Kesäkuun juttuja

Pahoinvointia on täälläkin aamuisin ja tuttavuutta saa tehdä vessanpöntön kanssa. Iltaisin joskus tulee myös vähän etova olo, mutta se viestii yleensä vaan nälästä ja helpottaa kun saa syötävää. Mutta helpolla oon kyllä päässyt, kun vertaa moniin tarinoihin mitä oon kuullu/lukenu! Nyt siis viikkoja kasassa 9+4. Luulis että pian alkaa helpottaa :)

Mulla on tuohon hiustenvärjäykseen vähän ristiriitaiset fiilikset, koska oon itse kampaaja ja joudun olla tekemissä hiusvärien kanssa päivittäin, vaikkei se väri omassa päässä olisikaan. Sitä paljon asiakkaat aina kyselee, että voiko värjätä raskaana ollessa ja ymmärrän kyllä huolen ja syyt miksi monet ei halua värjätä, mutta toisaalta varsinkin nyt kun itse olen raskaana niin tuntuu hölmöltä kieltää värjäys, kun itse räppään värien kanssa jatkuvasti. Tässä niinkuin monessa muussakin asiassa varmaan kannattaa toimia maalaisjärjellä ja jos huolestuttaa niin vähän harventaa värjäyskertoja :) Itellä on ollut muutenki vähän sellainen projekti tuon tukan kanssa, että se saa huoletta kasvaa omaa väriä ja vaan sävyttelen sitä välillä :D
 
Mulla täällä rv 9+4 ja lauantaina oksensin ekaa kertaa.. Luulis jo helpottavan tää etova ja ällöttävä olo, mutta ei kun pahenee vaan..

Olen lähihoitaja ja työskentelen palveluasumis yksikössä.. Vähän kun kantaa jotain kauppakassia tai rehkii enemmän niin alkaa masuun pistämään. Mitä ootte mieltä että pitäisikö tuolloin istahtaa alas ja hengähtää vaan vai jättää kokonaan pois työt mitkä laittaa masun vihloo ja nippailee.. ?
 
Kyfi: täällä kans lähihoitaja huutelee, tosin kotihoidossa töissä.. meil ei oo mahdollista ottaa pahimpina päivinä "rauhallisesti" vaikka kuinka vihlois.. mut jos sulla on mahdollista ni ittensä kannaltahan ois hyvä jos himmais vähän vauhtia :) en nyt usko et kokonaan tarvii jättää viel niitä pois, mut näinkin voit tehä jos siltä tuntuu ja vaan pysyy :)
 
Täältä huutelee terveydenhoitaja/sairaanhoitaja. Fyysisesti raskas työ ei lisää alkuraskauden keskenmenoriskiä. Jossain kohtaa raskautta tulee tietysti raja vastaan, voi tulla supistuksia, selkävaivoja yms. Sit kevyempiä työtehtäviä ja saikulle vaan rohkeesti. Itse jaksoin ekassa raskaudessa töissä n. rv 31 asti, mutta työtehtäviä yritin keventää jo aikaisemmin. Työ kuntoutusosastolla kävi selän päälle, potilaat kaatuili vähän väliä ja yrittipä eräskin dementoitunut mamma potkaista mua mahaan, ehdin just kääntää kylkeni. Sit alko olla supistuksia. Kaikkea sattuu ja tosiaan, hakekaa vaan rohkeasti sairaslomaa, jos tuntuu ettei jaksa. Vatsassa kasvava ihmisalku on nyt tärkein ja ainakin mun terkkari oli tosi huolissaan mun jaksamisesta töissä. :)
 
No kotihoidon tyylistä tääkin on mitä itse teen :) ja kotihoidon juttuja joudun jossain vaihees tekemäänkin. Työ kaverit ei vielä tiedä asiastani mitään, paitsi yksi joka jäi juuri lomalle :) ei siinä kauaa mene kun epäilykset herää kun maha alkaa pömpöttää muutakin kun turvotuksesta.. :) mutta elämme vielä elsi-ilmarin kanssa normaalia työelämää ;3
 
Täällä kaamea olo vaan jatkuu. Voi kun helpottaisi jo! Tuntuu että eihän tätä oksentamista kestä enää montaa viikkoa, ruokatorvi on tosi kipeä samoin ylävatsaa vihloo. Pahemman luokan närästämistä siis ja oksentaminen varmaan polttanut koko ruokatorven :/ paino vaan tippuu.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Onneksi en itse ole vessanpöntön kanssa tuttavuutta tehnyt ! Kyllä taas kaikki kiukuttaa täälläkin ! Ja tajusin juuri, ettei tuo metvursti oikein maistu, vaikka ennen siitä tykännytkin o.O Ja pelkkä kahvinkeittokin tekee jo vähän tiukkaa.. Eikä kaverit aina ymmärrä, kun haluan ikkunaa tms. auki kun sitä keittelevät :D
 
Oioioi, saatiin kaverilta niiden vanha doppler. En tiedä uskaltaisikos sitä tänä iltana koittaa vai odottelisiko suosiolla viikon-kaksi etiä päin, nyt ois kasassa 8+6 :) Oman sydämmen sillä ainakin löysin ;D
 
Meillä kuuluu parhaiten aamulla äänet. Dopplerin käyttö ohjeessakin oli vinkkinä, että aamulla kuuluu ja oliko ruuan jälkeen parhaiten. Istukka ei metelöi niin paljon :)
 
Tänään ekat selvät sydänäänet doplerilla ♡♡♡ rv 8+6 ♡ taitaa tämäkin viihtyä tuolla vasemman lonkkaluun alla niinkun esikkokin, sieltä paikkeilta löyty reipas syke♡ miinuksena tähän päivään oksentelu taas :sad001 jospa tää tästä..

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä käytiin np-ultrassa eilen ja nyt alkaa huoli helpottaa sekä pään sisällä, että muutenkin (tänään 11+6). Eilinen oli kyllä ihan painajainen, koska edellisen pienen keskeytynyt keskenmeno huomattiin np-ultrassa. Eilen sama sairaala, sama huone, onneksi eri kätilö ja mikä tärkeintä - hurjat sambanäytökset vetänyt pieni ihminen. Olo alkaa olla suht normaali (jos nyt ei ylitunteellisuutta, jatkuvaa pissihätää ja väsytystä sekä ajoittaista pahoinvointia oteta huomioon). Juhannuksena hyllytin ensimmäiset housut, jotka eivät tuntuneet enää mukavilta masun kohdalla. Tästä on hyvä jatkaa kohti heinäkuuta ja uusia kesäseikkailuja.
 
Elämän ihmeitä: Luot mulle kyllä tsemppiä ainakin odottamiseen :) Mulla on pari viikkoa odottamista nt ultraan tammikuussa sama homma kuin sinulla. Eile sain 3 sekunniksi kuuluviin sykkeen :D sit kaveri häippäs oli vissii muuta tekemistä
 
Hei vaan kaikille!

Ilmoittaudun mukaan keskusteluun. Meille on tulossa todellinen yllätysvauva, testinkin osasin tehdä vasta, kun viikkoja oli kasassa jo kuusi.. Eli alkuraskaus on mennyt nopeasti huomaamatta ja perjantaina käytiin np-ultrassa (laskettu aika 14.1.). Pikkuisella kaikki hyvin, kovin aktiivinen oli.

Meillä on perheessä ennestään neljä lasta, joista kaksi tosin jo melkein täysi-ikäisiä. Yllätysraskaus oli aikamoinen shokki etenkin minulle, mies suhtautui asiaan huomattavasti myönteisemmin.. Meillä oli alkuvuodesta muutaman kerran käydä jo vahinko, kun kondomit hajosivat yksi toisensa perään ja aina haettiin jälkiehkäisyä. Mies silloin totesikin, et mahtaako tällä nyt jo olla joku tarkoitus..

Alkujärkytyksestä toivuttuani vaadin miestä todella osallistumaan tähän raskauteen, sillä koin äärettömän vaikeaksi näin yhtäkkiä esim. tupakkalakon tekemisen ja saunakaljasta luopumisen, kun olin ajatellut, että meillä on lapsiluku täynnä, eikä näitä tilanteita enään tarvi käydä läpi. Lisäksi kaikki ruokaan liittyvät intohimoni mädin, tuorejuustojen ja homejuustojen kieltämisen suhteen tuntuivat suorastaan kohtuuttomilta, kun en ollut näihin mitenkään varautunut!

Mies siis lopetti tupakanpolton samaan aikaan kanssani ja saunakaljakseen on tyytynyt ottamaan sen muutaman pilsnerin, kolmoset ja vahvemmat saa jäädä kaupan hyllyyn toistaiseksi.
On vissiin vähän diktaattorimaista, mut mulle ehdottoman tärkeitä sopeutumiskysymyksiä..
Muutoin siis raskaus alkanut oikein hyvin, äärettömän suurta väsymystä lukuunottamatta. Sekin alkaa onneksi jo helpottamaan, mutta minä niin kaipaisin aurinkoa! Täällä on ainakin ollut niin kurjat ilmat, et ei tässä ole kesälomasta juuri mitään irti saanut.

Toivon kaikille mukavia ultrakuulumisia ja voimia alkuraskauden oireilun kanssa :)
 
Ellem, mulla on kans pitäny sopeutua tähän yllätykseen, vaikka toinen lapsi oli suunnitelmissa (myöhemmin). Ajattelin kuiteski, että ihana nauttia kesästä ja niistä olusistakin grilliruuan kyytipoikana, ku ei ole raskaana eikä imetä. Kuinkas sitten kävikään. :D

Saathan sinä tuorejuustoja syödä. Lähes kaikki (ainakin Valion tuotteet) ovat pastöroituja/voimakkaasti lämpökäsiteltyjä, myös Aura. :) Kylläpä ne alkoholittomat oluset ja siideritki välttävät, tosin en ole pystynyt juomaan oikein mitään etovan olon vuoksi. :)
 
Muokattu viimeksi:
Ellem, meillä on täällä yllättävän paljon samanlainen tilanne: Meilläkin jo 4 lasta, joista vanhin täysi-ikäinen ja ei kyllä viidettä suunniteltu, mutta kuinkas ollakaan kondomeista huolimatta huomasin olevani raskaani toukokuun lopulla.

Ei olla vieläkään oikein sisäistetty asiaa ja koko ajatus siitä, että olen edes tullut raskaaksi tuntuu käsittämättömältä.
 
Kiva kuulla, ettei ihan kaikki muutkaan oo ollu välttämättä heti onnesta hehkeenä ku testannu plussaa :) Meillä oli alkuun kyllä ihan tosissaan vääntöö asiasta, mä olin jo kääntymässä keskeytyksen puolelle. Onneks sitte kuitenkin päästiin keskustelemalla eteenpäin, vaik ei se ihan helppoa hormonihöyryisenä oo ollu. Tämän lapsen jälkeen oon kyllä vannonut laittaa putket sellaseen solmuun, et sieltä ei mee yksikään hiukkanen enään läpi :D Lapset on ihania kyllä, mutta kun itselläkin alkaa tuota ikää jo olla.. Meille ei muu ehkäisy ole sopinut kuin tuo kondomi. Meillä ainakin mennyt tosi useasti rikki ja kalliiksi se jälkiehkäisykin on tullut..

Lisäks mulla on tilanne, et mä oon palannu hoitovapaalta työelämään vasta joulukuun alussa ja mulla on määräaikainen työsopimus elokuun puoleenväliin. On kyl jo sanottu, et se jatkuu, mut tätä raskausasiaa ei oo vielä ehditty puimaan pomon kanssa, eli ketään työpaikalla ei tiedä.

Ikuinen remppaprojektitalo ostettuna myös viime syksynä, joten johan siinä on systeemiä pyöritettäväks kertaalleen! Pitää vaan yrittää ajatella positiivisesti ja pikkuhiljaa mä alan jopa siinä onnistuun.
Eilen kerroin esikoiselleni (täyttää tammikuun alussa 18v, eli heille ikäeroa tulee 18v..), ja hän totesi vain, et katoinki, et oot tainnu vähän lihoo, selkeästi siis masu näkyy jo.

Minni, meil on liki samanikäisiä lapsia, mulla esikoinen -97, toinen -98, kolmas -10, neljäs -11 :)
 
Täällä nyt rv 10+0 poks poks!♥♥ pahoinvointi alkaa hiljalleen helpottamaan, ihanaa! Jäätävä väsymys ollut kyllä edelleen kaverina :/ ehkä sekin helpottas kohta! Dopleri on ollut käytössä, selkeesti jo äänet kuuluu...meinaa vaan pikkunen aina karata nopeasti :) np ultra on parin viikon päästä, sitä odotellaan♥

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Rv 12 + 4. Mulla on pahoinvointi helpottanu. Ei edelleenkään tee mieli juurikaan herkkuja eikä kahvia, mutta parempi niin. Neljä kiloa tullu jo painoa lisää siitä huolimatta! Kauheeta! Nyt voi tosin jo hieman katsoa mitä syö, eikä tartte koko ajan olla jotain suuhun pistämässä. Väsynyt olen edelleen. Maha paisuu paisumistaan eli ei tätä enää oikein peitellä isoilla paidoillakaan...
 
Takaisin
Top