Kesäkuisten synnytystarinat

Karolina

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kesämammat 2016
Tässä minun kokemukseni synnytyksestä suunnitellulla sektiolla.

Kaikki meni hyvin, tyttö syntyi siis tänään klo.11:05 mitoin 3470g / 47,5cm. Rv38+5.

Tulimme aamulla sovitusti synnärille klo.6:30 ja ensin pääsin synnytysvuodeosastolle josta sain huoneen. Sitten vaihdoin päälleni kaavun ja tukisukat, ja sitten otettiin vauvan sydänkäyrä. Sen jälkeen sain käteen kanyylin, ja jäimme odottamaan kutsua saliin. Nukuimme mieheni kanssa hetken, ja sitten mulle laitettiin tippumaan keittosuolaliuos ja antibiootti. Kestokatetri laitettiin myös ennen saliin menoa.

Kun kutsu tuli, sain vatsahappoja neutraloivaa lääkettä suuhun ja sitten mentiin. Mies ohjattiin isähuoneeseen vaihtamaan vaatteet ja minä menin kätilön kanssa leikkaussaliin, jossa oli kova tohina päällä. Kaikki olivat rempseitä ja mukavia, joten en jännittänyt. Sain ainakin sormeen sen nipsun mikä mittaa happisaturaatiota, verenpainemittarin käsivarteen, elektrodit rintaan mittaamaan sykettä, ja uutta suolaliuosta ja jotain muuta ainetta(?) tippumaan. Sitten sain spinaalin (tuntui painetta mutta ei kipua). Sitten mies tuli saliin, maha pestiin ja naaman eteen tuli verho ja sain happimaskin. Leikkaus alkoi. Sitten kuuluikin jo pian ihanaa itkua, ja kyllä siinä itselläkin pääsi kunnon itku!!!! :love017 Ihana tyttö tuotiin mun päälle makaamaan 5min ajaksi ja sitten tuore isä kätilön ja vauvan kanssa synnytyssaliin ottamaan mitat ja olemaan ihokontaktissa.

Mua parsittiin tunnin verran ja sitten pääsin heräämöön. Mies ja tytär tulivat n. tunnin kuluttua luokseni, ja sitten lähdettiin osastolle ja täällä ollaan :Heartpink

Verta meni sen verran,että hemppa laski, joten en vielä päässyt tänään jalkeille. Istumaan kykenin hetkeksi, mutta koska vielä heitätti, niin en noussut ylös. Aamulla uusi yritys!

Kaikin puolin hyvä kokemus, vaikka hurjalle se aluksi tuntui kun kaikki hääräsivät ympärillä ja kysymyksiä sateli :grin tsemppiä sektioon muillekin,avoimin mielin vaan matkaan...Ja palkintohan on mitä parhain! :hilarious::love7:Heartpink
 
Hurjasti onnea pienestä tytöstä Karolina! Hienoa että kaikki meni hyvin ja pikaista palautumista :)
 
Huippua et kaikki meni hyvin!! kiva kuulla näin positiivinen kokemus, meillä sit viikon päästä sama edessä
 
Kylläpä vauvat antaa odottaa itseään. Ajattelin että olisi jo enemmän vauvauutisia tullut meidän foorumilla :)
 
Kylläpä vauvat antaa odottaa itseään. Ajattelin että olisi jo enemmän vauvauutisia tullut meidän foorumilla :)

Ovatpahan tarkkoja :wink :grin kesäkuiset vain kesäkuussa!! :grin (ellei nyt tuu sitten parin päivän aikana hirveätä vauvaruuhkaa sairaaloihin :p)

Mutta joo.. mietin ihan samaa :grin:grin ystävänikin synnytti puolitoistaviikkoa ennen laskettua aikaa
 
Niinpä.. hyvähän se on että ajallaan tulevat :) kun ei vaan venyisi kesäkuiset heinäkuulle :wink toivotaan tosiaan täsmällisiä vauvoja.
 
Meillä voi käydä niin, et ollaanki heinäkuun puolella synnärillä. ;-) jos samaa rataa menee, ku edelliset.. Mut tää vauva voikin poiketa kurssista! :)
 
Meilläkin on hyvät mahdollisuudet mennä heinäkuun puolelle. En ainakaan odota, että ennen la:ta tulisi. On sellainen olo, että joko loppukuusta tai hiukan yli. Vielä saa nelisen viikkoa touhuta ja valmistella rauhassa. :D sit jos päättää tullakkin etuajassa, niin olen yllättynyt. :)
 
Jep! Vielä tämä ja ensi yö. Sitten se on meilläkii menoa miten oot toipunut Karolina sektiosta? Kuinka vaaveli voi?

Olen toipunut aika nopeasti! Haavakipu ei ole enää kovaa ja olen päässyt hyvin sängystä ylös jo viidentenä päivänä leikkausen jälkee, ja eilen sain tikitkin pois. Selkäkipu on sen sijaan todella kamala! En meinannut päästä kävelemään raskauden lopussa ja sama meni jatkuu nyt :confused: mutta burana-panadol-coctail pitää sen siedettävänä.

Vauva sai syntyessään(viimeviikon tiistai) pisteet 9-9 ja oli virkeä! Vauvan huonon syömisen vuoksi hänen sokerit laski ja bilirubiini nousi, joten pääsimme vasta sunnuntaina kotiin, muuten olisimme päässeet jo perjantaina. Täällä kotona on mennyt tosi hyvin, maito on noussut erittäin hyvin (lainasin sairaalasta kunnon lypsykoneen kun sitä ehdottivat :p) ja tyttö syö tosi isoja määriä maitoa.

Olen kyllä tosi tyytyväinen sektioon synnytystapana! Ensimmäiset 2-3 päivää on pahimmat, mutta sitten helpotti nopeasti! :):)
 
Kiva kuulla positiivisia kokemuksia sektiosta.Sama edessä täällä perätilan vuoksi.
 
Olen toipunut aika nopeasti! Haavakipu ei ole enää kovaa ja olen päässyt hyvin sängystä ylös jo viidentenä päivänä leikkausen jälkee, ja eilen sain tikitkin pois. Selkäkipu on sen sijaan todella kamala! En meinannut päästä kävelemään raskauden lopussa ja sama meni jatkuu nyt :confused: mutta burana-panadol-coctail pitää sen siedettävänä.

Vauva sai syntyessään(viimeviikon tiistai) pisteet 9-9 ja oli virkeä! Vauvan huonon syömisen vuoksi hänen sokerit laski ja bilirubiini nousi, joten pääsimme vasta sunnuntaina kotiin, muuten olisimme päässeet jo perjantaina. Täällä kotona on mennyt tosi hyvin, maito on noussut erittäin hyvin (lainasin sairaalasta kunnon lypsykoneen kun sitä ehdottivat :p) ja tyttö syö tosi isoja määriä maitoa.

Olen kyllä tosi tyytyväinen sektioon synnytystapana! Ensimmäiset 2-3 päivää on pahimmat, mutta sitten helpotti nopeasti! :):)

Tosi hienoa et teil on sujunut noin hyvin ja kaikki ok. Kiva tosiaan lukea positiivisia tarinoita. Meillä sama siis muutaman tunnin kuluttua edessä! Tulen sit tänne kirjoittekemaan Kuhan kykenee et miten meillä sujui!
 
Takaisin
Top