Mulle taas kävi niin että oli vaan muutama 50cm vaate ja poika oli sen 50cm syntyessään niin vaatekauppaahan sitä joutui lähtemään ko laitokselta kotiutui, minusta vaan on ikävää että pienokainen joutuu ylisuurissa vaatteissa olemaan ko ei ainakaan housut pysyneet sukista huolimatta ylhäällä vaan aina oli lahkeet peppipitkätossuna enkä itsekään viihdy liian suurissa vaatteissa ni miksi sitten lapsen pitäisi viihtyä?
Itsekään en niin värikriittinen ole, vauvana oli paljon valkoista, ruskeaa, vihreää ja keltaista vaatetta ko ei tiedetty sukupuolta, ei ru sitä paljastanu vaikka kysyttiin, viikko ennen synnytystä tehdyssä ultrassa sitten sukupuoli paljastui ko lävähti ruudulle ihan selvästi näkyviin pojan vehkeet. Niin ja vaatteista vielä, ainakin me saatiin sitten naapureilta, sukulaisilta, isovanhemmilta yms. hirveästi vaatetta ko kävivät vauvaa kahtoon ja ne sitten oli pojalle suunnattuja.
Äippäpakkauksen toppapuki ei koskaan sopinut meidän pojalle, se oli niin epäkäytännöllisen mallinenkin, onneksi tämän vuoden pakkauksessa on tuo kevytvanupuku, joihin ihastuin jo esikoisen aikaan ko kirppareilta vanhojen äp-pakkausten pukuja löysin ja ne oli oikein loistava puku esim. automatkoille, tosin nyt olen ajatellu hommata turvakaukaloon tuon lämpöpussukan ko se on niin kätevä, tosin pitää se turvakaukaloki hommata ko möin edellisen pois jaloista pyörimästä.
Harsoista, mie ompelin niitä itse äpakkauksesta saatujen lisäksi ja onneksi ompelin, meillä oli niille kovasti tarvetta.
Muutenkin ostosten tekemisessä kannattaa olla kriittinen ja miettiä että onkohan tuo nyt sellainen tavara/vaate/tms mitä tarvii? varsinkin jos pienellä budjetilla koettaa tarvikkeita hommata. Yksi turhimmista ostoksista oli pikkuniistäjä, sillei tehny kyllä yhtään mitään, nenä Friida on paljon parempi. Hoitopöytää meillä ei ole eikä tule olemaan, hoitoalusta oli pesukoneen päällä kodinhoitohuoneessa, ja uuden sellaisen hommaan nytkin ko entinen meni käytössä huonoksi ja vaipanhan voi vaihtaa vaikka pyyhkeen päällä sängyllä.
Siinä ny hieman paatosta asiasta, mielipiteitä on yhtä monta kuin on äitejäkin, jokaisella on omat tapansa ja tyylinsä. Lapsethan on yksilöitä joka suhtessa ja käytäntö opettaa että mikä sopii
omalle lapselle, hyviä neuvoja saa kyllä muilta mutta kannattaa
tärkeimmät niistä painaa mieleen ja soveltaa sitten omaan lapseen.