Kesäkuu !

Moi. Mä nyt laitoin tän kesäkuun... ? :) 

Olin maanantaina ultrassa ja kaikki oli hyvin ;) Jee <3 nyt on niin ihana fiilis. Ja mieskin alotti uudet työt maanantaina. Tuntuu taas että elämä hymyilee ;) Ja LA ei muuttunut ollenkaan :) 

Damn! ehdit minuuttia ennemmin. ;)

Kopsaan omat höpinät siis tähän:
Oijoi, ultrassa käyty ja näin ekaa lasta odotellessa oli aika hurja kokemus! Kumpikaan, ei minä eikä mies tiennyt kuinka iso se kakru nyt sitten on, niin ihan säikähdettiin kun siellä vilahti puolimetriset jalat! Odotettiin kuitenkin jotain "toukkaa" mut siellähän viuhto metrikaupalla raajaa! :D Tullut siis selvästi vanhempiinsa. :)
Ainut harmi että kuvat mitä saatiin mukaan näyttää vaan profiilin ja masun ja vähän näkyy kättä kun se on naamalla, mut olis ollu kiva saada ne jalat kuvaan.

Ai mulla lukee nyt että sä oisit ehtinyt ennen :D 
no meillä on kaks kertaa ;) 

No mulla oli nyt toisen lapsen ulra ja muistelin että ekassa ultrassa se ei ees näytä vauvalta. mutta nyt se näytti jo tosi paljon vauvalta. Viimeks oli vähän aikasemmin ultra niin sen takia varmaan :) Ja meijän toukka ei suostunut liikkuu että saa nt:n otettua :D Casperin ekat ultrakuvat näytti ihan alienilta :D hyi mä näin painajaisiakin niistä kuvista :D

Meillä oli perjantaina ultra! Oli kyllä juu siistiä nähdä kaikki varpaat ja sormetkin kun ei yhtään tiennyt mitä odottaa!
Meillä tosin päädyttiin tulokseen että noissa kuvissa on aivan varmasti hamsteri :D

Oi että,maanataihi asti meidän pitäs jännätä ultraa! Näin eilen unia, että nähtiin ultras sen kasvot ym ja tuijottii sieltä suoraa silmiin,ihan ku pikkune olis ollu jo täällä! ihmeellisyyksiä!
Välillä kyl pikkuinen saanu multa sydämen kurkkuun..Pari kertaa käyny niit että kävelymatkalla tuntunu että nyt menkat alkoi ja se tuli kesken:/ puolijuosten sit loppumatka et pääsee tsekkaan tilanteen, mut jtn ihme vuotoa vaan?! Parilla kaverilla ollut myös, mutta jatkuva pelko silti!
Eilen eka kuuma päivä täällä ja ostinpa pikkuiselle sitten name itistä talvihaalarit:D äitiyspakkauksen omat on niiiiin suuret ja RUMAT! 35e vaan, ei riippassut...
Nyt jatkamaan saikkupäivää,jos sais pyykit jopa koneeseen. Voimia!!

Henrietta: Musta tuntu ihan samalta, et eka lapsi näytti alkuraskauden ultrassa joltai toukalta, ja nyt tää kakkonen näytti jo ihan vauvalta :D Taisin ääneenki sanoa ultrassa et sehän on jo ihan vauva :D

Mulla tulee hirveen harvoin tänne kirjoteltua. Enemmän käyn tuolla marraskuu2010 palstalla. Sielläki meitä uudelleen raskautuneita on jo muutama.. kuitenki yritän käydä mahd useesti teitäki täällä moikkaamassa ja lukemassa uusimmat uutiset ja ilot ja surut jne jne.
Meillä täällä kova leipomis urakka meneillään. Miehen valmistujaiset perjantaina. 3 hyytelökakkua hyytymässä jääkaapissa, kinder-piirakka oottaa tekijää jne... huh ! Äskettäin saatiin siivouksetki tehtyä. Näköjään sitä ehtii vaikka mitä ku tarpeeks aikasten herää. Esikoinen heräs jo 8.30 vaikka yleensä nukutaan lähemmäs 10 saakka joka aamu :) Ihanaa ku hän nukkuu jo kokonaisia öitä, ei tartte yöllä syöttä ollenkaan. Muutaman kerran herättää sillä, että on kääntynyt massulleen ja tutti tippunu suusta.. ja onneksi osaa nukkua omassa pinnasängyssä eikä enää meidän keskellä :)

Kesäkuu alkoi sitten täällä aurinkoisena mutta jatkui sitten sateisena ja ukkostikin.

Minusta taas varhaisultrassa pienokainen näytti ihan pavulta ja viimeksi se näytti ihan alienilta, saas nähä miltä se sitten NP-ultrassa näyttää.

Aika moni kuulostaa todellakin olevan muuttopuuhissa, tsemppiä muuttoihin, onhan se mukava saada enemmän tilaa ympärilleen... muistan ko ite muutin aikoinaan yksiöstä miehen kassa yhteen ja omaan taloon ni tuntu että tilaa on vaikka kuinka ja mun yksiö ois mahtunu melkein meidän olkkariin. Ainut mikä oli miinusta ni vähäinen kaappitila, mutta remonttien myötä seki on huimasti lisääntynyt.

Vähän meinaa väsyttää ja huimata ko ei meinaa aina noi paineet pysyä perässä, tossa iltapäivällä mittasin paineet ni oli ihan normalit ja onpahan sitten äpolilla ja neuvolassa näyttää kotimittaustuloksia ni ei niiden tarvi urputtaa korkeista paineista siellä, mä kun tunnetusti kärsin valkotakkispaineista eli lääkärissä, neuvolassa, ä-polilla, osastolla nousee paineet.

Esikoinen on taas tänään ollu vauhdissa oikein kunnolla etten oo meinannu perässä pysyä, milloin löytyy vessasta pyttyä vetämästä ja milloin koettaa päästä ulos ovesta (onneksi ei osaa avata lukosta sitä) ja pihalla sai aamulla juosta pää kolmantena jalkana (tulipahan hyötyliikuntaa urakalla). Onneksi se sentään nukku pitkät päiväunet.

Tutista on esikko vierotettu ja hyvinhän tuo sujui vaikka pelkäsin että itkua ja hampaiden kiristystä ois, eka yönä heräs tunnin välein ja sen jälkeen nukku yöt hyvin. Ajattelin, että helppo vierottaa nyt ko ei oo tulevan mahdolliset tutit sitten houkuttimina esikolle.

Heippati hei!

Kesäkuun puolelle päästiin ja muuttoilmoitukset on tehty ja neuvolaa on vaihdettu, aikastupa tuo np-ultraki meillä sit se on 14.6 :)

Mulla on sillon muistaakseni viikkoja kasalla 12+0 ku se on nii joko sillon vauveli näkyy masun päältä vai onko alakautte tehty tutkimus osaako joku sanoa? =) 

huomaa et oon ensi odottaja ku en tiä mistää mitää :DD

Täälä oli ihanan lämmin päivä mikä päättyi sitten kaatosateeseen ja ukkoseen ja vihaan ukkosta :/ 

Mutta tässä lyhyesti täältä kuulumiset.. :) ja tosiaan synnytys sairaala vaihtuu nyt sit poriin :))

Ääk! Kääk! Ensiodottaja vauhdissa! Kävin kirpparilla ja ekaa kertaa hiplailin vauvan vaatteita. Harmi kun olin yksin, sillä mulle tuli ihan kauhee avuttomuuden tunne, kun en ihan oikeesti edes tiedä miten vauvat puetaan!!! Olis tarvinnu tukihenkilön! ;) En osannu edes ostaa mitään, vaikka varmasti olisin voinu ostaa muutaman pienen bodyn, mut kun iski niin kamalana se tiedon puute, ettei mikään onnistunut sitten.
Eli siis: Voitteko kertoa kuinka monta kutakin kokoa kannattaa olla esim bodyja??

teisku88: Miekin oon ensiodottaja ja miulla oli np-ultra rv12+4 ja tehtiin masun päältä. Puoli tuntia jouduttiin törkkimään kakrua että se kääntyi oikeaan asentoon. Lopulta se väsähti ja valahti juurikin oikeeseen paikkaan :)

Np-ultra tehdään yleensä mahan päältä.

RouvaL: monelle riittää se 3 bodyä kutakin kokoa eli 1 puhtaana, 1 pesussa ja 1 päällä, mutta meillä taitaa olla jotain 5-10kpl bodyjä, housuja, potkareita yms. ko poju oli pienenä kova puklaileen ni ei ois millään tuo 3 riittäny tai oishan se mutta ois joka päivä saanu pestä pyykkiä. Monesti vauvalle riittää body+housut sisälle, riippuen tietty vauvasta, jotkut voi tarvia enemmänkin. Ulkopukeminen on haastavaa, mutta pääsääntönä voi käyttää että 1 vaatekerta enemmän mitä itsellä, pää+kädet+jalat tulee suojata hyvin koska yleensä kylmettyvät. Tosin meidän poju nukkui vauvana -15 asteen pakkasessa kantokopassa, äp makuupussissa, kevytvanu puvussa ja sisävaatetuksessa.

Oi, ihanaa kun täällä on jo niin moni saanut käydä ultrassa :) Vois tiistai tulla nopeammin!! Eipä sillä, kiirusta tässä meinaa pitää joka tapauksessa ennen tuota tiistaita, että tuskin ehtii paljoa sitä ees ajattelemaan :)

Rouva L: Minäkin olen ensiodottaja, joten hirveästi käytännön kokemusta mulla ei noista vaatteiden määrästä ole. Lastensuojelulaitoksissa työskennellessä olen tosin huomannut sen, että lapset "sotkevat" vaatteita hyvin yksilöllisesti. Jos vaikka sattuu että lapsi puklauttelee usein, niin vaatetta saa olla reilummin. Itse en aio niitä ihan pienimpiä n. 50-56 senttisiä vaatteita ihan kamalaa määrää hommata, kun vauva kuitenkin kasvaa niin nopeasti. Lisäksi pikkasen isoista vaatteista voi vähän vaikka kääriä hihoja ja lahkeita tai laittaa sukkaa potkuhousujen päälle, niin ei haittaa vaikka pikkasen isot vaatteet olisikin. Mielestäni vaatteita saa olla kuitenkin reilusti, ettei välttämättä tarvis joka päivä pyykkikonetta pyörittää. Kokeneemmat voivat toki kertoa enemmän esimerkiksi noista määristä, minullekin olisi tuo tieto ihan tervetullutta :)

Amusia: Täytyy itsekin etsiä haalari vauvalle, ellen saa sitten äitiyspakkauksen haalaria pienempää jostain muualta. On kyllä jotenkin niin ison oloinen, että semmonen vastasyntyntyhän hukkuu sinne sisään! :D

Kävin tänään koulullakin ja sain vähän armoa, ja nyt näyttäisi sitten siltä, että juhannuksen tienoilla saan paperit kouraan :) Vielä ei passaa nuolaista ennen kuin tipahtaa, ens viikon keskiviikkoon asti saa vielä jännätä, että ehtiikö kaikki suoritukset kirjautua rekisteriin :) Vielä pitäis yks iso essee viimeistellä ja lähettää ja se ois sitten siinä :)

Iltaa! 

Teisku88: Mulla tehtiin esikoisen aikaan alakautta eka ultra. nyt katsoivat vatsan päältä. En sit tiiä miks :D 

Hellurei!!
Mulla sama oli sama, esikoisen aikaan tehtiin eka ultra alakautta, nyt mahan päältä..

Joo, ei kannata liikaa hommata niitä 50cm vaatteita. Mä ite tein sen virheen kun ihan onnen huumassa ostelin niitä pienen pieniä vaatteita, ja niinhän siinä sitten kävi etten kerenny kaikkia edes käyttää pojan päällä. Ihan vastasyntynyt ei kyllä sotke vaatteita juurikaan.. Ainaki meijän poika oli hyvinki siisti :) nyt sitte kun on kasvanu ja saa soseita ja korviketta niin puklailee enempi. Ihan vauvana ei juurikaan.
Haalarista, mä hommasin sellasen 56cm toppapuvun joka oli hyvin epäkäytännöllinen!! Sitten tajusin hommata lämpöpussin turvakaukaloon ja oon siihen ollu erittäin erittäin tyytyväinen. Tälläsen siis hommasin netin kautta:  http://www.lastentarvike.net/tuote/493/eisbarchen-lampopussi-turvakaukaloon-hassel
Tonne alle ei tarttenu laittaa oikeesti yhtään ulkovaatetta. Tumput käteen, pipo päähän ja kaulaliina kaulalle. Vauva pussiin ja vetskari kii. Ja joka kerta oli poika melkein hikinen paukkupakkasillaki! Alkuun puin fleecehaalarinki vielä mutta tajusin että poika huutaa autossa sen takia kun oli ihan liian kuuma! Raukka parka, äiti ei tajunnu että vähempiki riittää :D  Toki sitte tartti toppapukua kun kävi ulkona vaunuilemassa. Käytin äitiyspakkauksen pukua niin, että laitoin pompulat lahkeisiin ja käsiin jotta poika ei ihan päässy hukkumaan puvun sisään. Näin mentiin siis talvi :) Nyt kun kakkonen on myös talvivauva niin osaa ehkä paremmin pukea mitä esikoista :) Kaikki pitää oppia kantapään kautta.
Sit vinkkinä, että vastasyntyneelle kannattaa hommata sellasia bodyja joissa hihoissa on "käännettävät tumput". Meillä poika ainaki oli kova raapimaan. Joskus oli melkein yötä päivää lapaset kädessä. Seki vaihe meni sit aika nopeesti ohitte.
Mä tykkäsin pukea vastasyntyneelle vauvalle 2 kerrosta vaatetta vaikka oltiinki kotosalla kokoajan ja nukkuessakin aina peiton alla. Eikä ollu yhtään liikaa. Vauvan niskasta koittamalla saa hyvin selville onko vauvalla kylmä, kuuma vai ihan sopiva. Se on semmonen hyvä nyrkkisääntö :) Sit bodyista vielä, suosittelen lämpimästi kietaisu bodyja. Erittäin epämiellytävä pukia sellasta joka vedetään pään yli. Sit ku vauva kasvaa niin niitä on helpompi pukea kun osaa hiukan kannatella päätä jne.
Tuleepa paljon tekstiä tällä kertaa.. :)

Mulla oli kans hirvee stressi esikoista odottaessa noiden vaateiden kans. "Mistä mie tiedän minkä kokonen sieltä tulee? Kuinka paljon ja mitä?" 5kymppisiä en ostanu yhtään, muutaman bodyn ja potkarit sain, ja ne ei tosiaan mahtunu kuin alle kuukauden. Eniten oli 62, ja ne meni hieman toista kuukautta. Jos ei halua stressata pyykin pyörittämisen kans, niin sit kannattaa hankkia muutaman kaikkea. Esikoiselle varsinkin niitä kertyy, kun puoli sukua ostelee lahjaksi niitä. Mut jos itse tykkää jostain, niin ehdottomasti ostakaa ja laittakaa ihan mitä haluatte hyvällä omalla tunnolla. Mulla anoppi motkotti koko ajan että "älä osta, kun HÄN ostaa" Minä kun tykkään että se olen minä itse joka ostaa ja pukee mun lapsen. Anopin ostamatta jäi käyttämättä:) Jos hyvää vaatteiden pesu vinkkiä kaipeilette, niin itse tein niin et pesuhuoneeseen laitoin pieneen saaviin kylmää vettä ja "luota pinkkiin"- tahran poistoainett. Sinne kun upotti sitten puklu- ja kakkavaatteet niin ei kuivu tahrat kiinni. Siittä sitten heittelin koneeseen, ja kaikki tahrat lähti. Minä kun vihaan tahraisia lasten vaatteita niin siten säästy siltäkin murheelta. Paljon tuli alussa ostettua todella kauniita, mutta täysin käyttökelvottomia, eli ei niin käytännöllisiä vaatteita. Mut ei siittäkään kannata huolestua, niitä sattuu kaikille. Mekot ja kaiken maailman röyhelöhörselöt jäi käyttämätt. Karheat ja jäykät kankaat, esim farkku ja pellava jäi käyttämättä, jää edelleen koska tytöllä on atooppinen iho. 
Nyt on helppoa, säilytin kaikki vaatteet kun tiesin että lisää tehdään. Nyt vaan on jännässä, että jospa tuleekin poika niin joutunee jonkin verran sitten ostamaan uusia vaatteita.. En ole värirajoitteinen, lapset pitää eri värisistä ja värikkäistä vaatteista, mutta mekkoja en kuiten viitti pojalle laittaa :)
Muutto olis nyt takana! Onneksi uudessa asunnossa asui tuttu, niin saatiin hänen kanssaan sovittua et päästiin aamulla jo aikasin kantaan kamppeet. 11.45 kannettiin viimeiset ulos entisestä asunnosta ja saatiin ajoissa luovutettua edellinen asunto. Hirveä sopeutuminen nyt pienempään. Muutama vuosi asuttiin edellisessä kaupungissa omakotitalossa, 180 neliöä, nyt ei löydetty sopivaa omakotitaloa niin päädyttiin rivariin. 70 neliöä ja sinne pitäis kaikki saada mahtumaan:o Se on laitettava kirpparipöytää varaukseen 8)

Mulle taas kävi niin että oli vaan muutama 50cm vaate ja poika oli sen 50cm syntyessään niin vaatekauppaahan sitä joutui lähtemään ko laitokselta kotiutui, minusta vaan on ikävää että pienokainen joutuu ylisuurissa vaatteissa olemaan ko ei ainakaan housut pysyneet sukista huolimatta ylhäällä vaan aina oli lahkeet peppipitkätossuna enkä itsekään viihdy liian suurissa vaatteissa ni miksi sitten lapsen pitäisi viihtyä?

Itsekään en niin värikriittinen ole, vauvana oli paljon valkoista, ruskeaa, vihreää ja keltaista vaatetta ko ei tiedetty sukupuolta, ei ru sitä paljastanu vaikka kysyttiin, viikko ennen synnytystä tehdyssä ultrassa sitten sukupuoli paljastui ko lävähti ruudulle ihan selvästi näkyviin pojan vehkeet. Niin ja vaatteista vielä, ainakin me saatiin sitten naapureilta, sukulaisilta, isovanhemmilta yms. hirveästi vaatetta ko kävivät vauvaa kahtoon ja ne sitten oli pojalle suunnattuja.

Äippäpakkauksen toppapuki ei koskaan sopinut meidän pojalle, se oli niin epäkäytännöllisen mallinenkin, onneksi tämän vuoden pakkauksessa on tuo kevytvanupuku, joihin ihastuin jo esikoisen aikaan ko kirppareilta vanhojen äp-pakkausten pukuja löysin ja ne oli oikein loistava puku esim. automatkoille, tosin nyt olen ajatellu hommata turvakaukaloon tuon lämpöpussukan ko se on niin kätevä, tosin pitää se turvakaukaloki hommata ko möin edellisen pois jaloista pyörimästä.

Harsoista, mie ompelin niitä itse äpakkauksesta saatujen lisäksi ja onneksi ompelin, meillä oli niille kovasti tarvetta.

Muutenkin ostosten tekemisessä kannattaa olla kriittinen ja miettiä että onkohan tuo nyt sellainen tavara/vaate/tms mitä tarvii? varsinkin jos pienellä budjetilla koettaa tarvikkeita hommata. Yksi turhimmista ostoksista oli pikkuniistäjä, sillei tehny kyllä yhtään mitään, nenä Friida on paljon parempi. Hoitopöytää meillä ei ole eikä tule olemaan, hoitoalusta oli pesukoneen päällä kodinhoitohuoneessa, ja uuden sellaisen hommaan nytkin ko entinen meni käytössä huonoksi ja vaipanhan voi vaihtaa vaikka pyyhkeen päällä sängyllä.

Siinä ny hieman paatosta asiasta, mielipiteitä on yhtä monta kuin on äitejäkin, jokaisella on omat tapansa ja tyylinsä. Lapsethan on yksilöitä joka suhtessa ja käytäntö opettaa että mikä sopii omalle lapselle, hyviä neuvoja saa kyllä muilta mutta kannattaa tärkeimmät niistä painaa mieleen ja soveltaa sitten omaan lapseen.

Täällä on tullut tosi paljon hyviä vaatevinkkejä kokeneemmalta kaartilta :) Itse en ihan pienimpiin vauvanvaatteisiin tuhlaa, aion ostaa ne kirppareilta ja saan varmasti ystäviltä ja sukulaisiltakin jotain. Enemmän vaatteita aion hankkia sitten, kun tuon äitiyspakkauksen saan kotiin. Sittenpähän sitä näkee, mitä sitä oikeasti tarvitsee.

Melela, kiitos hyvistä vinkeistä talvipukemiseen! Itsekin olen yrittänyt asennoitua siihen, että virheitäkin tulee varmasti tehtyä eikä se maata tule kaatamaan. Oppimisprosessi se lapsen saaminen on itsellenikin. Olen kyllä vauvoja hoitanut paljonkin, mutta íhan vastasyntyneen päivittäinen hoito tulee olemaan minulle itsellenikin uutta. Uskon sen kuitenkin olevan hyvin palkitsevaa :)

Tosiaan meitä äitejä ja vauvoja on monenlaisia ja kaikki ei sovi kaikelle. Maajo tiivisti asian oikein hyvin :)

Täällä olisi nyt riskiviikot ohi, kun 13 raskausviikko käynnistyi tänään. Silti odotan hyvinkin sekavin tuntein sitä seuraavaa ultraa, mieltä kalvaa pelko siitä, että kaikki ei olekaan hyvin. Kunpa sitä osais vaan relata ja olla murehtimatta liikaa. Tiistaihinkin tuntuu olevan vielä ikuisuus aikaa.

Aurinkoista perjantaita!

Ihana ilma! Nyt se kesä taisi vihdoin alkaa.

Minullakin on jo kokemusta talvivauvasta, esikoisen osalta. Ensiksikin, se äitiyspakkauksen toppahaalari on talvivauvalle ihan väärän kokoinen. Sehän on jotain 70 cm, joten meillä kävi niin, että ensimmäisenä talvena oli supersuuri ja toisena talvena pieni. Jäi siis kokonaan käyttämättä. Samassa pakkauksessa oli mukana merinovillainen haalari ja se oli meidän ehdoton suosikki. Aivan huippu!

Joku mainitsikin jo kietaisubodyt. Ehdottomasti niitä käännettävillä hihansuilla. Ja puolipotkareita. Haalarit on söpöjä, mutta ei mitenkään käteviä.

Meilläkin on tuo "jääkarhu" (Eisbärchen) lämpöpussi. Itseasiassa kaksi eri kokoa. On todella kätevä! Meillä oli heti sairaalasta lähdettässä kaukalossa. Vaunuillessa käytettiin koko talvi. Tosiaan sellainen paksu talvipuku on pienellä vauvalla hankala käytettävä ja itse tykkäsinkin käyttää sellaisia kevyttopattuja haalareita.

Kestovaipoista vielä mainitsisin. Pienellä vauvalla niitä on helppo käyttää, kun kakka on sellaista "lirua". Pitää vaan vaihtaa tarpeeksi usein. Kannattaa harkita!

Ihanaa, kun on tullut niin hyviä uutisia ultrasta! Meillä se olisi sitten keskiviikkona... Viimeksi tehtiin sisätutkimuksena, mutta tästä kerrasta ei tietoa. Ultraava täti sanoi vaan silloin, että rakenteet näkyvät tarkemmin, kun ultrataan sisäkautta.

Minun pitäisi kaivella esikoiselta jääneet vauvavaatteet säilöstä ja katsoa tarvitaanko jotain lisää. Meillä esikoinen oli alle kolmekiloinen syntyessään, joten 50cm vaatteet olivat hyvän kokoisia muutaman viikon. Niitä oli vaan todella vähän, joten pyykkiä piti pestä, vaikka ei olisi huvittanut. Kirpparilta löysin jo muutaman 50 ja 56 cm kietaisubodyn ja puolipotkareita, mutta kai sitä voisi muutaman uudenkin ostaa... ;-)

Noniin, nyt täälläkin alkaa tämä raskaus muuttua todellisemmaksi.. Keskiviikkona oli tosiaan ensimmäinen ultra ja pikkunen voi hyvin, nukkui melko sikeästi koko ajan. Herättelyn jälkeen vähän aikaa vilkutteli ja eikun takaisin nukkumaan <3 Ultrassa täti säikäytti sanomalla, että onpas täällä pikkuinen tapaus. Tyylillä josta sai käsityksen, että normaalia paaaaljon pienempi. Koko vastasi kuitenkin vain päivää pienempää.
Ylempänä olikin juttua ultraustyylistä, ja kuten monella muullakin myös minut ultrattiin vatsan päältä.

Tännepä on tosiaan tullut paljon hyviä vinkkejä pukeutumiseen liittyen. Itse olen jo muutamat vaatteet saanut siskolta ja pari ihanuutta tarttunut matkaan kirppariltakin :) Äitiyspakkausta emme varmaankaan ota, koska haalarit, makuupussit ym on jo säilössä siskolta ja sit täytyykin etsiä jotain puuttuvia pakkauksen osia mm. kynsisakset...

Hepsan vaan, täällä hirvee synderumba meneillään :)

Esikoinen täyttää 7v ja on kaverisyntttärii ja sukulaisille omat ( kun ei millään voi kaikki tulla samana päivänä :/ ) mutta onhan se helpompi että tulevat erikseen ;)
tuntuu että tarjoilen kakkua ja tiskaan 24/7 :)

Minäkin miettinyt tuota äitiyspakkausta, että jättäiskö tänä vuonna välistä.. voisi sitten sillä rahalla ostaa just niin mieleistä vaatetta kuin haluaa. On kuiteski 2 pakkausta sisältöineen jo olemassa...

Takaisin