakaan ei haittais vaikka oireet hieman lisääntyiskin. Ois se silti kiva, jos ei ihan oksentaa tarvis...
 
Takaisin
Top