Kesäkuun kuhinat :)

jobbe

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ajattelin että voitas niitä näitä ja noita jutella täällä niin olis listaa päivittävän helpompi poimia uudet tulokkaat tuolta pienistä helmikuisista kun ei niin montaa sivua tarvitse käydä läpi ja metsästää ilmottautumis viestejä :)
 
onko muuten muita jotka olis menossa naimisiin,
onneks jo elokuussa häät niin toivottavasti ei enää sillon turvota ja mahakaan ei vielä hirveästi ole siihen mennässä kasvanut, toivottavasti siis mekko päälle mahtuu.. :)
täytyy vaan sit kertoo kaikille sukulaisille koska arvaishan ne kun ei voi alkoholia ottaa :)
 
Musta tuntuu että mun maha pömpöttää jo kamalasti, varsinkin iltaisin, ärsyttävä turvotus. Ja tänään on ollut kamalaa pahoinvointia, koko aamu meni pää vessanpöntössä yrittäen oksentaa mutta mitään ei tullut ja etova olo vaivannut koko päivän nyt sitten, nuudelia ainoastaan tekee mieli :/ Viime raskaudesta oksensin koko aikana 2krt ja ei muistaakseni edes pahaa oloa ollut, josko eri sukupuolta nyt sitten ;)
 
Ei oo meillä ainakaan häitä vielä suunnitteilla, vaikka yhdessä ollaankin oltu jo syksyllä kahdeksan vuotta ja kihloissakin jo useamman vuoden. Ei oo ollut vielä mihinkään kiire, joskin ehkä sit tämän uuden tulokkaan myötä... ;) Koko ajan tuntuu siltä, et ei uskaltaisi vauvasta edes puhua vielä, kun pelottaa, et mitä jos ei kaikki meekään hyvin. No, kai nää on aika perusfiiliksiä esikoista odottavilla. :)

Muakin ärsyttää tämä turvotus. Todella paljon. En oo edes uskaltanut kokeilla mun pillifarkkuja ja farkkushortseja päälle viimeiseen viikkoon. Huonoa oloa ei onneksi ole vielä ollut, mut silloin tällöin vastaantuleva röökinhaju saa kyllä yökkimään. Ruoista ei tekis mieli kuin salaattia, jäätelöä ja juustoa ja juustoa ja vielä kerran juustoa. :)
 
jooo, juustoa. fetajuustoa.. mmmm..
ja pekonia.. ja suolakurkkua..
jotenkin aika suolaisia nämä kaikki mieliteot.. :)
 
Suolaisia myös täällä mieliteot grilliribsiä tekee koko ajan mieli ja oliiveja, fetajuustoa myöskin ja aurajuustoa (mitä kyllä syön niinkuin ennenkin vaikka onkin listeria vaara)
Mitään kunnon ruokaa ei tee mieli ja sitten toinen ääripää että kaikkea raikasta tekee mieli..
 
joo. tänään juonu appelsiini mehua litran ja ostin appelsiineja kaupasta kun tekee mieli kans raikasta ;)
kummia nämä mieliteot :)
 
Mäkin himoitsen kaikkea raikasta, vettä , tuoremehua, hedelmiä ja salaatteja. Tappaisin vesimelonista just nyt =D
 
Vettä menee tosiaan hurjat määrät ! Tais toi juominen viedä päänsäryn mennessään, mikä tossa pari päivää vaivasi. Vessassa tuleekin sit taas juostua jonkun verran.. :D
 
Menin sitten syömään Eldoradon Mozzarella juustoa, kun tein miehelle hienoo ruokaa.. ja itekin sitä sit söin. Voi juma nyt on pää täynnä pelkoa ja ahdistusta mahdollisesta listeriasta. Tuote oli tehty Saksassa joten sekään ei nyt pääse helpottamaan olotilaa.. En mä enää mustanu mitä pitää varoo ja mitä ei raskauden aikana. Tosin olen voinut syödä pakattua kalaakin yhtälailla edellisen raskauden aikana eikä siitä ole mitän listeriaa tullut.
Mutta tämä asia nyt varjostaa sen 2 viikkoa ainakin ennen kun oltais selvillä vesillä.. kuitenkin Suomessa on ollut listeriatapauksia ja näin alkuvaiheessahan sitä ei tiedä mikä sen keskenmenon sitten kuitenkaan on aiheuttanut... :(
 
pallero: Oi ihanaa häät! :) Kyllähän se maha voi tosin pompsahtaa näkyviin jo elokuussa :o Onko sulla mekossa kasvuvaraa?
snillis: Oon kans kuullu monelta, että kun oottaa eri sukupuolta niin on erilaiset oireet :) Kumpi teillä ennestään?
audiir: Hurjan pitkään ootte kyllä jo ollu yhdessä :) Mulla on samanlainen fiilis, vaikka tämä olisi jo toinen lapsi.
mamssi: En olis huolissaan tuosta..

Vitamiinit: Mitä merkkiä syötte? Ajattelin tänään käydä ostamassa apteekista jotain, mietin myös.. Eikös niitä rautatableteita saa ilman reseptiä? jos hakis samalla niitäkin. Viime kerralla jouduin syödä viikolta 10 asti rautaa.

Urheilu: Onko teillä jotain harrastuksia, mitä meinaatte jättää nyt välistä? Ajattelin tietenkin harrastaa urheilua mahd. paljon, mutta en tiedä uskaltaako jalkapallo-peleihin enää mukaan. Siellä voi kuitenkin sattua kaikenlaista.
 
Marina87 teilläpä nopeasti toinen tekee tuloaan :) miltä nyt tuntuu mennä raskaudesta toiseen? Minullakin tuntuu että on niin vähän aikaa vasta kulunut viimeraskaudesta, tyttö 9kk. mutta kyllähän minä jo vauvakuumeilin siinä 4-6kk synnytyksen jälkeen, mutta se laantui aika nopeeta kun yhdyntä teki hirmu kipeetä 6kk, vaikka paranin jo 3 viikossa synnytyksestä ja oltiin miehen kans jo intiimisti (luultavasti liian aikaisin kuitenkin kun niitä limakalvon repeämiä tuli ym.). 
pallero minulla maha alkoi kunnolla näkyä vasta rv 17-20 jälkeen että vielä toivoa on mekkoon mahtumisesta ja ihanaa, kesähäät! :) Muutenkin mahani oli tosi pieni ja ihmiset uumoilivat että mulla olisi vielä montakin kuukautta raskauttajäljellä ja niiden silmät pyöri päässä kun sanoin että ei kun enskuussa olis la. :). Nyt pelkään että kiloja tulee lisää kun en ole töissä (hoitovapaalla) ja en liiku samalla lailla päivisin. Toisaalta pahoinvointikin voi olla lievempää (mikä on erittäin toivottavaa, viimeraskaus 6-13 vkoa en muuta tehnytkän kun tervehdin posliinipönttöä ja olin vielä töissä kaikenlisäks) kun saan syödä pieniä aterioita päivän mittaan.

Olen pitänyt päiväkirjaa viimeraskauden aikana ja siitä on kiva nyt tarkistella mitä milloinkin tapahtui ja mitkä mitat silloin oli.

Me ollan miehen kanssa oltu tänävuonna 10 vuotta yhdessä, 6 vuotta kihloissa ja 2 vuotta naimisissa. Niin nopeesti menee aika kun miettii taaksepäin niitä opiskeluaikoja. Me ruvettiin seurustelemaan kun oltiin 17 ja vieläkin tuntuu että olis jopa enemmän rakastuneempi kuin silloin ennen. :)
 
omppuf: Mä koitin just kysyä apteekista vitamiineista, mut en saanut mitään hyvää vastausta, niin ajattelin mennä uudestaan toiseen paikkaan. Foolihappoa mulla nyt on kuitenkin.

Meillä oli just 10-vuotishääpäivä ja sitä ennen oltiin yhdessä tommonen 1,5 v. :)
 
omppuf: Eikös apteekissa ollut joku mama-multivita, jossa oltiin huomioitu hyvin kasvaneet tarpeet? Esim. foolihapon määrää oli nostettu ja jotain vitamiinia vähennetty. Muistelisin, että olisin täältä palstalta jotain siitä lueskellut. Nimeä en tietenkään muista tähän hätään mitenkään tarkemmin. :( Ihmettelin tätä just miehelle, et miten pitkään sitä pitäisi pärjätä ilman mitään neuvonantoa, kun mullakin on ensimmäinen neuvola vasta RV 8. Kai sitä vain odotetaan, et itse etsii tietoa...

Tänään löytyi muuten ensimmäinen inhokki. Oon aina rakastanut grillattuja ja paistettuja sieniä, mut tänään ajattelin, että jos palankin nappaan suuhun, niin varmasti tulee kaikki ylös. :D Onneksi en vieraillessa tätä kokeillut, olis muuten varmaan ollut aikamoiset selittelyt edessä.
 
omppuf ja muutkin vitamiineista kyselleet, mulla on minisun multivita mama -tabletteja, joita aloin ottaa kun edellisen kerran plussasin, ja jatkoin keskenmenon jälkeen kun oli raskaus uudelleen toiveissa ja siinä on mukana foolihappoa.
 
Ostin sitten multivita raskaus-ja imetys vitamiinilisää ja obsidan fe++ rautatabletteja. Paketit näytti niin tutuilta että taisin samoja viimekskin käyttää. Aluks mulla oli kyllä joku toinen vitamiinipaketti, mutta niitä piti muistaakseni 3tablettia syödä päivässä. Sitten raskauden edetessä en usein aamupäivällä muistanut olinko jo ottanut tabletin. Iltaisin meinasi päästä unohtumaan...niin sitten vaihdoin tuommoseen 1tbl/päivä. Rautatabletteja en ota vielä käyttöön, viimeksi jouduin syömään niitä melkein koko raskauden.

audiir: aika hauskalta kuulostaa tuo sieni-episodi, vaikka ei varmaan oo mukavaa kun oksettaa :S :D
3xH: Kummallista että aika usein ne ei apteekissa tiedä mitään myynnissä olevista tuotteista! Onnittelut 10-vuotispäivän johdosta! :)

Me ollaan oltu yhdessä ens kuussa 5 vuotta ja kahden viikon päästä on 3-vuotis hääpäivä :D
 
Heips kaikille ja onnea uusille plussanneille :)
mulla on nyt ja oli edellisessä kans noita multivita:n raskaus ja imetys tabletteja.
joku mietti että odottaakko neuvolaan asti kaiken tiedon kanssa kun vitamiineista puhuttiin, kannattaa sitä foolihappoa ainakin syödä jo nyt, se autaa alkion hermostoputken sulkeutumisessa joka tapahtuu viikoilla 5-6. ja a-vitamiinia ei saa saada liikaa, se on poistettu kokonaan raskaus vitamiineista ja sitä on esim. maksassa tosi paljon.

viimeks alkoi massu kasvaa noin viikolla 15 ja hääpäivänä on viikko 13 joten toivottavasti ei kovin isoksi vielä. kun ei niin hirmuisesti ole sitä kasvunvaraa mekossa. onneks vetskarin vaihto nyöreihin antaa kuitenkin varmaan jotain pelivaraa.. :)
 




3xH: Kummallista että aika usein ne ei apteekissa tiedä mitään myynnissä olevista tuotteista! Onnittelut 10-vuotispäivän johdosta! :)




Ajattelin mä kyllä sen niinkin, että sillä henkilöllä ei ollu/eikä tuu olemaan omakohtaista kokemusta asiasta, kun oli mies. :D Annoin mä tavallaan mahdollisuuden, kun kuitenkin kysyin häneltä. Mutta tosin mä en nyt yleensä muuta käy hakemassa apteekista kuin insuliinit ja särkylääkettä, että en tiedä olisko kaikki muut samanlaisia. :)
Kiitti onnitteluista. :)
 
onko mun koneessa vika vai eikö tuo 3xH:n alkuosa tekstistä näy kunnolla.
10 vuotis hääpäivän johdosta on viimenen lause joka näkyy :) hmm
 


pallero kirjoitti:
onko mun koneessa vika vai eikö tuo 3xH:n alkuosa tekstistä näy kunnolla.
10 vuotis hääpäivän johdosta on viimenen lause joka näkyy :) hmm



Juu ei näy. Poistin siitä vähän, kun lainasin tekstiä enkä näköjään jostain syystä onnistunut... :P
 
Takaisin
Top