Mää oon ihan paskana tuon kertomisen suhteen. Luulen että tämä kolmas on monelle paljon isompi yllätys kuin meille. Taivastelu tulee olemaan varmaan todennäköisempää kuin onnittelu. Pahin rasti on anoppi joka on samalla työnantajani. Hän ei voinut millään uskoa sitäkään kun kerroin odottavani pikkukakkosta joka on nyt vuoden. "Sinäkö raskaana? Teillekö toinen lapsi?" Ja puhui pitkään siitä miten ajatteli eka että meidän koira saa pentuja... Sen kommenteista ois voinu loukkaantuakin jos ois halunnut. Kuitenkin lapsi oli meille todella toivottu ja yritetty ja parisuhdekin voi hyvin varmasti myös ulkopuolisen silmin. Äitiyslomalla tein iltaisin lasten nukkuessa töitä ja silti sain kuulla siitä miten mun ois hyvä olla töissä. Hän on ihana mummu meidän lapsille, mutta on TODELLA urakeskeinen ihminen. Luulen että hän ei kovin riemastu kun saa nämä uutiset, siinä ei varmaan kauheasti näy tälläkään kertaa iloista mummua.
Lisäksi on hyvät ystäväni joiden kanssa on puhuttu monen monta vuotta että lähdetään ekaa kertaa yhdessä ulkomaille ja "kukaan ei ole sitten raskaana!" Tämä reissu on keväällä ja pystyn kyllä lähtemään kun niillä viikoillahan pystyy lentämään.
Kestän kyllä yleensä kuulla monenlaista, mutta tämä lasten saanti on sellainen aihe etten oikeen jaksa kuunnella typeriä kommentteja ihmisten suusta kenenkään raskauteen liittyen. Minusta lapset on lahja joita saadaan ja aikaa ei voi aina päättää. Surettaa niin tieto siitä että joidenkin mielestä tämä raskaus "pilaa" jotakin. Pääasia tietysti on se että miehen kanssa osataan olla onnellisia. Mutta toivoisi että ne lähimmätkin ihmiset olisivat.
Lisäksi on hyvät ystäväni joiden kanssa on puhuttu monen monta vuotta että lähdetään ekaa kertaa yhdessä ulkomaille ja "kukaan ei ole sitten raskaana!" Tämä reissu on keväällä ja pystyn kyllä lähtemään kun niillä viikoillahan pystyy lentämään.
Kestän kyllä yleensä kuulla monenlaista, mutta tämä lasten saanti on sellainen aihe etten oikeen jaksa kuunnella typeriä kommentteja ihmisten suusta kenenkään raskauteen liittyen. Minusta lapset on lahja joita saadaan ja aikaa ei voi aina päättää. Surettaa niin tieto siitä että joidenkin mielestä tämä raskaus "pilaa" jotakin. Pääasia tietysti on se että miehen kanssa osataan olla onnellisia. Mutta toivoisi että ne lähimmätkin ihmiset olisivat.