Kesäkuiset keskustelut

Suvii: Mukavia lomia! Ei kaikilla nuo rautapitoisuudet kovin korkeita ole. Itselläni laski hemoglobiini 120:een helmikuussa ja silloin aloin ottaa rautalisää. Jossain vaiheessa laski 108:aan rautalisästä huolimatta. Nyt se on sitten vähän parempi, mutta kysyin neuvolan puhelinneuvonnasta ja suosittelivat nestämäistä rautalisää. En jaksa asiasta kummempia paineita ottaa: syön terveellisesti sitä mukaa kuin pystyn. Oikeastaan pinaatti tuntuu menevän niin erinomaisen hyvin alas, etten voi kun hämmästellä hemoglobiinin ja rautapitoisuuden alhaisuutta.

Pikkuinen aloitti taas perinteiset liikkeensä: eli jumppatuokion heti äidin syötyä. Niin sanotusti närästää...

Mekin muutettiin, kaksiosta kolmioon eikä tarvinnut edes kaupunginosaa vaihtaa, täällä näitä kolmioita piisaa. Uudessa kämpässä on asiat edenneet vähän hitaasti. Piti hankkia vanhempia lamppuja, kun täällä ei ollutkaan pistorasioita katossa. Eikä alunperin edes sokeripaloja kaikissa valaisimissa. Ja jos sotku tuo onnellisia lapsia, niin hieman närää nousi mieleen katsellessani noita hämähäkin seittejä verhokiskoissa. No, nyt on pari ikkunaa saatu pestyä (opetin miehen), vaatekaapin tanko, hyllyt ja sokeripalat käyty laittamassa, kirjat hyllyissä, miltei kaikki vaatteet purettu ja pinnasänkykin roudattu kotia.

Vielä kun mies jaksaisi järjestää paperinsa. Se onkin sitten suurempi homma. Vähän nihkeämpi juttu on sitten se, että täällä ei ihan loputtomasti tuota säilytystilaa ole ja taloyhtiön kellarissa on sen sortin vesivahinko tapahtunut aikoinaan, ettei tuonne varastokoppiin voi yhtikäs mitään viedä. Täällä sitten ihmetellään ja pohditaan miten asiat järjestyisivät. Tekisi mieli kutsua tänne vieraita, mutta ei ihan vielä taideta kehdata, kun on hieman järjestelyt kesken. Mies on niin boheemi, ettei sitä mikään rassaa, mutta minua kyllä!

Sepelkyyhkyt huhuilevat ja vahtivat jälkeläisiiän tuolla naapuripuissa. Eläimellistä kaupunkielämää! Ja oikein herttaista.
 
Mä olin tänään tyttären, kaverini ja hänen samanikäisen tytön kanssa muumimaailmassa ja hauskaa oli! Oli kiva ilma ja melkein viisi tuntia tuli siellä käveltyä. Kyllä oli väsynyttä porukkaa kun kotiin päästiin :) nyt on loppupäivän jalat huutaneet hoosiannaa. Tulee hyvä mieli kun näkee että pikkuihmisillä on niin hauskaa!

Me muutettiin vajaa vuosi sitten rakentamaamme omakotitaloon ja sisustellut olen pikkuhiljaa. Nyt on kumminkin tullut sellainen olo että haluaisin kaiken valmiiksi ennen kuin vauva syntyy. Tänään taas saatiin kämppää vähän eteenpäin. Myös vauvan huone alkaa olla aika hyvällä mallilla. Värit on kyllä vielä aika neutraalit, mutta sellaiset että sinne voi sitten lisäillä vaaleanpunaista, jos tyttö lupaus varmistuu!
 
Loma! Ei oikein meinaa tajuta vielä, että töihinpaluu on edessä vasta ensi vuoden syksyllä. Ei minulla ole koskaan ollut koko kesän mittaista lomaa, vielä on kuitenkin melkein 10 viikkoa laskettuun aikaan. Mitähän tekemistä sitä keksisi (muuta kuin siivoamista ja vauvan vaatteiden pesua)? Ystävät neuvovat ottamaan iisisti, mutta kyllä sitä kaipaa jotain järkevääkin puuhastelua. Olisihan tässä kaikenlaisia tutkimushommia, jos jaksan innostua.
 
Pakko tännekin kirjoitella meidänkin kuulumisia.
Eilen laitoimme tapetin mieheni kanssa olohuoneeseen hänen työpäivänsä jälkeen ja vielä olisi katon lasku, valaisimet ja jotkut pienimmät viimeistely tekemättä.
Ostimme kolme vuotta sitten vanhan rintamamiestalon.
Ensimmäisenä kesänä remppasimme kylppärin esikoisen ollessa 6kk ja vesikin saatiin hanasta vasta syksyllä, toisena kesänä remppasimme ruokailuhuoneen, rossipohjan uusimisesta asti, toisen lapsen ollessa 6kk.
Viime vuonna remppaisimme melkein koko yläkerran uudestaan ja oli eka kesä, kun ei ollut vauvaa mikä oli kyllä helpotus, kun mies yksin minun vähäisellä avustuksella remppaa ja asumme aina lasten kanssa täällä kaiken hälinän keskellä koko "kesäloma projektin ajan".
Nyt sitten päätimmekin aikaistaa kesälomaa, kun ensimmäistä kertaa olemme saamassa kesävauvan eli hyvissä ajoin aloitimme olohuoneen purun ja uudelleen rakennuksen kaksi viikkoa sitten.
Rv 32 on ylihuomenna eli näyttää siltä, että saamme loppukesän olla ihan rauhassa ilman remonttia vastasyntyneen kanssa ja isyyslomakin on sopivasti, jos kaikki menee hyvin elokuussa keskellä parasta kesää :)
Vielä olisi talossa keittiö jäljellä, mutta se vaatiikin enempi rahaa kerralla ja kyllä tuo vielä menee, vaikka kamala onkin oranssine muovimattoineen :D
 
Mä pääsen kyllä etusivulle mut en kirjautumaa omille sivuille,kirjautumisyrityksen jälkee en pääse enää sit vaun etusivullekkaa.missähän se vika nyt sit on?en päässy sinne eilenkää :shaking ja ois niiiin kiva lukea se päivän sepostus sieltä.
 
Jännää, mä en pääse vau.fi osoitteeseen ollenkaan, mut sitte ton laittamani linkin kautta pääsen kuitenkin omille sivuille..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Jännä, mulla on suosikeissa foorumi sekä omat sivut, jotka molemmat toimii kyllä mainiosti, mut sit kun yritin päästä ihan vau.fi sivuille ihan kirjoittamalla hakukenttään niin enpäs päässytkään! Siellä on joku viba nyt..varmaan korjailevat ens viikolla sit viimestään kun huomaavat ettei sivut pelitä kunnolla.
 
Juhannus on vietetty, ja täytyy sanoa että tuo yöttömän yön, keskikesän juhliminen on vähän liikaa tälle mammalle. Kaks yötä tuli kukuttua hereillä niin, että tämä päivä on mennyt täysin maatessa ja päänsärkyä potiessa. On se juhliminen rankkaa näköjään ilman alkoholiakin, rv nyt 32.
 
Tiälä ei ihan putkee me, hevosia siirrelty laitumelta toiselle ja yrittäny tätä remppaa tehä, samal pessy nuita vehkeitä ja ruvennu sairaalakassin pakkuuta kahtelemaan jo.. :sad001 Juhannus meni nimittäi supistusten kourissa ku poijat grillaili (mie siis makasin sohvalla..), kestivät useita tunteja ja olivat aikas imakoita, tiheimmillään tuli jtn 10 min välein. Eilen illalla joitakin turkasen imakoita, muttei säännöllisiä. Ny si va saikkuasaikkua ja lepoa minkä pystyy, paljon vettä ja koittaa kestää. Tänään vkoja 30+5 kasassa, joten sinniteltävää oisvielä jokune vko. :sad001 En tiiä, alkaa semmone olo olla et saa nähä mite pitkää kyyissä pysyy, tai jos on itepintane niiku esikoine, ni ottas sen itepintasuuden nyt käyttöön ja sinnittelis netarvittavat vkot ja syntys si nopeemmin ku kolmessa päivässä tai sektiolla. Let see!
 
IceCream, taitaa olla tää sivusto joka sekoilee.. Mulla myös kaiken maailman muokkausmahdollisuuksia :eek:
 
Tänään käynnistetty vaatteiden pesu-urakka... Tulee tunne siitä, et ohhoh, pikkukaverihan on ihan kohta tässä!! :)))
 
Meilläkin odotellaan vielä lisää tilaa kaappiin - nyt tosin on sen verran edistystä tapahtunu et mies sahaili meille sopivat lisähylkyt kaappiin ja on kertaalleen ne jo maalannutkin. Eli toiveissa olis josko ens viikolla viimestään saisin jo lisää tuota hyllytilaa, niin pääsisin pesemään itsekin noita vaatteita ja lajittelemaan kaappiin :) Onko muut tarenneet ihan sillai hyvin, onkos se koko Suomi nyt ihan yhtä helteistä? Täällä ainakin tarkenee - onneks ei kuitenkaan ihan tuskaks ole olo mennyt, mutta tarkenis vähemmässäkin lämmössä varmaan. Varsinkin tällai siivouspäivänä :wink

Tän viikon vielä jos ottais suht lunkisti, ja ens viikosta alkaen lähtis sit tekemään noita viimeisiä hankintoja. Kyllähän tuota listaa vielä piisaa mitä kaikkee sitä tarttee, et toivottavasti malttaa pikkuinen pysytellä tuolla masussa sit oikeesti sinne yli elokuun puolenvälin :D
 
Must ois kyl ihan jees jos vauva syntyis vaikka sen kaks viikkoo etuajassa mut sitte ois kyllä loppukesän uimiset kiellossa,et ei toisaalta hyvä sekään.ja mun tuurilla mä hikoilen megamahan kanssa elokuun lopulle :smiley-ashamed004
 
Samaa mäkin toivon, et tulis pari viikkoa etuajassa... Kaveri alkaa nyt jo olla aika iso, vaikka viikkoja vasta kasassa 32+2... Ja maha sen mukainen! Alkaa nyt jo tuskastuttaa!! :P
 
Takaisin
Top