Kesäkuiset keskustelut

Vähän ohi aiheen, mutta meillä uuhi supistelee tuskissaan, ja karitsa on yli kaksi viikkoa eli kyllä ihan liikaa etuajassa, ei naurata eikä varmaan ensi yönä nukutakaan. Toivotaan, että pysyisi vielä sisällä!
 
no,poiketaa lisää aiheesta.oon sitte alottanu jonkun keskustelun tuolla info puolella...en ees oo ollu koneella kun se on alotettu enkä ole ollu ees kirjautuneena tänne ja silti mun nikillä siel on joku testi-juttu.ihan kiva että tollee lainaillaa toisten nimimerkkejä...täältä foorumilta varmaa pääsee koht kattoo toisten pankkitilien saldonkii...vittu et jurppii.
 
Ei toimi vieläkään tuo vaun etusivu.. välillä oon päässy tän linkin kautta http://www.vau.fi/raskaus/ ..mutta sitpä ei oo tarvinnu kirjautuu vaan oon ollu jo kirjautuneena :eek: ja näkyy tosiaan nuo muokkausjututki.. saiskohan ne pian tän taas toimimaan kunnolla.
 
Näkyykö muillaki muutama keskusteluketju harmaana ja alla teksti punasella? näitä ketjuja ei pääse enää lukemaan, ne on kai poistettu mm. raskausdiabetes ja ystävyys & sosiaaliset suhteet..
 
toivottavasti,ei oo järin kivaa jos joku muu kirjottaa omalla nikillä.mä pääsen omii sivuihin tuolt http:/www.vau.fi/Community/Omat-sivut
siis toivottavasti vika korjaantuu.näkyy mullakii jotkut harmaana,tietäs vaa mist johtuu ja kukaa ei tee mitää.sulkis nää sivut ees korjauksen ajaks.
 
Pesänrakennusvietti olis kovimmillaan, viikoja 33, välillä tuntuu että ihan kärsin tästä, etten pääse laittamaan vauvalle asioita valmiiksi, koska muutto ja la on samoihin aikoihin. Täytyy siis purkaa tää tunne johonkin suuntaan :cool05
 
Meillä muutto ens maanantaina, joten sitten pääsen vasta mäkin pistään paikat kuntoon vauvaa varten.. Vähän kyllä jännittää huominen lääkärikäynti (tarkistaa taas kohdunsuun), että miten pääsen sitten muuttoon osallistuun.
 
Oih, toivotaan parasta LilMinni!

Me ollaan nyt muutot muutettu (niitä mahtuikin vaivaiset neljä kahdeksan kuukauden sisään...) mutta muumitapetit ovat vielä Tyypin huoneen lattialla eikä seinissä...
 
Tänään on meinannut iskeä jo paniikki. Luin ensi jostain, että kannattaa lukea juttuja vauvan hoidosta jne. No rupesin sitten lukemaan ja huomasin, että eihän meillä ole vielä mitään valmiina ja vauvanhoito kuulostaa ihan mahdottoman monimutkaiselta puuhalta, esimerkiksi vaikkapa vauvan peseminen tai imetys.

Tänään olis ollut kaiken lisäksi viimeinen päivä saada ilmoitus asunnosta, että olisi saatu irtisanottua tämä kämppä tän kuun aikana ja elokuun alussa olis ollut muutto. Täytyis nyt sit rueta tätä ahdasta pikkuasuntoa laittaa valmiiksi vauvaa varten. Eikä mitään olla melkein vielä hommattu, kun kaikki oli ajateltu ostaa uuteen asuntoon.
 
Hillevi: Kyllä se vauvan "omistaminen" on niin simppeliä että ei siitä kannata etukäteen stressata! Mä kanssa mietin ennen esikoisen syntymää että miten me pärjätään kun kumpikaan ei ole niin lapsi-ihmisiä ennen ollut, mutta kun se oma vauva syntyi, kaikki tuntui alusta asti tosi luonnolliselta :) ja aina voi esim. neuvolaan soittaa jos tulee jotain kysymyksiä...
 
Kyllä ne pesut ja imetykset sitten ihan "perstuntumalla" sujuu :) Ei tää mitään rakettiteknologiaa ole, mukuloita on tehty ja saatavilla mailman sivuun. Toki voi tästä tehdä taidetta suuntaan jos toiseen, mutta perusaiat neuvotaan jo sairaalassa ja neuvola auttaa jos ongelmia tulee. Voin myös vannoa että neuvojia riittää, pitäkää vaan pää kylmänä ja napsikaa parhaat, lopuille sitten vaan nyökytellään ja annetaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ;-)
 
Tuo on muuten ihan totta mitä Ihanainen sanoi, niitä neuvoja kyllä satelee joka tuutista kun vauva on syntynyt. Voi että kun välillä ärsytti esikoisen kanssa, kun kaikkea ei vaan pystynyt pistämään toisesta korvasta ulos :) Varsinkin oma äiti tuntui muuttuvan ihan vieraaksi vauvan tulon myötä, mutta onneksi hänkin on jo parissa vuodessa tasoittunut taas omaksi itsekseen!
 
Kiitos. Täytyy tosiaan vähän rauhottua :) Sitä vaan lukee kaikkia oppaita, joissa neuvotaan tekemään niin hienosti kaikki ja kerrotaan kaikista mahdollisista ongematilanteista ja niiden hoidosta. Sitä luulee, että kaikki nämä asiat saattuu omalle kohdalle ja pitäisi osata valmiiksi hoitaa. Lisäksi löytyy pitkiä listoja, mitä pitäisi olla hankittuna ja tehtynä (puunattu koko talo, tehtynä älytön määrä ruokaa pakastimeen, ostettuna hirveesti kaikkea). Ihan hyviä vinkkejä varmasti kaikki, mut tuntuu, että sitä sitten menee ihan sekaisin vaan kaikesta. Pitäis taas muistaa, et vaikka sillon kun omat vanhemmat on ollut pieniä, ei oo mitään oppaita ollut eikä hirveesti valmisteluita tehty ja hyvin on pärjätty :)
 
Mä sain torstaina työkaverilta ekan vauvavaatteen. Ei oo omia sukulaisia täälläpäin eikä muutenkaan sellasta porukkaa, joka niitä ostelis, niin ei oo tullu tähän mennessä yhtään. Semmonen Marimekon autokuvioinen body. Totesi antaja, et kun oon sitä kuskannu ja kun autoja korjaan itekin (vain tarvittaessa), niin sopii hyvin oli tulossa sitten tyttö tai poika.
Ja tuohon liittyen vähän huvitti, kun toinen työkaveri totesi et "tähänhän voi sit laittaa alle vaikka vaaleanpunaisen paidan tai pitsisukat, jos onkin tyttö"... :laughing001 Mä LUPAAN olla hankkimatta yhtään vaaleanpunaista siksi, että tulis tyttö tai vaaleansinistä siksi, et pojilla pitäis olla sinistä.
Kivat vaatteet on sit eri juttu, väristä välittämättä.
:wav
 
Takaisin
Top