Kesäkuun kailotukset

Kesäkuu starttasi lämmöstä nauttien (uusissa mammashortseissa, jipii mikä alelöytö :D ) ja fyssaria kohti suunnaten. Tätä parinkympin lämpöä sais kyllä kestää pidempään kuin perjantaihin, mulla ainakin kaikki sormet ja varpaat ristissä sen puolesta :)
 
Kiireisesti alkanut pitäisi kerätä ja jaksaa tehdä vaikka mitä :rolleyes: Hoitaa kaikki paperi asiat käydä siellä ja tuolla ja ostaa vaikka mitä :rolleyes:
 
Täällä jännitetään, että osuiko asunto-onni vihdoin kohdalle (melko hyvältä näyttää mutta ihan ei vielä uskalla tuuletella). Ja tänään sain vihdoin raahattua itteni raskausjoogaan, olipa kivaa! Huomaa että tää saamattomuus ja liikkumattomuus laittaa pikkuhiljaa kroppaa juntturaan, jospa joogailu tekis terää.
 
Mulla on muuten ihan jees olo, mutta aivan kaamee paineen tunne ollut tänään alakerrassa, sattuu luihin ihan sikana.
 
Muuttaminen ottaa lihaksiin, mikä onkin kivaa vaihtelua, kun moneen kuukauteen ei oo tullu pakollista liikkumista enempää harrastettua. Tietenkin maltillisesti ottaen. Tekee päälle hyvää, kun saa kaappeja tyhjäksi ja kaikesta turhasta toivottavasti pääsisi eroonkin tässä samalla.

Aikasemmin avauduin kuinka kämppä vaikutti kamalalta läävältä ja asunnon valinta kadutti. Tänään vihdoin luovutuspäivä koitti ja siellä tyhjässä kämpässä jouduin toteamaan ylireagoineeni ja nyt tekis mieli kantaa kaikki kamat sinne kerralla ja päästä jo eroon tästä edellisestä! On tää vaikeeta :D
 
Hips hei, niin ihanaa kun raskaus jo pidemmällä ja tuntuu koko ajan konkreettisemmalta. Alun jännitysten jälkeen sitä orientoituu aina enemmän pienen syntymään. Meillä vielä lapsivakuutuksen kanssa valinnan tekemistä ja pieniä hankintoja tasaiseen tahtiin. Aivan ihanasti ollaan saatu kavereilta tarvikkeita lainaan tai ostettua. Eilen ystävä kävi pitämässä esittelyn kestovaipoista ja kantoliinoista. Ei vaikuttanut erityisen vaikealta sit kuitenkaan, joten katsotaan, jos vaikka tulisi käyttöön ainakin osittain.

Vatsakin alkaa pullottaa jo siihen malliin, että muutama työkaveri kysynyt, montako päivää äitiyslomaan on jäljellä... Öö, kaks kuukautta... :D Kaitspa tää masu silti ihan suht normimitoissa on, vaikka selkeästi eteen pullottaakin. Meillä vaan toinen työkaveri juuri jäi lomille ja hällä niin pieni masu, jotta vasta muutaman viikon ihmiset huomanneet.
 
Masu tosiaan näkyy, jee! Se näyttää kupolilta eikä vain santsatuilta jälkiruuilta. Itseasiassa raskaus on keskivartalolihavan juhlaa. Uudenmuotoista pömppää saa esitellä rauhassa ja riemulla. Jenkkakahvat ovat yllättävästi silottuneet kyljistä pois sulautuen kai tuohon kupoliin, ooh!

Liikettä tuntuu etenkin makuulla, ja eka potku on näkynyt mahan läpi ulkomaailmaan. Tämän pääsi innolla todistamaan mieskin.

Kesäkuu alkoi mulla saikulla supistelujen takia. Tänään kuuden lepopäivän jälkeen uskaltauduin hissukseen hoitamaan yhden virastoasian kodin ulkopuolella. Virastossa käynti ei ole ennen ollutkaan niin mukavaa. (Vihdoin ulkona kotoa ja omin päin!) Pistelyä, särkyä, polttelua, kiristelyä tai tukalaa oloa = supistelua ei onneksi koitunut, mutta juuri liiasta innostumisesta liian varhain lekuri varoitteli, joten rauhassa vielä viikko.

Äitiysboksi tilattu ja vauvakirjoja huudeltu Huuto.netistä, mutta muita hankintoja ei ole vielä tehty. Vasta suunnittelutasolla on materialistinen hysteriakohtaus toistaiseksi. Siksikin, koska en saisi paljastaa sukupuolta miehelle, joka ei tahtoisi tietää.

Kesän tuoksut ja kukkeuden huomaa entistä paremmin, kun on pakotettu hidastamaan vaappumistaan.
Nautinnollista, hidasta kesää ja odotusta kaikille! :Heartred
 
Toi on muuten totta, että tukalasta olosta huolimatta ympäristöstään nauttii enemmän, kun on pakotettu talsimaan etanan vauhtia. Pois on jäänyt se päämääräkeskeinen hiihtäminen katse tiukasti eteenpäin luotuna!
 
Täällä kesäkuu alkoi isolla säikähdyksellä; vein roskista ja katsoin taaksepäin, minne esikoinen jäi, niin kaaduin vauhdista roskisralliin. Sain vas käden vatsan eteen niin selvisin ulospäin polvien ja vas rinnan naarmuilla. Käsi ei murtunut mutta ranne ja kaksi sormea niin kipeät että saikkua pari päivää. Vatsa sai melkoisen tömäyksen ja sitähän minä eniten pelästyin! Tk lääkäri tsekkasi sykkeet ok ja kun ei vuotoa ole tullut, ei Minillä tai etuseinän istukallaan pitäisi olla hätää. Huh!
 
Hyvä, että selvisitte säikähdyksellä Mandin äiti!

Lauantai-ilta sujuu kivasti Kelan kiemuroissa. Äitiysavustus, vanhempainraha ja lapsilisä - oliko siinä ne mitä sai ja piti nyt hakea vai mitenkä? Neuvolasta on muutama viikko ja nähtävästi oon tehny huonot muistiinpanot, kun jäin odottamaan muuttamista ennen näiden tekemistä :eek:
 
Äitiyspakkaus tuli torstaina ja sitä sain ihastella. Vähän mielestäni oli poikamainen tai värit oli sellaiset.

Hui! Onneksi selvisit säikähdyksellä kaatumisesta!

Kesäkuu on täällä alkanut mukavasti, vähän meinaa olla tukalaa kun on ollut niin lämmin, mutta nyt nautitaan kun pystyy! :)
 
Pitikö lapsilisäkin hakea nyt?
Mä hain vaan sen äitiysavustuksen, äitiysrahan ja samaan syssyyn vanhempainrahan, mut lapsilisää en kyl siinä "hae nämä avustukset samalla"- listassa huomannut...
 
Mulla se Kelan sivu ehdotteli, että hei samalla voisit hakee näitä muita avustuksen lisäks (neuvolassa ymmärsin, että kaikki oli samalla lomakkeella, mut ei ihan nyt niin ollu kuitenkaan). Nyt rupes epäilyttää ja oli pakko tarkistaa Kelan sivuilta: "Voit hakea lapsilisää joko erikseen tai samalla, kun haet vanhempainpäivärahoja."
 
Minä hain kaikki kerralla ja päätöksetkin sain, paitsi lapsilisästä. Sen saa vasta kun lapsi on syntynyt :)
 
Mä hain Äitiysavystuksen ja Vanhempainpäivärahan samalla kertaa ja päätökset napsahtiki samana päivänä hakemuksesta. Lapsilisän hain pari vkoa jälkijunassa, kun herjas jotain päivämääräongelmaa sitä hakemusta ensikertaa tehdessä. Sekin on jo käsitelty, mutta omassa asioinnissa lukee päätöksen tulevan vasta lapsen synnyttyä. :)
 
Mandin äiti, mä myös kaaduin viikko sitten, olin normaalisti lähdössä kävelylle kun jalka jotenkin muljahti ja kaaduin käsilleni, naamalleni sekä polville, maha ei ottanut kai maahan, mutta nyt polvessa tikit. Ollut jo viikon, tiistaina olisi tikkien poisto, mutta olen tässä todennut polven kivun takia että taitaa olla jotenkin iho kasvanut tikkien yli, tai jotain, koska pistää niin paljon. Päivystyksessä kyllä mahaa tunnisteltiin ja oli seuraavana päivänä neuvola, eli kaikki hyvin mahassa. Eniten ehkä oma naama on hirvittänyt, ollut ihan naarmuilla nenä, otsa ja huulen yläpuoli.

Huomenna olisi ei niin kiva sokerirasitus edessä, äsken juuri yritin miettiä mitä vielä ehtisi syömään, kun on se 12 h syömättä oloa edessä.

Mäkin hain vanhenpainrahaa ja lapsilisää, mutten huomannut sitä äitiysavusta hakea. Täytyykin uudestaan käydä sivuilla.
 
Oho, äitiyspakkaus on saapunut postiin! Ootteko muut jo saaneet/hakeneet sitä, jos olette sen ottaneet? Tulipas nopeasti. Ja päätökset kelasta myös. Kävin paikanpäällä laittamassa kaikki kerralla, niin ei tarvinnut itse mitään pohtia eikä unohtunut mitään.

Kesäkuu on alkanut hektisesti pääsykokeisiin valmistautumalla. Nyt ovat vihdoin ohi ja seuraavaksi projektiksi on tiedossa pakkaus ja muutto. Sain asunnon samana päivänä, kun siitä viimeksi täällä itkeskelin. Vuokran korkeus pelottaa, mutta aina sitä jotenkin selviää. Heinäkussa siis uuteen kotiin ja sinne sitten kaikki vauvajutut. Vielä en ole hankkinut mitään. Vaunut saan, joten niitä ei onneksi tarvi alkaa vertailemaan ja pohtimaan.

Jospa tänään vaikka leipoisi jotain hyvien sokeriarvojen kunniaksi ja keittäisi juhlakahvit äitiyspakkausta juhlistaen. Täytyy pyytää ystävä jakamaan iloa siitä. :)
 
Mandin äiti, mä myös kaaduin viikko sitten, olin normaalisti lähdössä kävelylle kun jalka jotenkin muljahti ja kaaduin käsilleni, naamalleni sekä polville, maha ei ottanut kai maahan, mutta nyt polvessa tikit. Ollut jo viikon, tiistaina olisi tikkien poisto, mutta olen tässä todennut polven kivun takia että taitaa olla jotenkin iho kasvanut tikkien yli, tai jotain, koska pistää niin paljon. Päivystyksessä kyllä mahaa tunnisteltiin ja oli seuraavana päivänä neuvola, eli kaikki hyvin mahassa. Eniten ehkä oma naama on hirvittänyt, ollut ihan naarmuilla nenä, otsa ja huulen yläpuoli.

Huomenna olisi ei niin kiva sokerirasitus edessä, äsken juuri yritin miettiä mitä vielä ehtisi syömään, kun on se 12 h syömättä oloa edessä.

Mäkin hain vanhenpainrahaa ja lapsilisää, mutten huomannut sitä äitiysavusta hakea. Täytyykin uudestaan käydä sivuilla.
Saike; huh huh, sullehan sattui oikein kunnolla :/ onneksi ei masuun :) Hirvittää jo ajaa pitkiä matkoja kun väsyneenä kompuroi jo pihalla..
 
Takaisin
Top