Kesäkuun keskustelut

heipat kaikille! tekstiä tulee sen minkä kerkiää ja mulla ei läheskään aina aukea koko palsta, eikä siis pääse lueskelee [8|]

hui basuralla ollut kovia kokemuksia, onneksi kaikki nyt hyvin! jos siis vuoto johtunut seksistä niin todellakin välttelisin itsekin. mulla ei ole ollut koko raskauden aikana mitään veristä vuotoa, ei edes seksin jälkeen. koskaan sekään ei sano että kaikki olisi kunnossa mutta ei auta kuin uskoa! [:)]
mulla sama kuin basuralla että alkaavat ihmiset jo vähän kummastella kun en enää sauhuttele ja jäänyt pubikierroksetkin tekemättä. muutama viikko vielä odottelua, jos sitten alkaisi joillekin kertomaan... mielummin saisi masu alkaa kasvaa ja kertoisi vähän niinkuin itsestään.

oli myöskin puhetta huonosta kunnosta... voi mulla on myös, puuskuttaa ja tuntuu että veto on pois kokoajan. tulee huono omatunto kunnes sitä taas muistaa että lepää jos siltä tuntuu.
vauva-unia en ole nähnyt mutta seksiunia sitten sitäkin enemmän [:D] eipä ole mun tapaista moiset, mutta tämä raskausaika jaksaa yllättää [:D]

hyvä vinkki tuo mehujää, taidan mennä itsekin ostamaan varuiksi. tosin nyt on jo muutaman päivän ollut ihan hyvä olo, saa nähdä kuinka jatkossa.
 
Heippa tähänkin viikkoon.

Mulla alkoi viikko vajaalla työpäivällä, selkä on taas niin kipee että varasin huomiselle lääkärin ja lähdin tänään kesken päivän. Ei olis pitänyt ahnehtia ja tehdä viikonloppuakin töitä. Pitää nyt ensin levätä kun väsyttää ihan järjettömästi, ja sitten alkaa selän kuntoutusrumbaan. Fyssarille pitäis varata aikaa mutta nyt ei yksinkertaisesti kykene kun on niin paha olo ja tää väsymys. Mutta eiköhän tästä taas nousta [:)]

Nyt alkaa olla jo ne ajat että lantion seutu kasvaa. Iltaisin on ihan valtava pötsi, antaa vähän esimakua tulevasta [;)]. Nyt on parina päivänäkin jo ollut huomattavissa joten löysiä vaatteita saa alkaa valikoimaan päälleen ettei 'epäilykset' herää...
 
Heei kaikille :)

basura ihanaa, että selvisit vain säikähdyksellä
ja pääsit näkemään jo ihmisen näköisen pikkuisen :)

Omassa ultrassa "hän" ei vielä ihmistä muistuttanut,
vaikka mies mielestään näki selvästi pään ja kädet.
Ja pyysi vielä neuvolatätiäkin katsomaan että eikö
olekkin niinkuin hän näkee ja neuvolatäti oli samaa mieltä.
Itse en kyllä vielä nähnyt mitään selkeää.
Mutta tärkeintä oli sykkivä sydän :) ja että
oli oikeassa paikassa :)

Tällä viikolla tulee toivottavasti ultra-ajat :)

epelation mua rupee aina hymyilyttämään
kun puhut peukkupaarista :D
en tiedä miks, mut se on vaan jotenki niin hauska.
Minkä hintasia vaunuja kärkkäisellä on ?
Äiti on monta kertaa kehunut Kärkkäistä,
mutta vieläkään ei ole tullut itse käytyä.

Ens visiitillä etelä-suomeen vois käydäkkin :)

mutta itsellä oireettomuus jatkuu, ja tosiaan huimaus
johtuu alhaisesta verenpaineesta. 91/70.

Keskiviikkona pitäisi kertoa vanhemmille! Jännittää
ihan hirveästi miten reagoivat :P
Eivät siis varmasti osaa odottaa mitään tälläistä.

Toivottavasti ovat iloisia pienestä ihmeestä :)
 
Vauva unista: Yhden ainoan kerran olen nähnyt unta tulevasta vauvasta. Olin synnyttämässä ja kätilö sanoi että tyttö tuli. Katselin hetken vauvaa ja sanoin tylysti että: "Jaa, noh kai tääki kelpaa" :D
Ihan poikaolo siis ollut koko raskauden ajan :D Mutta kyllä tyttökin olisi tervetullut :)
 
Bubble: halvimmat yhdistelmät (olikohan Emman?) tais olla 229 ja seuraavat joiden merkkiä en muista oli 259.. Päädytään varmaankin noihin emmoihin... Alunperinhän oli tarkoitus ostaa jutkut vähän käytetyt, mutta tuossa kesän alussa yks tuttava osti 'vähän' käytetyt emmaljungat melkeen samalla hinnalla kun nuo mitä nyt on katseltu ja kun vaunut ovat olleet heillä nyt tuulikaapissa niin on mieltäylentävä kollikissanpissan tuoksu [>:] eikä heillä ole kissaa ensinkään.. Eikä he mitään haistaneet (tullut mieleenkään erityisesti haistella) kun olivat vaunuja hakeneet.. Siksi siis päädytty hankkimaan ihka uudet, olkoonkin sitten vaikka halpikset ja rimpulat [:D] kiroillaan sitten kun hermo menee niihin [:D]
 
Apuva.... Mä oon vieläkin ihan sekasin, kun aamulla oli eka ultra. Siellä se möllötti, sydän hakkasi hirmuisesti, heristi nyrkkiä, potki ja heitti kuperkeikan [:)] Pääperä mitta oli (crl) 54.8 ja niskaturvotus(nt) oli 1.3. Eli kaikki kunnossa. [:)]
Tänään on itketty äitin ja isän kaa puhelimessa, iloittu siskon kaa. Siis ihan uskomaton fiilis!!! [:)]
Laskettu aika muuttui 2.1. vaikka eka oli 4.1. Nyt on rv 12+1.
Voi tätä onnen määrää!! [:)]
 
Heippa! Tuonne Tammikuisiin jo kirjoittelinkin, ajattelin tulla myös tänne raapustamaan... Tosiaan itselläni LA 9.1. ja esikoista odotellaan :) Taustalla km noin vuosi sitten jonka vuoksi on pelonsekaiset tunteet ollut tässä alkuraskauden aikana. Koitan kuitenkin kovasti olla stressaamatta liikoja, ja tää mun parin kuukauden kesäloma osui kyllä todellakin oikeaan aikaan!

Varhaisultrassa kävin 25.5. ja siellä näkyi syke <3 Kyllä se helpotti oloa, kun sai tiedon että siellä oikeasti on joku! Yritystä kuitenkin takana useampi vuosi ja ivf hoidoilla tää masuasukki saanut alkunsa.

Oon aina ollut aikas hoikka, ja mul tuli maha näkyviin jo jotain rv 6 paikkeilla, ja tällä hetkellä sitä ei saa enää mitenkään piiloon, joten ei oo paljoo pystyny tätä raskautta salailemaan ;) Omiin farkkuihin en oo mahtunu enää aikoihin, mut viel en oo rohjennu ostaan mammapöksyjä. Ens viikol ois ultra, mis myös ne seulonnat, ni jos sit sen jälkeen rohkenis vaateostoksille!

Ei muuta kuin odottamisen iloa kaikille pahoinvoinneista huolimatta, joka itsellänikin seurana koko päivän jatkuvana kuvotuksena!!!!
 
Bofink ihania ultrauutisia!! :))
Ja nauti nyt tosta ilonsekaisesta tunteesta :)

epelation kyl jos uudet saa tohon hintaan,
niin kyllä ne mieluummin ostaa ku käytetyt :)
Ajattelin itse seurailla noita nettihuutokauppoja,
jos sattuis tulemaan vastaan Porin seudulla edullinen
pinnis ja hoitopöytä. Ne melkeen voisikin ostaa käytettynä
jos on hyvässä kunnossa :)

Mut en siis vielä. Joskus sitten.

Mulla on ollut vauva ajatuksissa unissa,
mutta niissäkään en ole kenellekkään kertonut :D
 
Bofink: Onnea hienoista ultrakuulumisista ja 12 viikkoakin on sulla jo täynnä! [:)]
 
Helinä: Tervetuloa mukaan keskusteluun! [:)] Hienoa, että teillä vihdoinkin on tärpännyt! Mulla on myös km viime kesältä, joten tämä alkuodotus on mennyt pelonsekaisin tuntein. Varhaisultrassa käyty viikko sitten. Sullahan on pian np-ultrakin? Tulehan viimeistään sitten kertomaan kuulumisia.
 
Hankintoja en ole edes uskaltautunut ajattelemaan vielä. Kalliimpia tavaroita (vaunut, turvakaukalo ym.) ei tosin tarvitse edes ostaa, ne on vielä tallessa kuopuksen jäljiltä.
 
[:'(] ällöttävää päivää täältä [:'(] [:'(]

Sit ei pysy mikään taas sisällä.. noh, saimpahan edes viikonloppuna syödä..

Verikokeissa tuli käytyä. Tätönen siellä ei TOD ollu mikään asiakaspalveluhenkilö [8|] naama oli ku norsun elin ja muutoinkin kiukutteli kun ei mun tietoja löytynyt koneelta (kun "vasta" tänne muutettu eikä olla käytetty vielä k.o. talon palveluita) eikä löytänyt oikeita papereita ensiksi siitä että millasiin putkiloihin verta otetaan yms.. [:@] ei siis mikäään kiva kokemus ja varsinkaan tässä olotilassa... Eikähän se sit suontakaan heti löytäny vaan ronkki ja kaiveli ja pyöritteli [:@] [:'(] [:@] noh, siitä selvitty nyt kuiten..

Aamujugurtit ja mehut päätyi yläkautta pönttöön.. varovasti äsken sain yhden klementiinin syötyä [8|] uskaltaskohan kohta toisen...
 
Ihanaa alkuviikkoa teille kaikille!

Kjeev! Tosiaan meillä näyttää olevan sama LA. Hauskaa, jos muillakin on tällaisia suurempia ikäeroja lasten välillä. Hiukan jänskättää, että jos sairaalassa tai muualla ajattelevat, että kyllähän tuo jo kaiken osaa, eivätkä sitten niin paljon opasta. Todellisuudessa kyllä kaikki pikkuseikat alkaavat olla unholassa. Eilen neuvolantäti oli kyllä tosi mukava, mutta huomasin sielläkin vastaavani jotain ihan muta kuin heidän tiedoissaan oli[;)].

Basura! Hienoa, että kaikki on hyvin. Ja mukavaa, kun pääsit kunn ultraan. Ise kävin ykstyisellä, ja hinta oli suoliset 200e, onneksi vakuutus maksaa.

Itse en ole halunnut osallistua seulontoihin. Ilmaisin kutenkin haluni käydä neuvolankin kautta ultrassa. Nyt en mene niskapoimu-ultraan, mutta pääsen yleiseen ultraan, jossa ei mittailla niskapoimua, mutta katsellaan vauvaa ihan yleisesti vain. Myös verikokeet jäävät siis väliin.

Mulla ei ole mitään vauvamahaa näkyvillä, mutta yleistä lihomista kyllä on kaiken oksentelun lomassa ollut. Lopetin farkkujen käytön ja siirryin hameeseen. Olin koko ajan liian ärtynyt ylikireissä housuissani. Hame ja paksut sukkahousut auttoivat kummasti. Ei ole kylmä eikä kiristä.
 
Heipä hei kaikille!!

Tänään oli eka neuvola ja hirmuisesti jännitti kuuluuko pienen pienen sydämen äänet ja kyllähän ne kuuluivat [:)] Nyt on hieman rauhallisempi olo. On viime päivinä jännittänyt että onkohan sisällä edes mitään elämää kun ei ole oikeestaa mitää oireita ollut, että oli helpotus kuulla noi äänet. Nyt sitte odotellaan että posti tuo ajan ultraan, että pääsee oikeen näkemään pikku kakkosen [:)] Neuvolasta antoivat LA 15.1, isännän syntymäpäivän [:D] Oliskin kiva kun tulisi samana päivänä [;)]
 
Täällä ollaan taas selän takia sairaslomalla pari viikkoa. Voi että kun sais ton johonkin kuntoon ennen kuin alkaa massu rasittaa enemmän [8|].

Mitkä hajut teitä yököttää? Mulla on nyt pahimpana Whiskas kissan märkäruuat [X(]. Kissat saa kunnollisia raksuja mutta lisäksi annetaan annospussiruokaa, ja nyt on Whiskassit jätettävä kauppaan. Muut merkit käy kyllä mutta tuon kanssa en voi olla samassa huoneessa. Mitähän mahtaa sisältää? [;)] Lisäksi on ainakin tupakka, en voi käsittää miten jotkut voi vielä polttaa raskaana, itse en voi edes haistella ollenkaan vaikka 15 vuotta tupakoinut olenkin itse. No, pääsipähän helposti eroon [;)]. Muitakin yksittäisiä hajuja aina tulee eteen mutta ei mitään noin pahoja. Paitsi kun mun yks työkaveri syö jotain pussikeittoa [X(], joudun vaihtamaan huonetta. Paha vaan kun olemme avokonttorissa vierekkäisissä looseissa ja hän usein syö paikallaan kun surffailu netissä on tauoilla sallittua... Onneksi pomo tietää ja voin poistua siksi aikaa paikalta.
 
Eilen oli se np-(nt?) ultra :)

Kaikki on kunnossa ja niskaturvotus 0,8 eli kuulemma ihan normaali :)

Oli ihana katsella kun toinen siellä uiskenteli ja kellui. Otti välillä kohdun toisesta seinämästä vauhtia ja ponkaisi itsensä toiselle puolelle kellumaan :)

Pää-perämitta oli 41,9
Lakimitta 17mm
Reisiluu 2,9mm

Viikot siirtyi 5pv taaksepäin eli tänään onkin vasta viikot 11+2 ja laskettu aika olisi siis 10.1.2011 :)

Luulin ettei viiden päivän takia muuteta laskettua? Eipä sillä niin merkitystä ole :)
 
ei ole paljon kerrottavaa omista jutuista... kun nyt vain odotellaan np-ultraa ja seuraavaa neuvolaa. hmp.. oireena ei ole kuin väsymys ja välillä nousee pala kurkkuun. ei mitään vatsatuntemuksia. onko muilla?
vatsa on vähän pyöristynyt ja kohta ei kyllä enää omat farkut mene jalkaan. eli siis mammavaateostoksille pääsee piakkoin [:)]
 
vitsi ku ei malttas oottaa ultraa, ens viikon tiistaina se päivä ois edessä. jänskättää tosi paljon. ekana maanantaina labraan ja sitte tiistaina siihen ultraan. päästää miehenkaa yhessä jännitteleen sinne.
 
Mulla kans ens viikon tiistaina ultra np-ultra. Menis tää aika nyt äkkiä!!!!

rozie: Noista hajuista... Mulla kans tökkii kissan märkäruuat, mut pahin on grilliruoka [:'(] Tai siis yleensä grillaaminen... Hyvä juttu tälleen kesäaikaan, yleensä tykkään grilliruuista, nyt en vois kuvitellakaan pistäväni sitä suuhuni!!!

Muuten janottaa, kuvottaa, pissattaa ja väsyttää, heh! Mutta enpähän vaihtais olotilaani mihkään!!!!
 
Helinä82: Mullekaan ei tavalliseen tapaan grilliruuat maistu, saa nähdä meneekö juhannus salaattilinjalla. Toistaiseksi olen kyllä grilliruokaa syömään pystynyt mutta paljon vähemmän kuin normaalisti. Viime kesänä grillattiin melkein päivittäin ja nyt ehkä parin viikon välein... 
 
Pakko tulla vielä tännekkin hehkuttamaan!

:D

Siis äitiyshousut! Miksi kaikki housut ei ole tälläsiä?

Ku oon aina luullu et äitiyshousut on vaan lappuhaalareita
ja jotain löysiä samettihousuja.

Mut nyt jalassa todella istuvat farkkucaprit, joista
ei kyl todellakaan huomaa, että ovat äitiyshousut.
Ja mistään ei purista!

Ku normaalistikki, ilman tätä turvotusta, farkut
aina helposti alkaa itsellä painaa mahaa, vaikka
ei ylipainoa olekkaan.

Niin nyt tuntuu niin ihanalta ku mahaan ei paina mikään!

Ostin farkut 15e, caprit 10e ja mustat puuvillahousut 15e
H&M:n alennusmyynneistä :)

jee!
 
mua lähinnä ällöttää kaikki [:D] jotain ois kuitenkin syötävä ja pitää aina miettiä 3 tuntia et mikä ois se mitä tekis mieli..joskus sitten on syötävä puoli kakoten jotain ettei vallan näänny, koska sitten se huono olo vasta tuleekin kun on nälkä.. Ihan käsittämätön tunne! syöminen on ainut asia missä oon hyvä mut nyt ei kyllä mee mikään. Keksin että maitopuurot (riisi,manna,ohra ym) menee mut esim kaurapuuro ei..[>:] ja samoiten piimää voisin juoda vaikka koko ajan! oisko lie jotain kalsiumin puutetta kun elimistö niin tahtoo tuota maitotuotetta. Kaikki tuoksut ja hajut on kyllä tosi voimakkaita..voi olla et johtuu tupakan polton lopettamisestakin..

Tänään ekaa päivää huili saikun jälkeen töihin..tottunut jo tähän makaamiseen ja tv katseluun niin nyt pitäisi sitten muka töitä tehdä! Armoton väsymys (tai sitten laiskotus tekemättömyydestä, en tiedä kumpaa).

Tasan viikko ultraan! menispä aika nopeasti ja pääsis vaikka sen jälkeen puksuttelemaan [:D] toivottavasti selviäisi siellä sitten mistä vuodot johtuvat..ja toivottavasti ei nyt ihan vielä pitäisi vuodelepoon jäädää.. Mietin että meniköhän ne päivystyksen tiedot suoraan sinne gravidaan vai joutuuko sitä sitten selittelemään siellä että tämmösiä oireita ilmennyt? Onneksi ei nyt ole kuin 4 työvuoroa ennen sitä niin hirmusti rasitu..yksi on kyllä kuorman purku päivä, mutta päätin että minä en sitä tällä kertaa puraa, että yritän nyt siihen vaivojen selvittely päivään asti ottaa ihan rauhassa. En viitsi sitten mökillekkään juhannuksena lähteä kun joutuu koko suvulle selittää miksi en osallistu sauna vesien rahtuuseen sun muihin mökki kesän riemuihin.

30. pvän jälkeen sitten huutelen tilanteen kaikille! (siis jos vaan on enää mitään kerrottavaa) Tai lähinnä sukulaisille ja sitten menen ihan hyvällä omalla tunnolla mamma ja vauva osastolle ja juorut leviävät sitten omaan tahtiin. Ihanaa että siihen hetkeen pääsisi..on pitänyt elää tälläistä sosiaalista hiljais eloa tässä jo niin pitkään että haluan jo elää "vapaasti". vaikka sitten siitä huonoa karmaa tulisikin..en malta enää sen jälkeen kyllä ootella [:)]

Musta tuntuu et maha on nyt kadonnut kokonaan..oli niin jäätävää tuo turvotus tossa ekat 10 vko niin nyt on jotenkin niin hoikka olo [:)] yksi hame mikä ennen meinasi päältä pudota on kyllä muuttunut sopivaksi..mutta veikkaan että se on tuo minun laaja berberi osasto mikä sitä paikoillaan pitää [:D] Mua niin nauratti kun jossain noissa yleisissä raskaus keskuisteluissa joku sanoi että "synnytyksen jälkeen kun nuo lantioluut jäi jotenkin leveemmin.." [:D][:D] Kai sitä on vähän väsynyt kun nyt niin hihityttää..
 
Takaisin
Top