Kesäkuu !

Nonni, minäkin sain aikaseks liittyä tänne vihdoin :) oon kans lukenu tätä foorumia alusta asti mutta laiska kun on... :D

Ensimmäistä siis odottelen ja viikkoja on kertyny 12+6! Np-ultra oli pari viikkoa sitten jo, siellä kaikki hyvin! pienen herättelyn jälkeen saatiin pikku-papu liikkeelle, oli uneliaalla päällä pikkunen. Olin niiin hermostunut kun olla ja voi sitä ultraa ennen, hirveä jännitys ja paniikki! pelko on taas palannut vaikka mitään vuotoja ei ole ollut ja kaikki on niinkuin ennenki, mutta juuri sen takia varmaan pelottaa ku olo on "liiankin" normaali.. pientä nipistelyä välillä tuntuu :) Masukaan ei ole yhtään kasvanut! Kai sitä pitäis vaan osata ottaa rennosti, mutta kun ei pysty kun huolettaa koko ajan onko kaikki kunnossa!

Kiva saada uusia jutustelijoita, tervetuloa! Ja onnittelut tulevasta perheenlisäyksestä. Tulin just ratsastamasta ja jotenkin ei tuntunut enää hyvältä, harmi. Toivottavasti olo tästä paranee ja pystyis vielä syksyyn asti ratsastaa, muuten heposta tulee valtava heinämaha ;)

Täälläkin np-ultra takanapäin ja kaikki hyvin. Son kyllä kumma että varsinki päivää kahta ennen ultraa tulee sellainen olo ettei siellä kaikki kohillaan ookkaan, valmistautuminen aina pahimpaan, mutta nyt on niiin onnellinen olo :) 

Ja niissä kuvissakin näky jo luita ja sivuprofiilissa ihan seln selvä kasvojen profiili :)) ukkokin katteli jo kun kaupassa käytiin vaippojen hintoja ja turvaistuimia, nyt kuulemma ostetaan uus kun aina joutuneet toisten vanhoja käyttämään, malttas nyt vain oottaa edes syksyyn saakka :))

Jahas se pitäs lähteä nukkumaan (2 tunnin päikkärien jälkeen) jotta jaksaa iltavuoroon suunnistaa, oli niin epäergonominen työvuorolista kun ilta - aamua yli viikon pätkä ja heti loman jälkeen :/ mahtaa olla kroppa sekasin taas jonku aikaa.. 

öitä :)

Hei kaikki joulumammat! Ihanaa, että niin moni on saanut hyviä uutisia np-ultrassa. :)

Täällä vuodot lopuillaan ja kuukautisia odotellaan kuumeisesti. Pikkuhiljaa olo alkaa paranemaan, vaikka suru mieltä aina silloin tällöin painaa ja itku tulee herkästi. Uusi yritys on jo vahvasti mielessä... Jouluvauvan sijaan ehkäpä kesävaavi vois meille tulla.

Hyvää kesää kaikille! :)

Täällä käytiin tänään np-ultrassa ja kaikki näytti hyvältä :) Ihanaa!! Lääkäri tosin oli hyvin hiljainen vai oliko hoitaja no kuitenki meinas jo paniikki iskeä kun oli pitkiä aikoja hiljaa vaan..mut onneks siellä jumppaili pieni murunen :D

Muuten sitten onkin hyvin stressaantunu..ois kohta tulossa kuopusken yks vee synttärit ja mä en oo todellakaa mikää jauhopeukalo. Tuntuu et joka ikisillä kutsuilla ne samat tarjoilut..mut pelkää et epäonnistuu jos alkaa jotain taiteileen. Esikoisella taas korvatulehdus ja nyt sai 17pvn kuurin sinne asti kun putkitus tapahtuu..huh huh..ei pysy laskuissa ees montako kuuria jo syöny on tänä talvena. huoh! alkaa jo väsyttää tuo tkssa ravaaminen ja rahaa palaa..mut jospa ne putket auttaa..

Ihanaa kun eilen sain yhdeksännen tätitettävänkin..<3 Pienen pojan..on se uusi elämä sit ihku juttu!

Hei vaan kaikille! Uutena tulokkaana tulen tälle palstalle. Teistä moni onkin jo pidemmänkin aikaa kirjotellut viestejä tänne. Minulla tulee huomenna nuo "maagiset" 12 viikkoa täyteen, ja jospa nyt voisin huokaista helpotuksesta ja antaa itselleni mahdollisuuden iloita uudesta maha-asukista ihan täydellä teholla. Viime syksynä sain keskenmenon aika myöhäisessä vaiheessa, joten tämän uuden raskauden myötä en ole uskaltanut vielä iloita niin kuin iloita pitäisi. Ja nyt pääsee kertomaan myös ystäville ja sukulaisille uutiset. Saas nähdä millaisia reaktioita on odotettavissa! Olen ollut ja olen vieläkin ulkomailla, joten kenelläkään ei voi olla mitään aavistusta, että raskaana olisin. Ja kukaan tuttava täällä ulkomailla ei ole vielä mitään epäillyt, vaikka maha on ollut turvoksissa jo pitkään ja pömpöttää. Ja juhlissa veden juominen olutpullosta on osoittautunut todella hyväksi kikaksi vältellä "Miksi et juo?!" kysymyksiä :P

Mukava kuulla että taiqaquulla hieman helpottaa! Ja hienoa huomata että tänne on tullut lisää porukkaa!! 
Kyllähän on voittaja olo kun väsymys on alkanu väistymään, päivät on ollu touhua ja menoa niin täynnä et kyllä on illalla jo uni maistunu. Sain vihdoin ja viimein aikaseksi varattua ajan sokerirasitustestiin, sunnuntai-iltana alkaa sit paastoaminenemoticon Onneksi sain aamuksi ajan, niin menee nukkuessa paastoaminen Sytöt ajan varaamiseen tuli kun eilen iltasella tein vohveleita ja johan pomppasi verensokeritvaikka söin vaan yhen.. Tosin siinä oli hilloa ja kermavaahtoa ja kuningatar rahkaa...... No eipähän tuu sit yllätyksenä jos ja kun todetaan taas rd.
Joko kaikki on kertonut läheisilleen vauvan tulosta?

Torstai-huomenta!

Meillä on kerrottu vasta miehen äidille, jonka kanssa ollaan melkein päivittäin tekemisissä. Omille vanhemmilleni ja sisaruksilleni tai miehen sisarelle ei vielä olla kerrottu. Eikä muillekaan. Töissä oli toissa päivänä hiukan kiusallinen tilanne, kun eräs työntekijä jäi oikein tuijottamaan mahaani. Kai se pömppä alkaa pistää jo silmään, kun poikkeaa siitä tavanomaisesta...

Taiqaquulle edelleen jaksamista ja onnea yritykseen! :-)

Huh, 15. viikko jo meneillään ja muutaman viikon päästä olisi taas neuvola. Ja siitä pari viikkoa rakenneultraan. Jännää, jännää!

aurinkoista huomenta kaikille :)

Täälä ollaan viäki edelleen niin onnesta sekasi ku näki toissapäivänä pienen ihmisen alun masus joka potki ja heilutti :) Ens tiistaina ois neuvola ja ensimmäistä kertaa kuunnellaan sydänäänetki:) Mut edelleen silti raskaus ei tunnu todelliselta ku oireet loppunu aika hyvin ja ei tunnu mtn eikä masuakaa näy tai tunnu viä :D no ehkä se pian sieltä tulee esiin <:

Hyvää päivää mammat!

Täällä odotetaan appiukkoa, jonka kyydillä pääsen neuvolassa käymään. :) Tilasin itselleni sen dopplerinkin ja haen sen postista samalla. :) Saa isikin kuunnella illalla kirpun sydänääniä, kun ei neuvolaan päässyt mukaan. Oli aika harmissaan, mutta sellaista se on, kun on töissä kiirettä. Noh. Monta kertaa vielä kerkeää olla mukana. :) Mitä mammoille kuuluu? Joko on kesälomia edessä? Itsellä vielä tämä ilta ja huomis päivä nii sitte alkaa viikon loma. Mutta, jos on töissä paikassa, joka on melkein joka päivä vuodessa auki, ei hirveästi ehdi lomailla. Varsinkin, kun yksi on sairaslomalla ja kaksi mammalomalla. Ja on kaiken maailman häitä ja muita niin töitä saa tehdä kyllästymiseen saakka. Mutta se tietää rahaa. :)

Nyt syömään ja sitten neuvolaan. Heippa tältä erää. emoticon

KÄÄK!
Ja hei kaikille...
Soitin juuri naistenlääkärille kysyäkseni kilpirauhastestieni tuloksista. Niiden piti olla valmiita jo 2 viikkoa sitten, mutta jostain kumman syystä sitten ei. Noh, sieltä tuli vastaukseksi, että niin nopeasti kuin suinkin vastaanotolta hakemaan jod-resepti, että taitaa olla hiukkasen vajaatoimintaa... Toivottavasti paikanpäällä selviää, onko vajaatoiminta vain vähäistä vai runsaampaakin...Nyt iski heti tietty paniikki, että onko jo jotain vahinkoa tapahtunut lapselle...etsin heti internetistä tietoa, ja siellä sanottiin, että alhaiset kilpirauhasarvot voivat vaikuttaa mm. lapsen älykkyysosamäärään...voi tsiisus. Ja keskenmenon riski kasvaa...
Onko teillä muilla kilpirauhasarvoja mitattu/onko ne ihan normaaleissa lukemissa?
Toivon kovasti, että muilla on asia kunnossa!

Mä olin eilen lääkärineuvolassa ja kaikki on ok. Vaavin sydän sykki 140, nyt saatiin vasta ekaa kertaa tietää toi sykkeen nopeus.
Lääkäri sanoi että kohdunsuu on takana, mutt en sitten tajunnut kysyä mitä tarkoittaa....
Painoa oli tippunu kilo, vaikka luulis tällä syömisellä tulevan painoo reippaasti lisää.
Kolmen viikon päästä olis sit seuraava neuvola.

Miehellä on enää huominen töitä ja sitten alkaa kolmen viikon loma emoticon
Ensi viikolla keskimmäisen 3v-synttärit ja juhannuksen jälkeen mennään Muumimaailmaan.

Taiqaquulle jaksulohtuhalaus! Odotamme jo kovasti uusia plussauutisia teiltäpäin! *puhaltaa myötätuulta pienelle perheelle*. Sinun tonttuenkeli on minun kevätenkelin ja syysenkelin kanssa hyvässä paikassa, vaikka se ajatus kovin kipeää tekeekin.

Ja tervetuloa uudet äänenavaajat! Kiva saada lisää sakkia tänne höpöttelemään!

Olinpa tänään lääkärineuvolassa. Yritin kysyä, mitä verenpaineilleni tehtäisiin (melkein aina yli 140/90) . Joko alotettaisiin lääkitystä.. mutta ei.. lääkäri keskittyi selittämään, mitkä on normaaleja raskausoireita ja miten hb muuttuu raskauden aikana.. hmm.. Ja ajat vain 1h myöhässä.
Ainut plussa oli vauvan syke, joka päästeli vaivaista 160...!

Odotan siskoa meille! Huomenna alkaa Provinssirock ja ollaan koko viikonloppu häiläämässä siellä. Toivottavasti tämä mamma pysyy hereillä!

Oih, lisää mammoja vaan tänne tulee... tervetuloa höpöttämään.

taikaquu
: olipas mukava kun olit käynyt kirjoittamassa kuulumisia, jaksamisia sinne oikein kovasti... plussauutisia odotellaan täällä kovasti ja sitten ko se tulee niin läjäpäin tarrasukkia mukaan.emoticon *puuh* plussatuulia!!!

Moni onkin saanut hyviä ultrauutisia, teiskulla kuulosti olleen hurja np-ultrareissu mutta onneksi kaikki oli kunnossa,ja osa käynyt jo lääkärineuvolassakin. Hassua kun itellä on loppukuusta LA ja toisilla alkukuusta niin melkein kuukausi eroa lasketuissa ajoissa, tuntuu että nehän on jo hurjan pitkällä raskaudessa. Mie tosin veikkaan että omalla kohalla voi mennä vaikka ens vuoden puolelle vauvan syntyminen. Onko täällä muuten kukaan toista/kolmatta/neljättä tms. lasta odottava kokenut sektiota? mie olen ja nyt toivon että saisin synnyttää alateitse ja jännitän sitä niin kuin olisin ekaa kertaa synnyttämässä.

poutis: mulla on aina korkeella verenpaineet neuvolassa, mammapolilla, lääkärineuvolassa tahi missä muut mittaa paineita, kotimittauksella ovat ihan normaalit, oon nyt alusta lähtien seurannu kotona paineita että on sitten esittää neuvolassa lukemia... edellisessä raskaudessa lääkäri määräs mulle turhaan lääkityksen ko mie jääräpää en uskonu että mulla on paineet koholla vaan ostin mittarin samalla ko hain lääkkeen, enpä sitten aloittanu lääkitystä ko kotipaineet oli loistavat, tokihan sit paineet nous sitten rv35 ko tuli pre-eklampsia ja jouduin sairaalahoitoon.

kirppuli86: mie oon siinä mielessä onnellisessa asemassa että saan olla koko kesän kotona ko oon kodinhoidontuella esikkoa hoitamassa... pihalla ollaan miehen kanssa koetettu touhuta ja istuksia laitella, kukkapenkki pitäs seuraavaksi siirtää parempaan paikkaan.. muuten elämä on normaalia taaperoarkea eli taaperon kanssa touhuilua, levähtelyä, kotiaskareita yms.

Mutta nyt on aika suksia petihin ja nukkumatin maille ko viime yö meni persiilleen ko esikko aamuyöstä heräs tunnin välein. Hyviä vointeja mammat!

heissuliveit kaikille vanhoille ja uusille jutustelijoille
ja terkkuja ekasta ultrasta. siellä pikkanen pallero nukkua tuhisi koko ultrauksen aikana, eikä yhtää tykänny ultraajan tökkimisistä :)
la muuttui parilla päivällä aikaisemmaks, 21.12 olis nyt murun aika tulla maailmaan..
on se vaan uskomatonta, olen koko päivän hypistelly ultrakuvia ja miettiny niitä ilon kyyneleitä, jotka vauvan nähdessä tuli, on tämä kertakaikkisen IHANAA!! :)
toivottavasti alkais pahoinvointi ja oksentelu jo pikkuhiljaa helpottamaan,
kärsiikö moni muu vielä ihan oksentamisesta mun lisäksi?
sais alkaa se toisen kolmanneksen hekuma jo :)

Minunkin puolesta tervetuloa kaikille uusille tarinoitsijoille :D

Maajo kysyi onko kukaan saanut vauvaansa sektiolla..eli juu täällä ois yks. Esikoista tehtiin 18h tuloksetta päästyä 4 senttiin auki ja sit hävis sydänäänet..eli hätäsektio oli. Sit tän neitoisen sain tehhä alakautta tosin siihenki tarvittii imukuppia ku oli siellä nokka pystyssä tulossa..on se tosissaa ku ois ens synnyttäjä vaikka onkin jo lapsi. Ja seuraavasta ei osaa viellä sanoa onko alatie vai sektio..riippuen lapsen koosta. Mut niin se siitä..pitäisikö se jo perustaa se synnytysketju sitten? Ei viitsi sen tarkempaa selostella täällä kun ajatus on viellä kaukainen vaikka itsellä aika pinnassa kuitenki nuo synnytysajatukset jo.Selaisin tossa listaa niin ei ole kysiläiset vielkää lisiny..

Kirppuli86 kyseli niistä lomista ja täälläkin ollaan kotihoidontuella hoitamassa lapsia..eli on mahdollisuus nauttia ulkoilmasta kun sää sallii. Miekkosella ois loma heinäkuussa ja sit ois kylppärirempan vuoro. Ei taida keretä missään lomamatkoilla käydä..:(

Oisi alettava leipomaan kakkupohjaa kun huomenna juhlittava nykyisen kuopuksen yks vee synttäreitä..no eipä tietenkää oo sokeria ja täytyy aamupalan jälkeen kauppaan lähteä..No saa samalla aamulenkin :)

Maajo: Mulla on ollut jo lukiossa korkeat paineet.. silloin vielä polttelinkin. Suvussani on korkeat verenpaineet jopa pari vuotta nuoremmalla siskollani. Tosin en ole kotioloissa ottanut paineita, pitäisi varmaan ottaa töistä yksi mittari silloin tällöin lainalle.

Elsku8: Kyllä kärsitään oksenteluista. Tuntuu, että nyt on oikea pahoinvointibuumi meikäläisessä. Onneksi se on ollut aamuvoittoista. Kun saan jotain suustani alas, helpottaa olo hetken päästä (tai sitten ei..). Tämä viikko on varsinkin ollut oikein erityisen pahoinvoiva.. ;D Toivottavasti päästään tästä raskausoireesta pian! '

Ja niin.. se autokämmi! Pelkäsin kauheasti, mitä se tuli maksamaan (ei sotkettu miehen vakuutuksia tähän, kun minä kuitenkin syypää), kun appiukkohan tuunasi sen vanhan farkkuauton (vm-94) todella hyvään kuntoon. On kuulemma puskuri parempu mitä ikinä.
Appiukko nimittäin omistaa maalausyrityksen. Hintaa kysyttäessä oli toinen murahanut kiukkuisesti tyyliin "mitä sinä tuollaisia edes kyselet?!" Eli miniäntekele sai pitää tilinsä!

Ihanan aurinkoinen aamu! Harmi, kun en juo kahvia. Nyt olisi mukava litkiä kupillinen takapihalla. Nojaa, voisi kaapasta tuoremehulasillisen. <3

Heippa kaikille, taustalla tullut jo pidemmän aikaa katseltua teidän kirjoituksia ja ajattelin että voisi itsekin kirjoitella tänne :) Kiva kun moni on saanut hyviä uutisia np-ultrasta, sinänsä kauhean hassua lukea että moni on vasta nyt käynyt, kun itse kävin jo kuukausi sitten ja innolla odottelen jo rakenne-ultraa joka on n.4 vk päästä. Keskiviikkona tuli oltua neuvolassa ja kaikki vaikutti olevan kunnossa pikkusen sykkeet oli 155.

Tännehän on tullu paljon uusia. :) Kiva. Ja tervetuloa!

En tiiä oikee että mitä kirjottelisin. Meinaa harmittaa ja aika paljon tää meijän tilanne ku muutettii nyt kuun vaihteessa miehen kanssa erillee ja näyttää siltä että erotaa nyt kokonaa. :( Itku meinaa olla herkässä ja ei tarvi kun lukea muiden hääuutisia tai kihlajaisista ni jo alkaa itkettää että miks mulle kävi näin. :( Tuntuu että on niin epäreilua että ei voi kenenkää kanssa jakaa tätä iloa. Sen takia oon jo aika monellekin kertonu että oon raskaana. Voi sitte jolleki edes puhua että miten tilanne etenee ja näytellä ihania ultra kuvia. :)

Tirri00: Jaksamisia <3 En tiedä teidän väleistä.. Mutta meillä oli tossa puol vuotta taaksepäin kauhea kriisi. Oltiin muuttamassa erillemme jne.. Johtui mieheni alkoholin käytöstä. :/ Mutta en tiiä mun mies alkoi itkeä peräämme ja lupasi että jättää alkoholin. Ja niin siinä kävikin. Kaikki on nyt niin täydellistä. Hän on niin ihana isä jne.. 

Mutta toki vielä pelottaa jos sama jatkuu. Välillä.. 

Kuitenkin on se pelko perseessä vaikka kaikki on niin hyvin nyt.. 

Voisko olla mitenkään mahdollista että palaisitte vielä yhteen? 

Oon kuullut että monille tekee hyvää että on toisistaan erossa kuukausia että oppii ymmärtämään esimerkiksi omia virheitä ja käytöstä. Ja oppii arvostamaan toista. Ja mitä on menettämässä.. 

No mua ärsyttää kun kaikki on menossa niin kihloihin koko ajan. (parin kk seurustelun jälkeen) Mutta kappas vaan yksään ei mene ikinä naimisiin. (mun kavereista) .  Kuitenkin mun mielestä se kihlaus on lupaus avioliitosta ja että mennään about parin vuoden päästä naimisiin.. 

Onko sulla hyvä tukiverkosto siinä lähellä? 

Voimia paljon <3 

Mä oon nyt ollut niin rättipoikki yökötys argh. siis kokoajan heikottaa.. Vaikka syö jne.. 

Takaisin