Kesäkuun kalkatukset

Moooi!

Nää teki päiväreissun mökille, onneks ei satanu! Takas oltiin vasta kybältä, kaapissa ei ollu velliä ja poika ihan rättiväsy... huono yhdistelmä! Tein sille wannabe-velliä kaurajauhosta, mut ei oikeen toiminu... No, sai Joona jotain mahaansa ja meni nukkuu, kai se sit herää vaik keskellä yötä syömään, jos tulee nälkä :)

Ampulle tervetuloa takas arkeen ;) Kivaa tosiaan, kuinka miehesi huomioi myös naapurinpoikia. On varmasti tosi iso juttu niille pojille!

Ja uuuh... Saparo lähtee viihteelle! Jee! Varovasti sitten! Ja tsemppiä huomiseen ;)

--

Vau, Väinö on alkanut jo nallekarhuilee! Ihanaa! :) Hauskaa seurata kyllä kaikkien kehitystä, ja kuinka joku ottaa huimia askeleita, ja sitten joku muu keksii jotain muuta uutta ja jännää!

Halipossu, Sinttu ja Elegia: teille niin toivoisi öihin parannusta, mutta kun minä en ainakaan osaa auttaa muuten kuin tsemppailla. Vaikka eihän siitä paljon hyötyä ole, mutta tiedätte että ajatukissa ootte. Ihmetytti tääläkin se kortisonijuttu, mutta jos kotoa kaapista sitä löytyy, niin ei tosiaan luulisi olevan haitaksi sitä silloin tällöin sipaista ihottumaan. Meillä käytetään neidillä käsivarsien taipeisiin toisinaan ja pahempina aikoina viikon kuurina. Tämä oli myös lääkärin suositus, toki tyttö oli silloin jo 3 vee.

Koirajuttu riipaisi läheltä, kun teen itsekseni jo luopumista tuosta meidän koiravanhuksesta. Mutta niinkuin Sannakin kirjoitti, että onneksi uutta elämää kuitenkin syntyi ja on syntymässä.

Amppu: Tervetuloa takaisin lakeudelle. Teillä oli mukavan kuuloinen reissu, mutta varmaan oli ihana tulla kotiinkin ja rauhoittua normaaleihin arkirutiineihin. Ihana kuva teistä galleriassa. Uskaltauduin sitten minäkin kun sääkin[:)].

Saparo: Jihuu, viihteelle. Hauskaa iltaa!

Jasminella ja miehellä ollut laatuaikaa, ihanaa ja kadehdittavaa. Täälä mies piti eilen laatuaikaa työkavereiden kanssa saunaillassa ja mä taidan päästä tiistaina mökille likkakaverin kanssa kahdestaan. Vaikka olisi ihana päästä joskus kahdestaankin jonnekkin, mutta eiköhän sellainenkin päivä vielä koita.

Sanna oli ollut mökkeilemässä. Onneksi teillä sää suosi, sillä täälä on tullut lähes koko päivän vettä kaatamalla. Mökkeily on mukavaa, vaikka pienten lasten kanssa joutuu hieman enemmän miettimään mitä mukaan tarvitsee. Ja useinmiten siinä käy niin, että itselle ei sitten hoksaa kaikkea tarpeellista mukaan ottaakaan.

Oltiin koko perhe tänään kaupoilla ja syömässä. Käytiin kavereilla kylässä ja siellä neitit 6veet oli suunnitellut, että Siiri voisi jäädä sinne yöksi. No Siiri sitten jäi sinne ja niin tehtiin tytöt onnelisiksi. Siiri halusi "lomaa" Jussista, niinkuin asian ilmaisi[;)]....

Hyvää yötä!

huomenta!

Sain venytettyä Valon unta tai ainakin ylösnousemista himppusen yli seitsemään, jei.. Omat silmät vielä ihan ristissä, mutta otan vaikka päiväunet, jos osaan, myöhemmin.

Voi Väinö! Sitä mennään jo tosi korkealla eteenpäin[:)]

Jasminen ja miehen laatuaika kuulosti kyllä hyvältä.
MIes eilen minulta uteli, että koskas olet sitä siskosi uutta taloa menossa katsomaan? Saatais olla Valon kanssa ihan kaksin... No eipä ollut tullut mieleeni lähteä pariksi päiväksi ilman Valoa mihinkään[:D] Suloista, pitänee tehdä kaupunkireissu, vaikka kangaskauppaan tai se saumuri ostamaan. Ja kun kerran kaupunkiin asti, niin sitten myös vähän neulelankoja ja ...niitähän ei ennestään olekaan..mutta näyttävät niin vanhoilta ja tylsiltä ja vähän kutittavatkin ei niistä voi kaulahuiviakaan tehdä...[;)] Olenkin joskus ehdotellut kaverille, että pidetään langanvaihtokutsut. Jokainen tuo lankakeriään ja saa vaihtaa toisiin. Toisten vanhat ovat itselle uusia!

Tyhmä kysymys: Voiko grahamjauhoista tehdä puuroa vauvalle? Kävin pikkukylämme k-kaupassakin ja siellä puurovalikoima oli onneton myös. Miksi ostaa vehnäjauhoista tehtyä puuroa? Siis pääosin vain valkoista höttöä maustettuna hedelmähiutaleilla. Graham olisi jo paljon terveellisempää. Mielipiteitä kiitos![:)]

Voihan koiravanhus[:(] Eläimistä tulee ajan myötä niin rakkaita, että enpä halua edes ajatella että meidän kissanrotjake joskus ei olekaan enää kanssamme. Sen verran tärkeä perheenjäsen hän/se meille on. Mutta kaameinta on, kun omistajat eivät malta luopua sairaasta eläimestä ja hoidetaan hinnalla ja keinolla millä hyvänsä ajattelematta eläimen etua. Olen tällaistakin nähnyt. Sokea diabeetikkokoira, jota pistettiin päivittäin ja reppana oli sokeudessaan ja puolikuurona jo niin hermostunut että räkytti tauotta.

Hehhehheh Siiriä[:D] vai lomaa Jussista[:D][:D] Pikkutytöt ovat niin pikkutyttöjä.

Valo sammahti taas ja minä en taida osata heti aamusta jatkaa unia, katsotaan puurolautasen jälkeen onko vielä sama mieli.

SannaKoo kävi sitten mökilläkin jo. Mites pärjäsitte itikoitten kanssa?

Iloista sunnuntaita.

Huomenta vaan. *väsyttää*
Eilinen ei mennyt ihan putkeen. Aleksi nukahti joskus ilta seitsemän aikaan, enkä saanut sitä millään herätettyä unilta. Siinä se poikanen sitten uinui johonkin kahteen asti. Äiti valvoi, kun odotti isää iltariennoista kotiin. Kun ulko-ovi kävi ja isä vihdoin saapui kotiin, niin kuten arvata saattaa, aikaisin aloitettujen yöunien takia Aleksi heräsi. Siinä sitten valvottiin koko perheen voimin ja nukkumaan päästiin vasta 04:40. Onneksi oli viikonloppu, niin mun ei tarttenut yksin valvoa. Ja siitä nukahtamisesta eteenpäin herätykset on olleet tunnin välein. Pikkuisen nokka on räkää täynnä, eikä hengitys kulje kunnolla. Mä olen ihan kuollut!

Mukavaa päivää teille muille! Mulla menee päivä ihan satasella pipariksi. *ärrinpurrin*

Moi!

..piiiiiitkäääästä aikaa...

Meillä tilanteet rauhottunu, kovasti tyttö keksii kaikkea uutta koko ajan, nyt menossa on sylissä pomppiminen (oppi kun oltiin tytön kans mun äidillä ja se pompitti sitä..) ja kielen näyttäminen koko ajan...hmm..kaupassa saadaan hirveesti huomiota, kun tyttö hymyilee ja näyttelee kieltä kaikille ohikulkijoille...[:)] jonkin aikaa on jo nostellut pyllyä ylös mahalla ollessaan ja vetänyt jalkoja alle, mut etupää ei oo viel tajunnu mennä eteenpäin, et kohta varmaan lähtään liikkeelle..vierastamista on kovasti liikkeellä, ei suostu oleen vieraitten ihmisten sylissä, ainoo joka on mun ja miehen lisäks saanu pitää sylissä on mun äiti...no, kyllä sekin jossaa vaihees menee ohitte, onneks!!

Käytiin jopa Tallinnan reissulla, pika-aluksella sinne, yö siellä ja pika-aluksella takasin, tuli kierrettyy vanhaa kaupunkii ja ostareita jne..ja miehen lempipaikat, eli koneliikkeet (traktori/kaivinkone ym)...ja hyvin meni reissu pikkuneidiltäkin, ekana päivänä ei paljo nukkunu päikkäreitä, mutta tarkkaili kaikkee tosi tiiviisti ja yö oli risanen, varmaan havaitsi, ettei olla kotona joten piti tarkistella vähän väliä, onko äiti lähettyvillä..mut muuten tosi hienosti meni..

Meillä syödään jo vaikka mitä soseitakin (paitsi banaania, koska siitä tuli selkeesti taiveihottumaa), ens viikolla otan ekan puuron mukaan repertuaariin. Ja nyt kun keksittiin syöttää soseet niin, että tyttö istuu Bumbossa sen ajan, niin syökin tosi paljon paremmalla halulla, ku sitterissä maaten..(reissussa kun ei ollu mitään noita mukana, ni toinen piti sylissä istumassa ja toinen syötti, siitä tajuttii tämä asia..) vielä en laittais tyttöö syöttötuoliin, kun ei itekseen ihan vielä pysy kunnolla istumassa...eikä meillä vielä kyllä ookaan kyseista kapinetta... [;)]

Oisko kellään kokemusta/ideoita vellien suhteen, kun olen toivonu, että tyttö söis iltavellin ja iskä vois sen välillä tarjoilla (että äiti pääsis välil tekee jotaa muutaki illal, ku tissittelee koko ajan), MUTTA KUN TUO TYTTÖ EI TAJUA VELLIEN PERÄÄN!! ..no, ehkäpä jätetään ne kokonaan väliin ja otetaan se puurohommeli illaks, ni ehkei tartte sit enää tissitellä koko iltaa, luulis ainaki...

Hei semmoset Pranametrin langanvaihtokutsut olis tosi kivat, täytyyki miettii, jos vaikka varastais idean ja järkkäis joskus..ja siitä grahampuurosta, ni mie oon jostaa (varmaan siitä pakkaukses tulleesta ruokaopuksesta) lukenu, että nimenomaan grahamjauhoista kannattaa tehä pienelle puuroa, on terveellisempää!! ja täysjyvätuotteista...

se on moro (saa nähä kirjotanko seuraavaks taas joskus parin kuun päästä..[:)])

pikahuikkaus! Anopin tapaaminen meni ihnan jees ;) ihan mukavalta vaikutti. ainakin vielä ;) heh!
Mies lähti puolenpäivän aikaan kuskaamaan takas Joensuuhun, ja on nyt sit vissiinkin pari päivää siellä. mä siis Veeran kanssa kaksin kotona. tää päivä ollu hirveetä kiukkua. 10 min unia vaan ottanu ja ihan yliväsyny tyttö. nyt yritän saada samalla nukkumaan edes hetkeks että saisin ite syötyä ja käytyä vessassa. väsyttää...

Moi!

Nää vei apinan mummilaan ja lähtee nyt sit syömään aikuisten ravintolaan ja leffaan. IHAN KAKSIN!

Ei mul muuta, tulin vaan aiheuttaa "kateellisuutta" ;)

Moi!

Onnea Ampulle jos saatte ihan oman tuvan, pidetään peukkuja!

Mukavaa iltaa SannaKoolle! Mulla meni eilen tosi hyvin, oli hirmu hauskaa. Olin Kiiran kummitädin kanssa semmosessa drinkkibaarissa, vedettiin niitä drinkkejä vaikka kuinka mutta olin vaan pikkusen hiprakassa, just hyvä ja kun kotiin tultiin(klo 3[:D]) niin tuntui jo että oon ihan vesiselvä...nauroinkin että mulla meni varmaan kaikki viina pään sijasta tisseihin[:D] Ei sitten ollu yhtään krapulaa aamulla, jee! Väsy vaan...

Sintulle
tsemppiä öiden ja nyt siis ilmeisesti päivienkin suhteen! Ja vielä voimia yh-päiviin.

Valosta oli ihana kuva taas tuolla galleriasssa ja kiva kun saatiin taas lisää kasvoja[:D]

Tanttu, meillä ei oo kanssa syöty ollenkaan vellejä. Illalla aina puuro ja nyt pitäs joka aamukin syyä, ei vaan vielä ihan joka aamu uppoo...

Potta-asiaa, ostin Kiiralle potan (oikein semmosen BabyBornin keltaisen jossa on selkänoja[:D]) ja oon sitä nyt aamuin ja illoin siinä istuttanu. Neiti on ihan tohkeissaan siitä, istuu tosi ylpeenä siinä mutta ei sillä oo kyllä mitään hajua että mitä siinä pitäis oikeesti tehdä..[:D] Ihana lapsi, ei hänellä kyllä oikeesti mikään kiire ookkaan...[:D]

Kello on jo yö, ja mä täällä taas vaan kukun... Mutta kun en aiemmin viikonloppuna kerennyt koneelle, niin pitää sitten nyt, kun miehuudet nukkuu. [:)]

Kauhiast pal' juttua oli tänne tullut, iloisia ja surullisia juttuja...

Täällä oli keskustelua lastentaudeista, ja kuinka ollakaan, me oltiin sitten tänään kontaktissa sellaisen 1-vuotiaan kanssa, jolla on nyt sitten ilmeisesti tuo vauvarokko. Oli ollut muutaman päivän aika korkeassa kuumessa, kurkku ja korva punaisena, ja nyt sitten pientä näppylää vartalolla ja huulten ympärillä. Onneksi se näyttää olevan aika harmiton, eli jos se nyt Benjiin iskee, niin ei tarvitse ottaa kauheaa paniikkia siitä sitten.

Toivottavasti Venlan sukuunotto-juhlat menivät hyvin!

Elegialle pahoittelut koirakaverin poismenosta. Hali! Ja toivon, että nilkkasi paranee pian! Itse teloin molemmat nilkkani jokunen vuosi sitten rugby-treeneissä tosi pahasti, enkä ole sen koommin kyseistä lajia uskaltanut pelata, kun pelkästää juoksemalla saan nilkat nykyään tosi helposti kipeiksi. Vaikka tärkeäähän se olisi niitä muistaa notkistella.

Amppu: kiva kuulla, että teillä oli onnistunut loma. :) Ehkä hiukkasen kateellinen olen tuosta Longchampin hoitolaukusta... Mä ostin sellaisen ruskean kankaisen hoitolaukun, mutta nyt on taas reppu aina menossa mukana, kun Benji on useasti kantoliinassa, ja sen kanssa on olkalaukku hankala. Harmi vaan, että reput on niin rumia. Vähän joudun ulkonäköseikoista nyt siis tinkimään. (On muuten ihanaa aina välillä päästä yksin johonkin, kun ei tarvitse raahata sitä jumalatonta kassia aina mukana. Saa ottaa sen rakkaan liian pienen, mutta niin ihanan Mulberryn käsilaukun, johon mahtuu hädintuskin avaimet, lompakko ja kännykkä..) Mäkin muuten tykkään Riviera Maisonista.
Peukuttelen tuon oman tuvan hankinnan puolesta!!

Väinö osaa karhukävelyasennon! Jee! Varmasti suloisen näköinen pikkuinen, kun harjoittelee. :) Kohta siellä jo kontataan!

Hihi, hassu Siiri. Mutta niin, on se varmaan välillä tärkeää saada olla "omissa oloissaan" ilman vauvaa.

Toivottavasti Halipossun yö on tänä yönä paree!

Kiva kuulla Tantustakin! Oi, siellä jo vierastetaan! Mitenkäs sujuu isän kanssa kahdestaan olo? Anoppi varoitteli meitä, että saattaa olla, että Benji alkaa jossain vaiheessa vierastamaan kaikkia muita paitsi minua.. Toivottavasti se vaihe jää välistä.

Sintun ja anopin ensitapaamien on sitten ohi. Hauskaa, että sujui hyvin! [:)] Mä peukuttelen teidän yölle!

Sanna: ooo, pääsit miehesi kanssa treffeille! Mitäs leffaa kävitte katsomassa?

Saparo, kiva, että jäi hyvä mieli "ulkoilusta". :) Mua pelottaa tulla Suomeen, kun on tyttöjen ilta suunnitelmissa, enkä oo vielä kertaakaan käynyt kunnolla missään drinksuilemassa. Osaankohan käyttäytyä? Hyvä murehtia sitä näin etukäteen...

Sitten vielä meitin kuulumisia vähän, ennenkuin menen nukkumaan: Benji oppi lauantaina konttausasennon. Nyt se vetäsee itsensä usein siihen asentoon, mutta konttaus ei kyllä vielä (ONNEKSI!) suju. Kauheeta vauhtia kyllä ryömii pitkin lattioita. Puuh. Muistakaa suojata pistorasiat ajoissa!!!

Ja sitten vielä yks jee-juttu: meillä on nyt uudet hienot kalusteet terassilla! Aurinkoa odotellessa... :)

Ok, mutta nyt äkkiä unten maille!!

Iltaa!

Oi että, olipa ihanaa! Syötiin hyvin, söpöiltiin ja nautittiin! Vatsat pullollaan vähän käveltiin kaupungissa ennen leffaa, leffassa sylikkäin fiilisteltiin (viimeks leffassa oli vaan iso maha eessä...) ja leffan jälkeen käytiin vielä kesäillassa terassilla nautiskelemassa yhdet. Junamatkalle viihdettä tarjosi turhan päissään ollut keski-ikäinen eukko, joka sai järkkärit kimppuunsa ja talutettiin lopulta yhdellä asemalla poliisien hoiviin. Kotona sitten sain päähieronnan ja nyt ukkokin saa katsoa formulaa boxilta, ilman että mä valitan ja ulisen huomiota ;) Huomaapahan sekin, että huomioimalla mut saa myös omaa aikaa :D

Jauhoista puuroa, hmm, miksei! Tosin oon ite kyl vähän uus avuton, enkä oikeen tiiä, et miten se sit toimii... kattilassako? Vai saako mikrossa tehtyä? Tantulle siis sanoisin myös, että hypätkää ihmeessä se vellihomma ohi, jos ei tytölle maistu! Puuro kuitenkin pitää nälän paremmin, ja iteki oon ilonen, että ollaan päästy tosta vellivaiheesta nyt ohi ja iltaisin poitsu saa puuroa. Teillä neitikö ei syö ollenkaan pullosta, ees maitoa? Koitapa mitä tuumaa nokkamukista, siitä saa vähän sitten nestettä puuron/soseen lisäks, eikä sido äitiä aina tisseineen juottoon! Eikös se Venlakin käytä vaan tissiä tai nokkista, vai muistanko ihan väärin, maarinen?

Ja siis kiva oli muutenkin kuulla Tantun kuulumisia! Ja voi mikä söpöinen kielennäyttäjä sinne galleriaankin on eksynyt. Hih! Voin kuvitella sen ihastuksen, mitä tollainen pieni kielensä kanssa kaupassa/muualla aiheuttaa! Tossa iässä se on söpöä, samoin kuin päristely, mutta jossain vaiheessa sitten näitäkin saadaan olla kitkemässä pois... huoh!

Siiri on selkeesti ollut ylirasittunut isosiskon roolista... hihihihih! Ihana! No mutta nokkela tyttö, että keksi tällaisenkin kortin vetästä, että sai jäädä yökylään. Ja onhan se nyt rankkaa, kun pitää olla niin esimerkillinen ja iso tyttö! :)

Pranametri, valittiin hyvä päivä mökkeilyyn, kun oli sellainen tuuli! Ei ollut hyttysistä riesaa! Eiköhän niitäkin puremia ehdi kärsiä vielä myöhemmin, yleensä tuolla mökkeilemässä kun noita öttiäisiä on aivan riesaksi asti... ja jos kerran niitä tänä kesänä on vielä enempi! Pitäiskin kattoa, saako ton oikeiden vaunujen ötökkäverkon viritettyä jotenkin noihin meidän matkarattaisiin, sais Joona nukkua rauhassa ilman ötököitä.

Halipossun yövalvomisiin tsempit! Äh, miten se Aleksi nyt tollain on yöeläksi alkanut?! Toivottavasti se räkätautikin saa päätöksensä pian, niin sun kuin Aleksinkin osalta, ehkä se uni sitten taas maistuu paremmin... Halipus!

sinttu, kiva kuulla, että anoppi oli ihan jees! Oisit lykännyt tytön isän matkaan mummolareissulle ;)

Ampun uutiset tuvasta, jee! Nyt sitten loppurutistuksia vailla, toivottavasti ei tuu yhtä pitkää epätietoisuuden taukoa tässä loppuhommissa, että pääsette uuteen tupaan! Ja kivaahan se on sitten sitä laittaa, vaikka hommaa vaatiikin. Laitatte tulevaisuutta, paikkaa, jonne on sitten kiva lastenlastenkin jonain päivänä tulla, eiks je? :)

Ja vielä tuuletuksia Saparon mukavasti menneelle illalle! Hyvä ettei se darrakeiju iskenyt, uskaltaa lähteä toistekin? Drinkkibaareissa on se hyvä puoli, että ne ei onneks nouse päähän, ja on niin hurjan hyviä, että vois kuvitella jätskibaarissa iltaa kuluttavansa!

Täällä ei oo kuulunut mun äidistä yhtään mitään, eli oletettavasti on hyvin ilta sielläkin sujunut. Onpa oikeesti kyllä niin ihanaa, että on nuo kaikki isovanhemmat niin lähellä, ja ne on tietysti kaikenlisäks vielä niin myytyjä pienestä hurmuripojastamme, että hoitopaikkoja löytyy! Tääkin ajatus nimittäin kypsy vasta eilen, puolilta päivin soitin äidille, ja vähän ennen viittä oli jo poitsu yökamoineen mummilassa <3

--

Ailime, senkin yökukkuja, ehdit sitten tuohon väliin! Eli tosiaan, käytiin kattomassa iiiiiiihanan Evan McGregorin Ghost writer. Oli aika pätevä elokuva, ei ollu liian ennalta-arvattavat juonenkäänteet, tai ainakaan ei näille äiti-modessa oleville aivoille ;) Ja voihan Benji siellä, hurjaa vauhtia etenemässä. Oijjoi, saa kyllä äiti kohta juosta perässä ja kovaa! Tosta vauvarokosta vielä, että tulee jos on tullakseen, sittenpähän on kärsitty :) Ja siis Suomessa ainakin suurin osa vauva/taaperoikäisistä sen sairastaa. Eiköhän siihen päde sama, ku muihinkin rokkoihin, että mukavampi pienenä sairastaa, kun ei yleensä tuu niin kauheen pahana. Ja hoitoahan se ei sinänsä tarvii, antaa vaan parantua. Lääkärireissua vaatii vaan, jos lapsi ei suostu juomaan tai on ihan velttoinen...

--

Muistinpa yhtäkkiä, et piti vielä Saparolta kysästä, että kuinka nopeesti heräämisen jälkeen sä oot koittanut puuroa tarjota? Meillä menee n. vartti, kun Joona ölisee yksinään sängyssään (en tiiä, et herääkö se kuin paljon aiemmin vaan ihmettelemään?), sitten vasta huikkaa, että nyt ois kiva päästä täältä ylös, ja sit mennään aamupesuille. Rauhassa vaihdetaan pesujen jälkeen päivävaatteet, laitan Joonan sitteriin leikkimään ja ite meen laittelee aamupalaa. Keittelen Joonan (mikro..)puuron valmiiks, sekotan sosetta ja maitotilkan, teen korvikejauheesta maidot ja sitten vasta aletaan syöntipuuhiin. Eli ainakin puol tuntia sen ensimmäisistä hölötyksistä/siitä hetkestä, kun mä jaksan nousta ylös (;)) kuluu siihen, että aletaan syömään. Joona ei oo aamusin mitenkään TOSI nälkäisen oloinen heti, vaan menee tosiaan hetki, ennenku se tajuaa, että masuhan on yön jäljiltä ihan tyhjä! Siis 11h unta, pullo maitoa, pari tuntia unta ja vasta sen jälkeen puuroa, näin meillä. Tuikille tätä samaa vinkkasin, en tiiä, onko ottanut Kaapon kanssa kokeiluun? Sielläkään ei siis kuulemma aamupuurot tainnut maistua? (ja sori jos nyt muistan väärin, mun mielestä kahveilla nimenomaan Tuikin kanssa puhuin...)
En tiiä, saitko nyt tästä höpötyksestä mitään tolkkua, tai onko tästä teille mitään apua, mutta koitinpa jotain naputella :D

Ja nyt aika mennä unille, luulis, et oon päissäni, kun näin sekavaks menee! :S

Hjuamenta!! kävin sähläämässä tuolla gallerian puolella! anteeks!!
Oon kyllä lukenu taas kaikki niin väärin kun vaan voi. *nolona* ekaks luin Ailimen kirjottaman että toivottavasti Venlan suihinotto juhlat meni hyvin. APUA! ANTEEKS! sit SannaKoon syötiin hyvin ja nakuiltiin... heh... oonkohan jotenkin jonkun puutteessa kun heti aamusta tämmöstä. huhhuijjaa....

Viime yö meni niiin hyvin. Veera nukahti klo19. eka syöttö 0.30. nukku. toka syöttö 04.10. nukku. heräs 6.20! AAAH! IHANAA!

SannaKoo: en viittiny laittaa Veeraa isin mukaan reissuun. on vähän liian pitkä matka autossa istua, ja vielä kun tuleekin vissiin jo tänään illalla kotiin niin pari päivää olis ollut vaan turvakaukalossa autossa nököttämistä. vielä kun toi on alkanu yrjöilee autossa. mistäköhän sekin johtuu?? [&:][&:] yäk.

Mummille tuli eilen rottiksen pentu!! [:)] tänään kävellään Veeran kanssa sitä katsomaan. se on varmaan niiiin sulonen! Nillähän on jo 9 vuotias narttu ja sille nyt sit tuli uus kaveri kun toissa syksynä uroskaveri kuoli syöpään [:(] vaan viis vuotiaana. on sit Iines ollu aika masis sen jälkeen niin saas nähdä piristyykö nyt kun tulee taloon vähän säpinää [;)]

no voi räkä. nyt neiti huutaa tuolla. pakko mennä. moi!

Huomenta!

Olitte kirjoitelleet ahkerasti viikonlopun aikana!

Elegialle kortisonirasvasta sellaista, että meidän tytöllä on todettu atooppisuuteen taipuvainen ihon laatu ja lääkäri ihan KÄSKI rasvata tarvittaessa kortisonirasvalla, eli ihan Hydrocortisonilla. Hyvin pienillä lapsilla, kuten meillä on, käytetään kuuriluontoisesti ja korkeintaan viikko kerrallaan. Näin sanottiin neuvolassa. Ja noista perusrasvoista Decubal on ihan paras! Suojaa ja kosteuttaa erittäin hyvin. Meillä on ollut käytössä myös Ceralan Plus, mutta ei ole yhtä hyvä...

Ihanaa tuo Väinön harjoittelu! Näyttää varmaan suloiselta. Pinja nousi viikonloppuna ensimmäistä kertaa konttausasentoon. Yritti eteenpäinkin jo lähteä, mutta nöksähti sitten naamalleen, kun kädet eivät liikkuneetkaan itsestään. [:D]

SannaKoolle taputukset onnistuneesta illasta! Mulla ois vielä käyttämättä lahjakortti italialaiseen ravintolaan. Mennään miehen kanssa, kunhan kaikki muu häsläys on hoidettu.

Puuro ei meidän neidille uppoa!!! Joskus saan huijattua syömään pari lusikallista, mutta kun huomaa, että se on puuroa, niin siihen loppuu. Ja aamupalaa syö muutenkin tosi huonosti. Tullut ihan äitiin ja isään. Heräämisestä voi kulua parikin tuntia, ennen kuin syö. Tämä vain yöunien jälkeen! [8|] Itse tehtyjä soseita syö kyllä hyvin! Ja erityisesti peruna-porkkana-maissi-yhdistelmä maistuu. Viikonloppuna annoin ensimmäisen kerran lihaa - keitin broilerin rintafileitä ja jauhoin mössöksi. Tätä teelusikallisen verran ruuan joukkoon ja hyvin söi! Ja kaupassa on muuten kaura-mannaa, josta on helppo tehdä puuroja ja vellejä...[;)]

Pranalle näppylöistä: Pinjallakin on otsassa näppylöitä, jotka on itikan pistoista. Ja lämpöä oli meilläkin, mutta ajattelin, että johtuu hampaista...[>:]

Ampulle tsemppiä tuvan ostossa!

Kukahan se kyseli siitä lapsen nukuttamisesta... Meidän vauva-kerhossa kävi uniklinikan unikouluttaja ja hän antoi ohjeeksi, että iltarutiinien jälkeen lapsi viedään omaan sänkyyn ja poistutaan pois sängyn luota. Kun huuto alkaa - yleensä ensimmäisinä iltoina alkaa - odotetaan kolme minuuttia, jonka jälkeen mennään rauhoittamaan lasta puhelemalla rauhallisella äänellä ja silittämällä lasta. Ei nosteta lasta sängystä! Ja huudon pitää olla oikeaa huutoa, ei kitinää. Toistetaan rauhoittelua niin monta kertaa kuin tarpeen. Ensimmäisinä opetteluiltoina/-öinä voi joutua rauhoittelemaan jopa 40 kertaa!!! Uuden nukkumis- ja nukahtamistavan opetteluun voi kulua parista päivästä noin pariin viikkoon. Mutta uudesta tavasta ei saa lipsua, muuten opettelusta ei ole mitään hyötyä! Meillä Pinja oppi nukahtamaan ja nukkumaan omassa sängyssä noin parin päivän harjoittelun jälkeen. Kamalaa oli kuunnella sitä itkua se pari minuuttia, mutta kyllä kannatti, kun nyt nukkuu niin hyvin. [:)]

Aamukahvi!!!

Hehee, Sinttu! Luin sun viestin sängyssä kännykällä, ja meinasin herättää Benjin, kun rupes niin hulluna naurattamaan. Kivat aamusähellykset sulla! [:D] Pakko oli tulla tänne olkkariin hihittelemään, ettei lapsi heräis päikkäreiltään!

Sanna: jee, yksi leffa lisää katselulistalle! Niin vähän on nyt tullut sellaisia leffoja, joita oikeasti haluisin lähteä katsomaan. Viimeks käytiin katsomassa Iron Man 2. Muhun iskee kyllä Robert Downing Jr. Tykkään.
Ja juu, sama juttu tuntuu olevan täällä tuon vauvarokon kanssa. Eipä siitä kukaan sen kummemmin kohahtanut, että potentiaalinen tartuttaja on juhlissa mukana, vaikka siellä oli muutamakin lapsi paikalla. Muut oli taineet sairastaa sen jo. Itselle ei vaan ollut vielä tullut mieleenikään, että noi rokot alkais jo nyt olemaan ajankohtaisia. No, viimeistään sitten, kun Benji lähtee hoitoon, niitä rokkoja ja tauteja alkaa sitten tulemaan.

Hennas, sielläkin siis mallaillaan konttaamista. Woo! [:)] Toi unikoulu pitäis nyt täälläkin ottaa ihan kunnolla käyttöön. Sorruin viime yönä sylittelyyn, kun en taas halunnut, että Benji häiritsee miehen yöunia. Taisin tehdä kaikille karhunpalveluksen. Mutta mikäs neuvoksi, kun lapsi haluaa leikkiä neljältä aamulla? Auttakee!

Kahvia tässä vastauksia odotellessa... [:)]

Ailime: Niin ja tuo unikoulun "opettaja" suositteli myös, että se vanhempi, joka käy töissä tai jonka muuten pitää olla virkeänä päivisin ja ei muutoinkaan osallistu uniopetteluun, käyttäisi öisin korvatulppia! Korvatulpat on oikeasti hyvä keksintö! Meillä mies käytti tulppia koko sen ajan, kun kävi töissä, että sai nukuttua! Minusta se oli erittäin järkevää. [8|][:D]

Meilläkin Pinja YRITTI herätä leikkimään aamuyöstä, mutta se loppui, kun en huomioinut asiaa millään lailla. Ja ei ainakaan pitäisi mennä kurkkimaan sänkyyn, koska KUULEMMA katsekontakti kertoo lapselle, että seurusteluyhteys on avattu! Nämä kaikki "ohjeet" on ihan unikoulun tädin kertomaa, enkä ole niitä mitenkään itse keksinyt...

Joo, hennas, mulla on sellainen kirja, jossa tuo unikoulu selitetään samalla tavalla kuin mitä sulle on neuvottu. [:)] Uskon, että et vaan heitä jotain juttua siellä!

Korvatulpilla tuo mies nukkuukin, ihan turhaan taidan sitä oikeestaan ees varoa..

Ampulle tuuletuksia talon ostoon, ja pitkää pinnaa tulevaan remonttiin. Jos nyt kaikki menee niin kuin toivotaan, niin teillä alkaa ihastuttava/vihastuttava oman kodin laitto. Vanhassa talossa kun ei kaikki ole niin suoraa ja siten yksinkertaisesti laitettavaa.

Sannalla ja miehellä oli ollut ihana ilta[:)]. Tuollaisia hetkiä parisuhde vatii ja niistä saa ihmeesti voimaa arkeen.

Ailime saikin jo vastauksen Hennasilta, jolla oli hyvää tietoa unikoulusta.

Sattui äsken ruokailussa ikävä juttu, kun löysin ruuastani 7mm pituisen metallinpalan. Pala oli jo suussa, kun aloin ihmettelemään hampaisiin tuntuvaa kovaa esinettä. Tarkemmin tutkittua se taitaa olla lihaveitsen kärki. Ruokana oli siis jauhelihakastiketta perunoiden kera. Ei siinä mitään, mutta samaisesta jauhelista oli otettu pieni määrä Jussille keitettäväksi perunoiden ja porkkanan kanssa. Jussi oli jo oman annoksensa syönyt ja onneksi pala ei ollut niiden joukossa. Koska olisihan ollut mahdollista sen mennä Jussin suuhun soseen mukana ja mahdollisesti sen olisi Jussi myös niellyt.

Soitin kyseisen firman kuluttajaneuvontaan, mutta onneksi olivat koulutuksessa ja ovat paikalla vasta iltapäivällä. Minähän olisin mennyt lankoja pitkin sinne. Laitan tähän kuvan siitä yllätyksestä, että tälläistä paistijauhelihaa[:@]

Maarisen raporttia odotellaan viikonlopusta.

Anteeksi nyt vaan kauhiasti, kun en saa laitettua kuvia niin että "raamit" riittäisi. Vaikka teen mielestäni kaikki niin kuin ennenkin.

Koittakaa kestää.

Kääk! Ei mitenkään mieluinen ylläri ruuassa tuollainen, Tiihuli! Toivottavasti saat jonkun sieltä kuluttajaneuvonnasta kiinni, kauhea paikka!

Tiihuli - mä olen kerran jonkun metallipalan onkinut puurosta ja laitoin valmistajalle sen palasen postitse menmään ja kirjeen. Hetken päästä tuli kirje selityksineen ja hirmu paketti kaikkea hyvittelyksi. 

VOI EI JA HEIPÄ HEI!!!!

Kaikki ohi! Hyvin. Huh huh. Kerrpn kohta, mutta sanompa vaan, että taitaa olla täälläkin puutostila, koska "suihinotto" ja "nakuilu" ne tarttuivat mininkin silmään!!

Kyllä oli taas niin monta tilannetta, missä olisin mieluusti tullut koneelle pakoon kertomaan juttuja... Vaan se meidän vaari roikkui tässä netissä... yhä traktorin osto aikeissa. Eilen illalla lopulta löysi se traktorinsa, ihan kotipitäjänsä vierestä. Haapajärveltä. Kannatti tulla tänne asti googlailemaan:) Voi meidän vaaria, se on niin IHANA!

Mutsin kanssa kipinöitä ja mykkäkoulua ja pientä tiuskimisen poikasta. Vit... Tää oli kuulkaas suunnitellut ne Venlan juhlat etukäteen. Leiponut kakkupohjia, pikkuleipiä ja pullaa! Ei siinä mitään, hyvähän se oli, mutta sitten tulee se mutta! Minulla karahti kitalaki kuivaksi, kun tää ilmottaa että ostaa ne pöytäkukat, servetit kynttilät ym. ym. ym. että mä voin jäädä kotiin tytön kanssa. EN TIETENKÄÄN SUOSTUNUT::: no kaupassa se kaakattaa perässä, niin että saatiin vartijaltakin seuraa, ihan ulkoovelle asti. Suuttui äiti siitä, että minä AIKUINEN olin OMAN lapseni juhliin suunnitellut ihan ERI TEEMAN kuin hän! Ja vaikka miljoonast sanoin, että tulee polun varrelta metsä kukkia, niin tää menee ostaa orvokkeja, koska NE SOPII PAREMMIN! (mies sitten koristeli kakun niillä äidin kukilla.ok) Tästä siis lähdettiin.

Ja koska sää salli, niin mies laittoi sen huviteltan ulos! Ja mitä tekee äiti. Alkaa siivoamaan sisällä, koska meillä on niin kauhena sotkuista! En antanu imuroida... niin se pyyhkii nenäliinalla takanedus-peltiä. Sillon mä pakenin vaunujen kanssa ulos, että sain pääni rauhalliseen juhlatilaan.... YMMÄRRÄTTEKÖ? Edes kukaan?
-----------------

JUHLAT OLI IHANAT! (paan kuvia) Juuri sellaiset kuin oli ajateltu. Pitkä pöytä liinoineen, metsäkukkineen ja kynttilöineen ulkona. Kaunis kattaus! Kuistin kaiuttimista soi synnytys musiikkia, sekä sitä AnnaPuuta ja Chisua ja ja ja... Kultareunus lautasilta kauhottiin ja ryystettiin kahden kalan chili keittoa.Keiton kera mallas leipää, voita ja olutta ja vaalenan viherää baby-boolia siinä välissä. Isä suoritti tytön siunauksen ja juuri sillä hetkellä aurinko paistoi kauniisti pilvenraosta tytön kukkaseppeleeseen. Niisk. Mies piti "puheen" kummeille, sisaruksille ja isovanhemmille suku-yhteisön tärkeydestä ja rakkasta raadollisuudesta ja yhteenkuuluvuudesta. Lauletiin porukalla se "minä soitan harmonikkaa....." Ja kakkua,,,, nam. Mies taikuroi kaiken hälinän keskellä lakkakakun ja mansikka kakun!

Illlalla pistettiin pihaan vielä öljylyhdyt ja soihdut. Saunottiin pitkään.. oisko se ollu kaks yöllä, kun miehen kanssa väsyneenä kömmittiin kahiseviin lakanoihin. Nyt on tyttö tämän suvun virallinen jäsen. Pienin helmi tässä omituisten "taiteilijoiden" joukossa! 13.s lapsenlapsi!
____________________---________________________

KYLÄN toriavajaiset menni kyllä niin nappiin kun vaan! Ukko paistoi makkaraa senkun kerkesi. Piti puhetta, soitti kitaraa, viihdytti myyjiä ja asiakkaita. Minä tanssin Venlan kanssa pöytien välissä. Tarjosin tissiä autossa (vauvalle) ja lusikoin pilttiä vesisateessa. Täällä ollaan! Me, meidän perhe. Maalla kyläyhteisön jäsenenä! Tänään jo käytiin ekalla yllätysvierailulla ohikulkiissa ja heti oli kotiviinit pöydässä!

Semmosta. nyt luen teidän jutut.

Takaisin