KESÄkuu 2012

Hennas, sanoppa se. Kuten sanoin, niin pelastin ne kirpparikuormasta kun ajattelin että kirpparilla laittaisin hinnaksi ehkä 5 euroa jos oikein hyvin yrittäisin saada. Huutikseen laitoin sen 15e toivossa ja tosiaan tuo huutohinta oli ihan älytön. Suorastaan niin vaivaannuttavaa, että laitoin housujen mukaan pakettiin uudet varrettomat urheilusukat anteeksipyyntönä huutajan omasta höppänyydestä :-P

Olit tehnyt hienoja löytöjä kirpparilla! Mäkin olen käynyt paljon nettialemyynneillä kun en kaupungille pääse. Monella nettikaupalla on outlettejä ja nyt kun alennusprosentit koskee niitäkin niin kelpaa ostella. Oma periaate on edelleen, että vähän kallista ja hyvää ennemmin kuin paljon ja halpaa. Tulee ostettua harkiten ja käytettyä liki kaikkea mitä hommaa. Ehkä omistan vähän sellaista himoshoppaajan vikaa niin yritän pitää itseni ja määrän kurissa suosimalla laatua.
Kyllähän se monesti niin on että ne arvokkaammat on myös hyviä ja kestää myös seuraavalle. H&M collegeousut eivät juuri seuraavalle siirry kun ei polvissa kestä kangas. Samoin sukkikset ei montaa pesua kestä.

Noniin, himoshoppaajan tunnustukset päättyy tähän. Ja tämä sama järkipuhe ihan minulle itselleni on monesti jo ennenkin kirjoitettu, oon vaan niin tyytyväinen itseeni kun oon saanu kuluttamista kuriin!!!
 
Meille syntyi tyttö 21.6 klo 6.36 aamulla :) kaksi viikkoa etuajassa. Synnytys meni hyvin vaikka loppu olikin rankka. mutta oli se sen arvoista.


 
 ONNEA pienen pienelle tyttöselle,
uudelle ihmisen ihmeelle!



Lounatuuli tuo pienen laulun
kenelle tuuli kertoo sen
Niille joilla on nauravat korvat
ja joilla silmät on lapsien
Selässä lounatuulen ajaa
viiriäiset ja varpuset
kun tuuli ylittää tuhat rajaa
sylissään hilpeät sävelet!


 
Onnittelut Takulle pienestä tytön tylleröisestä!!

Ja Sannalle tsemppii ajokoulun käyntiin! :) Vapaus koittaa :D

Venlalla on sitte ihanat kultakutrit :)
(ja Joonallakii tais olla kans ;)

Ampulle jaksamisia masun kanssa! Ite en vois kuvitellakkaa noitten kahen kanssa vielä odottavani kolmatta :D
Ja nuo on kyllä älyttömiä mitä jotkut maksaa merkkivaatteista. Eikä nyt tarvii olla ees nii ihmeempää merkkiä ni näyttäs tuolla naamakirjassakii maksavan iha hullun paljon. Alennuksestakii saa useemmite halvemmalla ja hyväl tuuril jopa saman vaatteen mitä tuolla hingutaan hirveellä hinnalla..

Meillä meni juhannus muuten mukavissa merkeissä mutta mies sai taas suututettua miut enne juhannusta ni sukset oli sitte ristissi (miun osalta;) juhannuksen ajan.. hihhih.. ei pitäis olla pitkävihanen ni ois helpompaa tää olemine.

Teillä nuo lapsoset sitte puhua pupeltaa kaikennäköstä! Veeti vielä kovasti harjottelee. Kauheesti se pälpättää välillä ihan tohkeissaa mutta ei siitä ihan kaikkea kyllä selvää ota. Noh, ajan kanssa! :) Ja Ilona mein pien äkäpussi emäntä, taitaa tulla aikamoine pakkaus tuostakii ;)

Joop, meillä ois täällä sitte talo myynnissä, VIHDOIN. Eli kai se Seinäjoki sitte pian kutsuu.. Saapi hetkeks jättää nuo remontit mielestä ja taietaa aluks asettuu vuokra-asuntoo.

YRITÄN laittaa tähä kesätervehdys-kuvan noista mein lapsukaisista..
Sanonko mikä peeaska tää on. noh, ei oo ennekää antanu lisätä kuvia ni ei sit tälläkää kertaa.. En yrittänykkää ku HEtken verra. ;<
 

Ilona ottaa arskaa


ja Veetin juhannustunnelmat mummolassa.


(Kärsivällisyys palkittiin. Sainpas nää tänne :)
 
Voi, onnittelut Takulle suloisesta tytöntylleröstä!

Ja Tuiksillakin siellä niin ihanat auringonpalvojat, :-)

Minä kuulkaas kävin alennusmyynnistä etsimässä tytölle ulkoiluhousuja - huonoin lopputuloksin. Ei löytynyt ei. Surkealta vaikutti tarjonta ja osa oli kokonaan alentamatta. Mummo, siis anoppi, lupasi käydä katsomassa, josko jotkut löytyisi. ;-)
 
Voi Taku mikä nyytti, onnea <3 siskoille ja isille myös.

Tuiks, laitan kahvin tippumaan, tervetuloa ;;)
ps. en ole vielä juuri raskautta huomannut kun olo on vielä suht pieni ja hyvä. Pari vikaa kuukautta on varmasti lasten kanssa järkkyä!

Hennas, hain juuri tänään Lindexiltä paketin minkä olin webshopissa tilannut sinne odottamaan (ilmainen kuljetus, tosin monesti siellä tarjotaan kyyti yli 50e ostoksille) ja ostin sieltä pojalle mustat "välikausi" housut. Siis ihan nytkin puistoon jos on koleampi/märempi sää. 30e oli ovh ja 20e maksoin, tytöllä on käytössä veljensä entiset joten ei ne ihan huonot ole kun kestää käyttöä ja pesua ja periytyy. Lisäksi materiaali on hieman sellaista "kovaa" ja helppo pyyhkiä pelkät polvet eikä tarvi koko pöksyjä pestä aina.
www.sucette.fi oli hyviä kenkäaleja, -50% ja ilmainen postitus matkahuollon kautta. Annan aina pojoja nettikaupoille missä ei tarvi maksaa postikuluja.

Karkkia ja kahvia.
 
Kiitos Ampulle ale-vinkeistä! ;-) Käytiin tänään "shoppailemassa" lasten - ja anopin - kanssa. Löydettiin tytölle ulkoiluhousut -50%, joten ei haitannut, vaikka lähtöhinta olikin minusta huimat 55 €. Mummo halusi ostaa housut tytölle ja otti sitten seuraavan koonkin. Nyt on sitten housut kevääksikin. Kiitos mummolle!

Kengät meillä on ostettu jo aiemmasta alesta. Kumpparit enää puuttuvat. Prismassa oli talvella poistohinnoin, parilla eurolla, sandaaleita ja kesäkenkiä, kun eihän kukaan hullu talvella osta kesäkamppeita. Paitsi minä! :-) Joten Sucetten kenkäale saa nyt jäädä. Onneksi! ;-) Kyttäilen sitten syksyllä kenkiä ensi kesäksi. Muuten, ostin alkukesästä, marketin alesta tytölle Vikingin syysgoret ja hintaa jäi 18 €. Sitä vaan, että miksi maksaa huutiksessa useita kymppejä enemmän käytetyistä?

Meidän tuttavapiiriin syntyi nyt parin päivän sisällä kaksi uutta "pientä" - kokoa heillä 4 ja 4,3 kg. Huh, ei mitään kovin pieniä. :-)

Jaksamista, Amppu, toiselle puolikkaalle! Nythän se masu vasta alkaa kasvaa. Oliko sulla muuten isompi masu tyttöä odottaessa kuin ensimmäisessä raskaudessa? Mulla nimittäin poitsua odottaessa ei ollut puhettakaan, että mahtuisi samat housut kuin ensimmäisessä raskaudessa. Maha oli isompi, vaikka painoa tuli vähemmän.

 
Hennas, oli mulla tytöstä pienempi maha ja vähemmän painoa. Nyt on kyllä jo ihan kunnon pyöreä vauvamaha ja vaatteet on jo raskausvaatteita, miehenvaatteita tai venyviä trikoita. Mäkin ostin jo viime keväänä Viking talvigoret kun kookenkä muutti ja oli -40 tai 50%. Koko on 28, uskon että osuu hyvin kohdilleen kun 26 goret oli puistossa vielä nyt sadepäivinä jalassa. Syksyksi on Arauto Rapin nahkaiset goret ja ehkä ostan hoitoon jotku rymykengät erikseen. Poika aloittaa syyskuun alusta kaksi päivää viikossa 5 tuntia kerrallaan. Täällä kun seurakunnan kerho on vasta 4 vuotiaille ja haluan itselleni helpotusta ja pojalle touhua. Onhan hän ekana hoitopäivänään ikinä kuitenkin jo 2v8kk.
Oon joskus miehelle sanonut, että en tiedä olenko "onnistunut" äitinä kuinka, mutta ainakin olen ollut läsnä 24h/vrk ja jos näistä tulee huligaaneja niin rauhoittelen itseäni sitten sillä 15 vuoden kuluttua :D

Hennas, tämä on jo kolmas ja poika, oon ihan varma, IHAN varma, että painaa laskettuna vähintään 4300g. Siitä mä vielä selviän mutta en millään haluaisin yli 4,5kg. Joku henkinen raja :) (itse 4300 mies 4700)
 
Moikka kaikille

ja vaaleanpunaiset onnittelut Takun tyttärelle ja kasvaneelle perheelle<3 Onnea!

Sanna ja pitkätukkapojat :D uusi kuontalo se vaan aina virkistää, ei siitä mihinkään pääse. Minäkin välillä haaveilen polkkatukasta, oli muka kiva joskus silloin ööh kauemman aikaa sitten kuin haluaisin tunnustaa. Vaan totuus on toinen minun tukkalaadullani. On oltava pitkä, jos meinaa pärjätä edes jollain lailla. Lyhyenä kihartuu ja ajatus kauniista polkasta jäisi vain ajatukseksi, koska minä en tukkaani viitsi kauaa aikaa tuhlata. Sellainen silkkinen polkka, kuten sinulla varmasti on, on kaunis!
Kuinka Joonan hermot kestävät mönkijällä opettelun? Me emme edes harkitsisi sellaista...
Yörähinät ovat tuttuja, kiitos kysymästä ;) Onneksi vain ajoittaisia enää. Minä tyhmänä lähdin niihin mukaan joskus ja se juoksuttaminenhan ei lopu vaikka mitä tekisi. Eikä rähinä loppunut. Neuvoni on, että otat hyväksi katsomasi suhtautumisen ja linjan pyyntöihin ja pysyt siinä. Niin, että yöllä voi saada vain vaikka vesihörpyn, jos tarvitsee, mutta mitään muuta ei tehdä. Aikansa ärisee ja lopulta nukahtaa takaisin. Rasittavaahan tuo on, mutta sekin menee ohi :) Koitahan jaksella.

Venlalla on ihanat kutrit! Tuollainen juhannussakki, mikä teillä Maarinen on ollut, vie jo tunnelman taivaisiin. Te osaatte juhlia, olen ennenkin sanonut samaa. Voi nyyh, kun lapsi lähtee niinkin kauas. Onneksi sinulla on vielä pikkuinen kotona, ei ihan tyhjyyttä kolistele nurkat :) ja puhelin ja netti (?) toimii, ainakin useimmiten. Taas meillä on kirottu soneran nettitikkua, joka pätkii kaupunkialueella!!

Ampulle moikat ja onpa kiva kuulla että masu kasvaa ja voit hyvin katraasi keskellä :) Aikamoista kaupankäyntiä huutonetissä... en ole uskaltautunut enkä taida koittaa edes. hatunnosto myös hyvistä vaatelöydöistä, joita ansiokkaasti teet kerta toisensa jälkeen. Minä olen valitettavan laiska muuten kuin tarpeen edessä vaateostoksille lähtemään. Joskus oli toisin :)

Ihanat Ilona ja Veeti :)

Me vietimme juhannusta pienesti Valon kummatäti seuranamme, mutta kivaa oli. Enemmän odotamme miehen kanssa viikon päästä alkavaa reissuamme ilman Ököä! Äitini tulee viikonlopuksi hoitamaan Valoa. Me vuokraamme auton ja huristamme muualle hotelliin. Apua! Oikeasti on tosi kivaa lähteä ja osaan jo irtautua viikonlopuksi. Niin kivaa ja odotettua että<3 Ihan kaksin sen oman kullan kanssa<3

Kystakontrolli+kaavintajälkitarkastus on nyt ohi ja kaikki ok. Eihän mitään epäilystä pahemmasta ollutkaan, mutta pistihän se jännittämään, kun kuitenkin syöpäkokeet otettiin.. Se sana kun on niin latautunut kaikella muulla kuin hyvällä.

Valolla on tapana soittaa leikisti mummulleen. Kiva kuunnella höpinää. Meillä on näköjään kova harjoitte käynnissä, jossa Valo käyttää sanoja äsken, huomenna, eilen, illalla, aamulla. Sekaisinhan ne menee, mutta asia kuulostaa niin vakavalta, kun siihen lisätään tällaisia määreitä.
Puistossa on ollut iso istuttava kaivuri, jonka ohjaimet näyttävät ihan mikrofonilta. Ensimmäinen kerta, kun Valo kyykistyi laulamaan KOVAAN ääneen, oli yllätys. Nyt siihen on tottunut, että kovaa kailotusta on luvassa :D Muille äideille täytyy välillä valaista mistä on kyse.
Sunnuntaina juhlitaan junamatkan päässä päiväseltään mummuni kasikymppisiä. Valo askarteli kortin ja isoista puuhelmistä värikkään rannekorun, noinkohan malttaa sen pois antaa. Eihän tuohon ikään ehtinyt enää mitään sillä lailla tarvitse, aikaa ja seuraa vain.

Minä luin ahmimalla taas hyvän kirjan ja siksi jäi palsta hetkeksi. Jos joku kiinnostuu ja on aikaa, niin Tuulen varjo, Carlos Ruiz Zafón. Suosittelen. Historiaa, rakkautta, käänteitä, mystiikkaakin. Ja kaikki lähtee pienestä kirjakaupasta.

Näkemiin!
 
Takaisin
Top