Kesäkuun juttuja

Mami1986

Jostain jotain jo tietävä
Se on kesäkuu, kaverit! Tähän ketjuun siis kesäkuun juttuja, raskauteen liittyviä tai ei :)

Mites muiden kahvinjuonti? Ensimmäistä odottaessani pahoinvointi alkoi näihin aikoihin olla sen sorttista että kahvi jäi väkisinkin pois. Nyt kuvotus on ollut huuuomattavasti maltillisempaa ja aamukahvi maistuu edelleen, pari kuppia saattaa mennä helpostikin. Ensimmäisen kanssa olin myös ehkä paljon "huolellisempi" ja noudatin tarkasti oikeastaan kaikkia ohjeistuksia, nyt ei ole ihan niin hysteerinen olo (älkää käsittäkö väärin, toki elän terveellisesti ja noudatan tärkeimpiä lämäntapaohjeistuksia :) ).

Olo on ollu yllättävän hyvä kaikin puolin verrattuna ensimmäiseen raskauteen, sormet ristissä että jatkuisikin näin. Eihän näin aikaisin voi vielä tietää mitä tuleman pitää, mutta kun on jotain mihin verrata niin olo on aika toiveikas :)
 
Pahoinvointi on alkanu helpottaa mut tää väsymys on ihan kamalaa :/ Kahvin juonnin oon lopettanu jo marraskuussa :D Jännittää ku ollaan launtaina menos häihin.. ja oon ihan varma et joku arvaa et oon raskaana kun en ota alkoholia :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Kahvi maistuu vielä täälläkin. Esikkoa odottaessa kahvi yökötti ja aamukahvi jäi melkein heti pois. Mä just mietinkin, että onneks ei oo juhlia tiedossa. Ihmiset arvais kyllä heti, normaalisti kyllä viinit ym maistuu. :D
 
Kahvinjuonti loppu heti kun alkoi pahoinvointi eli yli viikko sit. Ennen juonut monta kuppia päivässä ja nyt hajukin ällöttää :sad001
 
Mullakin loppui kahvinjuonti kun seinään kun tämä pahoinvointi alkoi. Tais loppua viimekskin, ei enää edes muista! :) Oon kanssa miettinyt, että tuo työkaveri varmasti arvaa, kun sanon joka päivä jostain, että hyi miten tuo haisee noin pahalle, enkä juo enää kahvia, kun aiemmin vedin työpäivän aikana 2-3 kuppia. :) No, siinähän arvaa sitten, ei mua kauheesti se haittaa, vaikka tietäisikin :)
 
Mekin on päätetty kertoa raskaudesta vasta niskaturvotusultran jälkeen, niinku viimekskin, mut en mä kieltämään ala jos joku arvaa. :) Kahdelle parhaalle ystävälle mun oli pakko heti kertoa, heistä toiselle olin jo raskausepäilyistä kertonut ja hänestä myös tulossa kummitäti. :Heartred

Ja asiasta toiseen, hyh miten jotkut hajuy ällöttää. Kävin äsken viemässä roskat, hyhhyh esikon,vaipparoskiksen hajua. Ja keittiön roskiksen pussi oli rikki, ja sielt oli valunu pahanhajusia nesteitä ämpäriin. :confused:
 
Täällä pahoinvointi ja väsymys on samanlaista kun esikolta rv 9+ ..toivottavasti loppuskin aiemmin kun kerta alkoikin näin aikasin! Kahvia en voi nyt just kuvitellakaan! Yöh. Muutama ilta takaperin jouduin vierailla juomaan kupin kahvia kun en siihen hätään keksinyt miksen joisi niin ilta sen jälkeen oli aivan kamala. Oksensin ja sydän hakkas, oli muutenkin sellainen aivan ylivirittynyt olo. Väsytti muttei voinu nukkua. Siihen jäi kahvin juonnit! :)

Tänään ollut taas oksennus aamu :sad001 nyt jo helpompi olo. Eilen taas aamulla parempi, iltapäivällä oksensin taas lahjakkaasti. Eli mulla ei kyllä pahoinvointi katso aikaa... väsymys on kyllä kaameaa. Sanoinkin miehelle että olen kun muumio minkä pää roikuu toisella olkapäällä :D huh..vielä kestää ennenkun helpottaa...

Muoks. Niin tänään viikkoja 6+2 ♥

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Täälä oksennus lentää ja olo on kama.. Kuin ennakoiden mulla loppu kahvin juonti jo 3-4kk sitten kuin seinään. Ei vaan enään maistunut niin hyvälle, vaikka ennen meni monta kuppia päivässä..

Eilen illalla isäntä paisteli jotain pannulla, liekkö makkaraa ja ranskalaisia.. Hyi että sitä hajua. Piti rynnätä ulos raittiiseen ilmaan ku ei voinu olla keittiössä :confused:
 
Juon normaalisti kahvia monta kuppia päivässä, nyt ei voi kuvitellakaan. Pahoinvointia alusta asti ja pelkkä haju saattaa ällöttää. Parina päivänä oon hieman väkisin juonu kylässä ja ne kyllä meni, mutta ei tulis mieleenkään kotona kahvia keitellä.
 
Täällä kahvi maistuu hyvin aamusta ja päivästä mutta ku kello lyö 16 reikä reikä alkaa niin armoton pahoinvointi ja väsymys ettei tulis mieleenkää juoda mitään muuta ku mehua tai vettä.. esikkoa odottaessa ei ollu ollenkaa pahoinvointia ni pysty juoda kahvia normaalisti, nyt ei.
 
Itse lopetin kahvinjuonnin oksennustaudin vuoksi jo ennenkuin tiesin olevani raskaana. En sitten nähnyt mitään viisasta syytä aloittaa uudestaan, joten kahvi on jäänyt historiaan osaltani ainakin siihen asti kunnes joku erityishimo sitä kohtaan syttyy :D

Kävin tänään ostamassa ensimmäiset isommat rintaliivit.. Kokoni on jo 65E ja 65F meni myös hyvin... Mikähän mahtaa olla lopullinen koko :D

Ostin myös ekat mammahousut H&M:ltä :) En malta odottaa, että ne tulee pesusta ja saan laittaa ne päälle! Alkaa riittämään puristavat napit ja vetskarit.

Ja ihme kyllä, heti 9+3 alkoi helpottaa väsymys ja paha olo? Jospa sitä oltaisi voiton puolella jo..
 
Pakko hieman hehkuttaa ja tuulettaa! :) Tänään meidän vauva muuttui alkiosta sikiöksi, kun alkoi rv11(10+0)! Audin tekayn raskauskiekon mukaan keskenmenoriski tällä viikolla on 0, mutta kuulema 1,5% keskeytyy 11-14 viikkojen jälkeen ennen rakenneultraa.

Luultavasti voin jo huokaista helpotuksesta, että voiton puolella aletaan olemaan! :) :Heartred Vauvan kaikki rakenteet ovat jo kehittyneet ja se näyttääkin jo enemmän ihmiseltä. Voi että! Äidin ja isin pikku vauva siellä kypsyy ja kasvaa :Heartred 19.6 eli kahen viikon päästä eka ultra!

(Tunteenpurkaus :D)
 
Pakko purkaa. Tänään (ja lähipäivinä) on tuntunu että kaikki ärsyttää ja huomaan että olen ollut äkäisempi kuin aikoihin. Hormonit heittelee ja tisseihin koskee. Ei pysty syömään kun närästää. Kauhea ummetus. Seksikin sattuu (?). Kaikki pyörii päässä ja mietityttää. Naurattaa, itkettää, väsyttää ja taas naurattaa. Luojalle kiitos miehestä joka kestää. Kiitos purkauksesta.
Terveisin, hormoonihirviö

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mitäs mietteitä mammoilla ja tulevilla sellaisilla on hiusten värjäämisestä raskauden aikana? Se tuntuu jakavan kovastikin mielipiteitä maailmalla.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tuttuja tunteita iem nuo tunteen purkaukset, ärsyttäminen ja itkettäminen.. Varsinkin illalla väsyneenä kaikki tuntuu maailman lopulta ja auta armias jos kaikki ei mene niinkun haluan tai ukko ei osaa lukea mun ajatuksia :wink Sitten yks päivä purskahin itkemään vain siitä syystä että isäntä oli syönyt töissä samaa ruokaa kun tein kotona ja toisena päivänä siitä että isäntä ei laittanut pyykkejä kuivamaan telineeseen niinkun minä laitan ;D Onneks on pitkä hermoinen ja ymmärtävä mies täälläkin :wink :Heartred
 
Viime raskaudes värjäsin pari krt hiuksia. Nyt en oo 1.5vuotee värjänny ollenkaa.. täl viikol sit testasin sitä sunkiss jellyä kun pääsin testiryhmää :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä värjäsin viime raskaudessa kerran tai kaks. Nyt pitäs varata kampaajalle aikaa ja meinasin ainakin raitoja ottaa, mahdollisesti kokovärinkin. :)
 
Joo, kyllä mäkin oon värjännyt raskaana ollessa. Mä aattelen sen näin, että jos ei oo nyt ihan kahen viikon välein värjäämässä, niin ei muutama kerta vauvaa vahingoita. Mut en mä mistään tutkimuksista tiedä, onko värjäyksen riskejä kuin tutkittu..mut mä en koe ainakaan mitään huonoa omaa tuntoa siitä, jos pari kertaa värjää.
 
Mulla tääl edellee kaverina väsymys, lievä etovuus, joka muuttuu heikotukseks, jos ruokaväli on liian pitkä. Enää ei tee metvurstia mieli, mut suolasta kumminki. Ja jogurttia & nektariineja/persikoita.. onkohan mahas tyttö ja poika ku tollasii tekee mieli ;D

Mä oon värjänny hiuksia, mut eipä niit värjäyksiä kovin montaa tule/raskaus...

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä kauhea pahoinvointi edelleen. Huomenna rv 7+0 ♡ jospas tää tästä kohta. Aamuisin ihan oksettaa, muun päivän sitten etoo ja öllöttää. Ruoka ei maita ja väsyttää kamalasti. Päätä on jomottanut joka päivä! :sad001 noo..mä toivon että ei tää enää monta viikkoa kestä..

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top