Kesäkuun kailotukset

Äitiyspakkausta matkalla hakemaan! Jännittää!

Tää viikko onkin mennyt asioita hoitaessa: Kelan paperit pitäs olla nyt kunnossa, kun alkuun niitä mokailin ja isyys- ja huoltajuuslomakkeet tulostettu hyvissä ajoin valmiiks. Töissä joutunu sopimaan jo läksiäispäivänkin, että osaavat tärkeimmät olla paikalla lomista huolimatta :D

Jännittävintä tässä kaikessa on se, että tuleva vauva tuntuu päivä päivältä todellisemmalta, vaikka vielä tekee silti välillä vaikeeta uskoa tätä kaikkea ihanaa, mitä on tulossa tapahtumaan :Heartred
 
Tää on niin mun tuuria, pelkään ukkosta aika törkeen paljon ja täällä me ollaan keskellä merta ukkosmyrskyssä, menossa tallinnaan! Voi kesä ja kukkaset mä sanon :D
 
Jännät paikat teillä ollut jennyhannele.

Ihanaa, kun tulee vain lähemmäs ja lähemmäs H-hetki :) Vauva kasvaa ja voimistuu päivä päivältä. Lomia odottelen. Toisaalta pitkä kotonaolo lasten kanssa on ihanaa ja lasten kasvun seuraaminen ja kehittyminen. Toinen puoli on, että millaista sosiaalista elämää kehittää/kehittyy ympärille tuona aikana, kun pitää löytää uudet ympyrät.. Hyppy tuntemattomaan :) tekee oikeasti todella hyvää. Esikoisen vauva-aika oli ihanaa, löytyi uusia ystäviä ja oli ohjelmaa monenlaista. Tsemppiä kaikille loppuraskauteen :)
 
Huh voin huokaista helpotuksesta. Sektion saan ja oli niin ihana sype kätilö Naistenklinikalla, että ei voi muuta kun iloita! Lääkärille aika on 36+0, jossa päätetään päivät tarkemmin mutta sektio tehdään n.viikkoa ennen laskettua aikaa :)
 
Ihanaa Jennyhannele! Ei tarvitse ainakaan sitä enää stressata :) Mulla lääkärille ensi viikolla aika, ja jännittää kans mikä siellä on vastaanotto.
 
Onko kellään kokemusta tosta Lauran Lastentarvikkeesta? Tilattiin vajaa 2vkoa sitten sieltä pinnasänkyyn verho ja tanko, ja jo 10päivää lukenut toimitettu ja matkahuollon seurantakoodikin on spostissa. No soitin tänään matkahuoltoon ja eivät ole toimittanut koko tilausta sinne... Matkahuolto on saanut vaan sähköisen ennakkotiedon 13.6 jolloin myös on muka liikkeestä paketti toimitettu. No yllättäen en saa sieltä Lauralta ketään kiinni, vaikka jo toista päivää oon soitellut sinne.... Nyt pikkasen alkaa ärsyttää, kun paketti on maksettu jo ja kotiinkuljetuksella vielä.....
 
Hyvää juhannusta kaikille! Täällä on levätty, eilenkin olin nukkumassa jo 23. Kävin edellispäivänä ylim kontrollissa srl äitipolilla rakon toimintaongelmien takia ja samalla katsoivat myös "Miniä" - tosin hän ei enää kovin mini ole; rv 28+2 ja painoarvio 1435g! (1000-1100g keskimäärin tässä vaiheessa) ja tämä oli toisen lääkärin alempi arvio.. Eli reilusti yli 4 kilon taas mennään.. (Esikoinen 4,3kg ja 53cm). Sokerirasitus oli normaali. Mulla on tullut painoa vasta alle 6kg kun ensimmäisestä tässä vaiheessa jo 13. Te, jotka käytte useammin kontrolleissa, onko teillä minkälaisia painoarvioita noin 28 viikoilla? Vähän rupesi nimittäin hirvittämään mihin päädytään..
 
Mä saan ekan painoarvion ensi viikolla. Voin sit raportoida mikä tilanne.
 
Mie saan myös painoarvion ens maanantaina (29+6)..
 
Hyvää juhannusta kaikille! Täällä on levätty, eilenkin olin nukkumassa jo 23. Kävin edellispäivänä ylim kontrollissa srl äitipolilla rakon toimintaongelmien takia ja samalla katsoivat myös "Miniä" - tosin hän ei enää kovin mini ole; rv 28+2 ja painoarvio 1435g! (1000-1100g keskimäärin tässä vaiheessa) ja tämä oli toisen lääkärin alempi arvio.. Eli reilusti yli 4 kilon taas mennään.. (Esikoinen 4,3kg ja 53cm). Sokerirasitus oli normaali. Mulla on tullut painoa vasta alle 6kg kun ensimmäisestä tässä vaiheessa jo 13. Te, jotka käytte useammin kontrolleissa, onko teillä minkälaisia painoarvioita noin 28 viikoilla? Vähän rupesi nimittäin hirvittämään mihin päädytään..
Meillä oli painorvio 1258g rv27+4 ja sanoi että vähän keskikäyrän alapuolella. Sano kätilö myös, että viikoilla 26-30 tulee tosi nopee kasvupyrähdys jonka jälkeen se tasottuu taas :) En olisi vielä kovin huolissani!
 
Muokattu viimeksi:
Meidän painoarvio rv 27+2 oli 1095 g. Luulen, että sf-mitta (RB-3) oli kyllä normaalia isompi, mutta lääkäri oli kaikkeen tyytyväinen.
 
Täällä painoarvio 29+6 1437g :) keskikäyrällä kasvaa..
 
Missä ootte saanu noita painoarvioita? Neuvolassa? Mulla viimeisin painoarvio annettu rakenneultrassa, tänään rv 30+0 neuvolassa ei mitään puhettakaan mistään painoarviosta :s sf-mittaa on kyllä jo otettu, nyt kolmannen kerran, kasvaa alakäyrän ja keskikäyrän välissä.
 
Äitipolilla itse oon painoarvion saanut. Menin polille toisen asian takia ja samalla sitten vauvan kokoa katsoivat ja normaalin ylärajoilla mentiin ja tämän vuoksi olen nyt kerran käynyt kontrollissa sen jälkeen. Vielä yksi kontrollikäynti on viikolla 36. Radi taustalla:)
 
Äitipolilla miulle annettu painoarvio myöskin.. seuraavat vauvan kasvua ja lapsiveden määrää jne.
 
Takaisin
Top